IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten/koken Vorige pagina | Volgende pagina
Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 26-08-2008 11:27 by Julia Profiel van Julia

gisteren op zijn hollands gekookt:
aardappelpurree, doperwtjes en stoofvlees

het was niet onaardig al zeg ik het zelf


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 26-08-2008 19:32 by Lionheart Profiel van Lionheart

Niks mis met de Hollandse pot.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 26-08-2008 19:33 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Op zich niet, ik heb alleen een gruwelijke hekel aan aardappels als ze gekookt zijn

[edit]

En vlees is natuurlijk het lekkerste van het hele avondeten als je het mij vraagt

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 26-08-2008 19:34]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-08-2008 19:42 by spectre Profiel van spectre

Dan heb je nog nooit echt goed gekookte jonge aardappelen gehad.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 26-08-2008 19:47 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

ghegh
onder de 12 zijn ze het lekkerst

OT;
teveel alcohol op om me nu te herinneren hoe die dingen nou heten die in de oven liggen, maar iig van die wrapbare meuk met zalm en roomkaas enzo dr in. zal wel weer lekker worden


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-08-2008 19:52 by spectre Profiel van spectre

Vis moet zwemmen idd


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 26-08-2008 19:56 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 26 augustus 2008 19:42 schreef spectre het volgende:
Dan heb je nog nooit echt goed gekookte jonge aardappelen gehad.


Ghehe, vast wel een keer ergens.
Nee, die dingen hebben me nooit kunnen bekoren. Doe mij maar salades, pasta's en dergelijke. Daar maak je mij het meest blij mee op het gebied van eten.

Chinees/Indisch eten vind ik ook erg lekker.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 26-08-2008 20:56 by Jolijn Profiel van Jolijn

net een groooote salade gehad en morgen maak ik pastasalade met home made brownies toe.


nee dit moet ik verbeteren: ik maak brownies en daarmee chanteer ik meneer tot het maken van de pastasalade.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 26-08-2008 22:14 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Hashbrownies uiteraard.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-08-2008 18:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

net lekkere spaghetti pour moi alone gemaakt


signature


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-08-2008 10:02 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Aanval van kookwoede ineens...

Bebakken aardappeltjes, zelf eerst voorkoken, niet die vieze diepvriesschijfjes... Gevulde gegrilde paprika´s (gekruid gehakt met rode ui en champignons) met roergebakken worteltjes.


spelfout weggehaald...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 28-08-2008 10:22 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 28 augustus 2008 10:02 schreef varanus het volgende:
Gevulde gegrilde paprika´s (gekruid gehakt met rode ui en champignons)


Vertel, hoe maak jij die? Welke kruiden endezo?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-08-2008 10:28 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 28 augustus 2008 10:22 schreef MMayo het volgende:
Vertel, hoe maak jij die? Welke kruiden endezo?


Het liefst met italiaanse gehaktkruiden, maar omdat ik vandaag al Italiaanse kruiden in de aardappels gebruik, heb ik vandaag gewoon standaard gehaktkruiden (niet te zuinig ermee!). Rode uitjes effe fruiten, gehakt meebraden. Champignons apart fruiten. Alles mengen. Paprika´s halveren en flink grillen. Vervolgens is het een kwestie van volscheppen en vreten maar

Aardappels kook ik ongeveer 10 minuten zodat ze nog flibnk stevig zijn. Af laten koelen, schijfjes van maken, in een royale hoeveelheid olie bakken, flink wat gedroogde Italiaanse kruiden en wat zout toevoegen. Net zolang tot ze goed bruin zijn. Ik bak ze liever een kwartier langer zodat ze goed krokant zijn.


spelfout weggehaald...


Argh
Usericon van Argh
Posted 01-09-2008 23:00 by Argh Profiel van Argh

Italiaanse kruiden FTW! vandaag door de sla gegooid samen met een flinke klodder mayo en wat water, heerlijk!


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 01-09-2008 23:17 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

ER en ik hebben zaterdag ook lekker gekookt.

Vooraf:
Klein garnalencocktailtje.

Hoofd:
Gebakken aardappels, gemarineerd in goede basilicumolijfolie, beetje citroensap, lavendel ( ), zout en peper.

Gegrilde lamskoteletjes, waarvoor een uur gemarineerd in een soorgelijk goedje als hierboven.

Na:
Mislukte doch lekkere chocolademousse met zomerfruit en slagroom.




Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 01-09-2008 23:27 by Cainam Ladicius Profiel van Cainam Ladicius

quote:
Op 25 augustus 2008 20:36 schreef nuclearwarfare het volgende:
Over pepers / scherp eten gesproken.. weet iemand een goede website (bij voorkeur Nederlands / Europees) waar je écht hete sauzen / sambal / pepers kunt kopen?


Waarom niet gewoon een ouderwetse toko? Probeer daar maar eens de Madame Jeanette-pepers te kopen, zijn toch zeker 3 tot 5 keer zo scherp als normale chilipepers van je Appie. Ook scherpe sambal, kerrie, chutneys en pepersauzen kun je daar zeker kopen!



mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 01-09-2008 23:27 by mental Profiel van mental

zo weinig ? de tering. dat krijg ik nog wel op in me eentje hoor. @WR

[Dit bericht is gewijzigd door mental op 01-09-2008 23:27]


Fuck the world and fuck you


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 01-09-2008 23:50 by BerserkerWoman Profiel van BerserkerWomanhttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 1 september 2008 23:17 schreef WhiteRider het volgende:
ER en ik hebben zaterdag ook lekker gekookt.

Vooraf:
Klein garnalencocktailtje.

Hoofd:
Gebakken aardappels, gemarineerd in goede basilicumolijfolie, beetje citroensap, lavendel ( ), zout en peper.

Gegrilde lamskoteletjes, waarvoor een uur gemarineerd in een soorgelijk goedje als hierboven.

Na:
Mislukte doch lekkere chocolademousse met zomerfruit en slagroom.




En waar zijn hier de groenten?!? JuiJuiJuiJui!

[Dit bericht is gewijzigd door BerserkerWoman op 01-09-2008 23:51]


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-09-2008 23:52 by Mark Profiel van Mark

Hij zei toch lavendel en basilicum-olie? Hoeveel meer groenten wil je er nog bijdoen dan?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 02-09-2008 0:12 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 1 september 2008 23:50 schreef BerserkerWoman het volgende:
En waar zijn hier de groenten?!? JuiJuiJuiJui!


Gewoon wat wortelballetjes.

Niet het noemen waard, maar groente was er hoor!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-09-2008 0:17 by M. Profiel van M.

Wat ook heel lekker is, voor laten we zeggen 2 personen als bijgerecht...

Even fruiten in zonnebloemolie of (liever) geklaarde boter in een bakpan:
2 a 3 (of meer, zie maar ) fijngehakte groene chilipepers
fijngehakt stukje gember of laos
wat teentjes knoflook
paar fijngehakte sjalotjes of (liever) thaise rode uitjes

Daarna aardappels erbij, pondje tot driekwart kilo of zo, die je eerst een minuut of 10 gekookt hebt en dan in plakjes of stukjes hebt gesneden. Lekker de aardappels opbakken.

Als de aardappels een beetje beginnen te verkleuren doe je er zo'n 300 gram witte vis bij (bv. kabeljauwfilet) die je in stukjes hebt gesneden. Lekker verder met roerbakken.

Als je denkt "nou, over een minuut of drie is dit wel OK" doe je er zo'n 3 ons verse spinazie bij. Goed door elkaar roeren!

Als de spinazie voldoende is geslonken strooi je overal rijkelijk garam masala overheen. Niet preuts zijn! Schep tenslotte alles een paar keer om en klaar is je bijgerecht, "gebakken aardappels met witvis en spinazie en garam masala" . Eet smakelijk! vegetariers kunnen de vis vervangen door pinda's (die ze gewoon op het laatst kunnen toevoegen).

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 02-09-2008 0:17]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 02-09-2008 0:18 by Mark Profiel van Mark

Mogen vegetariers nou ook geen vis meer?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Argh
Usericon van Argh
Posted 02-09-2008 0:19 by Argh Profiel van Argh

hmm misschien eens alleen die aardappeltjes proberen, vis met aardappels? W T F ?


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-09-2008 0:21 by M. Profiel van M.

Dude, geloof me, het is fuckin' lekker. Gewoon zo'n blokje kabeljauwfilet, in stukkies en dan ff meebakken. En dan met die spinazie en die garam masala, en de pittigheid van de pepers en de aromatische gember... echt super lekker. Toen ik het hoorde dacht ik ook "HUH??" maar gewoon maar maken die handel, als er niemand mee-eet hoeft niemand het te weten als het mislukt

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 02-09-2008 0:21]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Argh
Usericon van Argh
Posted 02-09-2008 0:23 by Argh Profiel van Argh

ja die masala, gember, pepers klinken allemaal goed... ben ik ook wel gek op, waarschijnlijk ook wel in combo met spinazie (ik roerbak dat zelf vaak met grove ui en sambal). Maar de vis lijkt me alles toch een beetje teveel domineren? Dan maak ik liever een ouderwets vispannetje voor erbij.


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen