IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koken met Kvelgeest (eten en /of koken 3) Vorige pagina | Volgende pagina
intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 12-04-2011 10:03 by intothevoid Profiel van intothevoid

Hier straks linzensoep, denk ik. Met veel ui, aardappel, selderij, peen en laurier/nootmuskaat. Donker brood met zelfgemaakte knoflookboter erbij, klaar.


You have time. You are doing fine.


rotor
Usericon van rotor
Posted 12-04-2011 10:09 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 12 april 2011 10:03 schreef intothevoid het volgende:
Hier straks linzensoep, denk ik. Met veel ui, aardappel, selderij, peen en laurier/nootmuskaat. Donker brood met zelfgemaakte knoflookboter erbij, klaar.

Aah, sweet memories. Linzensoep, de "snert" van Droef.
Ik kookte het zelf ook regelmatig.

Creme fraiche is ook lekker in veel soepen. Niet meekoken, maar gewoon een klodder op/in je soep gooien als het geserveerd is.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-04-2011 10:17 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 12 april 2011 10:03 schreef intothevoid het volgende:
Hier straks linzensoep, denk ik. Met veel ui, aardappel, selderij, peen en laurier/nootmuskaat. Donker brood met zelfgemaakte knoflookboter erbij, klaar.
Heerlijk! Helaas zijn mijn zoon en ik de enigen die dingen met bonen, linzen en erwten lekker vinden. Tijd om de dames weer eens weg te sturen en een bruine bonendag in te lassen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 12-04-2011 10:21 by intothevoid Profiel van intothevoid

Bij jou thuis zijn er toch ook nogal wat allergieën, of niet? Peulvruchten maken het koken/eten nog een beetje draaglijk hier, zou echt gek worden als dat ook niet zou mogen.
Als al mijn huisgenootjes mee eten dan is een maaltijd hier veganistisch, en moet ik rekening houden met soja/noten/pinda/tarwe/rauwe appel, wortel, etc allergieën hier.

Godzijdank doet de veganist zelden mee met avondeten.


You have time. You are doing fine.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-04-2011 10:24 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 12 april 2011 10:17 schreef bastianus het volgende:
Heerlijk! Helaas zijn mijn zoon en ik de enigen die dingen met bonen, linzen en erwten lekker vinden. Tijd om de dames weer eens weg te sturen en een bruine bonendag in te lassen.

Ik ben wel fan van mijn simpele bonenschotel, geïnspireerd op iets wat mijn moeder maakte. Spekjes of gehakt, veel paprika, uien, courgette of equivalenten, fijn gesneden tomaten, bonen (meestal chili + wit, evt. in tomatensaus) en veel knoflook, rozemarijn, pepers, majoraan, enzovoorts. Serveren met geraspte oude kaas.

En die crème fraîche is ook een goede tip!


Quis moderabat ipsos moderatores?


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 12-04-2011 10:27 by intothevoid Profiel van intothevoid

quote:
Op 12 april 2011 10:24 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik ben wel fan van mijn simpele bonenschotel, geïnspireerd op iets wat mijn moeder maakte. Spekjes of gehakt, veel paprika, uien, courgette of equivalenten, fijn gesneden tomaten, bonen (meestal chili + wit, evt. in tomatensaus) en veel knoflook, rozemarijn, pepers, majoraan, enzovoorts. Serveren met geraspte oude kaas.

En die crème fraîche is ook een goede tip!



Ik maak vaak een bonen ovenschotel, erg lekker.
Rode ui, rode/gele paprika, mais en tomaten in blokjes tot prutje maken met veel chili en wat knoflook. Daar kidneybonen en bruine bonen bij, en daar een soort lasagne van maken door het in laagjes in een ovenschaal te doen, afwisselen met laagjes nachos (gewone Dorito's doen het prima). Dik kaas er bovenop en twintig minuutjes de oven.


You have time. You are doing fine.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-04-2011 10:28 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 12 april 2011 10:21 schreef intothevoid het volgende:
Bij jou thuis zijn er toch ook nogal wat allergieën, of niet? Peulvruchten maken het koken/eten nog een beetje draaglijk hier, zou echt gek worden als dat ook niet zou mogen.
Als al mijn huisgenootjes mee eten dan is een maaltijd hier veganistisch, en moet ik rekening houden met soja/noten/pinda/tarwe/rauwe appel, wortel, etc allergieën hier.

Godzijdank doet de veganist zelden mee met avondeten.
We eten wel allemaal vlees, dat scheelt. Niet elke dag trouwens, omdat we biologisch vlees eten zoveel mogelijk. En twee keer per week eten we vis. Peulvruchten doe ik vaak door salades of pasta's heen, dan eten de dames het ook. Chilibonen of kidneybonen passen eigenlijk bij heel veel maaltijden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-04-2011 10:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 12 april 2011 10:27 schreef intothevoid het volgende:


Ik maak vaak een bonen ovenschotel, erg lekker.
Rode ui, rode/gele paprika, mais en tomaten in blokjes tot prutje maken met veel chili en wat knoflook. Daar kidneybonen en bruine bonen bij, en daar een soort lasagne van maken door het in laagjes in een ovenschaal te doen, afwisselen met laagjes nachos (gewone Dorito's doen het prima). Dik kaas er bovenop en twintig minuutjes de oven.



[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 12-04-2011 10:29]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 14-04-2011 19:03 by Forever After Profiel van Forever After

Zo, ik weet inmiddels ook weer waarom ik geen kant-en-klaar (Aldi) lasagna moet...

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 14-04-2011 19:03]


 


SQT
Usericon van SQT
Posted 14-04-2011 19:36 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Joh.


Net de volgende carbonara gemaakt:

Ingrediënten voor 2 personen:
- 300 gr penne (hoeft niet vers te zijn)
- 250 gr spekblokjes
- 250 gr champignons, in schijfjes
- Twee tenen knoflook, fijngehakt
- Rode paprika, in kleine strookjes, net iets kleiner dan de penne
- Twee eieren
- 50 ml kookroom
- Goede handvol vers geraspte parmezaan
- Verse oregano, fijngesneden (absoluut geen gedroogde oregano, dat is een heel andere smaak waarvan ik niet verwacht dat het hierbij werkt)
- Versgemalen zwarte peper

1. Pan water opzetten en de penne erin kwakken zodra het water kookt.
2. Spekblojes op laag vuur rustig laten bakken in een koekenpan, en de champignons en knoflook toevoegen zodra er wat vet in de pan zit. Dit kan makkelijk een kwartier duren, wat de gecombineerde smaak zeer ten goede komt, maar als je minder tijd hebt, kan het ook korter en op iets hoger vuur.
3. Het eigeel in een kom doen (het eiwit kun je weggooien of voor iets anders gebruiken) en mengen met de room, wat versgemalen peper, een beetje van de oregano en de helft van de parmezaan. Mengen met een vork tot het relatief glad is.
4. Zodra de pasta al dente is, eerst de paprika en de rest van de oregano bij de spekjes en champignons gooien en die pan van het vuur halen. Vervolgens de pasta afgieten terwijl je een klein beetje kookvocht bewaart, en de pasta bij de rest gooien. Het geheel omscheppen. Vervolgens heel even wachten tot de pasta een tikje afgekoeld is en de saus eroverheen gieten. Als je dit te vroeg doet krijg je scrambled eggs, als je het te laat doet blijft het ei rauw, dus ook niet te lang wachten. Een beetje van het kookvocht erbij gieten en vervolgens wederom even omscheppen. Meteen serveren met de andere helft van de parmezaan eroverheen.
Extra goed met wat pepperflakes erover.

Een beetje van mezelf en een beetje van Jamie. Ik was verrast hoe goed de paprika en verse oregano werkte.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-04-2011 20:43 by XXL Profiel van XXL

Zelf ben ik er voorstander van om de champignons op het eind even kort mee te bakken omdat ze anders vrij snel hun stevigheid kwijt zijn.

Geldt hier eigenlijk voor veel groenten die ik mee bak of wok.
Voorkeur voor een beetje stevige groente hier en niet dat übergare.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Pit Beast
Usericon van Pit Beast
Posted 20-04-2011 23:16 by Pit Beast Profiel van Pit Beast

Vandaag was het kippensoep. Woensdag is het altijd soep dag bij mij.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 21-04-2011 16:14 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 14 april 2011 20:43 schreef XXL het volgende:
Zelf ben ik er voorstander van om de champignons op het eind even kort mee te bakken omdat ze anders vrij snel hun stevigheid kwijt zijn.

Geldt hier eigenlijk voor veel groenten die ik mee bak of wok.
Voorkeur voor een beetje stevige groente hier en niet dat übergare.




...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


rotor
Usericon van rotor
Posted 21-04-2011 16:17 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 14 april 2011 20:43 schreef XXL het volgende:
Zelf ben ik er voorstander van om de champignons op het eind even kort mee te bakken omdat ze anders vrij snel hun stevigheid kwijt zijn.

Geldt hier eigenlijk voor veel groenten die ik mee bak of wok.
Voorkeur voor een beetje stevige groente hier en niet dat übergare.

zeker man, anders wordt het al gauw van dat ziekenhuisvoer.


Pit Beast
Usericon van Pit Beast
Posted 24-04-2011 0:21 by Pit Beast Profiel van Pit Beast

Vandaag was het rijst.


Pit Beast
Usericon van Pit Beast
Posted 25-04-2011 18:44 by Pit Beast Profiel van Pit Beast

Boontjes, aardappelen, stukkie vlees.


Zinquin
Weird is good! :D
Usericon van Zinquin
Posted 25-04-2011 20:15 by Zinquin (Redacteur) Profiel van Zinquinhttp://www.headbanger-heritage.com

Ik ga hier zodadelijk lekker Eendenborst met een wijnsausje maken


If you notice this notice you will notice this notice wasn't worth noticing....


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-05-2011 19:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

bordje kazen (Maredsous, parma, President, ...) met Filet de Sax en ijsbergsla

dan een gebraadje met Panacotta, verse puree snertbonen (van die lange platte smalle), witte kool, ...

zelfgemaakte chocomouse (bah!)

en bubbels!


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-05-2011 19:11 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Gołąbki uit de magnetron


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-05-2011 21:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

er scheel iets met je letters


signature


Bright_Eyes
Usericon van Bright_Eyes
Posted 07-05-2011 3:45 by Bright_Eyes Profiel van Bright_Eyeshttp://bright--eyes.hyves.nl/

Aan Wabla als ze er straks nog is: heb een receptje voor je 2 zelfs!


Christoffeltaart & eierkoeken . Wel even zoeken waar ik die receptjes heb geduwd. Zal het morgen waarschijnlijk erop zetten.


[/zachteG]


Bright_Eyes
Usericon van Bright_Eyes
Posted 07-05-2011 13:19 by Bright_Eyes Profiel van Bright_Eyeshttp://bright--eyes.hyves.nl/

Ralph! Heerschkip! Mag ik je recept?



[/zachteG]


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 07-05-2011 13:51 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Ik zag je mail en je hebt mail terug.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Bright_Eyes
Usericon van Bright_Eyes
Posted 07-05-2011 14:44 by Bright_Eyes Profiel van Bright_Eyeshttp://bright--eyes.hyves.nl/



[/zachteG]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-05-2011 16:12 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Ham aan het glaceren met een honing/whiskeysmeersel.
Waarbij ik net de zeer nuttige scheikundigeformule leerde: whiskey + suiker + vuur = vlam in de pan.

Daarbij asperges en een quiche. Die heel gay gekocht is. Volgende keer maar zelf eentje maken.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen