IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten/koken Vorige pagina | Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-11-2007 19:57 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 10 november 2007 19:44 schreef M. het volgende:
Ik heb niet zoveel verstand van varkenshaas (hou niet van varken en maak het dus nooit) maar ik zou denk ik als max. een half uurtje op een graad of 200 doen. Misschien moet je de varkenshaas van tevoren ff op hoog vuur in boter rondom "aanbakken" (gewoon ff aan alle kanten beetje een korstje, hoeft maar 2 minuten te duren) maar zeker weten doe ik dat niet. Met lamsrack of zo doe ik dat altijd wel.

Na 3 uur in de oven is je paprika werkelijk compleet naar de klote, half uurtje lijkt me prima. Als het slappe kladderatsj is en/of aangefikt weet je dat het te lang was, proef je rauwe paprika dan weet je dat het te kort was. Half uur lijkt me prima, check ook ff de verpakking van de varkenshaas voor aanwijzingen.

Het is nu te laat, maar vraag het de volgende keer aan de slager!

Thankx!

Normaal doe ik altijd 6-8 minuten in de pan, maar met vulling lijkt me dat een minder goed plan. Jouw plan lijkt me beter, maar het lijkt me dat je dat aanbakken bedoelt vóór het vullen?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 10-11-2007 20:00 by M. Profiel van M.

quote:
Op 10 november 2007 19:57 schreef WhiteRider het volgende:
Thankx!

Normaal doe ik altijd 6-8 minuten in de pan, maar met vulling lijkt me dat een minder goed plan. Jouw plan lijkt me beter, maar het lijkt me dat je dat aanbakken bedoelt vóór het vullen?

Yep.

Tja misschien is 6-8 minuten voor varkenshaas wel beter, dat weet ik niet.

Laat morgen maar weten hoe het is gegaan haha.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-11-2007 20:00 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 10 november 2007 19:57 schreef WhiteRider het volgende:
Thankx!

Normaal doe ik altijd 6-8 minuten in de pan, maar met vulling lijkt me dat een minder goed plan. Jouw plan lijkt me beter, maar het lijkt me dat je dat aanbakken bedoelt vóór het vullen?


Varkenshaas is toch 10 tot 12 minuten in de pan en dan 5 minuten ingepakt houden in aluminiumfolie. 6 tot 8 lijkt me wel heel kort.

Edit:
Ik zou varkenshaasje niet in de oven doen maar bakken, eerst eff rondom een leuk kleurtje en vervolgens vullen en verder in de pan.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 10-11-2007 20:01]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 10-11-2007 20:01 by M. Profiel van M.

Hij gaat daarna de oven in he...


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-11-2007 20:01 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 10 november 2007 20:00 schreef M. het volgende:
Yep.

Tja misschien is 6-8 minuten voor varkenshaas wel beter, dat weet ik niet.

Laat morgen maar weten hoe het is gegaan haha.

Hehe, ik zal wel even wat proberen, thanks iig.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-11-2007 20:02 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 10 november 2007 20:00 schreef MMayo het volgende:
Varkenshaas is toch 10 tot 12 minuten in de pan en dan 5 minuten ingepakt houden in aluminiumfolie. 6 tot 8 lijkt me wel heel kort.

10 - 12 minuten als je 'm doorbakken wilt hebben, maar ik wil 'm graag rood van binnen houden. Dan is 8 minuten wel goed, en bij een klein haasje is 6 vaak ook wel voldoende. Maar da's zonder vulling.

En verder wat M. zei, het gaat hierna nog gewoon de oven in.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 10-11-2007 20:02]


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-11-2007 20:02 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 10 november 2007 20:01 schreef M. het volgende:
Hij gaat daarna de oven in he...


Zie edit


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-11-2007 20:05 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 10 november 2007 20:02 schreef MMayo het volgende:
Zie edit

Ah, ja, dat is inderdaad ook een van de suggesties in een aantal recepten. Ik neem alleen aan dat de bereidingswijze vullingsafhankelijk is, maar gezien ik nergens een recept kan vinden met deze vulling weet ik niet wat beter is; pan, stoompan of oven.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-11-2007 20:05 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 10 november 2007 20:02 schreef WhiteRider het volgende:
ik wil 'm graag rood van binnen houden


Eh ieuw?
Varkensvlees rood eten? Je weet dat er in varken en kip bacterien zitten die voor een mens schadelijk kunnen zijn? In rund zitten deze bacterien niet, daarom eet men rund vaak wel rood en varken dus niet.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-11-2007 20:06 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 10 november 2007 20:05 schreef WhiteRider het volgende:
Ah, ja, dat is inderdaad ook een van de suggesties in een aantal recepten. Ik neem alleen aan dat de bereidingswijze vullingsafhankelijk is, maar gezien ik nergens een recept kan vinden met deze vulling weet ik niet wat beter is; pan, stoompan of oven.


Enige waar je je zorgen om moet maken is de paprika, voor de ham en de kaas maakt het in principe niet uit. In de oven vind ik paprika er vaak te droog uitkomen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 10-11-2007 20:06 by M. Profiel van M.

Ja, als we het dan toch over de vulling gaan hebben, die klinkt niet echt uitnodigend. Paprika, ham en kaas, mmmja. Ham is varken en varkenshaas is varken. Paprika OK, maar die kaas vind ik weer een beetje maf met dat vlees.

Ik zou zelf het ding volsmijten met knoflook en een groentegerecht ernaast doen denk ik. Maar ja, ik hou niet van varken en zou dus ook geen varkenshaas maken .

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 10-11-2007 20:07]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-11-2007 20:09 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 10 november 2007 20:05 schreef MMayo het volgende:
Eh ieuw?
Varkensvlees rood eten? Je weet dat er in varken en kip bacterien zitten die voor een mens schadelijk kunnen zijn? In rund zitten deze bacterien niet, daarom eet men rund vaak wel rood en varken dus niet.

Eh, varkenshaasjes worden vrijwel altijd rood van binnen gegeten.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-11-2007 20:11 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 10 november 2007 20:09 schreef WhiteRider het volgende:
Eh, varkenshaasjes worden vrijwel altijd rood van binnen gegeten.


Rosé/medium wellicht maar rood..?


[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 10-11-2007 20:11]


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-11-2007 20:11 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Sorry, fout van mij.

EDIT:

Maar bedankt voor de tips, ik ga letten op de paprika!

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 10-11-2007 20:11]


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-11-2007 20:13 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 10 november 2007 20:06 schreef M. het volgende:
Ja, als we het dan toch over de vulling gaan hebben, die klinkt niet echt uitnodigend. Paprika, ham en kaas, mmmja. Ham is varken en varkenshaas is varken. Paprika OK, maar die kaas vind ik weer een beetje maf met dat vlees.

Ik zou zelf het ding volsmijten met knoflook en een groentegerecht ernaast doen denk ik. Maar ja, ik hou niet van varken en zou dus ook geen varkenshaas maken .


Simpel kan soms best lekker zijn hoor. Alleen zou ik inderdaad ook meer kruiden gebruiken, oa knoflook want dat is lekker! Ook lekker is gevulde varkenshaas met roombrie uit de oven, beetje vers gemalen zwarte peper erover..

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 10-11-2007 20:14]


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 13-11-2007 10:24 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Bijna vergeten te reageren!

Nogmaals mijn dank, in het bijzonder voor M., wiens tip de varkenshaas te vullen met knoflook goed is uitgepakt. De kaas hebben we er, bij nader inzien, inderdaad toch maar uit gehaald. Het uiteindelijke resultaat was érg lekker.

Goed, het recept dan maar:

- 4 personen -

Benodigdheden:
- 4 varkenshaasjes;
- 4 plakjes ham;
- 2 tenen knoflook;
- Halve rode, halve gele (of groene) paprika;
- Peper;
- Zout;
- 2 eieren.

(- Roompepersaus; )
(- Satésaus; )
(- Champignonsaus. )

Snij de varkenshaasjes vakkundig met een vlijmscherp mes over de gehele lengte in, en vouw ze open. Leg 2 halve plakjes ham in de lengte op elke varkenshaas. Snij de tenen knoflook in plakjes en verdeel naar eigen smaak de knoflook over de ham/varkenshaas.
Vouw de varkenshaasjes dicht en bind ze dicht met keukengaren (of ander hittebestendig smaakloos touw ). Gebruik bij voorkeur boter (met eventueel een beetje olijfolie) en braad de varkenshaasjes op laag (!) vuur ca. 14/15 minuten. Omdat de varkenshaasjes open zijn (geweest), is het vrij duidelijk te zien of ze nog rauw zijn. (Bij ons bleek een klein stukje nog iets te rood bij het uit de pan halen na ca. 12 minuten.)

Als de binnenkant nog wat rosé is, maar de buitenkant al behoorlijk bruin is, is het tijd ze uit te pan te halen en het keukengaren te verwijderen. Maak de varkenshaasjes wederom open en vul het wederom naar eigen smaak met blokjes rode en gele paprika.
Vouw de varkenshaas weer dicht, decoreer het met een hardgekookt eischijfje (of hoe dat ook heet) en besprenkel het met wat peper en zout.

Voilá, u heeft een heerlijke gevulde varkenshaas!


Serveertip:
Gezonde salade met tomaat, komkommer, sla, olijfolie, zout en zalm. Vergezeld van een heerlijke dressing vormt dit een mooie inleiding op het hoofdgerecht.

Aidsmakelijk!

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 13-11-2007 10:24]


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 13-11-2007 15:18 by Lionheart Profiel van Lionheart

Toch geen saus?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 13-11-2007 16:37 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Que?


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 13-11-2007 16:41 by Lionheart Profiel van Lionheart

Erbij.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 13-11-2007 16:46 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Dat kan wel, en hadden we ook. Gewoon uit een zakje, dus om daar nou het recept van te geven... :')

Maar goed, omdat je me zo lief aankijkt:

Doe 250 ml. water in een klein steelpannetje. Zet het steelpannetje op het gasfornuis (of waar bij jou thuis dan ook vuur uit komt).
Knip het zakje saus vakkundig, met een scherpe schaar, open. Voeg de inhoud van het zakje (niet het zakje zelf) bij het water en zet het vuur aan.
Breng het geheel al roerende (met een lepel-achtig voorwerp, bij voorkeur) aan de kook, en laat het even borrelen.

:')

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 13-11-2007 16:48]


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 13-11-2007 17:01 by Lionheart Profiel van Lionheart

Met liefde bereid?


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 13-11-2007 17:06 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 13 november 2007 10:24 schreef WhiteRider het volgende:
Als de binnenkant nog wat rosé is, maar de buitenkant al behoorlijk bruin is, is het tijd ze uit te pan te halen en het keukengaren te verwijderen. Maak de varkenshaasjes wederom open en vul het wederom naar eigen smaak met blokjes rode en gele paprika.
Vouw de varkenshaas weer dicht, decoreer het met een hardgekookt eischijfje (of hoe dat ook heet) en besprenkel het met wat peper en zout.

Voilá, u heeft een heerlijke gevulde varkenshaas!




Garen zijn niet nodig als je de varkenshaas niet helemaal in snijdt, puntjes dichtlaten zeg maar. Enne.. waarom prop je er paprika in, als je het er ook naast kunt serveren? En die ei.. huh? Nouja als het maar lekker was toch hehe.

Edit:
Ik zou zelf trouwens een teentje knoflook persen, beetje aanbakken met wat olie en dit als een laagje in de varkenshaas smeren, net wat milder van smaak dan hele tenen knoflook kauwen hehe.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 13-11-2007 17:09]


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 21-11-2007 17:56 by Julia Profiel van Julia

komkommersalade

1 komkommer in blokjes
3 teentjes knoflook geperst
1 bak griekse yoghurt
1 rode ui of 3 bosuitjes fijn gehakt
peper
zout
kappertjes

KK, kn, gy en uit door elkaar husselen. naar smaak peper en zout toevoegen
dan 1 eetlepel azijn uit het potje kappertjes erbij en een eetlepel kappertjes

jummie

vanaaf samen met worstebroodjes:
blik knakworstjes
pak bladerdeeg
ei
sesamzaadjes

elk worstje in een deegje. dat bestrijken met losgeklopt ei en sesamzaadjes over strooien
10 minuten in oven voorverwarmd op 225 graden


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 21-11-2007 18:58 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 13 november 2007 17:06 schreef MMayo het volgende:
Garen zijn niet nodig als je de varkenshaas niet helemaal in snijdt, puntjes dichtlaten zeg maar. Enne.. waarom prop je er paprika in, als je het er ook naast kunt serveren? En die ei.. huh? Nouja als het maar lekker was toch hehe.

Edit:
Ik zou zelf trouwens een teentje knoflook persen, beetje aanbakken met wat olie en dit als een laagje in de varkenshaas smeren, net wat milder van smaak dan hele tenen knoflook kauwen hehe.

Bedankt for je tipz0rz.

Overigens was dat eitje louter ter decoratie.


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 21-11-2007 19:47 by robbemans Profiel van robbemanshttp://www.snakes-reptiles.com

Ik zag dit topic als Eten/roken?


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen