![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | ||||
Auteur: |
|
|
die deathspell omega shirts schieten ook opeens als paddenstoelen uit de grond op diverse mailorders ![]() ![]() |
|
quote: Dat vind ik niet zo vreemd. ![]() |
|
Ik heb gisteren Fas - Ite, Maledicti, in Ignem Aeternum van Deathspell omega gekocht. Wat een meesterwerk! Ik lees veel negatieve verhalen over dit album van mensen die het te rommelig vinden en slecht gespeeld. En dan denk ik, ben je nou black metal liefhebber of niet?! Black metal gaat toch niet om virtuositeit maar om sfeer! En sfeer is iets dat Deathspell omega hier neerzet als geen ander. Op dit album doet DsO mij nog het meest denken aan een black metal versie van Portal (de Australische versie). Pure hel. Pure koortsachtige waanzin. Alsof DsO de luisteraar een kijkje in de hel gunt. Het lijkt alsof er gedurende de speelduur van de cd een woeste storm van verwrongen en verdoemde zielen door je huiskamer (of zolderkamer) raast. Als de cd afgelopen is blijft er alleen nog een vage geur van zwavel achter. En om de een of andere masochistische reden is 1 kijkje in de hel niet genoeg en zet je de cd gewoon nog maar een keertje op. En dat is black metal dames en heren. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. ![]() |
|
Ja, zo kun je het ook bekijken. Ik was echter nuchter toen ik de plaat luisterde. ![]() edit: Tuurlijk gaat het niet om virtuositeit, maar kom op, hè. Gewoon ff goed spelen. [Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 05-08-2007 13:50] “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ ![]() |
|
Wat een gezeik XnegativeX. Het is juist een muziektechnisch erg goed album en alles is gewoon strak ingespeeld. De sfeer komt voort uit de dissonantie die ze er op de juiste momenten in gecomponeerd hebben. Goede doordachte nummers met kloppende structuren en originele melodielijnen, die maken het album sterk. PS: Het album heeft bij mij nog nooit zwavellucht achtergelaten. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 ![]() |
|
Je kunt natuurlijk ook alles letterlijk gaan nemen. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. ![]() |
|
quote: Dat is toch precies wat xNegativex eigenlijk zegt? ![]() ![]() |
|
Dat idee had ik zelf ook ja. Maar Kramy's post deed me aan mezelf twijfelen. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. ![]() |
|
deathspell omega is een band die qua muziek en teksten veel dieper gaat dan menig wezen kan indenken!alleen degene met een beetje kosmisch inlevings vermogen zal het waarderen en begrijpen! KAOS!!!! ![]() |
|
quote: ![]() quote: Nogmaals; drugs are bad, mkay? "Kosmisch inlevingsvermogen" en een forumnaam "L.S.D" --> nomen est omen. [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 06-08-2007 11:50] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
quote: Dat gedeelte valt idd letterlijk en figuurlijk uit de toon toen ik het album nog op mp3 had. Op vinyl klinkt het daarentegen juist geweldig. ![]() |
|
quote: stiekemeprutkleuterzeiklulbeterweteraarsmadenepnegerchristentrutje In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud ![]() |
|
quote: je kunt natuurlijk ook geen kansloze uitspraken doen [Dit bericht is gewijzigd door Infaustus op 14-09-2007 1:24] No meat is sweater ![]() |
|
Kansloze uitspraken doen, toch? ![]() |
|
Check edit ![]() -> ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Infaustus op 14-09-2007 1:24] No meat is sweater ![]() |
|
Hehe. ![]() Wat kan ik erover zeggen, black metal is niet mijn ding maar dit beukt lekker. ![]() |
|
quote: Maar begrijp jij de teksten? :') ![]() |
|
Tuurlijk, als je Deathspell Omega niet "snapt" heb je niks in black metal te zoeken, toch? Ofzo........ ![]() |
|
neemt niet weg dat die lsdhomo een enorme nutteloosheid is In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud ![]() |
|
Ik heb hem uiteindelijk nog maar eens opgezet... ![]() |
|
quote: Ah, dan zet ik Abba maar weer eens op. ![]() ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 15-09-2007 17:44] “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ ![]() |
|
Ondertussen kan ik hem al meer appreciëren, al zijn de vorige twee nog steeds makkelijker te aanhoren. ![]() |
|
Ik vind 'm fantastisch. Zelden zo'n beklemmend stukkie muziek gehoord. We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. ![]() |
|
Ok, ik heb de volgende werken weten te bemachtigen op MP3: 1999 - Disciples Of The Ultimate Void (Demo) 2000 - Infernal Battles 2001 - Deathspell Omega & Clandestine Blaze (Split) 2001 - Deathspell Omega & Moonblood - Sob A Lua Do Bode - Demoniac Vengeance (Split) 2002 - Deathspell Omega & Mütiilation (Split) 2002 - Inquisitors Of Satan 2004 - Si Monumentum Requires, Circumspice 2005 - Deathspell Omega & Stabat Mater - Crushing the Holy Trinity (Father) (Split) 2005 - Kenose (EP) 2005- From the Entrails to the Dirt (Split) Mis ik nou nog iets? ![]() |
![]() |
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 |
![]() |
Index / Heavy Metal | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |