IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten/koken Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-10-2008 22:15 by Snaack Profiel van Snaack

Gewoon simpel beginnen, niet gelijk 5 pannen op het vuur. Lekker iets roerbakken met kip, champignons, peultjes, ik noem maar iets. Dat kan bijna niet fout gaan.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 07-10-2008 22:16 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Das dan best knap.

Ik kook hiero zo goed als altijd en dat gaat me al jaren prima af. Gewoon een recept exact uitvoeren.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 07-10-2008 22:17 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 7 oktober 2008 22:15 schreef MR. N het volgende:


Kan beter net als FRNK doen, gewoon de hele zooi wegpleuren en nieuwe kopen, wat een klotewerk.


Heb ik pas ook gedaan, hehe.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 07-10-2008 22:17 by mental Profiel van mental

quote:
Op 7 oktober 2008 22:15 schreef Snaack het volgende:
Gewoon simpel beginnen, niet gelijk 5 pannen op het vuur. Lekker iets roerbakken met kip, champignons, peultjes, ik noem maar iets. Dat kan bijna niet fout gaan.
hehe, ik zal van het weekend eens iets gaan proberen.dan tocha lle tijd :')


Fuck the world and fuck you


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 07-10-2008 22:20 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 7 oktober 2008 22:17 schreef De Tegenpartij het volgende:
Heb ik pas ook gedaan, hehe.


Denk ook dat het echt mijn laatste keer schoonmaken is...

Oh, en qua eten / koken, mwoah, heb ik niets mee eigenlijk, behalve dat ik er bijna niets aan doe en geen groente vreet (behalve op iets wat besteld is ofzo).


Boeiender


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 07-10-2008 22:51 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 6 oktober 2008 10:48 schreef m00n het volgende:
Laurierblaadjes gok ik...
ja! duh hehe
@buurman/frituurpan; idd, dat schoonmaken deed ik eerst ook, maar pff.. paar tientjes uitgeven is makkelijker ja haha

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 07-10-2008 22:51]


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 07-10-2008 23:08 by Kimmey Profiel van Kimmey

Die wereldgerechten pakjes zoals Teriyaki zijn ook vrij simpel te maken.

Gewoon precies de stappen achterop het pakje volgen en hup, een heerlijk bordje eten!


Het is de lichtinval ;')


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 07-10-2008 23:10 by Pandora Profiel van Pandora

vrijdag tiramisu gemaakt met frangelico in plaats van amareto.
Was erg goed


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 07-10-2008 23:13 by Kimmey Profiel van Kimmey

Heeft iemand ervaring met die wok pakketen van de AH?
Dat zijn geloof ik van die ronde bakken met groente, vlees, mie, saus en dat soort zut erin wat je in 1 keer in de wok kan gooien..

Is het een beetje te eten?


Het is de lichtinval ;')


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 07-10-2008 23:15 by Pandora Profiel van Pandora

quote:
Op 7 oktober 2008 23:13 schreef Kimmey het volgende:
Heeft iemand ervaring met die wok pakketen van de AH?
Dat zijn geloof ik van die ronde bakken met groente, vlees, mie, saus en dat soort zut erin wat je in 1 keer in de wok kan gooien..

Is het een beetje te eten?
Wat ik hoor wel.

Maar met tien minuten meer zet je zelf een veel lekkerdere maaltijd neer.


Argh
Usericon van Argh
Posted 07-10-2008 23:17 by Argh Profiel van Argh

quote:
Op 7 oktober 2008 23:08 schreef Kimmey het volgende:
Die wereldgerechten pakjes zoals Teriyaki zijn ook vrij simpel te maken.

Gewoon precies de stappen achterop het pakje volgen en hup, een heerlijk bordje eten!


Eh, niet dus... dat is smaak gebaseerd op ons nederlanders = ZOUT/smaakt naar het poeder van groentensoep. Wat ook altijd leuk is is dat er af en toe "pittig" op zo'n verpakking staat. Van Honig kun je zelfs verpakkingen kopen speciaal met een poedertje voor kids en speciaal "pittig" voor de ouders. Nou die troep is zo SLAP als wat, wat een rotzooi. Ik zoek liever het recept op en doe het zelf met losse kruiden.

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 07-10-2008 23:17]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 07-10-2008 23:17 by Kimmey Profiel van Kimmey

Ja ik haal meestal roerbakgroente bij de groentenman, zakje krieltjes, stukjes kip marineren in de kipkruiden en alles hup de pan in en een paar min wokken.

maar omdat het best prijzig is vroeg ik me af of het ook echt te eten is..


Het is de lichtinval ;')


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 07-10-2008 23:18 by Kimmey Profiel van Kimmey

quote:
Op 7 oktober 2008 23:17 schreef Argh het volgende:
Eh, niet dus... dat is smaak gebaseerd op ons nederlanders = ZOUT/smaakt naar het poeder van groentensoep. Wat ook altijd leuk is is dat er af en toe "pittig" op zo'n verpakking staat. Van Honig kun je zelfs verpakkingen kopen speciaal met een poedertje voor kids en speciaal "pittig" voor de ouders. Nou die troep is zo SLAP als wat, wat een rotzooi. Ik zoek liever het recept op en doe het zelf met losse kruiden.


Veel gerechten zijn aangepast op de Nederlandse smaak...
En idd het 'pittige' wat ze erop zetten is vaak mild.

maar ondanks dat vind ik het zelf goed te doen.


Het is de lichtinval ;')


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 08-10-2008 7:16 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Zelf heet spul erin proppen helpt natuurlijk. IK ben oa gek van cayennepeper. Dat spiced de boel heel simpel lekker op.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 08-10-2008 10:13 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Vandaag gekookte aardappelen, speklapje en geroerbakte sperzieboontjes in knoflookolie. Knoflookolie uiteraard zelf gemaakt van verse knoflook. Naar smaak afbakken met cayennepeper.


spelfout weggehaald...


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 08-10-2008 10:22 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 7 oktober 2008 22:16 schreef De Tegenpartij het volgende:
Das dan best knap.

Ik kook hiero zo goed als altijd en dat gaat me al jaren prima af. Gewoon een recept exact uitvoeren.

Hehe, dat deed ik jaren gelden ook; helemaal in de war als een courgette 177g woog terwijl er 250g nodig was volgens het recept.

Gister een maaltijdsalade gemaakt.
1. Kip bakken
2. Appels, druiven, bleekselderij, ananas, banaan, noten/pijnboompitten, rozijnen, citroensap derbij (alles lekker grof snijden)
3. bekertje yoghurt met peper bieslook en een beetje olie derbij.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 08-10-2008 13:08 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

Gisteren lekker creatief met zuurkoolschotel gedaan.

- 1 kg aardappelen in schijfjes snijden en 5 minuutjes voorkoken.
- 1/2 kg (wijn)zuurkool ook 5 minuutjes koken in een paar eetlepels water. Daarna de zuurkool mengen met twee appels in stukjes, rozijnen en zongedroogde tomaatjes.
- Twee rode uien in ringen snijden.
- Ovenschaal invetten, helft van de aardappelschijfjes op de bodem. Daar bovenop de helft van uien. Dan een laag zuurkoolmengsel, de rest van de uien en tenslotte de rest van de aardappelen.
- Sausje bouwen van crème fraîche, melk, water, een ei, bieslook, peterselie, peper en zout. Dat over de ovenschotel schenken, eventueel kaas er bovenop en dan een half uur de oven in.



Nix
Usericon van Nix
Posted 08-10-2008 14:39 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 7 oktober 2008 22:20 schreef MR. N het volgende:
Denk ook dat het echt mijn laatste keer schoonmaken is...




Hoeft niet zo moeilijk te zijn:

- Je gooit de inhoud eerst weg
- Vervolgens gooi je een vaatwasblokje in de pan
- Vul de pan met water
- Zet de fituurpan aan

Let op: blijf bij de pan, als het water té warm wordt gaat het natuurlijk koken en niemand heeft zijn in een aanrecht vol kokend water en sop.

Na een vijftal minuten zet je de pan uit en gooi je de inhoud leeg.

TADAA! Schone niet-vette frituurpan. Voor de frisheid kun je even snel even ouderwets afspoelen.







I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 08-10-2008 15:13 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 8 oktober 2008 14:39 schreef Nix het volgende:
Hoeft niet zo moeilijk te zijn:

- Je gooit de inhoud eerst weg
- Vervolgens gooi je een vaatwasblokje in de pan
- Vul de pan met water
- Zet de fituurpan aan

Let op: blijf bij de pan, als het water té warm wordt gaat het natuurlijk koken en niemand heeft zijn in een aanrecht vol kokend water en sop.

Na een vijftal minuten zet je de pan uit en gooi je de inhoud leeg.

TADAA! Schone niet-vette frituurpan. Voor de frisheid kun je even snel even ouderwets afspoelen.








Klep dicht, pan optillen
Naar beneden lopen
Container open doen
Pan erin gooien
Nieuwe kopen


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 08-10-2008 15:30 by Lionheart Profiel van Lionheart

Gewoon fatsoenlijk koken.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 08-10-2008 16:12 by MMayo Profiel van MMayo

Zekers wel, koken is leuk en groente is lekkah.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 08-10-2008 19:35 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 8 oktober 2008 14:39 schreef Nix het volgende:
Hoeft niet zo moeilijk te zijn:

- Je gooit de inhoud eerst weg
- Vervolgens gooi je een vaatwasblokje in de pan
- Vul de pan met water
- Zet de fituurpan aan

Let op: blijf bij de pan, als het water té warm wordt gaat het natuurlijk koken en niemand heeft zijn in een aanrecht vol kokend water en sop.

Na een vijftal minuten zet je de pan uit en gooi je de inhoud leeg.

TADAA! Schone niet-vette frituurpan. Voor de frisheid kun je even snel even ouderwets afspoelen.








En de ultragore buitenkant dan?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-10-2008 20:09 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 8 oktober 2008 19:35 schreef De Tegenpartij het volgende:
En de ultragore buitenkant dan?


De enige manier om je frituurpan schoon te houden is hem regelmatig schoonmaken, zeg na 5 keer frituren het vet weggooien en schrobben dat ding.

3 jaar lang in en aan de pan aangekoekte smurrie krijg je er niet af, dan kan je beter de pan wegmikken en een nieuwe kopen.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 08-10-2008 22:20 by Schaep Profiel van Schaep

Daarom ga ik naar de snackbar (eigenlijk wel een reactie op alle posts in dit topic).


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-10-2008 22:29 by bastianus Profiel van bastianus

Vandaag gegeten (erg lekker):
Spaghetti met serranoham, pijnboompitten en rucola. Spaghetti in bouillon koken. Ondertussen pijnboompitten roosteren en in een schaal doen, ham bakken aan beide kanten en in stukken scheuren en in de schaal erbij doen. Rucola erbij gooien in de schaal. Zout, peper en bruschetta er overheen gooien (hoeveelheden naar eigen voorkeur). Spaghetti erbij met een scheutje van de bouillon waar het in gekookt heeft. Alles door elkaar roeren en smakelijk eten maar!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen