IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koken met Kvelgeest (eten en /of koken 3) Vorige pagina | Volgende pagina
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-10-2013 10:23 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Kaasbroodje!


Je moeder.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-10-2013 10:36 by M. Profiel van M.

quote:
Op 9 oktober 2013 20:57 schreef Silence het volgende:
Op de kanaalstraat moet je het wel kunnen vinden.

Gevonden; in verschillende zaakjes heb je zelfs verschillende merken granaatappelsiroop.
Veel van die zaakjes lijken nogal op elkaar, Persepolis heeft een wat bredere selectie.

Weer veel aan het koken de laatste tijd, dingen buiten m'n "comfortzone" ook. Vriendinnetje dat van koken houdt helpt natuurlijk ook.
Laatst een gietijzeren koekenpan gekocht. Wat een liefde pannenkoeken, lamsrack, plakken aubergine, allemaal veeeeeel lekkerder dan in die anti aanbak puin. Ieder z'n ding hoor, maar doe mij maar old-fashioned heavy metal gietijzer.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Silence
Usericon van Silence
Posted 17-10-2013 10:45 by Silence Profiel van Silence

Fijn! Heb het zelf nog nooit gebruikt, wel een of twee keer nodig gehad, maar toen vervangen door balsamico met een beetje honing. Schijnt dat het een vergelijkbare smaak oplevert.

Wat maak je zoal de laatste tijd? Voel me zelf erg inspiratieloos de laatste tijd. Leuk wat je verteld over die gietijzeren pan. Ga ik ook maar over nadenken. Mijn pannen zijn allemaal misbaksels.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-10-2013 11:04 by M. Profiel van M.

Vriendin heeft een abonnement op de Delicious dus dat is een goede bron van ideeën. En laatst heb ik de Plenty gekocht, een vegetarisch kookboek met toch wel bijzondere gerechten. Aparte smaakcombinaties daarin (bv. aubergines in karnemelksaus met granaatappel).

Maar een greep uit wat hier de laatste tijd is langsgekomen:
- pasta met pompoen en ricotta
- tarte tatin van rode biet met geitenkaas
- "taartjes" van spinazie, kastanjechampignon, chorizo, geitenkaas, slagroom, ei en weet ik wat al niet meer
- crostini met gegrilde peer & geitenkaas
- groene pastasalade met onder meer gegrillde courgette en sojabonen
- vijgentaart
- salade van vijg en geitenkaas met een dressing op basis van (daar is-ie) granaatappelmelasse

Nou ja ga zo maar door. Veel vegetarisch valt me op. Maar ik heb nog een recept van lamsnekfilets met een gratin van prei, spruiten, cheddar en gruyère op het oog en zij heeft een runderdaube met allerlei fruit in het vizier.
Laatst simpel pannenkoeken gebakken en daar waren ook allerlei prachtige ideeën over (bv. met verse mascarpone en grapefruit, sweeeeet).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-10-2013 11:07 by M. Profiel van M.

Volgende aankoop wordt een echt goed scherp mes. En ik wil nu eindelijk eens een echt goede keukenmachine (categorie kitchenaid), nog even wachten op de 13e maand en dan ga ik ervoor.

Een kookcursus volgend jaar lijkt me ook wel wat en dan voor mij op het gebied van vlees/visbehandeling (zelf vis fileren, of lamsbout ontdoen van bot, dat soort zaken, ik ben daar nog veel te onhandig in).

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 17-10-2013 11:08]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 17-10-2013 11:08 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

Je kan beter zo'n stuk staal kopen om messen scherp mee te maken.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Silence
Usericon van Silence
Posted 17-10-2013 11:14 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 17 oktober 2013 11:04 schreef M. het volgende:
Vriendin heeft een abonnement op de Delicious dus dat is een goede bron van ideeën. En laatst heb ik de Plenty gekocht, een vegetarisch kookboek met toch wel bijzondere gerechten. Aparte smaakcombinaties daarin (bv. aubergines in karnemelksaus met granaatappel).

Maar een greep uit wat hier de laatste tijd is langsgekomen:
- pasta met pompoen en ricotta
- tarte tatin van rode biet met geitenkaas
- "taartjes" van spinazie, kastanjechampignon, chorizo, geitenkaas, slagroom, ei en weet ik wat al niet meer
- crostini met gegrilde peer & geitenkaas
- groene pastasalade met onder meer gegrillde courgette en sojabonen
- vijgentaart
- salade van vijg en geitenkaas met een dressing op basis van (daar is-ie) granaatappelmelasse

Nou ja ga zo maar door. Veel vegetarisch valt me op. Maar ik heb nog een recept van lamsnekfilets met een gratin van prei, spruiten, cheddar en gruyère op het oog en zij heeft een runderdaube met allerlei fruit in het vizier.
Laatst simpel pannenkoeken gebakken en daar waren ook allerlei prachtige ideeën over (bv. met verse mascarpone en grapefruit, sweeeeet).
Gaaf, dank je! Zal het rijtje nog eens doorlezen als ik van de week weer wat meer tijd heb om te koken.

quote:
Op 17 oktober 2013 11:07 schreef M. het volgende:
Volgende aankoop wordt een echt goed scherp mes. En ik wil nu eindelijk eens een echt goede keukenmachine (categorie kitchenaid), nog even wachten op de 13e maand en dan ga ik ervoor.

Een kookcursus volgend jaar lijkt me ook wel wat en dan voor mij op het gebied van vlees/visbehandeling (zelf vis fileren, of lamsbout ontdoen van bot, dat soort zaken, ik ben daar nog veel te onhandig in).


Een goede messenset heb ik, voor de rest is mijn keukeninventaris vrij summier te noemen.

Op mijn stage krijgen de deelnemers de kans om een diploma binnen de horeca te halen en krijgen les van een kok. Ik draai daar geregeld een dagje mee, en pik zo mooi wat ideeën en snijtechnieken mee. Leuk is dat.


Silence
Usericon van Silence
Posted 19-10-2013 12:43 by Silence Profiel van Silence

Zou een stoofpeertjeskwarktaart of een stoofpeertjestaart (zoals een appeltaart) lekkerder zijn?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-11-2013 14:09 by XXL Profiel van XXL

Vandaag dit ongeveer:

http://www.smulweb.nl/recepten/1411123/Arabische-wittebonen-stoofpot-uit-de-slowcooker

Alleen dan bij mij gewoon op de kookplaat net onder de 100 graden.

+ ik gooi er gewoon bonen bij die niet geweekt zijn.
Gaat prima aangezien het vlees toch een aantal uren op mag staan.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-11-2013 14:47 by XXL Profiel van XXL

En bij gebrek aan witte wijn heb ik dat maar vervangen door wat donkere corsendonk.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 15-12-2013 15:25 by _Thomas_ Profiel van _Thomas_

Uit De Standaard van een paar jaar geleden:

Ingrediënten:

8 appels
75 g boter
1/2 bierglas melk
105 g suiker
100 g bloem
1 ei

Gerei:
1 grote bakplaat

Bereiding

1. Verwarm de oven voor tot 175 graden. Vet de bakplaat in.
2. Schil 8 appelen en snijd ze in fijne partjes.
3. Laat 75 g suiker en 75 g boter smelten en bak daarin de appels gedurende 5 minuten.
4. Los de bloem op in de melk, voeg er een ei aan toe en 30 g suiker. Voeg daar de appels aan toe.
5. Giet het beslag in de bakplaat en bak het ongeveer drie kwartier, tot de randen flink gekaramelliseerd zijn.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 15-12-2013 16:21 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Amerikaanse beenham zometeen de oven in. Bham amerikaans staat er op het etiket. Gebakken aardappels en haricot verts erbij, woei.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 15-12-2013 16:23 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

Gewoon een beenhammetje met allemaal softe pepertje/kruiden eroverheen dus, nooit gesnapt wat er Amerikaans aan is

Wel erg lekker though



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 20-12-2013 23:50 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Hehe, idd.

Vandaag voor het eerst een indiaas recept aangedurfd. Aardappelcurry met kip en bloemkool.

http://www.ah.nl/allerhande/recepten/845648/aardappelcurry-met-kip-en-bloemkool

Zal vast wel niet authentiek en blabla zijn, maar was echt super lekker. Dat naanbrood heerst ook nog eens de pan uit. Ik had trouwens niet de tikka massala van patak's, maar de versie van sharwood. Volgende keer doe ik krieltjes ipv schijfjes, lijkt me beter.

Voor morgen en overmorgen staat chili con carne/stokbrood en tortilla's met kip en friet op het programma.




[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 21-12-2013 12:53]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-01-2014 16:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik heb dit gekocht, rauw, maar kweenie hoe ik het best klaarmaak



met olijfolie, lookschilfers en beetje peterselie in de grill?

iemand ervaring mee (met het klaarmaken?)

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 18-01-2014 16:24]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-01-2014 15:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

niemand?


signature


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 19-01-2014 15:08 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Wat is het? Lijkt wel een kleine cthulu oid, hehe.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 19-01-2014 15:08 by Sisyphos Profiel van Sisyphos

quote:
Op 19 januari 2014 15:05 schreef Hypnos het volgende:
niemand?


Wokken werkt perfect. Misschien een knoflookje, wat dille en sojasaus ?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-01-2014 15:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

hmmm, idd ja, met soja

ga ik proberen!
op zijn geheel zeker?

fijn !


signature


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 19-01-2014 15:15 by Sisyphos Profiel van Sisyphos

quote:
Op 19 januari 2014 15:11 schreef Hypnos het volgende:
hmmm, idd ja, met soja

ga ik proberen!
op zijn geheel zeker?

fijn !




Laat maar weten of het goed was!
Mijn laatste keer inktvis was in Venetië. Enkel het beestje in de wok, achteraf wat citroen eroverheen geknepen en alles naar binnen geschoven met wat rode wijn.
Easy does it.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 19-01-2014 15:22 by XXL Profiel van XXL

Toch opmerkelijk.

De meest vage rommel weet je van het web te plukken, maar recepten met inktvis vinden blijkt extreem moeilijk te zijn.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-01-2014 15:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



alle dingen die ik vind zijn recepten voor sepia-achtige draaibeweging makende cilinders zoals bij de Chinees, maar dat is het niet


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-01-2014 16:57 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 19 januari 2014 15:22 schreef XXL het volgende:
Toch opmerkelijk.

De meest vage rommel weet je van het web te plukken, maar recepten met inktvis vinden blijkt extreem moeilijk te zijn.




Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-01-2014 18:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

SLOEBERS!!


nuja, met sojasaus, look en wat sinaas erin geprobeerd, aangevuld met rode peperbessen.

eerst 15 minuten quasi gestoomd, dan onder de grill


best goed, zelfs de dikke stukken.

taaiheid viel best mee.

zeer lekker eigenlijk voor spul dat nog geen 7 euro de kilo kost


signature


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 19-01-2014 19:58 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

SST!

Verpest het nou niet.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen