IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Nederlandse Metal = middelmatig? Volgende pagina
invictis
Usericon van invictis
Posted 03-06-2009 12:46 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

zo...


even vanuit een ander topic gesleept.


Door de geschiedenis heen heb ik nederlandse bands over het algemeen van middelmatige kwaliteit bevonden.


Je hebt naar mijn mening altijd baas boven baas.
De ellende wat ik met nederlandse bands vindt is dat ze vaak op handen worden gedragen terwijl ze zo middelmatig als de pest zijn tov van de buitenlandse pionieren.

Voor nederlandse begrippen doen ze het best goed, alleraardigst, best wel ok.
Maar als ik dan weer een plaat van buitenlandse bodem hoor weet ik al weer hoe laat het is.
Sommige muzikanten zijn ook verdomde muzikaal aangelegd, maar toch blijf ik de kwaliteit van nederlandse metal erg middelmatig vinden tov de buitenlandse competitie.

TMDC lacht zich bijvoorbeeld een bult in hun broek om te laten zien hoe krom het systeem werkt.
de recencies die nederlandse bands krijgen vind ik over het algemeen erg overdreven en richting vriendjespolitiek gaan.
ook vind ik dat de meeste nederlandse bands een veels te hoge pet van zichzelf hebben.


wat is jullie mening hierover?


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-06-2009 12:47 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

De nederlandse metalmedia is juist te zeikerig naar NL bands...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-06-2009 12:50 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Heb je ook voorbeelden / bewijslast / iets anders dan je eigen mening waarop je dit allemaal baseert?


Boeiender


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 03-06-2009 12:50 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 3 juni 2009 12:47 schreef Staalman het volgende:
De nederlandse metalmedia is juist te zeikerig naar NL bands...


Ben ik het best mee eens. Vergelijk het maar eens met de Engelse metalmedia... die hypen zo'n beetje ELKE Engels metalband into high heaven.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-06-2009 12:55 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

De meeste metal in het algemeen is middelmatig. Af en toe zit er een uitschieter tussen en omdat het buitenland veel groter is dan Nederland heb je daar gewoon meer uitschieters.

Einde discussie!

Slotje.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 03-06-2009 12:56 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 3 juni 2009 12:50 schreef Marcel H. het volgende:
Ben ik het best mee eens. Vergelijk het maar eens met de Engelse metalmedia... die hypen zo'n beetje ELKE Engels metalband into high heaven.
Ja maar dat vind ik toch ook een brug te ver eigenlijk. Toegegeven: Ik heb zelf ook Polars, An Epic Defiance en Decipher de hemel in geprezen maar dat zijn dan ook platen van wereldklasse.

Of is het een gebrek aan nuchterheid/gezonde dosis kritiek waar het de Engelsen aan ontbreekt? Wie het weet, mag het zeggen..



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-06-2009 12:56 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

je hebt natuurlijk ook de afstandsfiltering, als je een band uit andere landen hoort, dan is dat meestal omdat die in dat land zich ook wel bewezen heeft. Maar die andere landen hebben ook een zooi matige bandjes maar daar hoor je in Nederland gewoon veel minder van.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


renYek
Usericon van renYek
Posted 03-06-2009 12:56 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 12:47 schreef Staalman het volgende:
De nederlandse metalmedia is juist te zeikerig naar NL bands...


En dan vooral termen als "on-Nederlands goed" gebruiken ja. Zal wel weer typisch Nederlands zijn of zo.


invictis
Usericon van invictis
Posted 03-06-2009 12:56 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 12:50 schreef MR. N het volgende:
Heb je ook voorbeelden / bewijslast / iets anders dan je eigen mening waarop je dit allemaal baseert?


mwah in zoverre, het is iets wat ik voor mezelf constateer.
en ja smaken verschillen.

maar ik zie in nederland geen Cannibal Corpse, geen Morbid Angel, geen Celtic Frost, etc.
snap je wat ik bedoel?
er zijn wat mij betreft geen grensoverstrijdende bands in nederland.

even als voorbeeld;



Delirium;

leuk celtic frost aftreksel

Thanatos;

grappig thrashbandje

TlotD;

Middelmatige thrash band


Sinister;

grappig death metal bandje

etc.

het is voor mij dat het grappige vermakelijke bandjes zijn, maar ik wordt er niet door uit mijn schoenen geblazen.
Ze doen het leuk voor nederlandse begrippen, maar daar houdt het voor mij dus bij op.



Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


invictis
Usericon van invictis
Posted 03-06-2009 12:58 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 12:55 schreef XXL het volgende:
De meeste metal in het algemeen is middelmatig. Af en toe zit er een uitschieter tussen en omdat het buitenland veel groter is dan Nederland heb je daar gewoon meer uitschieters.

Einde discussie!

Slotje.


waarom slotje?
te gevoelig?
ik denk juist dat dit wel een puik topic kan zijn met gezond discussievoer.

kijk maar eens hoe pestilence werd afgeblaft vanuit diverse hoeken.


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-06-2009 12:58 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 12:50 schreef Marcel H. het volgende:
Ben ik het best mee eens. Vergelijk het maar eens met de Engelse metalmedia... die hypen zo'n beetje ELKE Engels metalband into high heaven.


Wij zijn ook sterren in een band on-Nederlands goed te noemen.. Wat is godverdomme on-Nederlands goed????

@topi-starter.
Er zijn toch echt wel meerdere bands in Nederland die enorm goed zijn en de buitenlandse collega's het nakijken geven.

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 03-06-2009 12:58]


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-06-2009 12:59 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 12:56 schreef renYek het volgende:
En dan vooral termen als "on-Nederlands goed" gebruiken ja. Zal wel weer typisch Nederlands zijn of zo.


Shit, te laat...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


invictis
Usericon van invictis
Posted 03-06-2009 12:59 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 12:58 schreef Staalman het volgende:
Wij zijn ook sterren in een band on-Nederlands goed te noemen.. Wat is godverdomme on-Nederlands goed????

@topi-starter.
Er zijn toch echt wel meerdere bands in Nederland die enorm goed zijn en de buitenlandse collega's het nakijken geven.


geef me graag wat voorbeelden.
ik laat me gaarne overtuigen.

Het kan ook prima zijn dat ik gewoon flinke oogkleppen voor heb.


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-06-2009 13:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 12:55 schreef XXL het volgende:
De meeste metal in het algemeen is middelmatig.






signature


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 03-06-2009 13:02 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 3 juni 2009 12:56 schreef renYek het volgende:
En dan vooral termen als "on-Nederlands goed" gebruiken ja. Zal wel weer typisch Nederlands zijn of zo.
Oops: http://www.lordsofmetal.nl/showreview.php?id=13330

Maar om dan Xystus als voorbeeld aan te halen: een ook enorme klasseband maar in het buitenland komt het totaal niet van de grond. Zelfs in Nederland is het huilen met de pet op. Waar ligt dat dan aan? Aan de muziek in elk geval niet..



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-06-2009 13:02 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 12:59 schreef invictis het volgende:
geef me graag wat voorbeelden.
ik laat me gaarne overtuigen.

Het kan ook prima zijn dat ik gewoon flinke oogkleppen voor heb.


Gomer Pyle
Loose (23007)
Transmission0

Ondanks dat het mijn smaak niet is:
Epica
After Forever

Wat te denken van:
The Gathering

En Gorefest geeft ook menig deathmetal band het nakijken evenals het uiterst ondergewaarderde Detonation. Als de laatset uit Noorwegen waren gekomen waren ze nu 1 van de grotere geweest.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


invictis
Usericon van invictis
Posted 03-06-2009 13:04 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:02 schreef Judge M. het volgende:
Oops: http://www.lordsofmetal.nl/showreview.php?id=13330

Maar om dan Xystus als voorbeeld aan te halen: een ook enorme klasseband maar in het buitenland komt het totaal niet van de grond. Zelfs in Nederland is het huilen met de pet op. Waar ligt dat dan aan? Aan de muziek in elk geval niet..


ik denk dat het besmet is met de nederlandse stempel.
als ze bijvoorbeeld een Franse site en ditto postadres zouden hebben, zouden ze waarschijnlijk een stuk beter uit de verf komen.


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-06-2009 13:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

en Moker



ah nee, das Belgisch


signature


RadiumAngel
Usericon van RadiumAngel
Posted 03-06-2009 13:06 by RadiumAngel Wijzig reactieProfiel van RadiumAngelQuote dit bericht

Nederlandse band als Epica, Ayreon, After Forever, The Gathering en Gorefest zie ik niet als middelmatig en worden vooral in het buitenland vereerd. Vooral op het gebied van gothic metal (gerelateerde) bands wordt Nederland toch wel als HET land gezien.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 03-06-2009 13:06 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 3 juni 2009 13:02 schreef Staalman het volgende:
Gomer Pyle
Loose (23007)
Transmission0

Ondanks dat het mijn smaak niet is:
Epica
After Forever

Wat te denken van:
The Gathering

En Gorefest geeft ook menig deathmetal band het nakijken evenals het uiterst ondergewaarderde Detonation. Als de laatset uit Noorwegen waren gekomen waren ze nu 1 van de grotere geweest.
- Officium Triste
- Carach Angren
- Severe Torture
- Textures
- The Wounded
- Next Waste Dimension
- Cypher

enzoverder... Kwaliteit genoeg aan boord...



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-06-2009 13:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

an Agua de ANnique... gaat verdikkeme met Devin townsend samenwerken

vergeet ook Robby Valentine en Ayreon niet!


signature


invictis
Usericon van invictis
Posted 03-06-2009 13:08 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:02 schreef Staalman het volgende:
Gomer Pyle
Loose (23007)
Transmission0

Ondanks dat het mijn smaak niet is:
Epica
After Forever

Wat te denken van:
The Gathering

En Gorefest geeft ook menig deathmetal band het nakijken evenals het uiterst ondergewaarderde Detonation. Als de laatset uit Noorwegen waren gekomen waren ze nu 1 van de grotere geweest.


de eerste 3 bands zeggen me niks, maar ik zal ze zeker gaan checken.

zaken als Epica en after forever schaam ik me persoonlijk verrot voor als "nederlander", het geeft mij het gevoel van een inzending voor het eurovisie songfestival.

Gorefest blaast naar mijn mening echt geen buitenlandse bands van het podium.
en daarnaast het ego van Jan Chris is echt te triest voor woorden.

Detonation zeg ik nog mja; zeer getalenteerde muzikanten maar toch zet ik liever At The Gates aan als ik vergelijkbaar materiaal wil horen.

beetje in de trend van "waarom zou ik cola van de Lidl drinken terwijl ik Coca Cola kan krijgen?..."


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


invictis
Usericon van invictis
Posted 03-06-2009 13:10 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:06 schreef RadiumAngel het volgende:
Nederlandse band als Epica, Ayreon, After Forever, The Gathering en Gorefest zie ik niet als middelmatig en worden vooral in het buitenland vereerd. Vooral op het gebied van gothic metal (gerelateerde) bands wordt Nederland toch wel als HET land gezien.


daar heb je het dus.
Ik vindt Gothic Metal/efteling metal echt een ramp 1e klas..
en als dat dan "onze" trots moet zijn op metalgebied?..


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-06-2009 13:10 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:02 schreef Judge M. het volgende:
Oops: http://www.lordsofmetal.nl/showreview.php?id=13330

Maar om dan Xystus als voorbeeld aan te halen: een ook enorme klasseband maar in het buitenland komt het totaal niet van de grond. Zelfs in Nederland is het huilen met de pet op. Waar ligt dat dan aan? Aan de muziek in elk geval niet..


Niet het eigen geld hebben of een grote maatschappij achter je hebben staan voor de nodige promotie. De grote bekendheid krijg je niet door regelmatig te spelen @ < insert random feestje om de hoek>.

Zijn er trouwens sowieso bands die het in het buitenland dusdanig gemaakt hebben dat ze op eigen kracht een bovengemiddelde zaal vol spelen?

Ik kom niet veel verder dan een Within Temptation en in mindere mate Epica en After forever {R.I.P) maar die maken dan ook muziek die bij het grotere publiek beter aanslaat ( lees: toegankelijker is)

Owja, en in het verleden dan nog Vandenberg.

Als je extreme metal voor een selecte groep liefhebbers wil maken houd je nou eenmaal het risico dat je ondersneeuwt in de massa.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 03-06-2009 13:10]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


invictis
Usericon van invictis
Posted 03-06-2009 13:13 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:06 schreef Judge M. het volgende:
- Officium Triste
- Carach Angren
- Severe Torture
- Textures
- The Wounded
- Next Waste Dimension
- Cypher

enzoverder... Kwaliteit genoeg aan boord...


hm ik hoor je wel en ik zal ook niet zeggen dat het belabberde muzikanten zijn.

waar het mij om gaat als je mbt bovengenoemde bands hun equivalent er tegenover zet, zeg maar de buitenlandse bands.
Vindt je dan ook niet dan de buitenlandse bands het beter doen dan de nederlandse variaties?

Officum Triste of My Dying Bride bijvoorbeeld?


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-06-2009 13:13 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 13:10 schreef invictis het volgende:
daar heb je het dus.
Ik vindt Gothic Metal/efteling metal echt een ramp 1e klas..
en als dat dan "onze" trots moet zijn op metalgebied?..


Ja maar zeiksnor , het kan je muziekstijl niet zijn... maar internationaal tellen ze zwaar mee.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen