IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Deathspell Omega Vorige pagina | Volgende pagina
Northward
Usericon van Northward
Posted 23-06-2012 16:33 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Prima ep, gewoon in de lijn van de vorige release. Blijft een goede band.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 28-06-2012 12:21 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Digipack binnen! Uitstekend materiaal! Review: http://addergebroed.wordpress.com/

[Dit bericht is gewijzigd door Gorath op 29-06-2012 14:37]


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 03-07-2012 17:58 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Kortkort veels te kort. Den ik je nog bij het eerste nummer te zitten, is het al nummer vier.
Verder zit het tempo er goed in. Lekker schijfje.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 28-08-2012 0:32 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Ik heb vroeger wel vaker eens iets van deze band geprobeerd, maar herinner het als te extreem/furieus voor mij.



Deze naar aanleiding van het "now playing" topic opgezocht en bevalt me blijkbaar toch.
Heeft Deathspell Omega meerdere nummers, of enkele albums, in deze stijl? Het rustige stuk is heerlijk, maar gewoon meer dit slepende tempo zoals op laatste Blut Aus Nord bevalt me veel beter dan de furieuze black.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 28-08-2012 0:45 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Welke deze?


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 28-08-2012 0:55 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Carnal Malefactor vanop Si Monumentum Requires, Circumspice


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 28-08-2012 1:51 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Aha, ik heb youtube uitgezet. Vandaar.

Ik denk dat je de Kénôse EP dan moet proberen, al zitten daar ook wel snelle stukken in.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 28-08-2012 8:49 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 28 augustus 2012 0:55 schreef Tool-fan het volgende:
Carnal Malefactor vanop Si Monumentum Requires, Circumspice
Die's wel heel goed! Dat stuk Gregoriaans erin, prachtig!


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 28-08-2012 20:31 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Merci, dan zal ik die EP eens opzoeken.
Zoals in dit nummer mogen er wel eens snellere stukken in voorkomen, maar ze mogen niet de bovenhand nemen voor me


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 28-08-2012 21:38 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Ze hebben nog wel wat langzame nummers, maar die kan ik niet zo opnoemen. Bij Deathspell Omega zijn de (latere) albums echt een geheel.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 28-08-2012 21:47 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

De albums op zich of de albums samen een geheel?
Welk album zou je eventueel aanraden waarbij de sfeer overheerst?


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 28-08-2012 22:01 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Ik bedoel dat je een album eigenlijk niet in losse nummers kunt opdelen. Elk album is een symfonie, een afgerond geheel, in zijn totaliteit te ondergaan.

En toch wel Kénôse. Si Monumentum Requires, Circumspice vind ik door zijn lange speelduur toch wel zware kost en na Kénôse zijn ze technischer/moeilijker geworden.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 28-08-2012 22:09 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Waardeer ik over het algemeen wel wanneer je een album als geheel moet beluisteren. (had je vast niet verwacht met men nickname )
Ik zal ze dan zeker wel een kans geven. Ik waardeer ondertussen toch al meerdere vormen van black metal bij vroeger, dus misschien dat ik het nu toch kan waarderen.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 29-08-2012 0:13 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Van de laatste 2 albums vind ik Paracletus toch heel wat toegankelijker vergeleken met Fas...

Al is dat best relatief natuurlijk als je de vergelijking maakt met platen als Si Monumentum en Kénôse.


Faustian Spirit of the Earth


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 29-08-2012 0:46 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2012 0:13 schreef cataclysm child het volgende:
Van de laatste 2 albums vind ik Paracletus toch heel wat toegankelijker vergeleken met Fas...

Al is dat best relatief natuurlijk als je de vergelijking maakt met platen als Si Monumentum en Kénôse.

Kénôse bevalt me in elk geval wel zeer goed. Zelfs de snellere stukken storen me niet dus ga ik Si Monumentum zeker opzoeken een van de komende dagen.
Moest deze me ook bevallen zal ik zeker Paracletus ook eens een kans geven.

Blijkbaar had ik tot nu toe enkel Fas staan ...
Afgaande op jouw reactie totaal het verkeerde album om mee te beginnen voor mij


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-01-2013 2:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

eigenaardig dat de ene gitarist eigenaar is van label of End All Life Productions en bezig is met Norma Evangelium Diaboli terwijl de zanger Northern Heritage eigenaar is (en nog wat vieze zaken doet ook... voor het ranzig ende goor topic)


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-01-2013 9:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Eigenaardig?


I wish I was a butterfly


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 08-01-2013 11:38 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Dat staat er.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 08-01-2013 15:31 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

En dan?


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 08-01-2013 15:46 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

Ik snap die posts van Hypnos ook nooit hoor....


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-05-2014 12:29 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Deathspell Omega, live gespeeld:



...maar niet door DsO, wel tof!


I wish I was a butterfly


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 05-05-2014 13:14 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Mooi! Een band coveren die zelf niet live speelt is het leukste. Was eigenlijk wel te verwachten dat ze mee gingen klappen bij dat "inter spem et metum" (3:57).


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 05-05-2014 17:25 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Goed gespeeld. Extra hulde voor de klappende hipster die weet hoe sfeer gebracht moet worden!


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 25-02-2016 16:39 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 5 mei 2014 12:29 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Deathspell Omega, live gespeeld:



...maar niet door DsO, wel tof!
Vet. Had deze post niet eerder opgemerkt.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 27-02-2016 18:56 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Paracletus is ondertussen al 6 jaren geleden.


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen