IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten/koken Vorige pagina | Volgende pagina
Faolan
Fight it back!!
Usericon van Faolan
Posted 04-11-2007 22:07 by Faolan Profiel van Faolanhttp://www.facebook.com/profile.php?id=759647949

quote:
Op 4 november 2007 18:22 schreef Snaack het volgende:

Wraps met spinazie en geitenkaas, geroosterde maïskolven en tortillachips met guacamole en tomatensalsa.


Lekkerrrr!!!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-11-2007 23:08 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 4 november 2007 22:07 schreef Faolan het volgende:
Lekkerrrr!!!


Geef ik toch ongevraagd mijn recept

Voor de guacamole:
* 1 flinke RIJPE () avocado, haal hem een week van tevoren ofzo..
* 1 tomaat
* knoflook naar smaak
* koriander naar smaak
* 1 limoen
* cayennepeper
* gemalen komijnzaad
* zwarte peper
* zeezout
* 100ml crème fraîche

Bereiding:
Snel de avocado schillen, vruchtvlees tot op de pit afsnijden, in stukjes. Snel een halve limoen er boven uitknijpen (of beter, limoensap persen maar ik heb geen pers.. ) en prakken die shit.

(als de avocado goed rijp is is dat geen probleem, anders moet je de blender als hulplijn inschakelen maar eigenlijk is je avocado dan niet rijp genoeg..)

Tomaat in kwarten snijden, pitjes en sap weghalen. Tomaat in kleine stukjes hakken en licht inzouten. Dan zoveel mogelijk sap eruit rossen.

Ik doe dat door de tomatenprut met mijn vuist uit te knijpen maar het kan ook eleganter met de platte kant van een mes bijvoorbeeld.

Koriander fijnhakken (bij de AH hebben ze ook tubes gemalen koriander, "kruidengemak", dat heb ik gebruikt. Erg handig! En belangrijk: van vers blad gemaakt!)

Flikker alles bij elkaar, naar smaak knoflook persen en cayennepeper, zout en peper toevoegen en flink gemalen komijnzaad. Maak het af met crème fraîche en evt nog wat limoensap naar smaak.

Wel goede dikke want guacamole is eerder een pap dan een saus.

Voor de tomatensalsa
* Een stuk of 4 lekkere tomaten (tasty toms bijv!)
* 1 witte ui
* 2 stengels bosui
* een paar teentjes knoflook
* rode peper (wederom: die tubes van de AH zijn geniaal!)
* wat augurk (ik heb die rechthoekige partysticks gebruikt)
* cayennepeper
* 1 citroen
* peper en zeezout
* verse peterselie

Bereiding:
* Snij de tomaten in kleine stukjes
* snij de ui in 4en en in ringen
* hak de bosui

Flikker dit in een pan op laag vuur, pers naar smaak wat knoflook en laat het even pruttelen (de tomaat moet zacht worden en de ui glazig)

Gooi er sap van een halve citroen en cayennepeper, rode peper, peper en zout naar smaak bij en ros de blender er kort doorheen. (het moet geen gladde saus worden..)

Snij de augurk in kleine stukjes en hak de peterselie fijn, gooi dit door je mengsel en laat het afgedekt afkoelen.

De wraps:
Voor 2 personen, 1 wrap per persoon:
* 2 tortilla's (duh)
* een half pak diepvries bladspinazie van Iglo (lekkerder en beter dan verse spinazie, ironisch genoeg..)
* 1 rode ui
* naar smaak knoflook
* 2 lekkere tomaten (tasty tom ftw!11!!)
* 1 bettine blanc met honing
* peper, zout, gemalen komijn, majoraan (bijv)
* crème fraîche
* pijnboompitten naar smaak

Bereiding:
Gooi en spinazie in een pan op laag vuur om het te laten ontdooien. Flikker de tomaat en rode ui erbij en pers naar smaak knoflook. Kort laten pruttelen, vuur uit, kruiden erbij en goed mengen.

Rooster de pijnboompitten (ong 1 min op laag vuur, veel schudden)

Flikker de tortilla's kort in een koekenpan op middelhoog vuur (ong 20 seconden per kant)

Vul de tortilla's met het spinaziemengsel, beetje peper malen, verbrokkel hier de geitenkaas op en maak het af met pijnboompitten en een beetje crème fraîche. Dichtvouwen die krengen, klaar.

* Geroosterde maiskolven
1 p/p is meer dan zat.

Verder nodig: een grillpan, olie, zwarte peper en honing. Ongeveer 1 op 1 olie en honing mengen en naar smaak peper toevoegen.

Grillen duurt lang en de maiskolven kunnen aanbranden, dat heb ik voorkomen door ze kort voor te koken, ong 5 minuten.

Daarna grillpan op laag vuur, de kolven bedruipen met het olie-honing mengsel en even geduld hebben. Elke keer als je ze omdraait, opnieuw bedruipen met hen olie-honing mengsel. Binnen een kwartier zijn ze wel gaar. (als je ze voorkookt..)

Lekker om er voor het opdienen een flinke klont zoute roomboter op te laten smelten.

Eet snaackelijk

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 04-11-2007 23:47]


skitzoid kitten
Usericon van skitzoid kitten
Posted 04-11-2007 23:25 by skitzoid kitten Profiel van skitzoid kitten

Zozo Gordon Ramsey. Klinkt goed



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-11-2007 23:31 by Snaack Profiel van Snaack

Dank je. En nu terug naar de keuken godverdomme!

Maarruh, het is een simpel gerecht, maar achteraf gezien ben ik wel ff bezig geweest met de voorbereidingen. (anderhalf uur gok ik)

Als je van tevoren de guacamole en salsa maakt, de maiskolven voorkookt en de rest van ingrediënten wast en snijdt staat het binnen 15 min op tafel.

Lekker met een desperados erbij, trouwens.

En wat je overhoudt aan "dip" is natuurlijk ook lekker bij de borrel.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 04-11-2007 23:33]


Faolan
Fight it back!!
Usericon van Faolan
Posted 04-11-2007 23:45 by Faolan Profiel van Faolanhttp://www.facebook.com/profile.php?id=759647949

quote:
Op 4 november 2007 23:08 schreef Snaack het volgende:
Geef ik toch ongevraagd mijn recept
......


Wordt gewaardeerd Zeker eens testen!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-11-2007 23:51 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 4 november 2007 23:45 schreef Faolan het volgende:
Wordt gewaardeerd Zeker eens testen!


Graag gedaan

Ik vind dit recept van guacamole trouwens de lekkerste die ik gemaakt heb, er zijn uiteraard 3453453 varianten op en ik heb er vanzelfsprekend meerdere uitgeprobeerd. Dit is een naar eigen smaak aangepast, bestaand recept.

Tomaat komt in de meeste recepten trouwens niet voor, maar ik vind dat een lekkere fris-zoete toevoeging geven, en je dip krijgt ook wat meer "bite". Gebruik wel lekkere tomaten en geen waterbommen.

Zoals bij alles: hoe beter de ingrediënten, hoe beter de totaalsmaak

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 04-11-2007 23:52]


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 06-11-2007 10:45 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Zometeen iets met mie, kipfilet en groente inelkaar flansen...


spelfout weggehaald...


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 06-11-2007 10:47 by Kimmey Profiel van Kimmey

Vanavond mie met roerbakgroente, sperziboontjes en kip!


Het is de lichtinval ;')


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 06-11-2007 13:24 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl



Geen zin om alles over te typen, hehe. Hier hebben we ons zondag mee vermaakt. Top of flop, dachten we. Het werd top!

Niet alles biologisch, maar je kan ook overdrijven. Ipv shoarmavlees runderreepjes gekocht en zelf gekruid met shoarmakruiden gekocht bij de zwarte markt in beverwijk.

Damn, echt heerlijk!

[Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 06-11-2007 13:25]


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 06-11-2007 16:45 by Staalman Profiel van Staalman

Ik ben een overheerlijk pan met stoofvlees aan het bereiden, het ruikt echt goddelijk hier!!!!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 06-11-2007 16:50 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 6 november 2007 13:24 schreef Wansmaak het volgende:


Geen zin om alles over te typen, hehe. Hier hebben we ons zondag mee vermaakt. Top of flop, dachten we. Het werd top!

Niet alles biologisch, maar je kan ook overdrijven. Ipv shoarmavlees runderreepjes gekocht en zelf gekruid met shoarmakruiden gekocht bij de zwarte markt in beverwijk.

Damn, echt heerlijk!


Als je daar niet onmeundig van uit je bek gaat meuren dan weet ik het ook niet meer.


Against God and Government


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 06-11-2007 16:58 by Kimmey Profiel van Kimmey

565 kcal is heul veul!


Het is de lichtinval ;')


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 06-11-2007 17:02 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 6 november 2007 16:50 schreef Rotzak het volgende:
Als je daar niet onmeundig van uit je bek gaat meuren dan weet ik het ook niet meer.


Hoezo? 1 a 2 theeleepels knoflookpoeder, das niet veel, heur. En sjalotjes zijn hele kleine uitjes, dusss. Wel veel kaloriëtjes? Ik heb geen idee hoe dat zit.

[Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 06-11-2007 17:03]


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 06-11-2007 17:03 by M. Profiel van M.

Valt wel mee, een man heeft *gemiddeld* zo'n 2500 per dag nodig dus dan is 565 voor een avondmaaltijd prima.

Een goeie pizza bevat (veel) meer.

Ik vind het wel een onsmakelijk recept trouwens. Vleesprut met meeldeksel, jippie...

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 06-11-2007 17:04]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 06-11-2007 17:04 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Daarom schreef ik al top of flop, we zagen het zelf ook niet zo erg zitten. Toch was het heerlijk, hehe.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 06-11-2007 17:04 by Kimmey Profiel van Kimmey

Ow M. was me al voor hehe nouja..

Voor mannen is 2500 Kcal voldoende en voor vrouwen 2000.

565 valt opzich best mee voor een diner nouja als je kijkt naar kip siam dat is ongeveer 750 als ik me niet vergis.

Maar buiten dat smaakt het denk ik erg lekker

[Dit bericht is gewijzigd door Kimmey op 06-11-2007 17:05]


Het is de lichtinval ;')


Johnny Twentyfour
Groesbeeks Metaal Front
Usericon van Johnny Twentyfour
Posted 06-11-2007 22:33 by Johnny Twentyfour Profiel van Johnny Twentyfourhttp://www.myspace.com/libithum

Met wat chili saus en witte peper smaakt het nog net wat pittiger, heerlijk



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 06-11-2007 22:44 by M. Profiel van M.

SnaacK, ik heb je recept vanavond gemaakt. De maiskolf heb ik maar laten zitten, was toch in mijn eentje. De salsa vond ik niet zo'n succes, zowel witte ui, augurk als peterselie laat ik er een volgende keer uit. Ik zoek toch iets anders in een salsa

Dat doet niets af aan het feit dat het spinazie-komijn-geitekaas idee erg über was. Super lekker man!! Die houden we erin. Die guacamole was ook echt errrrg goed, ik heb de crème fraîche eruit gelaten trouwens.

Lekker maaltje!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 06-11-2007 22:54 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

vandaag lekker japans gekookt
Gister al voorbereidingen getroffen door biefstuk te grillen, even laten rusten en dan in dunne plakjes te snijden.
In wokmarinade roeren, daarin fijne stukjes rode ui, knoflook en rode peper.
Volgende dag wokgroente (zoals peultjes, worteltjes, champignons en taugé in de pan flikkeren) in wokolie of zoals ik doe olijfolie met daarin rode peper.
Wat afblussen met ketjap en woksaus. [edit] sesamzaadolie erdoor is ook erg lekker, maar vandaag vergeten [edit]
Rijst of noodels erbij

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 06-11-2007 22:57]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 06-11-2007 22:55 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

verkeerde topic.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 06-11-2007 22:56]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 06-11-2007 22:56 by Pandora Profiel van Pandora

Mmm, pasta met groenten en kaas gemaakt. Vrij simpel.

Pasta
Water
Olijfolie
Zout
Ei
Pesto
Water opzetten, als het kookt scheutje olijfolie en zout erin (ik vind echt dat pasta lekkerder wordt als ik een beetje olijfolie door het water doe, maar dat kan aan mij liggen. Als de pasta gaar is water afgieten en een of twee rauwe eieren toevoegen (naar smaak). Deze erdoorheen scheppen zodat het een soortemet van roerei wordt. Pesto erdoorheen scheppen.

Groenteprut uit wok.
Ui
Spersiebonen
Gele Paprika
Tomaten
Pijnboompitten
Pesto
Zout
Olijfolie

Verhit de olijfolie in een wok. Snij de ui en boontjes in kleine stukjes. Voeg de uit en een mespunt pesto toe. Als de ui bijna glazig is voeg je de boontjes toe. Snij de paprika. Voeg de paprika toe. Snij de tomaten en voeg deze met pesto en zout toe. Als de tomaten bijna zacht zijn voeg je de pijnboompitten toe. Nog een minutje bakken met flink veel geroer en klaar.

Natuurlijk kan je nog peper en knoflook enzo toevoegen, maar ik had vandaag geen zin daarin en wou m'n net gekochte pesto op smaak uit proberen.

Maar inclu snijden ben ik er denk ik25 min mee bezig geweest. Best netjes dacht ik zo.


@Snaack, ik dacht juist altijd dat tomaat standaard was in de gaucomole. Tenminste ik voeg het wel altijd standaard toe. Ik gebruik trouwens alleen citroensap en geen limoensap. Maar ga de jouwe volgende keer eens uitproberen. Als je trouwens een echt rijpe advocado wilt moet je bij de groenteboer zijn of het ding enkele dagen van te voren kopen. Weet je tenminste zeker dat ie rijp is en zonder rijpe advocado ben je nergens.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-11-2007 22:57 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 6 november 2007 22:54 schreef Cadaveria het volgende:
vandaag lekker japans gekookt
Gister al voorbereidingen getroffen door biefstuk te grillen, even laten rusten en dan in dunne plakjes te snijden.
In wokmarinade roeren, daarin fijne stukjes rode ui, knoflook en rode peper.
Volgende dag wokgroente (zoals peultjes, worteltjes, champignons en taugé in de pan flikkeren) in wokolie of zoals ik doe olijfolie met daarin rode peper.
Wat afblussen met ketjap en woksaus.
Rijst of noodels erbij


Hmzz nice, als ik weer wat kan kauwen ga ik dit ook maken. Uiteraard een of andere variatie in aanbrengen (peultjes zowieso eruit).


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 06-11-2007 22:58 by mental Profiel van mental

Ik had vanavond friet en frikandellen, ala Vikingblood.


Fuck the world and fuck you


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 06-11-2007 22:58 by Jolijn Profiel van Jolijn

Morgen indiaas groentegerecht met chapati. Lekker met je handjes eten


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 06-11-2007 22:58 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Zondag ga ik weer aan de kook, nog even bedenken wat voor heersend vleesgerecht het gaat worden.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen