IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koken met Kvelgeest (eten en /of koken 3) Vorige pagina | Volgende pagina
SQT
Usericon van SQT
Posted 15-11-2012 21:29 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Het nodigt inderdaad niet uit tot even snel uitproberen. Aan de andere kun je er natuurlijk wel een hoop van maken en invriezen als je eenmaal tevreden bent met de receptuur.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 15-11-2012 22:08 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 15 november 2012 19:42 schreef SQT het volgende:
Siliconen gaat ook chippen als je het vaak genoeg op je pan laat rusten terwijl je nog aan het koken bent.




Doe dat dan ook niet!




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


SQT
Usericon van SQT
Posted 15-11-2012 23:04 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-11-2012 8:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 november 2012 21:06 schreef M. het volgende:
Gaaf. Jammer dat het zo'n klus is, dat maakt het experimenteren er niet makkelijker op. Had je precies het recept gevolgd? Wat zou je anders doen?

Yup. Volgende week weer een batch maken

Ik had het precies gevolgd, ja. Wat ik anders zou doen en wat ook in andere recepten staat, is los een roux maken in plaats van de bloem met water direct in de ragout inmengen. Mogelijk wordt het dan wat smeuiiger. Zijn ook recepten die er wat room of melk bijdoen.

En ik had nu het gesudderde vlees best ver uit elkaar getrokken, maar de draadjes bleven een tikje lang. Is misschien ook gewenning omdat een kroket/bitterbal vaak helemaal fijn gehakseld vlees heeft Nou ja, misschien dus het nog wat fijner snijden.

Dus. Aparte roux. Misschien melk/room. Fijner snijden. Oh, en misschien peterselie e.d. erbij.


I wish I was a butterfly


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 16-11-2012 16:36 by Schuurman Profiel van Schuurman

quote:
Op 16 november 2012 8:48 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Yup. Volgende week weer een batch maken

Ik had het precies gevolgd, ja. Wat ik anders zou doen en wat ook in andere recepten staat, is los een roux maken in plaats van de bloem met water direct in de ragout inmengen. Mogelijk wordt het dan wat smeuiiger. Zijn ook recepten die er wat room of melk bijdoen.

En ik had nu het gesudderde vlees best ver uit elkaar getrokken, maar de draadjes bleven een tikje lang. Is misschien ook gewenning omdat een kroket/bitterbal vaak helemaal fijn gehakseld vlees heeft Nou ja, misschien dus het nog wat fijner snijden.

Dus. Aparte roux. Misschien melk/room. Fijner snijden. Oh, en misschien peterselie e.d. erbij.


Bouillon!!!1!


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 16-11-2012 16:54 by Schuurman Profiel van Schuurman

Mijn garnalenkroket-recept. Uiteraard gebaseerd op een paar keer doen (3 keer geprobeerd) op basis van recepten, beetje naar mijn smaak ingevuld.

1. Bouillon maken

Voor de ragout (eigenlijk salpicon) heb je een bouillon nodig. Dit kan uiteraard vanuit een potje of tablet, ik vind het lekkerder (en leuker) om het zelf te doen. De eerste keer heb ik een garnalenbouillon gemaakt (van de kopjes van de Hollandse garnalen). Ik vond dat te heftig, dus maak een visbouillon. Wat je dus nodig hebt is wat graten en koppen van diverse vis (bijv. makreel, mul, poon etc.). Daarnaast wat groente zoals een wortel, bleekselderij, ui, prei en wat kruiden (tijm, peterselie). Laat de bouillon zeker niet te lang trekken, half uurtje max.

2. Roux maken

Zorg dat de bouillon klaar is voordat je hier aan begint en dat deze ook afgekoeld is.
Roux maak je door de juist verhouding (room)boter - bloem te gebruiken. Verhouding is ongeveer 4 (boter) op 5 (bloem). Wegen dus!
Smelt eerst de boter op niet te hoog vuur en zorg dat deze goed uitbruist (het vocht in de boter verdampt). Vervolgens voeg je de bloem toe en meng je deze met een spatel en dus NIET met een garde. De roux moet garen, dus stop niet als het gebonden lijkt. Het moet echt een korrelige massa worden, dit duurt een paar minuten. Dan heb je een basisroux.

3. Ragout/salpicon maken

Voeg de bouillon langzaam toe aan de roux. Doe dit gedoseerd. Blijf met de spatel roeren. Op het moment dat je een mooie lopende, egale massa hebt is je salpicon gereed. Als deze klaar is meng je er naar smaak Hollandse(!) garnalen door (het liefst vers), een mespuntje cayennepeper en versgehakte peterselie. En naar smaak p&z, maar waarschijnlijk heb je de bouillon al op smaak gebracht. Voeg op het laatst - afhankelijk van de hoeveelheid salpicon - gelatineblaadjes toe, en stort de zaak uit in een bak.
Laat vervolgens opstijven in de koelkast.

4. Kroketjes rollen

Als de salpicon goed opgestijfd is in de koeling, kun je deze d'r uit halen. Vervolgens zet je klaar: een bakje met geroerde ei, een bakje bloem, een bakje paneermeel (of heel fijn gecrummbled broodkruim). Vervolgens maak je kroketjes van de salpicon, haal deze door de bloem, vervolgens ei en als laatste paneermeel/broodkruim. Doe dit uiterst zorgvuldig en zorg vooral dat het kroketje voldoende gepaneerd is. Doe het desnoods nog een keer.

Vervolgens op 180 graden frituren tot ze mooi goudbruin zijn.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-11-2012 16:57 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 16 november 2012 16:36 schreef Schuurman het volgende:
Bouillon!!!1!

Ja, heb ik het vlees in gesudderd.


I wish I was a butterfly


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 16-11-2012 17:23 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 16 november 2012 16:54 schreef Schuurman het volgende:
Mijn garnalenkroket-recept. Uiteraard gebaseerd op een paar keer doen (3 keer geprobeerd) op basis van recepten, beetje naar mijn smaak ingevuld.

1. Bouillon maken

Voor de ragout (eigenlijk salpicon) heb je een bouillon nodig. Dit kan uiteraard vanuit een potje of tablet, ik vind het lekkerder (en leuker) om het zelf te doen. De eerste keer heb ik een garnalenbouillon gemaakt (van de kopjes van de Hollandse garnalen). Ik vond dat te heftig, dus maak een visbouillon. Wat je dus nodig hebt is wat graten en koppen van diverse vis (bijv. makreel, mul, poon etc.). Daarnaast wat groente zoals een wortel, bleekselderij, ui, prei en wat kruiden (tijm, peterselie). Laat de bouillon zeker niet te lang trekken, half uurtje max.

2. Roux maken

Zorg dat de bouillon klaar is voordat je hier aan begint en dat deze ook afgekoeld is.
Roux maak je door de juist verhouding (room)boter - bloem te gebruiken. Verhouding is ongeveer 4 (boter) op 5 (bloem). Wegen dus!
Smelt eerst de boter op niet te hoog vuur en zorg dat deze goed uitbruist (het vocht in de boter verdampt). Vervolgens voeg je de bloem toe en meng je deze met een spatel en dus NIET met een garde. De roux moet garen, dus stop niet als het gebonden lijkt. Het moet echt een korrelige massa worden, dit duurt een paar minuten. Dan heb je een basisroux.

3. Ragout/salpicon maken

Voeg de bouillon langzaam toe aan de roux. Doe dit gedoseerd. Blijf met de spatel roeren. Op het moment dat je een mooie lopende, egale massa hebt is je salpicon gereed. Als deze klaar is meng je er naar smaak Hollandse(!) garnalen door (het liefst vers), een mespuntje cayennepeper en versgehakte peterselie. En naar smaak p&z, maar waarschijnlijk heb je de bouillon al op smaak gebracht. Voeg op het laatst - afhankelijk van de hoeveelheid salpicon - gelatineblaadjes toe, en stort de zaak uit in een bak.
Laat vervolgens opstijven in de koelkast.

4. Kroketjes rollen

Als de salpicon goed opgestijfd is in de koeling, kun je deze d'r uit halen. Vervolgens zet je klaar: een bakje met geroerde ei, een bakje bloem, een bakje paneermeel (of heel fijn gecrummbled broodkruim). Vervolgens maak je kroketjes van de salpicon, haal deze door de bloem, vervolgens ei en als laatste paneermeel/broodkruim. Doe dit uiterst zorgvuldig en zorg vooral dat het kroketje voldoende gepaneerd is. Doe het desnoods nog een keer.

Vervolgens op 180 graden frituren tot ze mooi goudbruin zijn.

Beetje mosterd na de maaltijd dit. Welke gebruik jij trouwens? Maak je 'm zelf?


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-11-2012 16:05 by M. Profiel van M.

En nu heb ik er god-god-godverredommen genoeg van. Ik zit al bijna vijf jaar in dit huis te prutsen met een keramische kookplaat. Er loopt geen gasleiding naar mijn keuken en de hele grond openbreken om een leiding door te trekken is geen optie. Maar ik ben wel zo klaar met die halfzachte warmte-elementen... ik wil inductie.

Zijn er mensen hier met inductie die mij daar iets over willen vertellen? Welk merk? Hoe duur? Werkt het goed? Welke pannen gebruik je erop?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-11-2012 19:32 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 november 2012 16:05 schreef M. het volgende:
En nu heb ik er god-god-godverredommen genoeg van. Ik zit al bijna vijf jaar in dit huis te prutsen met een keramische kookplaat. Er loopt geen gasleiding naar mijn keuken en de hele grond openbreken om een leiding door te trekken is geen optie. Maar ik ben wel zo klaar met die halfzachte warmte-elementen... ik wil inductie.

Zijn er mensen hier met inductie die mij daar iets over willen vertellen? Welk merk? Hoe duur? Werkt het goed? Welke pannen gebruik je erop?
Ik had op mijn vorige werk een inductiekookplaat, moest daarop voor ongeveer zes man koken altijd. Het merk was Siemens, en het was een behoorlijk duur fornuis, alleen de kookplaat kostte al rond de duizend euro.
Wat ik moeilijk vind t.o.v. koken met gas, is dat inductie vrij moeilijk fine te tunen is. Er zijn ongeveer 18 standen van verwarming, van 0 t./m. 8, en de halve standen daartussenin.
Mijn advies zou zijn: koop gewoon een campingfornuis en sluit daar een gasfles op aan. In ons vakantiehuisje kook ik ook altijd zo, en dat lukt perfect.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 17-11-2012 19:43 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Hier een jaar of wat die keramische kookplaat weggepleurd. Gasleiding laten leggen en gewoon lekker met gas koken, ideaal, ja.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-11-2012 20:47 by M. Profiel van M.

quote:
Op 17 november 2012 19:32 schreef bastianus het volgende:
Ik had op mijn vorige werk een inductiekookplaat, moest daarop voor ongeveer zes man koken altijd. Het merk was Siemens, en het was een behoorlijk duur fornuis, alleen de kookplaat kostte al rond de duizend euro.
Wat ik moeilijk vind t.o.v. koken met gas, is dat inductie vrij moeilijk fine te tunen is. Er zijn ongeveer 18 standen van verwarming, van 0 t./m. 8, en de halve standen daartussenin.
Mijn advies zou zijn: koop gewoon een campingfornuis en sluit daar een gasfles op aan. In ons vakantiehuisje kook ik ook altijd zo, en dat lukt perfect.

Ja, het is wel prijzig. Maar ik zit hier nog wel even, misschien is het een pluspunt als ik ooit dit huis ga verkopen, maar primair... ben ik gewoon klaar met deze kookplaat.
Gas is natuurlijk helemaal goed te regelen qua vlam, maar die ca. 18 standen klinkt ook wel prima. Gas is toch ook vaak "hoog vuur/half vuur/laag vuur" en niet veel meer. En weet je, Jonnie Boer kookt op inductie dus één ding is zeker: er valt uitstekend mee te koken.

Ff wat anders: ik heb vandaag mijn eerste tortilla (de Spaanse aardappel-omelet, niet de Mexicaanse plak deeg) gemaakt. En woooowwwww wat lekker (al zeg ik het zelf ).

Nodig voor 3 à 4 man:
500 à 600 gr. aardappelen (ik had Opperdoezer, want die vind ik lekker; ik denk dat vastkokende aardappelen het beste zijn)
1 ui
2 tenen knoflook
2 dl. olijfolie
zwarte peper, zout
6 eieren

Schil de aardappelen en snijd ze in dunne plakjes. Verhit 1 dl. olijfolie in een flinke bakpan. Bak de aardappels vervolgens een minuut of 20 (tot ze gaar zijn).
Snij intussen de ui fijn. Als de aardappels klaar zijn, gooi de hele santekraam in een vergiet en laat het uitlekken. Bestrooi het daarna met wat zout. Fruit de uien in de pan (er is vast nog wel wat olie in de pan en anders gooi je wat erbij). Knijp de knoflook erboven uit en bak het mee. Na een paar minuutjes is ook dat klaar en moet dat ook even uitlekken in een vergiet.
Giet de andere 1 dl. olijfolie in de pan en verhit deze wederom. Breek intussen de 6 eieren en klop ze los met een garde + aardig wat peper en zout (ca. 1/2 tot 1 tl zout en dezelfde hoeveelheid peper). Meng daarna de uitgelekte aardappels, ui en knoflook met de eieren. Goed roeren. Giet daarna het hele zaakje in de inmiddels weer warme pan en zorg met een spatel dat het een redelijk plat geheel wordt, waarbij de plakjes (of stukjes of partjes, wat je wil) aardappel niet te ver boven het eimengsel uitsteken. "Bak" de tortilla zo enkele minuten op laag tot middelhoog vuur (pas op, laat hem niet aanbakken!); het is de bedoeling dat het ei redelijk gestold is zodat het één geheel blijft, maar het moet niet aangebrand zijn natuurlijk.
Je gaat hem namelijk omdraaien; dat gaat het best met behulp van een groot deksel. Laat de tortilla voorzichtig in het deksel glijden, zet de pan ondersteboven op het deksel en keer het hele zaakje weer om. Pats! De tortilla kan nog een paar minuten op het vuur en dan is-ie klaar.

Brakke telefoonfoto: http://img.ly/pQnT

Superlekker en erg voedzaam. En hij schijnt de volgende dag, afgekoeld en wel (kamertemperatuur dan he) ook erg lekker zijn. Dat merk ik dan morgen wel.
Te variëren met van alles en nog wat ipv aardappel natuurlijk. Zorg in ieder geval dat datgene wat je erin gooit, droog is.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 17-11-2012 20:47]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 17-11-2012 21:02 by intothevoid Profiel van intothevoid

quote:
Op 17 november 2012 16:05 schreef M. het volgende:
En nu heb ik er god-god-godverredommen genoeg van. Ik zit al bijna vijf jaar in dit huis te prutsen met een keramische kookplaat. Er loopt geen gasleiding naar mijn keuken en de hele grond openbreken om een leiding door te trekken is geen optie. Maar ik ben wel zo klaar met die halfzachte warmte-elementen... ik wil inductie.

Zijn er mensen hier met inductie die mij daar iets over willen vertellen? Welk merk? Hoe duur? Werkt het goed? Welke pannen gebruik je erop?

Ik heb er een van Stoves, de Sterling 600ei (zie gekocht topic). Althans, hij moet nog geleverd worden. Vrij aan de prijs (1700 incl montage), maar schijnt wel klasse te zijn. Dubbele oven, ook. Als je nog een maandje oid geduld hebt, want zolang gaat het nog duren hoorde ik vanmiddag, dan kan ik je wel laten weten of die bevalt. Qua pannen schijnt gietijzer of -aluminium goed te zijn. Vooral belangrijk dat het een egale, dikke en vooral vlakke bodem heeft, dus mag niet eerder op bijv. gas zijn gebruikt.


You have time. You are doing fine.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 17-11-2012 21:28 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 17 november 2012 20:47 schreef M. het volgende:
Ja, het is wel prijzig. Maar ik zit hier nog wel even, misschien is het een pluspunt als ik ooit dit huis ga verkopen, maar primair... ben ik gewoon klaar met deze kookplaat.
Gas is natuurlijk helemaal goed te regelen qua vlam, maar die ca. 18 standen klinkt ook wel prima. Gas is toch ook vaak "hoog vuur/half vuur/laag vuur" en niet veel meer. En weet je, Jonnie Boer kookt op inductie dus één ding is zeker: er valt uitstekend mee te koken.
Inductie vraagt ook nogal wat stroom, bij mijn ouders moest er een extra groep in de meterkast bij komen, let daar ook even op. Die standen vond ik ellendig, het lukte mij niet om er echt goed pannekoeken mee te bakken. Of net te hoog of net te laag, met ander eten nooit problemen eigenlijk.

Tortilla kun je ook goed maken met wat overgebleven gekookte aardappelen van een dag eerder. Kan ook in de oven, hoef je hem niet te keren.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 17-11-2012 21:29]


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-11-2012 21:43 by XXL Profiel van XXL



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-11-2012 22:46 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 november 2012 21:28 schreef bokkie666 het volgende:
Inductie vraagt ook nogal wat stroom, bij mijn ouders moest er een extra groep in de meterkast bij komen, let daar ook even op. Die standen vond ik ellendig, het lukte mij niet om er echt goed pannekoeken mee te bakken. Of net te hoog of net te laag, met ander eten nooit problemen eigenlijk.
.

Ik kook eigenlijk altijd op gevoel, blijf ook altijd bij de pannen en kijk wat er gebeurt. Indien nodig pas ik dan tussendoor de standen aan. Ik kook ook nooit echt met tijden, meer ongeveer en dan prikken of kijken hoe gaar het is. Misschien dat met wat meer structuur inductie wel werkt, omdat je dan tussendoor niet veel hoeft bij te stellen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-11-2012 22:49 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 17 november 2012 22:46 schreef bastianus het volgende:
Ik kook ook nooit echt met tijden, meer ongeveer en dan prikken of kijken hoe gaar het is.


Vergeet proeven niet. Deels oorzaak van mijn overgewicht ook.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-11-2012 23:04 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 november 2012 22:49 schreef XXL het volgende:
Vergeet proeven niet. Deels oorzaak van mijn overgewicht ook.
Aangenaam. +1 dus.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-11-2012 23:50 by M. Profiel van M.

@bokkie666: ik heb nu al een elektrische kookplaat, schijnt dat die dezelfde eisen stelt aan je aansluitingen. Dus dan zou inductie geen probleem moeten zijn. Maar ik ga dat natuurlijk nog wel checken.

quote:
Op 17 november 2012 21:02 schreef intothevoid het volgende:
Ik heb er een van Stoves, de Sterling 600ei (zie gekocht topic). Althans, hij moet nog geleverd worden. Vrij aan de prijs (1700 incl montage), maar schijnt wel klasse te zijn. Dubbele oven, ook. Als je nog een maandje oid geduld hebt, want zolang gaat het nog duren hoorde ik vanmiddag, dan kan ik je wel laten weten of die bevalt. Qua pannen schijnt gietijzer of -aluminium goed te zijn. Vooral belangrijk dat het een egale, dikke en vooral vlakke bodem heeft, dus mag niet eerder op bijv. gas zijn gebruikt.

Yo, gaaf. Ik ben sowieso al gietijzer-fan dus met inductie komt dat vast wel goed. Ik ben benieuwd!
Voor mij wordt het inbouw, ik heb geen plek voor een oven. Nou ja.... of ik moet een hele teringzooi weg (laten) halen. Kan ook, maar dan moet ik wat langer doorsparen. Ik moet zeggen, ik verlang ook al tijden naar een goede oven (heb nu zo'n magnetron/combi meuk). Ik heb nog wel even geduld. Ik deal al bijna 5 jaar met die keramische meuk .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-11-2012 17:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 november 2012 23:50 schreef M. het volgende:
@bokkie666: ik heb nu al een elektrische kookplaat, schijnt dat die dezelfde eisen stelt aan je aansluitingen. Dus dan zou inductie geen probleem moeten zijn. Maar ik ga dat natuurlijk nog wel checken.

Naast dat, het is gewoon hartstikke zonde om elektriciteit in warmte om te zetten.


I wish I was a butterfly


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 18-11-2012 18:49 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 18 november 2012 17:51 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Naast dat, het is gewoon hartstikke zonde om elektriciteit in warmte om te zetten.


Gisteren per ongeluk 1 ei onder 200 gram gehakt gedaan. Was nogal overkill. Hoe is dit te "redden"? Paneermeel?


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-11-2012 18:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 november 2012 18:49 schreef G.I.R.L. het volgende:


Gisteren per ongeluk 1 ei onder 200 gram gehakt gedaan. Was nogal overkill. Hoe is dit te "redden"? Paneermeel?

Te redden voor wat? Prima steak tartare, hoor http://en.wikipedia.org/wiki/Steak_tartare

Voor een hamburger is het misschien wat veel, ja. Dan meer paneermeel, of meer gehakt


I wish I was a butterfly


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 18-11-2012 18:59 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Gehaktballetjes, altijd.

Maximaal korst, jwz.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-11-2012 19:02 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 november 2012 18:59 schreef G.I.R.L. het volgende:
Gehaktballetjes, altijd.

Maximaal korst, jwz.

Ook gehaktballetjes, meer paneermeel. Heb je het nog geprobeerd dan? Als ik teveel ei in de hamburger had zitten loopt het er hoogstens uit, prima uit de pan te scheppen.


I wish I was a butterfly


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 18-11-2012 19:07 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 18 november 2012 19:02 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ook gehaktballetjes, meer paneermeel. Heb je het nog geprobeerd dan? Als ik teveel ei in de hamburger had zitten loopt het er hoogstens uit, prima uit de pan te scheppen.
Nee, had geen paneermeel in huis.

Ik klop het ei altijd op om het daarna te mengen met de kruiden. Betere kruidenspread. Niets zo irritant dan een "pocket" onverdeelde kruiden tegenkomen tijdens het kauwen.

Het smaakte wat raar met zoveel ei, maar het meest irritante [en enige problematische] was dat ik er geen balletjes van kon draaien omdat ze meteen inzakten.

De boel weten te redden door het gehakt 2 uur in de koelkast te laten staan. Wordt het wat stijver.
Wachten op eten is kut.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen