![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | ||||
Auteur: |
|
|
Dat (andere) lange nummer van op de Trinity split en Kenose. Zeer goed! ![]() |
|
Briljante plaat die nieuwe! ![]() |
|
Beste plaat sinds Kenose, dat zeker. Maar moet 'm nog een paar keer een draai geven. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. ![]() |
|
quote: Helemaal akkoord hiermee. In het algemeen heeft Paracletus een iets toegankelijkere sound, maar dat is zeker niet slecht daarom. Faustian Spirit of the Earth ![]() |
|
Echt weer een geweldige plaat dit Paracletus, jaarlijstmateriaal dat zeker, maar heb toch een klein puntje van kritiek. De gitaren klinken weer ouderwets dissonant en verwrongen, maar hier gaan ze af en toe nét een stapje te ver in imo. Nu wordt het muzikaal af en toe meer een extreme versie van bands als Virus en Ved Buens Ende ipv dat ze hun eigen sound intact houden. Hierdoor is het ook allemaal wat minder in your face. Maar de open sound, de variatie en de verschrikkelijk gave nummers maken Paracletus absoluut weer een meesterwerk. Je wordt weer van begin tot eind meegesleurd in de gitzwarte wirwar van riffs en onderhuidse spanning. Eigenlijk is dit dan ook meer kunst dan muziek... Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. ![]() |
|
Is muziek dan geen kunst? ![]() |
|
Een kunstvorm ja, maar ook niet alle kunst vind ik kunst ![]() Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. ![]() |
|
sorry dat ik het zeg, maar ik vind er bijzonder weinig aan, aan dat Paracletus. Het begint zowaar op mathcore te lijken. Nerveus in plaats van agressie, technisch in plaats van complex. Vooral die gitaargilletjes tussendoor maken het zo irritant als The Dillinger Escape Plan. Iets wat ik in black metal echt totaal niet hoef. Niet dat ik DSO wil bashen of zo, Si Monumentum Requires, Circumspice en Kénôse draai ik best wel veel. Maar deze nieuwe is voor mij de druppel. Ik kan best begrijpen dat hier mensen in verdrinken maar ik vind het gewoon saai. Het pakt me werkelijk nergens meer. Muzikaal zal dit wel top zijn, qua beleving haal ik er niets uit. Geef me dan maar Mayhem, ook technisch, ondoorzichtig en pretentieus maar met een dosis demonisch venijn ipv technisch gepiel signature ![]() |
|
Ik kan er op eerste gehoor ook niet zoveel mee ![]() ![]() |
|
oef... ik dacht al dat ik alleen was signature ![]() |
|
quote:Ik vind het heel erg wennen, vooral kant A. Het themaatje is mij net wat te vrolijk (happy end-achtig/alles komt weer goed)en qua muziek moest ik af en toe aan The Mars Volta denken. Kant B ligt mij wat beter. ![]() |
|
Nu ik hem 665 keer heb beluisterd, klinkt alles erg herkenbaar en lijkt het belange niet zo onsamenhangend te zijn als FAS. ![]() |
|
vind ik ook, op zich geen probleem mee trouwens maar idd, dat Mars Volta, hieperdepiep gedoe... brrr signature ![]() |
|
Mars Volta? Dillinger? Beetje erg vergezocht als je het mij vraagt. Zoals gezegd zitten er wat meer avantgarde trekjes a la Ved Buens Ende en Virus in, maar daar houdt het wel mee op. Gister Paracletus trouwens ff snoeihard in de auto gedraaid en ik ben helemaal om. Wat een plaat! ![]() Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. ![]() |
|
avantgarde, mja. het is gewoon zo gefragmenteerd en vooral technisch verhakkeld. Niet dat het allemaal headbangbaar moet zijn, maar het gitaarwerk is zo in horten stoten. Disharmonisch en vrij onblack imho. Qua beleving heb ik er echt een haast mathgevoel bij. Zoals ik dat heb bij van die technische death metal bands. signature ![]() |
|
Neen, TMV en Dillinger zijn echte RUK bands. ![]() |
|
Gewoon vaker luisteren Bart Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
quote: Ik vind dit één van de meest bangbare platen van DSO! En het disharmonische draagt juist bij aan het 'evil' sfeertje. Maarja, ieder zijn ding ![]() [Dit bericht is gewijzigd door valfar op 28-12-2010 11:46] ![]() |
|
nog maar wat luisteren dan grmlgrmbl signature ![]() |
|
zo, blijkbaar zijn het ook zelfverklaarde Christenen geworden? signature ![]() |
|
LOLWUT? Fantastisch album, niks technisch gepiel ![]() Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. ![]() |
|
net een interview gedaan met Shaxul van Annthennath, ex-DSO hij geeft megahard af op DSO (had hem gevraagd wat hij er van vond en of hij meeprofiteerd van de opleving van de Franse black scene... OMFG, hij heeft een paar zaken laten vallen die niet bepaald zachtaardig zijn ![]() ![]() onder andere dat het Christenen zijn; signature ![]() |
|
ex-DsO zou er wel wat mee te maken hebben denk ik ![]() Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
Ik geloof er geen fuck van dat 'het christenen zijn'. Meneer wellicht stiekem eruit getrapt en loopt verzonnen gal te spuwen? Iig een flinke fag. @Zelfje (nieuwe naam went nog niet): Voor een (semi/'post'-)BM plaat vind ik het anders behoorlijk technisch geneuzel. Minder agressie, minder chaos en ipv daarvoor beter uitgewerkte lijnen en songs. Niets mis mee overigens. Haalt mij top-10 wel. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
![]() |
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 |
![]() |
Index / Heavy Metal | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |