IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Deathspell Omega Vorige pagina | Volgende pagina
Gorath
Usericon van Gorath
Posted 17-10-2010 19:30 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht



bokaj
Usericon van bokaj
Posted 08-11-2010 19:02 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2010 14:23 schreef Metalhead22 het volgende:
Absoluut, het meest toonaangevende land van de laatste tijd.


Paracletus klinkt tot nu toe als een logisch vervolg op Fas, maar dan nog wat meer progstukjes. Geen echte verrassingen tot nu toe. Wel weer een plaat die een aantal luisterbeurten nodig heeft.


herske
Usericon van herske
Posted 08-11-2010 23:18 by herske Wijzig reactieProfiel van herskeQuote dit bericht

Zojuist mijn eerste luister sessie gehad, en GVD wat is hij lekker!
Het is wel te horen dat het de afsluiting is van het 3-luik, omdat er geregeld riffs terug komen van de eerdere albums van het 3-luik. Ik weet iig wat er de eerste maanden in mijn cd speler blijft zitten. (En mevrouw Herske krijgt voor sinterklaas nieuwe gehoorbescherming )

MVG
Herske


MetalMitch1992
Nacho Libre
Usericon van MetalMitch1992
Posted 09-11-2010 11:10 by MetalMitch1992 Wijzig reactieProfiel van MetalMitch1992Quote dit berichthttp://www.metalmitch.web-log.nl

Ik heb het album nu twee keer geluisterd maar ik kan er nog niks zinnigs over zeggen. Het is een van de eigenzinnigste albums die ik ooit gehoord heb. Heeft zeker nog heel wat luisterbeurten nodig.
Ziek, gestoord, maar het zuigt je wel mee in een duistere wereld. Voorlopig zeg ik "een beetje vreemd, maar wel lekker."


I was ancient when your ancestors were naught but protoplasmic slime!!!


KTC
Ancient Alien
Usericon van KTC
Posted 09-11-2010 11:49 by KTC Wijzig reactieProfiel van KTCQuote dit berichthttp://www.myspace.com/kevintencatemusic

quote:
Op 9 november 2010 11:10 schreef MetalMitch1992 het volgende:
Ziek, gestoord, maar het zuigt je wel mee in een duistere wereld.


da's toch goed?
ze doen niet anders hehe

[Dit bericht is gewijzigd door KTC op 09-11-2010 11:50]



MetalMitch1992
Nacho Libre
Usericon van MetalMitch1992
Posted 09-11-2010 13:41 by MetalMitch1992 Wijzig reactieProfiel van MetalMitch1992Quote dit berichthttp://www.metalmitch.web-log.nl

Ja dat is ook zeker bedoeld als compliment. Het is alleen niet de makkelijkste muziek om te doorgronden en te 'ontleden' zo je wilt.


I was ancient when your ancestors were naught but protoplasmic slime!!!


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 09-11-2010 14:52 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2010 19:02 schreef bokaj het volgende:


Paracletus klinkt tot nu toe als een logisch vervolg op Fas, maar dan nog wat meer progstukjes. Geen echte verrassingen tot nu toe. Wel weer een plaat die een aantal luisterbeurten nodig heeft.


+1 zoals gewoonlijk en groeiplaat.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


finsedrol
Usericon van finsedrol
Posted 09-11-2010 16:39 by finsedrol Wijzig reactieProfiel van finsedrolQuote dit bericht

De nieuwe plaat is tevens mijn kennismaking met deze band en het bevalt me goed! Zijn de andere albums ook zo?



Helvete
Usericon van Helvete
Posted 09-11-2010 18:55 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2010 16:39 schreef finsedrol het volgende:
De nieuwe plaat is tevens mijn kennismaking met deze band en het bevalt me goed! Zijn de andere albums ook zo?
Vooral als Fas - Ite, Maledicti In Ignem Aeternum, al vind ik Paracletus net iets toegankelijker.

Si Monumentum Requires, Circumspice en Kênose zijn ook aan te raden, dit blijf ik hun beste albums vinden.

De los uitgebrachte (lange) nummers, Chaining the Katechon, Mass Grave Aesthetics en Diabolus Absconditus (op een split) zijn ook het beluisteren waard.
De rest is niet zo interessant.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 09-11-2010 23:13 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Klopt helemaal! Mijn exemplaar heb ik dit weekend besteld.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 09-11-2010 23:38 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 9 november 2010 16:39 schreef finsedrol het volgende:
De nieuwe plaat is tevens mijn kennismaking met deze band en het bevalt me goed! Zijn de andere albums ook zo?


Alles wat vóór Si Monumentum Requires, Circumspice is uitgebracht valt onder het kopje 'traditionele' black metal. Zelf vind ik alleen SMRC te pruimen en - wat betreft het eerdere werk - Inquisitors of Satan. Die nieuwe zooi kan mij persoonlijk gestolen worden. Best vaak naar geluisterd, maar het kwartje is steeds niet gevallen.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 10-11-2010 0:32 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik vind alleen 'Inquisitors Of Satan' vrij gaaf maar ik ken niet alles.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 10-11-2010 0:36 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 10 november 2010 0:32 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik vind alleen 'Inquisitors Of Satan' vrij gaaf maar ik ken niet alles.


Van het oude werk is dat de enige plaat die echt vet is. Infernal Battles is wel oké, maar wat mij betreft een beetje te simpeltjes (ik vind het zelf meer een EP, aangezien vier v/d acht tracks gewoon demo-opnames zijn). Het werk op splits en bijdragen aan compilaties variëren van marginaal tot ronduit slecht (en de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat dat meer te maken heeft met de slechte productie dan met de tracks an sich). Inquisitors of Satan heeft een vrij stevige productie, knalt lekker door, Infernal Battles is wat ruiziger, de tracks van de split 10" met Mutiilation zijn een beetje rammelig en ruizig, de tracks van de split LP met Moonblood ken ik eigenlijk niet, en de bijdrage aan de Black Metal Blitzkrieg LP is echt lachwekkend slecht, verreweg de zwakste schakel van die hele LP (samen met Moonblood, maar dat is eigenlijk ook treurige rommel).


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 10-11-2010 1:18 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2010 16:39 schreef finsedrol het volgende:
De nieuwe plaat is tevens mijn kennismaking met deze band en het bevalt me goed! Zijn de andere albums ook zo?


De meest coherente plaat van hun in hun "nieuwe", experimentele fase vind ik Kenôsè, een EP met 3 tracks.
De opbouw van het eerste nummer is magistraal! (Ben er nu weer naar aan het luisteren, voor ergens diep in de honderdste keer, als ik niet al in de tweehonderd zit.)

Het is lang niet zo geschift als de laatste twee platen, maar qua sfeer vind ik het een plaat waar je echt in kan verdrinken. Het album ervoor heeft ook zulke momenten.

"Fas" sluit wat beter aan bij dit laatste album (wat niet zo vreemd is aangezien dit de opvolger ervan is).

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 10-11-2010 1:19]


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


finsedrol
Usericon van finsedrol
Posted 10-11-2010 2:06 by finsedrol Wijzig reactieProfiel van finsedrolQuote dit bericht

Ok, ik weet genoeg, hier ga ik meer van checken! Ik vraag me af waarom ik ze nu pas ontdek, ik kom de naam al jaren tegen..



Silence
Usericon van Silence
Posted 10-11-2010 9:35 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ik begin nu wel erg benieuwd te worden!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 10-11-2010 11:42 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2010 0:32 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik vind alleen 'Inquisitors Of Satan' vrij gaaf maar ik ken niet alles.
Toch eens chechen dan. Behoorlijk technische, chaotische black met veel lagen, rifjes, afwisselingen. Aardige productie, lekker sfeer.

Hun nummer op "From the Entrails to the Dirt" vind ik vrij sterk, overigens.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 10-11-2010 12:38 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2010 17:31 schreef Gorath het volgende:
Nee, Mutiilation en SV is rommel. Kultgehalte: ja. Goed: nee.
J moeder!

Mutiilation en Seigneur Voland maakten al toonaangevende, vuige black toen jij nog Venga Boys meezong en fagbands als Gojira nog geboren moesten worden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 10-11-2010 12:45 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Moet je die gast eens horen... treurwilg


Against God and Government


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 10-11-2010 13:54 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 10 november 2010 12:38 schreef kwelgeest het volgende:
J moeder!

Mutiilation en Seigneur Voland maakten al toonaangevende, vuige black toen jij nog Venga Boys meezong en fagbands als Gojira nog geboren moesten worden.


Go Kwellie, go!

edit; natuurlijk ben ik ook erg benieuwd! Ik wil 'em eigenlijk direct kopen maar dat zit er op dit moment even niet in dus doe ik het tot die tijd maar met mp3's.

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 10-11-2010 13:57]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 10-11-2010 18:11 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Nieuwe klinkt lekker. Tikje minder rauw, maar echt niet verkeerd.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


valfar
Usericon van valfar
Posted 12-11-2010 20:48 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Hij is erg fijn! Misschien wel het beste van DSO tot nu toe...



Gorath
Usericon van Gorath
Posted 13-11-2010 9:01 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

quote:
"Fas" sluit wat beter aan bij dit laatste album (wat niet zo vreemd is aangezien dit de opvolger ervan is).


Vergeet niet dat het lange Chaining ertussen is opgenomen wat niet aansluit bij FAS.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 13-11-2010 9:02 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2010 12:38 schreef kwelgeest het volgende:
J moeder!

Mutiilation en Seigneur Voland maakten al toonaangevende, vuige black toen jij nog Venga Boys meezong en fagbands als Gojira nog geboren moesten worden.


Helaas, je moest eens weten,...


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 13-11-2010 21:24 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2010 9:01 schreef Gorath het volgende:
Vergeet niet dat het lange Chaining ertussen is opgenomen wat niet aansluit bij FAS.


Niet gehoord, maar het is ook geen onderdeel van het "drieluik". Waarmee kan ik het het beste vergelijken?


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen