IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Deathspell Omega Vorige pagina | Volgende pagina
Gorath
Usericon van Gorath
Posted 14-11-2010 10:24 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Dat (andere) lange nummer van op de Trinity split en Kenose. Zeer goed!


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 03-12-2010 10:56 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Son-of-a-bitch! Wat is Paracletus een meesterwerk geworden! Dit kon Burzum nog wel eens van de troon stoten in mijn jaarlijst. In de eerste instantie moest ik een beetje wennen aan dit nieuwe album. Bij de eerste, oppervlakkige luisterbeurt miste ik de snelheid van Fas en bemerkte ik wat postcore elementen die me niet aanstonden.

Maar dit album vergt meerdere luisterbeurten. Sterker nog, na tig luisterbeurten ontdek ik nog steeds nieuwe nuances en diepere lagen. Paracletus staat voor "trooster" (ofwel de Heilige geest) en hoe onherbergzaam en extreem dit album ook is, op de een of andere manier zalft het de ziel als een soort gitzwarte mantra.

Paracletus is een vervolg op Fas maar in alle opzichten beter. Dit album kent meer variatie, haalt de voet hier en daar van het gaspedaal zonder daardoor minder extreem te klinken en heeft gewoon betere songs. Waar Fas je overdonderde sluipt Paracletus langzaam onder je huid. De eerder genoemde postcore elementen zitten er trouwens wel degelijk in maar ik stoor me er geen moment aan. Ik kan slecht tegen die huilerige mix tussen black en postcore maar Deathspell omega straalt alleen maar kracht uit op dit nieuwe album.

Dit is echt een mijlpaal in de historie van het black metal genre.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 03-12-2010 11:16 by DrDoom Wijzig reactieProfiel van DrDoomQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Briljante plaat die nieuwe!


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 03-12-2010 11:29 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Beste plaat sinds Kenose, dat zeker. Maar moet 'm nog een paar keer een draai geven.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 04-12-2010 1:30 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2010 10:56 schreef XnegativeX het volgende:
Paracletus is een vervolg op Fas maar in alle opzichten beter. Dit album kent meer variatie, haalt de voet hier en daar van het gaspedaal zonder daardoor minder extreem te klinken en heeft gewoon betere songs. Waar Fas je overdonderde sluipt Paracletus langzaam onder je huid.


Helemaal akkoord hiermee. In het algemeen heeft Paracletus een iets toegankelijkere sound, maar dat is zeker niet slecht daarom.


Faustian Spirit of the Earth


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 08-12-2010 17:46 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Echt weer een geweldige plaat dit Paracletus, jaarlijstmateriaal dat zeker, maar heb toch een klein puntje van kritiek. De gitaren klinken weer ouderwets dissonant en verwrongen, maar hier gaan ze af en toe nét een stapje te ver in imo. Nu wordt het muzikaal af en toe meer een extreme versie van bands als Virus en Ved Buens Ende ipv dat ze hun eigen sound intact houden. Hierdoor is het ook allemaal wat minder in your face.

Maar de open sound, de variatie en de verschrikkelijk gave nummers maken Paracletus absoluut weer een meesterwerk. Je wordt weer van begin tot eind meegesleurd in de gitzwarte wirwar van riffs en onderhuidse spanning. Eigenlijk is dit dan ook meer kunst dan muziek...


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


BlackWizard
Usericon van BlackWizard
Posted 08-12-2010 18:12 by BlackWizard Wijzig reactieProfiel van BlackWizardQuote dit berichthttp://www.myspace.com/merlijnpoolman

Is muziek dan geen kunst?


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 09-12-2010 16:47 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Een kunstvorm ja, maar ook niet alle kunst vind ik kunst


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-12-2010 22:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

sorry dat ik het zeg, maar ik vind er bijzonder weinig aan, aan dat Paracletus.

Het begint zowaar op mathcore te lijken. Nerveus in plaats van agressie, technisch in plaats van complex. Vooral die gitaargilletjes tussendoor maken het zo irritant als The Dillinger Escape Plan. Iets wat ik in black metal echt totaal niet hoef.

Niet dat ik DSO wil bashen of zo, Si Monumentum Requires, Circumspice en Kénôse draai ik best wel veel.
Maar deze nieuwe is voor mij de druppel. Ik kan best begrijpen dat hier mensen in verdrinken maar ik vind het gewoon saai. Het pakt me werkelijk nergens meer. Muzikaal zal dit wel top zijn, qua beleving haal ik er niets uit.

Geef me dan maar Mayhem,
ook technisch, ondoorzichtig en pretentieus maar met een dosis demonisch venijn ipv technisch gepiel


signature


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 27-12-2010 22:21 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

Ik kan er op eerste gehoor ook niet zoveel mee .


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-12-2010 22:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

oef... ik dacht al dat ik alleen was


signature


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 27-12-2010 22:27 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 27 december 2010 22:12 schreef Hypnos het volgende:
Het begint zowaar op mathcore te lijken. Nerveus in plaats van agressie, technisch in plaats van complex. Vooral die gitaargilletjes tussendoor maken het zo irritant als The Dillinger Escape Plan. Iets wat ik in black metal echt totaal niet hoef.
Ik vind het heel erg wennen, vooral kant A. Het themaatje is mij net wat te vrolijk (happy end-achtig/alles komt weer goed)en qua muziek moest ik af en toe aan The Mars Volta denken. Kant B ligt mij wat beter.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 28-12-2010 8:05 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Nu ik hem 665 keer heb beluisterd, klinkt alles erg herkenbaar en lijkt het belange niet zo onsamenhangend te zijn als FAS.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-12-2010 9:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

vind ik ook, op zich geen probleem mee trouwens

maar idd, dat Mars Volta, hieperdepiep gedoe... brrr


signature


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 28-12-2010 9:55 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Mars Volta? Dillinger? Beetje erg vergezocht als je het mij vraagt. Zoals gezegd zitten er wat meer avantgarde trekjes a la Ved Buens Ende en Virus in, maar daar houdt het wel mee op.

Gister Paracletus trouwens ff snoeihard in de auto gedraaid en ik ben helemaal om. Wat een plaat!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-12-2010 10:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

avantgarde, mja. het is gewoon zo gefragmenteerd en vooral technisch verhakkeld. Niet dat het allemaal headbangbaar moet zijn, maar het gitaarwerk is zo in horten stoten. Disharmonisch en vrij onblack imho. Qua beleving heb ik er echt een haast mathgevoel bij. Zoals ik dat heb bij van die technische death metal bands.


signature


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 28-12-2010 10:37 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Neen, TMV en Dillinger zijn echte RUK bands.


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-12-2010 10:44 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Gewoon vaker luisteren Bart


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


valfar
Usericon van valfar
Posted 28-12-2010 11:45 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 28 december 2010 10:34 schreef Hypnos het volgende:
avantgarde, mja. het is gewoon zo gefragmenteerd en vooral technisch verhakkeld. Niet dat het allemaal headbangbaar moet zijn, maar het gitaarwerk is zo in horten stoten. Disharmonisch en vrij onblack imho. Qua beleving heb ik er echt een haast mathgevoel bij. Zoals ik dat heb bij van die technische death metal bands.


Ik vind dit één van de meest bangbare platen van DSO! En het disharmonische draagt juist bij aan het 'evil' sfeertje.
Maarja, ieder zijn ding

[Dit bericht is gewijzigd door valfar op 28-12-2010 11:46]



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-12-2010 12:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

nog maar wat luisteren dan
grmlgrmbl


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-12-2010 15:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

zo, blijkbaar zijn het ook zelfverklaarde Christenen geworden?


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-12-2010 15:41 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

LOLWUT?

Fantastisch album, niks technisch gepiel


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-12-2010 15:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

net een interview gedaan met Shaxul van Annthennath, ex-DSO

hij geeft megahard af op DSO (had hem gevraagd wat hij er van vond en of hij meeprofiteerd van de opleving van de Franse black scene...

OMFG, hij heeft een paar zaken laten vallen die niet bepaald zachtaardig zijn tegen mij trouwens ook hij was serieus geaffronteerd en heeft een boekje opengedaan over DSO

onder andere dat het Christenen zijn;



signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-12-2010 15:54 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ex-DsO zou er wel wat mee te maken hebben denk ik


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-12-2010 15:57 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik geloof er geen fuck van dat 'het christenen zijn'. Meneer wellicht stiekem eruit getrapt en loopt verzonnen gal te spuwen?
Iig een flinke fag.

@Zelfje (nieuwe naam went nog niet): Voor een (semi/'post'-)BM plaat vind ik het anders behoorlijk technisch geneuzel. Minder agressie, minder chaos en ipv daarvoor beter uitgewerkte lijnen en songs. Niets mis mee overigens. Haalt mij top-10 wel.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen