IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten/koken Vorige pagina | Volgende pagina
nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 14-09-2008 18:29 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

quote:
Op 14 september 2008 18:26 schreef Mottighaerd het volgende:
Haha, lol

Hier wordt het vandaag spagetti (sp?) Het zou macaroni geweest zijn, ware het niet dat ik vandaag de muis (die onderin op de laatste restjes zat te knagen) tegelijk met de zak te pakken had en naar buiten heb getettert. Het kreng heeft 3/4e van de zak opgevroten, WTF!
Geen macaroni dus.

Maar wél extra veel zwammen in de saus, want die moeten op. YAM!


Nouja.. er was dus nog 1/4 over, voldoende voor een karige maaltijd. Kindertjes in Afrika, enzo. :')

Ik had iets teveel pastasaus over gisteren, en omdat het zo lekker was heb ik de restanten maar in de koelkast geflikkerd. Straks een pastaatje koken en de saus opwarmen. Heb helaas geen champignons meer, maar je kunt niet alles hebben.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 14-09-2008 18:43 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Haha, nee, die andere 1/4e was al geconsumeerd voor den muisch het tepakken kreeg. Ik heb niks verspild!
Slechts de dief het huis uitgegooid en niet eens platgeslagen (want ze zien er zo lievv uit! )

[Edit: @ Nuclearwarfare, je mag er wel een paar van mij hebben? Heb nog dik 1,5 bakje )

[Dit bericht is gewijzigd door Mottighaerd op 14-09-2008 23:44]


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 15-09-2008 16:21 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Whoei!
Net voor het eerst kip gemarineerd.
- 5 teentjes uitgeperste knoflook
- 3 eetlepels honing (zoiets)
- 100ml olijfolie (zoiets)
- halve uitgeknepen citroen
- wat peper
- wat kipkruiden
- en een handje peterselie.

En nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk lekker is.
Het rook in ieder geval lekker!


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Faolan
Fight it back!!
Usericon van Faolan
Posted 16-09-2008 1:23 by Faolan Profiel van Faolanhttp://www.facebook.com/profile.php?id=759647949

Inktvisjes in tomaten/paprikasaus


Argh
Usericon van Argh
Posted 16-09-2008 2:28 by Argh Profiel van Argh

quote:
Op 15 september 2008 16:21 schreef Mottighaerd het volgende:
Whoei!
Net voor het eerst kip gemarineerd.
- 5 teentjes uitgeperste knoflook
- 3 eetlepels honing (zoiets)
- 100ml olijfolie (zoiets)
- halve uitgeknepen citroen
- wat peper
- wat kipkruiden
- en een handje peterselie.

En nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk lekker is.
Het rook in ieder geval lekker!


En was 't wat? Ik heb gister kipfilet met olijfolie en piripiri en bruschetta gemarineerd maar tijdens het bakprocess verbrandde alle kruiden helaas... iemand tips?


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 16-09-2008 7:00 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Ja het was wel te doen, alleen niet he-le-maal wat ik voor ogen had. Maar voor een eerste keer goed gelukt.
Dat de kruiden verbranden is een bekend probleem.
Ik heb de filets daarom ook niet in de marinade gebakken. De kleine beetjes die nog op de filet zaten maakten weinig verschil.
Heb ook geen idee hoe je dat precies moet oplossen.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-09-2008 20:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

zo, ik ga lekker eten

voor mezelf

gembergekruide geretourneerde tofureepjes met andijvie in roomsaur, aardappeltjes met kruidenboter en een stevig pepersausje

tot lat00r


signature


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 19-09-2008 20:11 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

Tofu

Ik heb net een overheerlijke quiche naar binnen gewerkt!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 19-09-2008 20:21 by M. Profiel van M.

Zo, morgen voor mijn gasten maar een authentieke bolognesesaus maken. 's Morgens beginnen en een uur of acht op het vuur laten pruttelen.

Ik denk dat ik er zelf pasta en pesto bij maak en ook nog een salade serveer van gemarineerde bloemkool, broccoli & paprika. Dat wordt weer smikkelen en smullen!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-09-2008 20:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 19 september 2008 20:11 schreef Count Usher het volgende:
Tofu

Ik heb net een overheerlijke quiche naar binnen gewerkt!



gewone tofu is bagger, deze is vast en vezelachtig


signature


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 19-09-2008 20:31 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 19 september 2008 20:25 schreef Hypnos het volgende:
gewone tofu is bagger, deze is vast en vezelachtig


Keep talking.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-09-2008 21:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Bio-Time gekruide reepjes van de Collruyt


signature


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 19-09-2008 21:25 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 16 september 2008 2:28 schreef Argh het volgende:
En was 't wat? Ik heb gister kipfilet met olijfolie en piripiri en bruschetta gemarineerd maar tijdens het bakprocess verbrandde alle kruiden helaas... iemand tips?


Als tijdens het bakproces de kruiden verbranden, heb je er nog veel te veel op zitten. Als je het vlees een uur in de smurrie laat liggen (half uur aan elke kant, doe ik dan), en je schudt het daarna er wat vanaf, kun je het zo de pan in doen.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 25-09-2008 18:24 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

Net eens geprobeerd of het een goed idee was om een gele paprika en twee uien toe te voegen aan de kip tandoori. Smullen maar.


SQT
Usericon van SQT
Posted 25-09-2008 18:27 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

De Knorr-variant? Die eet ik hier nu ook weg, maar dan met peultjes en champignons.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 25-09-2008 18:31 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

Juist, die ja.

Ik voeg meestal iets minder water en iets meer creme fraiche toe aan de saus dan voorgeschreven staat, wordt de saus wat lekkerder van. Nu heb ik het nog wat anders gedaan, ik heb de gemarineerde kip eerst wat gebakken en er even later een versneden gele paprika en twee fijn gesneden uien bij gedaan, voordat de sausmeuk erbij kwam. Even aan de kook gebracht, om er vervolgens traditiegetrouw een zeer royale hoeveelheid sambal oelek (ter info, een grote pot van 740 gram is hier binnen 1-2 weken op) bij te gooien, smaakt weer prima.


SQT
Usericon van SQT
Posted 25-09-2008 18:36 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Sambal, nee, dat heb ik er niet door zitten. Wel die groenten op dezelfde manier toegevoegd en inderdaad minder water dan voorgeschreven, maar dat is bij zo'n beetje elke maaltijd uit een pakje.
Peultjes doen het trouwens ook prima, zo niet nog beter, bij de kip madras.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 25-09-2008 18:46 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

Kip Madras is die ene waar je appel en rozijnen aan toe moet voegen, is het niet? Ik heb die één keer gehad, maar echt lekker vond ik 'm niet, dan hou ik het liever bij Kip Tandoori.

Ik was vandaag in de Plus in plaats van de AH, viel me op dat de Plus een aardig grote 'oosterse gerechten'-afdeling heeft. Dit weekend maar eens een gerecht bereiden met Thaise rode peper en een zakje rode (Penang) curry.


SQT
Usericon van SQT
Posted 25-09-2008 18:51 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Appel wel, rozijnen niet. En de appel moet je pas helemaal aan het eind toevoegen, anders wordt-ie te mushy.

Mijn vriendin heeft het trouwens ook in haar bol gekregen met japans. Altijd als ze tegenwoordig hier is, maakt ze kip yakitori (en niet uit een pakje, maar geheel zelf). Ook erg lekker!

Succes met je curry's dan alvast, daar is ook best wat van te maken.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-09-2008 21:29 by M. Profiel van M.

Nuclearwarfare (haha), wel eens zelf sambal gemaakt? Als je er zo dol op bent, zou ik dat zeker eens proberen...

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 25-09-2008 21:30]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 25-09-2008 21:41 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Laatst zo'n fles sambal zonder pitjes bij de turkse supermarkt gekocht. Kan zowat overal in.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 25-09-2008 22:33 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

Laatst iets lekkers gemaakt.

Verse lasagne bladen, insmeren aan 1 kant met kruidenkaas.
Verse spinazie gaar maken (wok ofzo) uit laten lekker.
Kleingesneden zongedroogde tomaatjes, en pijnboompitjes even bakken.
Spinazie, tomaatjes, en pitjes mengen. Desnoods nog met een champignonetje erbij.
Mengsel op de lasnage bladen leggen en inrollen. (wel genoeg)
Daar zoveel als mogelijk naast elkaar in een ovenschaal, dan tomaten/kaassaus erover. En dan wat kaas... even op 200 graden 20 minuten ongeveer in de oven.

Lekker daarbij zijn gebakken tomaten.
Tomaten halveren, zout en peper erop. Naar wens andere kruiden. Dan boursin of kruidenboter erop leggen en 15 minuten in de oven. Op de bodem bij de tomaatjes, kan je een lekker kruidige olie doen.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


SQT
Usericon van SQT
Posted 26-09-2008 14:02 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Klinkt geheel niet verkeerd!

Ik heb nu echt een verdomd goed sausje bij mijn tosti's (maisbrood, jong belegen kaas en coburger rauwe ham). Ketchup, Mediterraanse olijvensaus (beide van Heinz) met tabasco en oregano. Echt een aanrader!


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 27-09-2008 13:59 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

quote:
Op 25 september 2008 21:29 schreef M. het volgende:
Nuclearwarfare (haha), wel eens zelf sambal gemaakt? Als je er zo dol op bent, zou ik dat zeker eens proberen...


Hoe gaat dat in z'n werk? Hoe dan ook, zoals ik in het (oké, 'de') chillipeper-topic ook postte heb ik gister een potje sambal badjak bij de toko gehaald, hopen dat dat qua scherpte wat meer in de buurt komt van wat ik zoek. Vanavond wellicht even mee prutsen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 27-09-2008 14:50 by M. Profiel van M.

quote:
Op 27 september 2008 13:59 schreef nuclearwarfare het volgende:
Hoe gaat dat in z'n werk? Hoe dan ook, zoals ik in het (oké, 'de') chillipeper-topic ook postte heb ik gister een potje sambal badjak bij de toko gehaald, hopen dat dat qua scherpte wat meer in de buurt komt van wat ik zoek. Vanavond wellicht even mee prutsen.

Je hebt in ieder geval rode pepertjes nodig. Je snijdt het toppie eraf, pitjes mogen gewoon in de sambal (wordt-ie heter van, komt ook goed uit want dat gedoe met die pitjes is toch maar prutswerk). Voor een eenvoudige sambal neem je dan:
- een dozijn of zo van die pepers
- een rood uitje (enkele als je van die kleine thaise hebt, check je toko)
- wat gesneden gemberwortel
- theelepeltje trassie
- 2 teentjes knoflook
Dit alles mieter je in de keukenmachine/mengkom van een staafmixer. Wat zonnebloemolie erbij en raggen maar. Dan krijg je een soort pasta.
In een koekepannetje verhit je vervolgens wat olie en dan bak je die pasta daar een paar minuutjes in. Vervolgens een paar eetlepels water erbij, even laten inkoken en klaar is nuclearwarfare.

Het idee is dus dat je een soort peperpasta maakt en deze even opbakt en inkookt. Je kunt heel veel varieren met ingredienten. Bv. na het bakken, maar voor het inkoken, ook wat fijngehakt citroengras, of tamarinde of een snufje palmsuiker toevoegen. Of de trassie weglaten en meer gember erdoorheen doen. Of je gebruikt wat ketjap erdoorheen voor een zout accent. Als je een teringhete sambal wil vergroot je het aandeel pepers of voeg je wat van een hetere pepersoort toe.
Je kunt je sambal een paar weken in een afgesloten pot in de koelkast bewaren, dus maak niet meteen voor een heel weeshuis. Check vooral alle vage shit in je toko, neus eens in een aziatisch kookboek en google op "sambal" .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen