IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koken met Kvelgeest (eten en /of koken 3) Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-12-2012 17:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 1 december 2012 17:47 schreef Hypnos het volgende:
hmmm... ik heb iets gekocht, een gele groente,
geen idee wat het is, naam kwijt.

smaakt wat zoet, als pompoen

weet iemand wat het is?


oja, het heeft een slanke leest


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-12-2012 19:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

gevonden, was een butternut



lekker!


signature


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-12-2012 19:52 by M. Profiel van M.

Deze gemaakt: http://www.foodnetwork.com/recipes/giada-de-laurentiis/prosciutto-lamb-burgers-recipe/index.html

Geserveerd met gegrillde courgette, goed brood en olijfolie.

Episch lekker. Dit trucje ga ik onthouden.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-12-2012 9:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Klinkt lekker!


Quis moderabat ipsos moderatores?


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 07-12-2012 18:29 by Sonic Titan Profiel van Sonic Titanhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Morgen weer hertenstoofpot maken. Recept voor 2-3 personen volgt hieronder.

Ingrediënten:

400 gram hertenstoofvlees
3-4 teentjes knoflook
3 sjalotjes
1-2 takjes rozemarijn
Iets van 70 gram prosciutto di Parma, plakje of vier, vijf
(Room)boter
Oesterzwammen (100-150 gram)
Aardappel (naar keuze, stuk of drie, vier middelgrote)
Rode wijn (liefst een stevige, volle shiraz of cabernet sauvignon, bij voorkeur iig geen goedkoop kookwijntje wat je zelf niet zou drinken)
Rode wijnazijn
400-500 ml fond (kalfsfond of wildfond, ik ga voor de laatste variant)
Piment (snufje)
Kruidnagels (2-3 stuks)
Jeneverbessen (3-4 stuks)
Laurierblad (1-2 stuks)
Zwarte peper

Optioneel:

Rode peper (1-2 stuks)
Tomaatjes (3 stuks, bij voorkeur wat kleinere, wat zoetere varianten)
Citroenrasp
Broodje met mosterd
Verse peterselie

Stoofpot maken doen we bij voorkeur in een gietijzeren braad- / stoofpan. Pluk de blaadjes van de takjes rozemarijn en snijd deze grof. Hak de knoflook en de sjalotjes fijn, de sjalotjes mogen best grof gesneden zijn. Snij de parmaham in reepjes. Was en snijd de aardappels in halfjes of schijfjes (naar voorkeur), en snijd het hertenvlees in kleine blokjes.

Verhit een klontje roomboter in de pan, voeg dan de ham, de rozemarijn, de knoflook en de sjalotjes toe en bak dit gedurende enkele minuten op middelhoog vuur. Voeg vervolgens het vlees en de aardappels toe, bak dit gedurende enkele minuten tot het vlees rondom mooi bruin is. Prepareer in de tussentijd de fond en houd deze zachtjes tegen de kook aan.

Als het vlees er goed uit ziet, wordt het tijd om de rode wijnazijn toe te voegen (denk 75 ml of iets dergelijks). Laat dit even intrekken en blijf roeren. Voeg nu een flinke scheut rode wijn toe, en giet als laatste de fond in de stoofpan. Voeg nu een of twee laurierblaadjes, de kruidnagels, de jeneverbessen en het snufje piment toe, even roeren, en op een laag vuurtje laten pruttelen.

Snij nu de oesterzwammen in grotere, hapklare stukjes en voeg deze toe. Je kunt nu (eventueel) ook de tomaatjes en de rode pepers in kleine partjes snijden, en deze toevoegen. Nu zit vrijwel alles in de stoofpot, dus doe de deksel op de pan en zet deze op het laagste vuurtje van het kleinste pitje. Vervolgens is het een kwestie van twee uurtjes wachten (of iets minder wellicht, proef tussendoor gerust een stukje vlees om te kijken of het al zacht en mals is). Voeg eventueel na een uurtje een met mosterd besmeerd sneetje brood toe (zonder korstjes) en laat deze oplossen in de stoofpot. Af en toe even roeren. Als het vochtpeil te laag wordt, kun je een scheutje wijn (of water) toevoegen. Vlak voor het opdienen nog even wat gemalen zwarte peper en / of wat fijngehakte verse peterselie (niet overdrijven!) eroverheen en klaar.

Stevig, donkerbruin brood is lekker om erbij te serveren. Een klein beetje citroenrasp (geraspte schil) erbij geeft het een subtiel frisse tint, vind ik zelf best aan te raden.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-12-2012 22:11 by bastianus Profiel van bastianus

Dat liekt mien wel wat!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Silence
Usericon van Silence
Posted 26-12-2012 11:32 by Silence Profiel van Silence

Klinkt goed, nog nooit hert gegeten. Maar eens proberen.

Vanavond gourmetten, net guacamole, kruidenboter en nog wat sausjes gemaakt. Nu voor het eerst een poging tot zelf mayonaise maken, klinkt niet moeilijk (alleen het beruchte schiften zien te vermijden).


mangamusicfan
heavy metal baby??
Usericon van mangamusicfan
Posted 26-12-2012 11:50 by mangamusicfan Profiel van mangamusicfan

quote:
Op 7 december 2012 18:29 schreef Sonic Titan het volgende:
Morgen weer hertenstoofpot maken. Recept voor 2-3 personen volgt hieronder.

Ingrediënten:

400 gram hertenstoofvlees
3-4 teentjes knoflook
3 sjalotjes
1-2 takjes rozemarijn
Iets van 70 gram prosciutto di Parma, plakje of vier, vijf
(Room)boter
Oesterzwammen (100-150 gram)
Aardappel (naar keuze, stuk of drie, vier middelgrote)
Rode wijn (liefst een stevige, volle shiraz of cabernet sauvignon, bij voorkeur iig geen goedkoop kookwijntje wat je zelf niet zou drinken)
Rode wijnazijn
400-500 ml fond (kalfsfond of wildfond, ik ga voor de laatste variant)
Piment (snufje)
Kruidnagels (2-3 stuks)
Jeneverbessen (3-4 stuks)
Laurierblad (1-2 stuks)
Zwarte peper

Optioneel:

Rode peper (1-2 stuks)
Tomaatjes (3 stuks, bij voorkeur wat kleinere, wat zoetere varianten)
Citroenrasp
Broodje met mosterd
Verse peterselie

Stoofpot maken doen we bij voorkeur in een gietijzeren braad- / stoofpan. Pluk de blaadjes van de takjes rozemarijn en snijd deze grof. Hak de knoflook en de sjalotjes fijn, de sjalotjes mogen best grof gesneden zijn. Snij de parmaham in reepjes. Was en snijd de aardappels in halfjes of schijfjes (naar voorkeur), en snijd het hertenvlees in kleine blokjes.

Verhit een klontje roomboter in de pan, voeg dan de ham, de rozemarijn, de knoflook en de sjalotjes toe en bak dit gedurende enkele minuten op middelhoog vuur. Voeg vervolgens het vlees en de aardappels toe, bak dit gedurende enkele minuten tot het vlees rondom mooi bruin is. Prepareer in de tussentijd de fond en houd deze zachtjes tegen de kook aan.

Als het vlees er goed uit ziet, wordt het tijd om de rode wijnazijn toe te voegen (denk 75 ml of iets dergelijks). Laat dit even intrekken en blijf roeren. Voeg nu een flinke scheut rode wijn toe, en giet als laatste de fond in de stoofpan. Voeg nu een of twee laurierblaadjes, de kruidnagels, de jeneverbessen en het snufje piment toe, even roeren, en op een laag vuurtje laten pruttelen.

Snij nu de oesterzwammen in grotere, hapklare stukjes en voeg deze toe. Je kunt nu (eventueel) ook de tomaatjes en de rode pepers in kleine partjes snijden, en deze toevoegen. Nu zit vrijwel alles in de stoofpot, dus doe de deksel op de pan en zet deze op het laagste vuurtje van het kleinste pitje. Vervolgens is het een kwestie van twee uurtjes wachten (of iets minder wellicht, proef tussendoor gerust een stukje vlees om te kijken of het al zacht en mals is). Voeg eventueel na een uurtje een met mosterd besmeerd sneetje brood toe (zonder korstjes) en laat deze oplossen in de stoofpot. Af en toe even roeren. Als het vochtpeil te laag wordt, kun je een scheutje wijn (of water) toevoegen. Vlak voor het opdienen nog even wat gemalen zwarte peper en / of wat fijngehakte verse peterselie (niet overdrijven!) eroverheen en klaar.

Stevig, donkerbruin brood is lekker om erbij te serveren. Een klein beetje citroenrasp (geraspte schil) erbij geeft het een subtiel frisse tint, vind ik zelf best aan te raden.



klinkt goed gaan we is proberen!


REALLY OHH REALLY?


Silence
Usericon van Silence
Posted 26-12-2012 13:34 by Silence Profiel van Silence

Zelf mayo maken toch niet zo makkelijk. Iets te enthousiast geweest met olie en nu is het wel weer erg vloeibaar. Volgende keer beter, de eieren zijn op. Gelukkig is de rest goed gelukt.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-02-2013 11:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

een kip gekocht

ga ik op kippenkraamwijze es klaar zien te maken


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-02-2013 11:36 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 februari 2013 11:31 schreef Hypnos het volgende:
een kip gekocht

ga ik op kippenkraamwijze es klaar zien te maken
Je kunt ook een haan erbij aanschaffen. Scheelt je een hoop gedoe.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 22-02-2013 11:37 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 22 februari 2013 11:31 schreef Hypnos het volgende:
een kip gekocht

ga ik op kippenkraamwijze es klaar zien te maken


Spietsen, veel vet over gieten, met een slecht accent praten en proberen te verkopen?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 24-02-2013 13:44 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Vanavond ga ik dit maken.

Bhuna met kip.

Deze Indiase kip curry is niet alleen makkelijk te maken, maar hij smaakt ook fantastisch. Serveer met vers gekookte basmatirijst en naanbrood, indien gewenst.
Ingrediënten
Porties: 4

2 grote kipfilets, zonder vel, in 2,5 cm blokjes gesneden
3 middelgrote uien, fijngehakt
4 teentjes knoflook, geperst
1 (3,5 cm) stuk verse gemberwortel, geschild en geraspt
2 rijpe tomaten, in blokjes gesneden
1 1/2 theelepel zout, verdeeld
1/2 theelepel gemalen kurkuma
1 afgestreken theelepel chilipoeder
1 theelepel gemalen poeder
1 theelepel gemalen komijn
1 theelepel milde curry pasta van Patak's
verse korianderblaadjes, fijngehakt
2 groene pepers, in de lengte gehalveerd (optioneel)
bakolie

Bereidingswijze
Voorbereiding: 20 minuten |Bereiding: 40 minuten
1. Verhit 2 eetlepels olie in een pan met antiaanbaklaag op hoog vuur. Voeg de ui en 1 theelepel zout toe en bak ze tot ze bruin en zacht zijn. Roer de knoflook en gember erdoor en zet het vuur laag.

2. Giet in een beetje heet water zodat de uien nog zachter kunnen worden, zet de deksel op de pan en laat een extra 10 minuten koken.

3. Wanneer al het water verdampt is uit de uienpasta, voeg je alle de kruiden toe en kook je ze op hoog vuur gedurende 5 minuten. Roer de chili peper erdoor. Voeg de tomaten toe, zet de deksel op de pan en kook op laag vuur gedurende 5 minuten.

4. Voeg de kip toe en bruin deze op hoog vuur gedurende 5-8 minuten. Voeg de curry pasta toe en roer goed. Verlaag de hitte, zet de deksel op de pan en kook gedurende nog eens 5 minuten. Voeg een beetje water toe, indien nodig.

5. Haal van het vuur. Bestrooi met koriander en serveer met een rijst gerecht naar keuze.



Deze zin is alleen een beetje lastig.

"1 theelepel gemalen poeder"

Al wat andere recepten door gekeken, maar ik kom er niet uit, ik denk dat ik maar paprikapoeder doe. Of?




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-02-2013 14:08 by M. Profiel van M.

Coke.

Nee, korianderzaad denk ik.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 24-02-2013 14:11 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Beetje dubbelop dan want er zit ook al verse koriander in.
Al is dat wel voor de garnering.

[Dit bericht is gewijzigd door Dying Embrace op 24-02-2013 14:11]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-02-2013 14:12 by M. Profiel van M.

quote:
Op 24 februari 2013 14:11 schreef Dying Embrace het volgende:
Beetje dubbelop dan want er zit ook al verse koriander in.
Al is dat wel voor de garnering.

Nee, dat is niet dubbelop. Korianderblad smaakt totaal anders dan korianderzaad.

En dan heb je ook nog korianderwortel, wat nog weer anders smaakt.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 24-02-2013 14:16 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

O.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 24-02-2013 14:21 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Ik denk eigenlijk mosterdpoeder.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 24-02-2013 14:24 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 24-02-2013 14:29 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 24 februari 2013 14:12 schreef M. het volgende:
Nee, dat is niet dubbelop. Korianderblad smaakt totaal anders dan korianderzaad.



Aha! We dachten hier ook al zoiets van dubbelop, ja. Maar nee, dus. Thanks! En juist, DE, thanks!




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 26-02-2013 17:52 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Vandaag voorde tweede keer haggis gemaakt. Smaakt weer goed.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 03-03-2013 19:05 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Eerste keer sushi maken, fail! Ze smaakten wel prima gelukkig!



Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 03-03-2013 19:15 by Sisyphos Profiel van Sisyphos

Preistampot met rode pesto, kaas en walnoten.
Een schoonheidsprijs zal ik er niet mee winnen maar het vult als de tering.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-03-2013 21:23 by M. Profiel van M.

quote:
Op 3 maart 2013 19:05 schreef VodeVilicious het volgende:
Eerste keer sushi maken, fail! Ze smaakten wel prima gelukkig!



Waarom is dat fail?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 03-03-2013 21:25 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Ik denk omdat de rijst niet helemaal gelijkmatig rondom zit.

Kniesoor die daar op let natuurlijk als de smaak verder ok is.

[Dit bericht is gewijzigd door Dying Embrace op 03-03-2013 21:25]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen