IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koken met Kvelgeest (eten en /of koken 3) Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-11-2012 20:37 by XXL Profiel van XXL

Ik gooi nooit paneermeel door mijn gehakt.
Ook geen ei trouwens.

Gewoon kruiden, ballen draaien en in de oven ermee (Nee, niet in de pan).

Tadaaah.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 18-11-2012 22:15 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Ik zie net iets van chicken tonight op tv.

Dat bestaat dus nog. Waarom?




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 18-11-2012 22:16 by Nyghtslave Profiel van Nyghtslave

Voor jochies die ivm studie niet meer bij paps en mams wonen, maar voor hun leven niet kunnen koken?


Black seeds of bunny!


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 18-11-2012 22:16 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Is lekker.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-11-2012 22:18 by bastianus Profiel van bastianus

Van het weekend gekocht: Pizza Quick-saus. Al jaren niet meer gehad, maar zo geniaal op de tosti of pannenkoek. Soms is makkelijk niet verkeerd. Idem met Chicken Tonight, die tandoori-achtige is goed te doen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-11-2012 15:44 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 16 november 2012 8:48 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Yup. Volgende week weer een batch maken

Ik had het precies gevolgd, ja. Wat ik anders zou doen en wat ook in andere recepten staat, is los een roux maken in plaats van de bloem met water direct in de ragout inmengen. Mogelijk wordt het dan wat smeuiiger. Zijn ook recepten die er wat room of melk bijdoen.

En ik had nu het gesudderde vlees best ver uit elkaar getrokken, maar de draadjes bleven een tikje lang. Is misschien ook gewenning omdat een kroket/bitterbal vaak helemaal fijn gehakseld vlees heeft Nou ja, misschien dus het nog wat fijner snijden.

Dus. Aparte roux. Misschien melk/room. Fijner snijden. Oh, en misschien peterselie e.d. erbij.

Fuck it, het worden kalfsbitterballen! Zo vlees halen!

Rouxtje, boullion + witte wijn, tijm/salie, zoiets.


Quis moderabat ipsos moderatores?


SQT
Usericon van SQT
Posted 19-11-2012 16:02 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Stuur er even eentje op als ze klaar zijn..


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-11-2012 16:35 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Hehehe, als het goed lukt wil ik wel een keer een doosje op bestelling voor je maken


Quis moderabat ipsos moderatores?


SQT
Usericon van SQT
Posted 19-11-2012 16:52 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Yeah! AG's Bitterbal Aan Huis Service!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-11-2012 17:04 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

AG's BAH-service. Siked!

Maar ja, misschien maar eerst daadwerkelijk goed worden in die dingen maken

Volgende plannen qua frituurellende: falafel (niet zo lastig), kaassoufflé's (wel zo lastig, want snap de kaasvulling nog niet).


Quis moderabat ipsos moderatores?


SQT
Usericon van SQT
Posted 19-11-2012 17:21 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Waarom niet eerst de kroket? Zoveel zal dat niet verschillen met de bitterbal, en dan kun je ondertussen meteen je techniek voor beide verbeteren.


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 19-11-2012 17:33 by Nyghtslave Profiel van Nyghtslave

quote:
Op 18 november 2012 22:18 schreef bastianus het volgende:
Van het weekend gekocht: Pizza Quick-saus. Al jaren niet meer gehad, maar zo geniaal op de tosti of pannenkoek. Soms is makkelijk niet verkeerd. Idem met Chicken Tonight, die tandoori-achtige is goed te doen.


Tandoori maak ik lekker zelf


Black seeds of bunny!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-11-2012 18:34 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 19 november 2012 17:21 schreef SQT het volgende:
Waarom niet eerst de kroket? Zoveel zal dat niet verschillen met de bitterbal, en dan kun je ondertussen meteen je techniek voor beide verbeteren.

Vanwege het 'thema' van een diner op zaterdag Nou ja, kan er ook best meteen een kroketje bij draaien, voor de ragout maakt het toch geen verschil.

Maar goed, het worden toch eerst weer runderunits (maar dan wel met andere samenstelling); zou bij de slager te lang moeten wachten op de bestelling om het nog op tijd af te hebben


Quis moderabat ipsos moderatores?


SQT
Usericon van SQT
Posted 19-11-2012 21:17 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Themafuif 'De Kleine Vette Hap'? Succes in ieder geval!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-11-2012 21:24 by bastianus Profiel van bastianus

Kaassoufflé:
Een flink stuk kaas afsnijden, daar bladerdeeg omheen vouwen en dichtplakken, bakken in de pan in olijfolie. Klaar.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-11-2012 21:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 19 november 2012 21:17 schreef SQT het volgende:
Themafuif 'De Kleine Vette Hap'? Succes in ieder geval!

1.000 bitterballen voor 150 Euro-fest!

Maar dan ben ik de enige met ballen Verder allerlei gerechten die typisch zijn voor mensen die naar Le Guess Who gaan.
quote:
Op 19 november 2012 21:24 schreef bastianus het volgende:
Kaassoufflé:
Een flink stuk kaas afsnijden, daar bladerdeeg omheen vouwen en dichtplakken, bakken in de pan in olijfolie. Klaar.

Haha, serieus, gewoon kaas erin en dat gaat goed? Siked! Bladerdeeg niet gepaneerd, trouwens?


Quis moderabat ipsos moderatores?


SQT
Usericon van SQT
Posted 19-11-2012 21:40 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Oke, tof! Veel plezier!


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 19-11-2012 22:00 by intothevoid Profiel van intothevoid

quote:
Op 19 november 2012 21:28 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Haha, serieus, gewoon kaas erin en dat gaat goed? Siked! Bladerdeeg niet gepaneerd, trouwens?

Ja, maar dan heb je geen kaassoufle. Dat vraagt toch echt gesplitste eieren.


You have time. You are doing fine.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-11-2012 22:52 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 19 november 2012 21:28 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
1.000 bitterballen voor 150 Euro-fest!

Maar dan ben ik de enige met ballen Verder allerlei gerechten die typisch zijn voor mensen die naar Le Guess Who gaan.

quote:

Haha, serieus, gewoon kaas erin en dat gaat goed? Siked! Bladerdeeg niet gepaneerd, trouwens?
Je kunt nog even een ei klutsen, daar het bladerdeeggeval in rondwentelen, en het dan door het paneermeel halen. Dit is inderdaad geen kaassoufflé zoals in het restaurant, maar één zoals je die in de snackbar bestelt.
Voor chique kaassoufflé moet je een soort bechamelsaus maken, met toegevoegde eidooier. Dan moet je daar heel voorzichtig opgeklopte eiwit doorspatelen, dat in bakjes in de oven zetten een half uur zonder te storen, en dat uit de oven onmiddellijk opdienen want anders zakt de boel meteen weer in elkaar.
Bij mij gaat dit altijd mis wegens heel weinig geduld en toewijding, vandaar dat ik altijd voor de gemakkelijke versie ga. Ik kan b.v. ook geen cake bakken, omdat ik geen geduld heb, zakt ook altijd in elkaar.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 19-11-2012 22:58 by Nyghtslave Profiel van Nyghtslave

Wow, dat vind ik wel knap, inzakkende cake...


Black seeds of bunny!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-11-2012 23:01 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 19 november 2012 22:58 schreef Nyghtslave het volgende:
Wow, dat vind ik wel knap, inzakkende cake...
Hoezo?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 19-11-2012 23:04 by Nyghtslave Profiel van Nyghtslave

Ik maak vrij vaak cakes, en het maakt echt niet uit wat ik doe, maar inzakken doen ze dus echt nooit... Ik zou ook niet weten hoe tbh


Black seeds of bunny!


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 20-11-2012 1:53 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 19 november 2012 23:04 schreef Nyghtslave het volgende:
Ik maak vrij vaak cakes, en het maakt echt niet uit wat ik doe, maar inzakken doen ze dus echt nooit... Ik zou ook niet weten hoe tbh
Jij houdt gewoon alles stijf.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 20-11-2012 8:07 by Nyghtslave Profiel van Nyghtslave



Black seeds of bunny!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-11-2012 12:26 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 19 november 2012 22:00 schreef intothevoid het volgende:
Ja, maar dan heb je geen kaassoufle. Dat vraagt toch echt gesplitste eieren.

Bedoel jij nou de chique kaassoufflé van hieronder?
quote:
Op 19 november 2012 22:52 schreef bastianus het volgende:
Je kunt nog even een ei klutsen, daar het bladerdeeggeval in rondwentelen, en het dan door het paneermeel halen. Dit is inderdaad geen kaassoufflé zoals in het restaurant, maar één zoals je die in de snackbar bestelt.
Voor chique kaassoufflé moet je een soort bechamelsaus maken, met toegevoegde eidooier. Dan moet je daar heel voorzichtig opgeklopte eiwit doorspatelen, dat in bakjes in de oven zetten een half uur zonder te storen, en dat uit de oven onmiddellijk opdienen want anders zakt de boel meteen weer in elkaar.
Bij mij gaat dit altijd mis wegens heel weinig geduld en toewijding, vandaar dat ik altijd voor de gemakkelijke versie ga. Ik kan b.v. ook geen cake bakken, omdat ik geen geduld heb, zakt ook altijd in elkaar.

Bij de non-chique versie zou ik ook zeggen dat er wat meer nodig is om de vulling goed te krijgen dan alleen kaas. Zat daarbij ook aan een bechamel-achtig iets te denken.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen