IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koken met Kvelgeest (eten en /of koken 3) Vorige pagina | Volgende pagina
2barry
Usericon van 2barry
Posted 04-07-2011 20:11 by 2barry Profiel van 2barry

Holy fucking hell, iemand die inhaakt op de niet grappige grappig bedoelde prutsopmerking van Sgeiterdtdt. Weer een dieptepunt in een verloren begrip wat vroeger 'humor' genoemd werd.
Probeer jij de combi scheermes en pols eens, mongool.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-07-2011 20:16 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 4 juli 2011 20:11 schreef 2barry het volgende:
Holy fucking hell, iemand die inhaakt op de niet grappige grappig bedoelde prutsopmerking van Sgeiterdtdt. Weer een dieptepunt in een verloren begrip wat vroeger 'humor' genoemd werd.
Probeer jij de combi scheermes en pols eens, mongool.
Hè, wat gezellig.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 04-07-2011 20:18 by intothevoid Profiel van intothevoid

Haha.

Hier kwam toestraks een pizza van tapiocameel uit de oven. Wat kaas door het beslag, perfect gelukt. Echt lekker.

Staalman, misschien kun jij daar ook wel iets mee, glutenvrij, smakelijk en betaalbaar.


You have time. You are doing fine.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 04-07-2011 20:28 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 29 juni 2011 11:57 schreef SQT het volgende:
Hoe heb die glace gemaakt dan (en in welke verhouding)? Is dat gewoon bij elkaar flikkeren? En welke whisky heb je daarvoor gebruikt?
2,5 dl water, 150 g bruine suiker, 3 eetlepels dijonmosterd, 2 dl whisky.

Water + suiker flink laten koken, mosterd erin oplossen, whisky bijschenken. Ham insnijden, kruidnagels er insteken, en de bestrijken met de glace. Tijdens het braden (30 minuten in de oven) af en toe opnieuw bedruipen met het nat.
Whisky, poe, niet te goede. Grouce, Fiddick, Bowmore? Iig geen turf.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-07-2011 20:42 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 4 juli 2011 20:28 schreef Kvelgeest het volgende:
niet te goede.....Bowmore? Iig geen turf.




[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 04-07-2011 20:44]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 04-07-2011 20:44 by intothevoid Profiel van intothevoid

Zo turfig is een Bowmore niet, maar inderdaad, als er beslist geen turf in mag dan is dit een wat ongelukkige keuze, hehe.


You have time. You are doing fine.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-07-2011 20:45 by XXL Profiel van XXL

Ook dat 'niet te goede' snap ik niet helemaal.

Ik vind het namelijk een prima Whisky.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 04-07-2011 20:51 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 4 juli 2011 20:11 schreef 2barry het volgende:
Holy fucking hell, iemand die inhaakt op de niet grappige grappig bedoelde prutsopmerking van Sgeiterdtdt. Weer een dieptepunt in een verloren begrip wat vroeger 'humor' genoemd werd.
Probeer jij de combi scheermes en pols eens, mongool.


neem je je medicatie wel dagelijks in?


... hoe de hazen lopen ...


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 04-07-2011 23:34 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Ik vind Bowmore niet meer dan aardig. Op zich niets mis mee, zou'm zelf nooit kopen. Degene die ik in huis heb is hier ook via via beland. Maar indd iets te turfy, dat wel. Hoewel hij voor mij eigenlijk een niet-turfige is, maar dat ligt aan de rest van wat ik in huis heb. Grouce is gewoon ok voor dit recept.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-07-2011 23:37 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 4 juli 2011 20:28 schreef Kvelgeest het volgende:
2,5 dl water, 150 g bruine suiker, 3 eetlepels dijonmosterd, 2 dl whisky.

Water + suiker flink laten koken, mosterd erin oplossen, whisky bijschenken. Ham insnijden, kruidnagels er insteken, en de bestrijken met de glace. Tijdens het braden (30 minuten in de oven) af en toe opnieuw bedruipen met het nat.
Whisky, poe, niet te goede. Grouce, Fiddick, Bowmore? Iig geen turf.

Waar is de honing gebleven?


 


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 04-07-2011 23:38 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 4 juli 2011 23:37 schreef Forever After het volgende:
Waar is de honing gebleven?
Heb je punt. Ens nazoeken. Ik gok ook oplossen in het water.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


SQT
Usericon van SQT
Posted 04-07-2011 23:40 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 4 juli 2011 20:28 schreef Kvelgeest het volgende:
2,5 dl water, 150 g bruine suiker, 3 eetlepels dijonmosterd, 2 dl whisky.

Water + suiker flink laten koken, mosterd erin oplossen, whisky bijschenken. Ham insnijden, kruidnagels er insteken, en de bestrijken met de glace. Tijdens het braden (30 minuten in de oven) af en toe opnieuw bedruipen met het nat.
Whisky, poe, niet te goede. Grouce, Fiddick, Bowmore? Iig geen turf.
Dat is een aardige hoeveelheid glace die je dan hebt. Nou ben ik écht geen liefhebber van mosterd, misschien dat ik daar dan wel even ga minderen met het ingrediënt. En waar is de honing gebleven?

Ik vind het overigens apart dat je zo stellig bent over de turf. Ik kan me niet aan het idee onttrekken dat een lichte turfsmaak juist erg lekker kan zijn. Ik heb laatst bij een restaurant een whiskyknoflookboter op, en daar proefde je nog licht de turf in. Dat was fantastisch.
Misschien dat het in combinatie met de zoetigheid van een glace anders is, maar het idee van een turfglace an sich lijkt me wel wat hebben.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 04-07-2011 23:46 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 4 juli 2011 23:40 schreef SQT het volgende:
Dat is een aardige hoeveelheid glace die je dan hebt. Nou ben ik écht geen liefhebber van mosterd, misschien dat ik daar dan wel even ga minderen met het ingrediënt. En waar is de honing gebleven?

Ik vind het overigens apart dat je zo stellig bent over de turf. Ik kan me niet aan het idee onttrekken dat een lichte turfsmaak juist erg lekker kan zijn. Ik heb laatst bij een restaurant een whiskyknoflookboter op, en daar proefde je nog licht de turf in. Dat was fantastisch.
Misschien dat het in combinatie met de zoetigheid van een glace anders is, maar het idee van een turfglace an sich lijkt me wel wat hebben.
Voor een ham tot twee kilo.
Dat ik Bowmore gil geeft al aan dat die stelligheid qua turf wel meevalt. Persoonlijk wil ik dit recept vrij zoet en daar combineer in mijn hoofd turf niet mee. Net zo goed als dat ik nooit turf in een whiskycola zou gooien.
Honing is geloof ik iets van een halve tot een eetlepel door het kokende water heenroeren.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 05-07-2011 0:15 by Nimbus Profiel van Nimbus

Ik moest mijn boekje over koken whisky ook maar eens open slaan.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 23-07-2011 16:18 by Forever After Profiel van Forever After

Even geen recepten maar over het koken an sich.

Zijn er hier mensen die op inductie koken?
En zo ja, hoe kun je aan een pan zien dat die geschikt is voor het koken op inductie?
Even er vanuitgaande dat het niet op de verpakking van de pannen of op de pan zelf staat.


 


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 23-07-2011 16:20 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Volgens mij zijn alle pannen daar wel geschikt voor toch?



bokaj
Usericon van bokaj
Posted 23-07-2011 16:35 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 23 juli 2011 16:18 schreef Forever After het volgende:
Even geen recepten maar over het koken an sich.

Zijn er hier mensen die op inductie koken?
En zo ja, hoe kun je aan een pan zien dat die geschikt is voor het koken op inductie?
Even er vanuitgaande dat het niet op de verpakking van de pannen of op de pan zelf staat.
De bodem van de pan moet vlak zijn, dus niet hol of bol en ook niet te dun. En de pan moet magnetisch geleiden, even testen door er een magneetje tegen te houden.

Vroeger was het zo dat pannen met een anti-aanbaklaag niet werkten op inductie, maar dat is tegenwoordig al niet meer zo.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-07-2011 17:27 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Net tuinbonen en peulen effe gekookt, tegen beetgaar aan. Daarna geroerbakt met spekjes en veel bosuitjes. Flink paprikapoeder, zout en peper er overheen en smullen maar!


spelfout weggehaald...


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 02-08-2011 16:57 by intothevoid Profiel van intothevoid

Hier zijn inmiddels de Eindeloze Pompoen- en Courgetteweken aangebroken. Slaat helemaal nergens meer. Naast de gebruikelijke soep heb ik er al lasagne, flapjes, risotto, stoof- en ovenschotels, pizza en taart mee gemaakt. Inspiratie is een beetje op, iemand nog suggesties?
Zometeen maar eens een pompoen in reepjes frituren, kijken of dat wat wordt. Daarnaast een curry van aubergine, courgette en ui met kurkuma, gember, een chilipeper en komijn.

Gisteren verder een 'pasticcio' gemaakt, pastei-ish ding van aubergine, scamorza, parmezano en ei. Goed gelukt en heerlijk met de kappertjes-peterseliesaus en verse pasta met cherrytomaten.


You have time. You are doing fine.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 02-08-2011 17:04 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Zondag was het steak tartare. Geheel zelf gemaakt. Overheelijk!
Daarna als borrelhapje tussendoor wat kippenhartjes. En als 'hoofdgerecht' heel mooi een ham opgewarmd. De naturel was uitverkocht waardoor een eigen glacering overbodig werd.

Vandaag tapas. Een 'Spaanse' stoof/gehaktbalschotel en pittige kippenhartjes.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 02-08-2011 17:15 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 2 augustus 2011 17:04 schreef Kvelgeest het volgende:
Zondag was het steak tartare. Geheel zelf gemaakt. Overheelijk!


Ongeveer zoals hierboven die van mij die later hamburger werd, of?


I wish I was a butterfly


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 02-08-2011 17:16 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 2 augustus 2011 17:15 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

Ongeveer zoals hierboven die van mij die later hamburger werd, of?
Het antwoord op die vraag weet jij verdomde goed, dekselse rekel die je er rondloopt.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 10-08-2011 17:39 by intothevoid Profiel van intothevoid

Vandaag portobello's gevuld met walnoot en camembert, vooraf pompoen-wortelsoep.
Gisteren verse pasta met niets dan goede olijfolie en parmesan, geroosterde cherrytomaatjes met verse basilicum ernaast.
Morgen sowieso een dhal van gele linzen. Verder eens zien of ik 'palak paneer' kan maken.

Heerlijk, zo'n weekje geen rekening hoeven houden met huisgenoten.

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 10-08-2011 17:39]


You have time. You are doing fine.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 26-08-2011 12:43 by Schuurman Profiel van Schuurman

Aangezien het weer om te huilen is, een BBQ-recept. In de hoop dat we het dit jaar toch nog minimaal één keer kunnen maken.

Rib-eye van de BBQ. (Entrecote mag ook).
Waarom Rib-eye? Perfect vlees voor de BBQ, dankzij z'n mooie vetdooradering. Let wel; het best koop je gerijpte Rib-eye. Ik zelf woon praktisch naast een Jumbo, daar hebben ze hele goede Rib-eye. Slager heeft ook mooie stukken. Koop in ieder geval één of meerdere mooie dikke stukken.

Wat hebben we verder nodig?
Een BBQ. Liefst houtskool. En het liefst een barbecue die dicht kan. Verder: kruiden als tijm of rozemarijn, (olijf)olie, peper & zout. Ook mooi: houtsnippers uit whiskeyvaten of dat soort grappen.

Anyway, we gaan er van uit dat de BBQ aan is. Gloeiend. Met een kwast smeren we beide kanten van de rib-eye dun in met wat olie. We gebruiken nog geen peper & zout. Dat verbrand te snel op hoge temperatuur. Schroei beide kanten dicht, zo'n halve tot één minuut per kant. Leg de rib-eye op indirect vuur -> peter + zout. Laat die rib-eye hier liggen en doe de BBQ (indien mogelijk) dicht. Kijk na 1,5 / 2 minuten even naar het vlees. Niet direct snijden, maar gewoon even met een vork er in prikken en voelen of hij van binnen warm is. Rib-eye eten we het liefst rood. Indien goed verwarmt, haal van de BBQ en laat plm. 1 / 2 minuten even "doortrekken". Dan issie klaar. Rib-eye van de BBQ is erg mooi als je hem puur eet, eventueel met wat gegrilde groenten. Voor de échte klassieke rib-eye kun je hem serveren met een (zelfgemaakte) Bearnaisse.

[Dit bericht is gewijzigd door Schuurman op 26-08-2011 12:43]


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 07-09-2011 16:51 by intothevoid Profiel van intothevoid

Zometeen voor een vriendin, die net een kaakoperatie achter de rug heeft, een vloeibaar dinertje fixen. Iemand suggesties?

Dacht zelf aan:
Pompoen-wortelsoepje, tomaat/kikkererwten/koriander prutje, prosecco met sorbetijs. Moet lukken.


You have time. You are doing fine.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen