IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten/koken Vorige pagina | Volgende pagina
renYek
Usericon van renYek
Posted 10-10-2007 17:05 by renYek Profiel van renYek

quote:
Op 10 oktober 2007 9:24 schreef DragonsRage het volgende:
Ik kook meestal niet als ik toch alleen ben, dan hou ik het vaak simpel tegenwoordig. (magnetron maaltijdje) redelijk eetbaar, alleen vaak een beetje weinig.

als ik iemand heb die blijft eten wil ik vaak wel koken, voelt voor mij dat het tenminste ook gewaardeerd word. Zelf vreet ik het toch zo naar binnen.


Ik ben ook alleen (naja, tijdelijk even niet) maar kook altijd en eet alleen verse groente. Eten kun je best een paar dagen bewaren of in de vriezer mikken. Op deze manier kook altijd goed en gezond eten, ook als je even wat minder tijd hebt of op het punt van omvallen staat wegens laat thuis


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-10-2007 17:07 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 10 oktober 2007 15:22 schreef Cadaveria het volgende:
Ik heb nog nooit zo'n prefab magnetron maaltijd gegeten.


Ik heel vaak, alhoewel ik dan eigenlijk alleen maar lasagna, moussaka, bami of nasi at. Handig als je maar 30 minuten pauze hebt s'avonds tijdens de late dienst en deze heel vaak 20 minuten werd.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-10-2007 17:08 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 10 oktober 2007 17:07 schreef MMayo het volgende:
Ik heel vaak, alhoewel ik dan eigenlijk alleen maar lasagna, moussaka, bami of nasi at. Handig als je maar 30 minuten pauze hebt s'avonds tijdens de late dienst en deze heel vaak 20 minuten werd.

Triest eigenlijk, dat er dan in de zorg niet eens een fijne pan eten op tafel staat.

Hetzelfde gebeurt bij m'n ma overigens, die ook in de gehandicaptenzorg werkt. Die neemt dan gewoon eten van huis mee, zodat ze niet van die prefabrotzooi hoeft te eten.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-10-2007 17:12 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 10 oktober 2007 17:08 schreef WhiteRider het volgende:
Triest eigenlijk, dat er dan in de zorg niet eens een fijne pan eten op tafel staat.

Hetzelfde gebeurt bij m'n ma overigens, die ook in de gehandicaptenzorg werkt. Die neemt dan gewoon eten van huis mee, zodat ze niet van die prefabrotzooi hoeft te eten.


Op mijn vorige werk mochten wij als begeleiding gewoon mee eten met de clienten, maarja dan had je dus helemaal geen pauze tussendoor. Op mijn huidige werk is dat mee eten binnen wonen te duur, maar soms kan het wel als er wat over is gebleven.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 10-10-2007 17:34 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 10 oktober 2007 17:12 schreef MMayo het volgende:
Op mijn vorige werk mochten wij als begeleiding gewoon mee eten met de clienten, maarja dan had je dus helemaal geen pauze tussendoor. Op mijn huidige werk is dat mee eten binnen wonen te duur, maar soms kan het wel als er wat over is gebleven.
Heb jij pauzes tussendoor Dat prefab eten in de zorg is echt te ranzig.. vorige week nog rauwe warme wortelen, een gigatisch vette gehaktbal en (het enige wat te kauwen was) aadappelpuree waarvan te weinig was ik eet altijd maar een klein beetje voor de sier maar eet thuis dan gewoon wat


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-10-2007 17:36 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 10 oktober 2007 17:34 schreef Cadaveria het volgende:
Heb jij pauzes tussendoor


Ja soort van..
Clienten zaten dan op de kamer met deur op slot en een client onder de douche en dan eentje die rond scharrelde. Soms ging het goed.. dan had ik pauze tot maximaal een 30 minuten. Soms ook niet, dan had ik soms maar 5 minuten pauze (escalaties, alarmgedoe, toevallen enz).

Maarrem, thuis eten voor of erna was niet handig aangezien ik werkte van 15 tot 23 uur. Tegenwoordig is het allemaal heel anders, heb ik elke dag een half uur pauze in de 8 uur dat ik werk op een dag. En dan is een pauze zonder clienten, want alle clienten eten tussen de middag op de woning en gaan daarna rusten op de kamer.


[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 10-10-2007 17:38]


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 10-10-2007 17:42 by Hagal Profiel van Hagal

Magnetronvoedsel: heeeerlijk Ik ben de enige die ik ken die vooral de AH pasta's en stoommaaltijden echt geweldig vind. Vooral inderdaad op het werk/stage of als ik absoluut geen zin heb om te koken.

Vanavond zo'n niet zin om te koken moment: magnetron bakje aardappelen, magnetronbakje courgette/broccoli/rode ui hehe. Best te eten nog


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 10-10-2007 17:46 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 10 oktober 2007 17:36 schreef MMayo het volgende:
Ja soort van..
Clienten zaten dan op de kamer met deur op slot en een client onder de douche en dan eentje die rond scharrelde. Soms ging het goed.. dan had ik pauze tot maximaal een 30 minuten. Soms ook niet, dan had ik soms maar 5 minuten pauze (escalaties, alarmgedoe, toevallen enz).

Maarrem, thuis eten voor of erna was niet handig aangezien ik werkte van 15 tot 23 uur. Tegenwoordig is het allemaal heel anders, heb ik elke dag een half uur pauze in de 8 uur dat ik werk op een dag. En dan is een pauze zonder clienten, want alle clienten eten tussen de middag op de woning en gaan daarna rusten op de kamer.


Dat is wel beter. waar ik nu vaak werk is er wel kamertijd, maar je weet hoe dat gaat. Die gasten blijven nooit op hun kamer zitten en je hebt het drukker dan wanneer ze gewoon hun gang kunnen gaan. En kamertijd valt ook tijdens de dienstwissel. Niet echt tijd om te eten of uit te rusten dus.
Maar het eten op die instelling is dan ook echt om te janken. van dat antroposofische zeer vezelrijke niet te vreten prut. brrr.. Bulger


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 10-10-2007 17:48 by Hagal Profiel van Hagal

eten bij ons uit de algemene keuken is best wel lekker eigenlijk, als er een patient niet is is het echt loten om de maaltijd bij ons


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 10-10-2007 17:51 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 10 oktober 2007 17:48 schreef Hagal het volgende:
eten bij ons uit de algemene keuken is best wel lekker eigenlijk, als er een patient niet is is het echt loten om de maaltijd bij ons

ik heb wel een keer gehad dat er wel lekker vlees klaar werd gemaakt. Er was gebracht voor 10 personen en ik was alleen met 1 client.. we hebben met z'n 2en voor 10 personen aan draadjesvlees naar binnen gewerkt..


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


7th Fallen Angel
Oh RLY?
Usericon van 7th Fallen Angel
Posted 10-10-2007 18:14 by 7th Fallen Angel Profiel van 7th Fallen Angel

quote:
Op 10 oktober 2007 17:42 schreef Hagal het volgende:
Magnetronvoedsel: heeeerlijk Ik ben de enige die ik ken die vooral de AH pasta's en stoommaaltijden echt geweldig vind. Vooral inderdaad op het werk/stage of als ik absoluut geen zin heb om te koken.

Vanavond zo'n niet zin om te koken moment: magnetron bakje aardappelen, magnetronbakje courgette/broccoli/rode ui hehe. Best te eten nog


Hier zometeen een AH maaltijdsalade!!



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 10-10-2007 18:18 by M. Profiel van M.

Ik ga mezelf eens een schroeiend hete lamscurry maken, dat lijkt me nou wel wat. Met als bonus citroengras en verse limoen voor een goede 'kick'.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 10-10-2007 18:19 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 10 oktober 2007 18:18 schreef M. het volgende:
Ik ga mezelf eens een schroeiend hete lamscurry maken, dat lijkt me nou wel wat. Met als bonus citroengras en verse limoen voor een goede 'kick'.
maarten, ik heb net gegeten, maar ik heb nu al weer honger


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 10-10-2007 18:54 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

Potverdorie! Heb ik alles in huis gehaald voor een geniale pastamaaltijd, heeft Meneer Aaargh er geen zin in. "Ja maar, bij Nicole heb je het ook gegeten." "Dat was uit beleefdheid."

Wat moet ik nu eten? *snirf!*

Ik denk dat ik Ronald voor me laat koken vanavond. Hah! Dat zal 'm leren!


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 10-10-2007 18:55 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 10 oktober 2007 18:54 schreef Aaargh het volgende:
Potverdorie! Heb ik alles in huis gehaald voor een geniale pastamaaltijd, heeft Meneer Aaargh er geen zin in. "Ja maar, bij Nicole heb je het ook gegeten." "Dat was uit beleefdheid."

Wat moet ik nu eten? *snirf!*

Ik denk dat ik Ronald voor me laat koken vanavond. Hah! Dat zal 'm leren!
Dat gaat hier als volgt: Nou dan zorg je maar voor je eigen prakkie. Uiteindelijk weet hij niet hoe of wat hij moet maken, en wil toch eten wat ik bedacht heb..


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 10-10-2007 19:01 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

restje nasi van gisteren



Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 10-10-2007 20:16 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Zuurkool met rookworst en jus, en een stuk zuurkoolspek


Against God and Government


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 10-10-2007 20:19 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

nog niets want er zat vlees in mn bami, verdomme.

ik heb nog wel wat koeken en pruimen thuis liggen


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 10-10-2007 21:38 by M. Profiel van M.

God damn, de curry was weer geslaagd. Ik heb dit recept vast eerder gepost, maar dat topic is allang dood en begraven.

Cursieve ingredienten zijn optioneel. Je mag het doen, je mag het laten. Zie maar. Één of twee soorten groente zou ik toch wel aanraden voor wat meer body.
Het maken van het gerecht duurt vrij lang, maar laat je daardoor niet afschrikken: er zijn niet zoveel handelingen nodig. Het moet gewoon lang pruttelen, begin dus op tijd.

LAMME CURRY (oftewel, lamscurry)

Voor 2 personen.

Ingrediënten:
zo'n 4 ons lamsfilet, in blokjes gesneden
wat zonnebloemolie
1 rode ui in stukjes gesneden (liefst thaise rode ui, zijn van die kleintjes, de toko heeft ze; gebruik dan een stuk of 4 van die kleintjes)
paar teentjes knoflook, gepeld en geplet
1 stengel citroengras
wat rode chillies
paar centimeter gemberwortel
3 à 4 eetlepels currypasta, ik gebruik deze:

Die is voor beginners echt VEEL te heet. Ik ben er behoorlijk aan gewend en kan met gemak nog wat chillies extra in de curry hebben. Gebruik een mildere (bv. van hetzelfde merk) of gebruik minder curry pasta als je het niet te spicy wil hebben. Je kunt je currypasta ook zelf maken maar dat valt buiten de scope van dit recept denk ik zo.
500 ml. kokosmelk
1 blikje tomatenpuree (zo'n piepklein blikje)
1 rode paprika, in reepjes
doosje champignons, in vieren gesneden
blikje waterkastanjes, wel ff laten uitlekken verkrijgbaar in de toko
wat blaadjes thai basilicum ter garnering, neem wel de thai versie niet de italiaanse, gewoon verkrijgbaar in de toko
verse koriander ter garnering
sap van 1 à 2 uitgeknepen limoenen voor de 'kick'

verzin het maar....

Het leuke van curry is dat je van alles erdoorheen kunt gooien en ook zelf kunt experimenteren met de basis. Mijn persoonlijke idee van lamscurry is dat je de penetrante smaak van het lamsvlees combineert met aan de ene kant schroeiend hete specerijen en aan de andere kant de zoete kokos. Als dat ook jouw idee is, zorg er dan voor dat die facetten in jouw persoonlijke mix aanwezig zijn.

Werkwijze:
Zorg ervoor dat ui, knoflook, gember, chillies en citroengras (indien gebruikt) alvast gesneden zijn. Doe wat zonnebloemolie in een koekenpan, ff verwarmen en bak dan de blokjes lamsvlees lekker bruin. Zet intussen een wok klaar (of een wat grotere pan) met ook wat olie en fruit daarin dat boeltje dat je net gesneden hebt. Na een paar minuutjes doe je daar het lamsvlees bij wat als het goed is nu heerlijk ruikt omdat het bruin aan het bakken is.
Roer alles door elkaar en doe er dan de inhoud van het blikje tomatenpuree bij + de hoeveelheid currypasta die je goed lijkt. Ff goed roeren, dan kan de kokosmelk erbij. Breng alles aan de kook, dan vuur laag, deksel op de wok/pan en drie kwartier à een uur laten pruttelen. Af en toe roeren en ruiken want dat is lekker.
Als het tegen het uur loopt ga dan je gebruikte groenten (paprika, champignons, etc.) snijden. Doe het hele boeltje in de pan, goed roeren. Zorg dat het weer een beetje aan de kook komt, daarna vuur weer laag. Het moet nu ongeveer een kwartiertje pruttelen, niet langer want dat is funest voor bv. de paprika. Niet korter want je waterkastanjes moeten wel ff gaar worden.

Doe er vlak voor het einde je limoensap in (als je daar zin in hebt), goed roeren. Als de boel opgeschept is laat mensen dan naar eigen inzicht thai basilicum/verse koriander erdoorheen doen (zet bakjes neer met de reeds geknipte/gescheurde/geplukte blaadjes erin).

Serveer met rijst en evt. nan-brood en bv. een frisse tomatensalade van tomaat (blokjes), rode ui (blokjes), limoensap en vers korianderblad. Varieer evt. ook met de rijst (gekookt in kokosmelk ipv water, of met pistachenoten, cashewnoten, rozijnen, gefruite rode ui en kruidnagel + kummel + piment erdoorheen, (of enkele van die elementen) of jasmijnrijst met wat verse koriander, etc.)

Eet smakelijk hoor!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 10-10-2007 21:39 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

ik vind die patak een vage smaak hebben. beetje flauw ofzo.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 10-10-2007 21:41 by M. Profiel van M.

Dan vraag ik me af welke je gebruikt hebt


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 10-10-2007 21:42 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 10 oktober 2007 21:41 schreef M. het volgende:
Dan vraag ik me af welke je gebruikt hebt
Die van dat potje.. misschien kwam het omdat ik die gekocht had vlak nadat ik de curry van general skullfuck had gehad


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-10-2007 21:43 by WhiteRider Profiel van WhiteRider



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 10-10-2007 23:26 by Schaep Profiel van Schaep

Vandaag shoarmabroodjes (eigenlijk gewoon kneitergrote pitabroodjes) met veel gehakt, sla, komkommer, tomaat, knoflooksaus en barbecuesaus.

Goed man.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 13-10-2007 20:29 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

loempias, goed man.




[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 13-10-2007 20:29]


Suck my piss


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen