|
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | ||||
Auteur: |
|
|
Meer samples: http://www.amazon.co.uk/Paracletus/dp/B0047HJD1Y/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1287264316&sr=8-2 |
|
Zojuist mijn eerste luister sessie gehad, en GVD wat is hij lekker! Het is wel te horen dat het de afsluiting is van het 3-luik, omdat er geregeld riffs terug komen van de eerdere albums van het 3-luik. Ik weet iig wat er de eerste maanden in mijn cd speler blijft zitten. (En mevrouw Herske krijgt voor sinterklaas nieuwe gehoorbescherming ) MVG Herske |
|
Ik heb het album nu twee keer geluisterd maar ik kan er nog niks zinnigs over zeggen. Het is een van de eigenzinnigste albums die ik ooit gehoord heb. Heeft zeker nog heel wat luisterbeurten nodig. Ziek, gestoord, maar het zuigt je wel mee in een duistere wereld. Voorlopig zeg ik "een beetje vreemd, maar wel lekker." I was ancient when your ancestors were naught but protoplasmic slime!!! |
|
quote: da's toch goed? ze doen niet anders hehe [Dit bericht is gewijzigd door KTC op 09-11-2010 11:50] |
|
Ja dat is ook zeker bedoeld als compliment. Het is alleen niet de makkelijkste muziek om te doorgronden en te 'ontleden' zo je wilt. I was ancient when your ancestors were naught but protoplasmic slime!!! |
|
quote: +1 zoals gewoonlijk en groeiplaat. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
De nieuwe plaat is tevens mijn kennismaking met deze band en het bevalt me goed! Zijn de andere albums ook zo? |
|
quote:Vooral als Fas - Ite, Maledicti In Ignem Aeternum, al vind ik Paracletus net iets toegankelijker. Si Monumentum Requires, Circumspice en Kênose zijn ook aan te raden, dit blijf ik hun beste albums vinden. De los uitgebrachte (lange) nummers, Chaining the Katechon, Mass Grave Aesthetics en Diabolus Absconditus (op een split) zijn ook het beluisteren waard. De rest is niet zo interessant. |
|
Klopt helemaal! Mijn exemplaar heb ik dit weekend besteld. |
|
quote: Alles wat vóór Si Monumentum Requires, Circumspice is uitgebracht valt onder het kopje 'traditionele' black metal. Zelf vind ik alleen SMRC te pruimen en - wat betreft het eerdere werk - Inquisitors of Satan. Die nieuwe zooi kan mij persoonlijk gestolen worden. Best vaak naar geluisterd, maar het kwartje is steeds niet gevallen. Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
Ik vind alleen 'Inquisitors Of Satan' vrij gaaf maar ik ken niet alles. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Van het oude werk is dat de enige plaat die echt vet is. Infernal Battles is wel oké, maar wat mij betreft een beetje te simpeltjes (ik vind het zelf meer een EP, aangezien vier v/d acht tracks gewoon demo-opnames zijn). Het werk op splits en bijdragen aan compilaties variëren van marginaal tot ronduit slecht (en de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat dat meer te maken heeft met de slechte productie dan met de tracks an sich). Inquisitors of Satan heeft een vrij stevige productie, knalt lekker door, Infernal Battles is wat ruiziger, de tracks van de split 10" met Mutiilation zijn een beetje rammelig en ruizig, de tracks van de split LP met Moonblood ken ik eigenlijk niet, en de bijdrage aan de Black Metal Blitzkrieg LP is echt lachwekkend slecht, verreweg de zwakste schakel van die hele LP (samen met Moonblood, maar dat is eigenlijk ook treurige rommel). Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
quote: De meest coherente plaat van hun in hun "nieuwe", experimentele fase vind ik Kenôsè, een EP met 3 tracks. De opbouw van het eerste nummer is magistraal! (Ben er nu weer naar aan het luisteren, voor ergens diep in de honderdste keer, als ik niet al in de tweehonderd zit.) Het is lang niet zo geschift als de laatste twee platen, maar qua sfeer vind ik het een plaat waar je echt in kan verdrinken. Het album ervoor heeft ook zulke momenten. "Fas" sluit wat beter aan bij dit laatste album (wat niet zo vreemd is aangezien dit de opvolger ervan is). [Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 10-11-2010 1:19] "Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!" |
|
Ok, ik weet genoeg, hier ga ik meer van checken! Ik vraag me af waarom ik ze nu pas ontdek, ik kom de naam al jaren tegen.. |
|
Ik begin nu wel erg benieuwd te worden! |
|
quote:Toch eens chechen dan. Behoorlijk technische, chaotische black met veel lagen, rifjes, afwisselingen. Aardige productie, lekker sfeer. Hun nummer op "From the Entrails to the Dirt" vind ik vrij sterk, overigens. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote:J moeder! Mutiilation en Seigneur Voland maakten al toonaangevende, vuige black toen jij nog Venga Boys meezong en fagbands als Gojira nog geboren moesten worden. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Moet je die gast eens horen... treurwilg Against God and Government |
|
quote: Go Kwellie, go! edit; natuurlijk ben ik ook erg benieuwd! Ik wil 'em eigenlijk direct kopen maar dat zit er op dit moment even niet in dus doe ik het tot die tijd maar met mp3's. [Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 10-11-2010 13:57] ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Nieuwe klinkt lekker. Tikje minder rauw, maar echt niet verkeerd. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Hij is erg fijn! Misschien wel het beste van DSO tot nu toe... |
|
quote: Vergeet niet dat het lange Chaining ertussen is opgenomen wat niet aansluit bij FAS. |
|
quote: Helaas, je moest eens weten,... |
|
quote: Niet gehoord, maar het is ook geen onderdeel van het "drieluik". Waarmee kan ik het het beste vergelijken? "Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!" |
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |