IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koken met Kvelgeest (eten en /of koken 3) Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-03-2011 14:18 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 29 maart 2011 14:16 schreef kwelgeest het volgende:
Goed Italiaans is over het algemeen less = more. Ook pasta's of pizza's. Twee, drie mooie ingredienten is genoeg.
Maar ach, met de pasta die men over het algemeen gebruikt; flikker zoveel mogelijk sterke smaken bijelkaar, alstjeblieft, dan proef je tenminste niets.
Ik vind inderdaad alleen die van de Grand'Italia goed te doen. Die komt ook meestal als beste uit de bus bij testen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 29-03-2011 14:21 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Ik gebruik slechts de verse pasta van Albert Heijn (excellent?). Maar zoals ik op de vorige pagina postte:wellicht eens zelf pasta maken.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-03-2011 14:26 by bastianus Profiel van bastianus

Mijn lievelingspasta zelfgemaakt:
Penne van de Olijfgeheimwinkel hier in Uden. En dan met pompoen, salie en knoflook uit de oven. En tot slot wat geitenkaas en Parmezaan erover.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 29-03-2011 15:42 by Snagger Profiel van Snagger

quote:
Op 29 maart 2011 14:12 schreef bastianus het volgende:
Ik denk niet dat je in dit recept nog pasta proeft inderdaad. Mijn ervaring is dat je juist zo weinig mogelijk toevoegingen moet doen. De lekkerste pasta heb ik hier bij de Italiaan gegeten, en daar waren alleen maar knoflookolie en kokkeltjes aan toegevoegd. Of bedoel je iets anders met je reactie?


Da's precies wat ik bedoel.

Een pasta met een overdaad aan rommel, 's nie goe. Sowieso snap ik de Conimex toevoeging niet in dat voorbeeld.

Ik vind de lekkerste pasta nog altijd een klassieke Aglio Olio, indien goed bereid en een goede olie gebruikt is. Lijkt simpel, maar is behoorlijk tricky om te maken.


Ik, Wil Schuurman


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-03-2011 15:44 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 29 maart 2011 15:42 schreef Snagger het volgende:
Da's precies wat ik bedoel.

Een pasta met een overdaad aan rommel, 's nie goe. Sowieso snap ik de Conimex toevoeging niet in dat voorbeeld.

Ik vind de lekkerste pasta nog altijd een klassieke Aglio Olio, indien goed bereid en een goede olie gebruikt is. Lijkt simpel, maar is behoorlijk tricky om te maken.

Maar iets met een goed gemaakte saus en (veel) groente en toevallig wat pasta-achtige deegvormpjes kan toch ook lekker zijn? Niet echt pasta 'zoals het hoort', maar wel prima edit: al blijft zo'n hardcore 2 á 3 ingrediënten pasta wel het lekkerst, en inderdaad knap lastig om goed te maken.

Dat gezegd hebbende is het recept van flebbie wel van aardig laag niveau.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 29-03-2011 15:45]


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 29-03-2011 15:51 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 29 maart 2011 13:10 schreef Snagger het volgende:
Ik mag toch hopen dat dit een grap is? Dat kan écht niet.


Haha, zelfs in het kook topic komen de elitaire kutkneuzen weer bovendrijven. Prima recept, zelfs uitgebreider dan ik het doe, maar goed ik heb dan ook een schurfthekel aan koken.

Wanneer gaat Snagger weer weg?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-03-2011 16:12 by M. Profiel van M.

Van dat recept krijg ik vooral een schurfthekel aan eten.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Silence
Usericon van Silence
Posted 29-03-2011 17:36 by Silence Profiel van Silence

Vanavond rode curry met varkenshaas, sugarsnaps en taugé.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 29-03-2011 17:45 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 29 maart 2011 15:51 schreef Onweerwolf het volgende:
Haha, zelfs in het kook topic komen de elitaire kutkneuzen weer bovendrijven. Prima recept, zelfs uitgebreider dan ik het doe, maar goed ik heb dan ook een schurfthekel aan koken.

Wanneer gaat Snagger weer weg?


Wanneer ga jij weg, pleebeejer.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 29-03-2011 17:54 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 29 maart 2011 14:18 schreef bastianus het volgende:
Ik vind inderdaad alleen die van de Grand'Italia goed te doen. Die komt ook meestal als beste uit de bus bij testen.




 


Silence
Usericon van Silence
Posted 29-03-2011 17:59 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 19 maart 2011 15:31 schreef XXL het volgende:
Hmmm, misschien ook maar eens een apart topic gaan openen speciaal voor snelle gerechten met goedkope ingrediënten voor de drukke (Lees hardwerkende nederlander) die geen uren in de keuken kan / wil staan.


Simpel en erg lekker:

Bakje rode curry + pakje kokosmelk
Rijst
Varkenshaas (kip is ook wel lekker)
Sugarsnaps
Taugé

Kook eerst de rijst gaar, giet af en laat die nog even nagaren met de deksel er op.
Bak het vlees kort aan in olie, voeg de curry er aan toe en laat het even pruttelen. Pakje kokosmelk erbij, en verder pruttelen. In een ander pannetje de boontjes gaar koken.

Rijst op bord, curry er op scheppen, boontjes er op, taugé er op: klaar is kees. Leuker om alles zelf te maken natuurlijk, maar dit is wel erg lekker.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 30-03-2011 21:52 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Ik dacht er staat Moslim gebakken op de huid op het menu, met als voorgerecht een Turkse vrouwen snor in kamelen melk saus


Against God and Government


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 02-04-2011 18:12 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Net een overheerlijk stuk snoekbaars op, vers gevangen door kennis van me. Geen poespas, beetje zout en peper, effe bakken en smullen maar. Kan geen vis tegenop, wat lekker..


spelfout weggehaald...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-04-2011 20:49 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 april 2011 18:12 schreef varanus het volgende:
Net een overheerlijk stuk snoekbaars op, vers gevangen door kennis van me. Geen poespas, beetje zout en peper, effe bakken en smullen maar. Kan geen vis tegenop, wat lekker..
Alleen jammer dat ze klote om te vangen zijn met blinkers. Vroeger had ik nog illegale aasvisjes, maar daar wordt best streng op gecontroleerd. Misschien moet ik ook maar eens andere vismaten uitzoeken, met die halve criminelen waar ik mee op pad ga kunnen we elke keer de vergunningen en de inhoud van de koffers aan de woutenkit laten zien.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-04-2011 18:55 by Forever After Profiel van Forever After

Rodebonenschotel met paksoi




 


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 04-04-2011 19:01 by Nyghtslave Profiel van Nyghtslave

Als ik mijn tagliatelle met gehaktballetjes maak issie helemaal Italian-approved...

gehaktballetjes gevuld met knoflook, oregano en parmezaanse kaas, en voor de saus uitje en teentje knoflook heel fijn hakken en laten sudderen met oregano in olie plus boter tot ie lekker zoet wordt, dan passata plus wat water, gehaktballetjes drin laten sudderen en dan afmaken met een klein beetje suiker en een scheutje volle melk, heerlijk!!!


Black seeds of bunny!


Gerrit Piemel
Usericon van Gerrit Piemel
Posted 11-04-2011 22:52 by Gerrit Piemel Profiel van Gerrit Piemel

quote:
Op 4 april 2011 19:01 schreef Nyghtslave het volgende:
Als ik mijn tagliatelle met gehaktballetjes maak issie helemaal Italian-approved...

gehaktballetjes gevuld met knoflook, oregano en parmezaanse kaas, en voor de saus uitje en teentje knoflook heel fijn hakken en laten sudderen met oregano in olie plus boter tot ie lekker zoet wordt, dan passata plus wat water, gehaktballetjes drin laten sudderen en dan afmaken met een klein beetje suiker en een scheutje volle melk, heerlijk!!!


wanneer kan ik langskomen?


Gerrit Piemel
Usericon van Gerrit Piemel
Posted 11-04-2011 23:19 by Gerrit Piemel Profiel van Gerrit Piemel

Spruitjes salade

100 gr. spruitjes,
50 g. wortel,
50 g. tauge,
2 stengel-uitjes,
1 dl. volle of magere yoghurt,
1/2 theelepel mosterd,
1 eetl. limoensap,
2 eetl. olijfolie,
zout,
peper,
bieslook


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-04-2011 23:21 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 11 april 2011 23:19 schreef Gerrit Piemel het volgende:
Spruitjes salade

100 gr. spruitjes,
50 g. wortel,
50 g. tauge,
2 stengel-uitjes,
1 dl. volle of magere yoghurt,
1/2 theelepel mosterd,
1 eetl. limoensap,
2 eetl. olijfolie,
zout,
peper,
bieslook


Netjes gekopieerd Ment0l!

http://www.smulweb.nl/124799/koken/recept/Spruitjes-salade


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Gerrit Piemel
Usericon van Gerrit Piemel
Posted 11-04-2011 23:22 by Gerrit Piemel Profiel van Gerrit Piemel

netjes opgezocht homo!


Andrei
Usericon van Andrei
Posted 11-04-2011 23:24 by Andrei Profiel van Andrei

Gemengde salade
4 á 500 gr. verse tonijn, op kamer temperatuur.
2 dl anarchide of zonnebloemolie
wasabi
donkere Japanse soja
franse mosterd
suikerwater
zwarte peper


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-04-2011 9:24 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Gemengde salade? Is dat onderdeel van het recept of de titel?

Zou wel OK kunnen zijn, beetje vlakjes misschien? Wel lekker met sugarsnaps!


I wish I was a butterfly


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 12-04-2011 9:53 by intothevoid Profiel van intothevoid

Onderdeel van het recept, http://www.smulweb.nl/1254034/koken/recept/Japanse-tonijn-salade . Heeft ment...Andrei good gegoogled.


You have time. You are doing fine.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-04-2011 9:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 12 april 2011 9:53 schreef intothevoid het volgende:
Onderdeel van het recept, http://www.smulweb.nl/1254034/koken/recept/Japanse-tonijn-salade . Heeft ment...Andrei good gegoogled.

:')

Blijf ik me afvragen wat Gemengde salade precies is.


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-04-2011 10:01 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 12 april 2011 9:53 schreef intothevoid het volgende:
Onderdeel van het recept, http://www.smulweb.nl/1254034/koken/recept/Japanse-tonijn-salade . Heeft ment...Andrei good gegoogled.
Het zou ook wel handig zijn als er wat toelichting bij zou staan wat met de onderdelen van het recept te doen. Gelukkig is dat te googelen.
Ontopic: vanavond pasta met vleessaus. In stukjes gesneden rundvlees als biefstuk of bieflap uurtje marineren in rode wijn met een uitje. Dan vlees aanbakken, Italiaanse roerbakgroente erbij en even wokken, tot slot tomatenblokjes en zout, peper en oregano of thijm erbij.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen