IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Deathspell Omega Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 29-12-2010 14:16 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2010 13:51 schreef NecRobert het volgende:
Klopt. Altijd lastig om er dan een dialoog van te maken
Niet aanvallend en/of zeikerig bedoelt, maar een Email heeft toch een 'reply'-functie?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 29-12-2010 14:21 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Jezus, het zit wel heel diep daar, zo te lezen


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 29-12-2010 14:23 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Meneer kan gewoon niet verkroppen dat DSO is 'doorgebroken' sinds hij eruit is.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


valfar
Usericon van valfar
Posted 29-12-2010 14:30 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

En hij profiteert nu ook wel van het succes van DSO. Als die cd van Annthennath niet werd aangeprezen met de comment 'with the former DSO singer!' had ik deze band waarschijnlijk nooit gecheckd.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-12-2010 14:32 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 december 2010 14:16 schreef kwelgeest het volgende:
Niet aanvallend en/of zeikerig bedoelt, maar een Email heeft toch een 'reply'-functie?


Jah maar omdat je geen wekendurende mailconversatie wil geef je meestal meerdere vragen direct. waarna hij antwoordt geeft en dan kun je eventueel nog wat heen en weer doen. Maar dat loopt nooit zo vloeiend over op als een normaal gesprek.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


valfar
Usericon van valfar
Posted 29-12-2010 14:32 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 29 december 2010 13:58 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat kan je er dan toch ook bijzetten aan het begin van het interview, in plaats van het bijvoorbeeld 'een gesprek' te noemen (zoals nu, leugenaar )?


Overal '(lacht)' typen wekt ook de indruk alsof het interview in real life is afgenomen. Typt Shaxul zelf ook overal (LMAO)?



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 29-12-2010 14:33 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2010 14:32 schreef ElitE het volgende:
Jah maar omdat je geen wekendurende mailconversatie wil geef je meestal meerdere vragen direct. waarna hij antwoordt geeft en dan kun je eventueel nog wat heen en weer doen. Maar dat loopt nooit zo vloeiend over op als een normaal gesprek.
Ik weet hoe dat gaat, maar als je een lijst aanlevert, dus niet vraag voor vraag mailt, heb je toch de mogelijkheid om op een of twee antwoorden nog even in te gaan.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Disgusting-noise
Usericon van Disgusting-noise
Posted 29-12-2010 15:21 by Disgusting-noise Wijzig reactieProfiel van Disgusting-noiseQuote dit bericht

Ah, ik kan hem (Shaxul) wel ergens volgen hoor. Hij timmert al heel lang aan de weg (Hirilorn, End all life records, Legion of death records, tegenwoordig z'n eigen metalshop in z'n eigen living) en dan komt iedereen aan z'n oren zagen over de band waar hij niet meer wou inzitten.
Niet vergeten dat in 2002 zo goed als niemand wist wie er in de band zat (hoewel er wel vermoedens waren aangzien er op een Hirilorn rehearsal een Deathspell omega nummer opgenomen was). Op elk vlak is het gewoon een heel andere band tegenwoordig. Een band die me niet interesseert.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 29-12-2010 17:41 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

EAL? Dat zijn toch vriendjes van NOEVDIA?


Disgusting-noise
Usericon van Disgusting-noise
Posted 29-12-2010 18:11 by Disgusting-noise Wijzig reactieProfiel van Disgusting-noiseQuote dit bericht

Beter nog, EAL is gewoon Noevdia. Ik had nog krediet bij EAL (de beste vinyl mailorder!) toen er daar in 2003 een punt werd achtergezet, en dat kon ik gewoon bij Noevdia gebruiken.
Hasjarl en Shaxul zaten achter End all life en ik vermoed dat het dezelfde problemen als in Deathspell omega waren die een punt achter de samenwerking hebben gezet bij EAL. Hasjarl is dan verdergegaan met Noevdia en Shaxul is zich gaan concentreren op z'n exotische metallabel Legions of death dat hij een paar jaar eerder was begonnen. Ik weet dat EAL de laatste jaren weer 'actief' is geworden maar ik denk niet dat Shaxul er nog iets mee te maken heeft
Enfin, met die Fransen weet je het nooit echt, ze houden wel van wat geheimzinnigheid.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-12-2010 18:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2010 14:32 schreef valfar het volgende:
Overal '(lacht)' typen wekt ook de indruk alsof het interview in real life is afgenomen. Typt Shaxul zelf ook overal (LMAO)?


of HAHAHAHAHAHAHA

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 29-12-2010 19:00]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-12-2010 18:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2010 14:16 schreef kwelgeest het volgende:
Niet aanvallend en/of zeikerig bedoelt, maar een Email heeft toch een 'reply'-functie?


je wil niet weten wat er naast het interview nog gezegd/maild is


signature


valfar
Usericon van valfar
Posted 29-12-2010 20:23 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 29 december 2010 13:24 schreef Onweerwolf het volgende:
:')

Maar eigenlijk vind ik het dan wel weer stoer om het dan later gewoon toch te doen. Het is namelijk pas echt sneu als tig jaar extra levenswijsheid en volwassen worden niet heeft geresulteerd in een verandering van je puberale principes.

Ik moet er niet aan denken dat ik nu nog steeds dezelfde mening zou hebben als toen ik 17 was.


Bij deze opmerking moet ik denken aan die open brief van Fenriz een tijdje terug. Over hoe dingen evolueren enzo, misschien moet Shaxul deze een lezen!



Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 29-12-2010 20:57 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 29 december 2010 15:21 schreef Disgusting-noise het volgende:
Ah, ik kan hem (Shaxul) wel ergens volgen hoor. Hij timmert al heel lang aan de weg (Hirilorn, End all life records, Legion of death records, tegenwoordig z'n eigen metalshop in z'n eigen living) en dan komt iedereen aan z'n oren zagen over de band waar hij niet meer wou inzitten.
Niet vergeten dat in 2002 zo goed als niemand wist wie er in de band zat (hoewel er wel vermoedens waren aangzien er op een Hirilorn rehearsal een Deathspell omega nummer opgenomen was). Op elk vlak is het gewoon een heel andere band tegenwoordig. Een band die me niet interesseert.


Bestaat Legion of Death (zeg maar, de EAL voor metal uit niet-Westerse / exotische landen) eigenlijk nog?


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-12-2010 20:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

je bent niet verplicht om te evolueren natuurlijk. Stellen dat black metal principegebonden is, dat er een soort van definitie bestaat van black metal, of toch dat er bepaalde zaken zijn die in strijd zijn met de "geest" van black metal, daar kan ik inkomen.

ik heb eigenlijk niets tegen DSO, maar imo is het een feit dat ze afwijken van hetgeen ik definieer als black metal.
Natuurlijk, wat is black metal, wie bepaalt dat, tralalala...

en het is niet omdat het geen black is dat het slechte muziek is, alleen het feit dat het geasocieerd wordt met black metal, wat dan een verheven iets zou zijn, stoort sommige mensen. Vooral als de mensen die die deviante black muziek maken verheven worden tot de elite van het genre. Dat geeft wrijvingen natuurlijk.

ik word persoonlijk ook witheet als ze op TMF of zo een award uitreiken voor beste punkband aan een bende zaadlosers die net uit de kut gekropen zijn en staan te zingen over de eerste kus in de bioscoop. Tja... kwestie van visie en perceptie zeker?




[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 29-12-2010 21:01]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-12-2010 21:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2010 20:57 schreef Sonic Titan het volgende:
Bestaat Legion of Death (zeg maar, de EAL voor metal uit niet-Westerse / exotische landen) eigenlijk nog?


geen idee, maar hij vertoefde daar wel

With my band MANZER we played in Asia in november, with fantastic acts like ORATOR (Bangladesh), FUNERAL IN HEAVEN (Sri Lanka) and ZYGOATSIS (Thailand). Check all these bands


signature


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 29-12-2010 21:04 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 29 december 2010 21:00 schreef Hypnos het volgende:
geen idee, maar hij vertoefde daar wel

With my band MANZER we played in Asia in november, with fantastic acts like ORATOR (Bangladesh), FUNERAL IN HEAVEN (Sri Lanka) and ZYGOATSIS (Thailand). Check all these bands


Verbaast me niks. Hij heeft ook meer dan eens guest vocals gedaan voor Surrender of Divinity (Thailand) en ik meen zelfs een keer voor Sabbat, op een EP die toen op EAL is verschenen.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-12-2010 21:05 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Dat is toch een vergelijking die werkelijk geen hout snijdt. En als Paracletus geen black metal is dan is niets dat.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-12-2010 21:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

misschien heeft het in mijn geval te maken met het feit dat ik zodanig veel hoor en heb, dat ik toch een beetje een onderscheid probeer te maken in de grote poel tegen het moment waar ik zin heb in een bepaalde stijl/gevoel/subgenre. Ik ga DSO eerder bij avantgarde of post gaan indelen tegenwoordig dan bij de melodische - industrial - pagan - Forest - ambient - satanic - thrash - old school - depressieve - atmosferische - rechttoe rechtaan of gewoon grim and frostbitten black metal


en vooral fluitjes black en avantgarde/postblack zijn de eersten die onder vuur komen te liggen bij de mensen die star en satanisch in het blacke centrum blijven staan, beetje zoals in de politiek

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 29-12-2010 21:12]


signature


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 29-12-2010 23:23 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Zover ik weet bewandelt DsO sinds Si Monumentum nog steeds hetzelfde pad. Het was echter maar wachten tot de eerste echte anti-DsO reacties zouden bovenkomen, daar ze keer op keer magistrale albums uitbrengen en hun principes (naar identiteit, interviews e.d.) trouw blijven. Hoge bomen vangen veel wind en ze staan nu al jaren in de spotlights. Voordat de Noorse trendies alles verziekten, was black metal iets heel anders dan wat iedereen er nu van denkt. Dus is het sowieso al nutteloos om vergelijkingen te maken.

En Noevdia distribueert ook nog spullen van EAL. De kerels zullen wel een of ander onnozel probleem hebben. Verwaarloosbaar.


Disgusting-noise
Usericon van Disgusting-noise
Posted 29-12-2010 23:26 by Disgusting-noise Wijzig reactieProfiel van Disgusting-noiseQuote dit bericht

Legion of death bestaat nog ja, ik krijg er regelmatig nog een nieuwsbrief van.
Ik weet niet zeker of hij op die 7" gezongen heeft. In 2004 is hij wel naar Japan gegaan voor de 20th anniversary tour en daar heeft hij meegezongen op het podium met onder andere YK van Nuclear war now.

Beetje grappig trouwens dat Shaxul hier als de starre 'true' kerel wordt aanzien terwijl Deathspell omega heel wat meer narrowminded is met hun orthodox black metal. Ik spreek niet over de muziek maar puur over de ideeën en ideologie die ze verkondigen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 29-12-2010 23:30 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

DSO was toch christelijk?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-12-2010 23:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik denk dat Deathspell Omega hier bij veel mensen in de smaak valt omwille van de muziek, of het nu Christenen zijn of niet.

ik vind het wel interessant wat DSO inhoudelijk doet, maar niet meteen bevorderlijk voor de beleving. Trouwens, gans dat orthodox gedoe begint muzikaal mijn strot wat uit te komen. EN dan heb ik het over het muzikale. In het vaarwater van Watain volgen veel te veel wat bands die eerder indrukwekkende albums uitbrachten en nu beginnen te neuzelen en midtempo spelen zonder de muzikale kwaliteiten om dat te rechtvaardigen. AL die Ofermods, Ondskapten, Glorior Belli's... zijn die nu allemaal moegeworden of zo? Dan nog liever DsO's nieuwste


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-12-2010 23:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2010 23:30 schreef kwelgeest het volgende:
DSO was toch christelijk?


ik zal het Shazdinges nog es vragen waarop hij zijn mening baseert


signature


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 29-12-2010 23:38 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Watain is zelf maar een slechte Dissection-kloon.


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen