IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Recepten, koken en eten topic Vorige pagina | Volgende pagina
De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 21-08-2011 20:30 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl



Handig!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-08-2011 20:32 by XXL Profiel van XXL

En nog die slierten er aan hebben hangen.

Ik breek het altijd in kleine stukken voor ik het kook of haal er op mijn bord een mes doorheen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 21-08-2011 20:39 by Forever After Profiel van Forever After

Neem dan gewoon macaroni.


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-08-2011 20:42 by XXL Profiel van XXL

Macaroni, spagetti, noodles, mie.....etc.....

Het smaakt voor jou allemaal het zelfde, ja?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 21-08-2011 20:51 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Hier ook mes er door heen. Maar dit heeft wel wat, "anders".


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 21-08-2011 20:52 by Forever After Profiel van Forever After

Kale macaroni zal niet anders smaken dan kale spaghetti.



 


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 21-08-2011 20:53 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Wel een andere bite, natuurlijk.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Silence
Usericon van Silence
Posted 21-08-2011 20:54 by Silence Profiel van Silence

Gek genoeg vind ik spaghetti prima te eten, maar macaroni vind ik niet zo. Plakkeriger en neemt de saus anders op of zo, ik weet het niet precies, maar verkies altijd spaghetti (of nog liever, tagliatelle).


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 21-08-2011 20:59 by Forever After Profiel van Forever After

Zo vind ik die fussili of penne niks.


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-08-2011 21:00 by XXL Profiel van XXL

Precies, Silence snapt het wel.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 21-08-2011 21:01 by Forever After Profiel van Forever After

Maw je kan geen macaroni koken.


 


watery black
Usericon van watery black
Posted 23-08-2011 5:08 by watery black Profiel van watery black

vandaag gemaakt; lekkere een gezonde shasliks, eigen recept.

4 theelepels paprikapoeder
1 theelepel kerriepoeder
1/2 theelepel zwarte peper
100 ml olijfolie

Alles bij elkaar in een grote kom mikken en goed mengen. Zout naar smaak toevoegen.

1 1/5 pond mager rundvlees in blokjes gesneden

Ook erin mikken, goed mengen tot het vlees goed bedekt is met marinade en dan de koelkast in voor minimaal een uur maar hoe langer het staat hoe meer smaak, dus je kan het best al 's ochtend voorbereiden.

1 grote rode paprika
1 grote gele paprika
1 hele grote (of 2 middelmaat) ui

Alles in vierkanjes snijden, niet te klein want dan valt de shaslik uit elkaar bij het bakken. Naar wens maak je daar ook nog eens dezelfde marinade voor (meneer wabla vindt dat erg lekker) maar anders zou ik het wel een kwartiertje ofzo in wat olijfolie zetten dan verkoolt het allemaal niet zo snel.

In mijn geval vandaag was dit genoeg voor 13 stokjes met ieder 4 blokjes vlees.

Shasliks in elkaar steken; ui, gele paprika, ui, vlees, ui, rode paprika, ui, vlees, enz. Let op dat het vlees altijd tussen 2 stukken ui zit, dit geeft veel extra smaak!

Als je alles in elkaar gestoken hebt op de barbeque gooien, en klaar! Serveren met aardappelsalade of een frisse salade van ijsbergsla, tomaat, komkommer en een lente uitje. :9 En evt saus naar keuze

(lekkere zelfgemaakte dressing voor op de sla: 1 deel olie, 3 delen rode wijn azijn, eventueel wat fijngehakte ui, peper, zout, theelepeltje mosterd, wat italiaanse kruiden, en als je van zoek hout een klein druppeltje honing. )


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


watery black
Usericon van watery black
Posted 24-08-2011 2:19 by watery black Profiel van watery black

soort van tzaziki

3 grote lepels sour cream, 2 tenen knoflook, kleni scheutje olijfolie, beetje gedroogde basilicum, wat gedroogde peterselie (helaas geen dille in huis maar dat hoort er normaal ook in) goed mixen en dan komkommerplakjes erin dippen


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 24-08-2011 2:38 by bokaj Profiel van bokaj

Hoever meter sta jij van de kom af bij het mikken en mis je wel eens?


watery black
Usericon van watery black
Posted 24-08-2011 3:31 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 24 augustus 2011 2:38 schreef bokaj het volgende:
Hoever meter sta jij van de kom af bij het mikken en mis je wel eens?


hier werken ze met feet. maareh, ik kan heel goed mikken


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 24-08-2011 4:02 by bokaj Profiel van bokaj

Met je voeten wordt het nog moeilijker mikken. Kom op de grond?



watery black
Usericon van watery black
Posted 24-08-2011 5:36 by watery black Profiel van watery black



op mn handen staan misschien?


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 24-08-2011 7:46 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Binnenkort maar weer eens kip maken voor iemand.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


watery black
Usericon van watery black
Posted 24-08-2011 8:01 by watery black Profiel van watery black



"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-08-2011 9:56 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 24 augustus 2011 7:46 schreef Ralph het volgende:
Binnenkort maar weer eens kip maken voor iemand.
Weet je hoe je het beste kip klaarmaakt?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 24-08-2011 11:52 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 24 augustus 2011 9:56 schreef bastianus het volgende:
Weet je hoe je het beste kip klaarmaakt?


Antwoord over een week?


Bareuh...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-08-2011 18:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

gemarineerde kalkoenfilets in de over, spirelli's met zelfgemaakte pesto en boschampignons, kerstomaten, lekker wijntje en erwten voor de kleine


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-08-2011 11:36 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 24 augustus 2011 11:52 schreef De Ulk het volgende:
Antwoord over een week?
Met een haan.
Ben de laatste tijd veel couscous aan het maken. Meestal met roergebakken courgette hier uit de tuin. Verder kan er van alles bij, worstjes (merquez b.v.), kipfilet, drumsticks, gehaktballetjes. Vooral goed kruiden is belangrijk, heb ontdekt dat ketoembar er erg goed bij smaakt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 31-08-2011 12:08 by Amarantha Profiel van Amarantha

Klinkt goed. Ik maak met courgettes vaak ovenschotels, ik vul ze of doe ze door de spaghettisaus. Maar roergebakken met couscous en worstjes is een goed idee.


No regrets and no remorse...


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 31-08-2011 14:28 by Schuurman Profiel van Schuurman

"Spaghettisaus" pffffff

Enniewéé, Courgette is wel mooi. Liefst een kleine, compacte, met een hoge smaakconcentratie. Gouden & eenvoudige combi:

Gele courgette met langoustine, en als het even kan met de bloem.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen