IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode VIII: "Zich afreageren op het velletje"] Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-01-2017 22:40 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 30 januari 2017 22:36 schreef Sjon het volgende:
Blijkbaar kan je nu wel weer gewoon gratis een advertentie op Marktplaats zetten, ik weet nog dat het een tijdje geleden 3,- was per advertentie, wat ik mij kan herinneren.
Ik vind het voornamelijk superirritant dat de helft van de advertenties nieuwe spullen zijn, van bax shop ofzo.




Ja, ik betaal dan liever voor een advertentie maar dat er wel gewoon alleen maar tweedehands spul op staat. Is niet doorheen te komen zo.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 30-01-2017 22:42 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 30 januari 2017 22:36 schreef Sjon het volgende:
Blijkbaar kan je nu wel weer gewoon gratis een advertentie op Marktplaats zetten, ik weet nog dat het een tijdje geleden 3,- was per advertentie, wat ik mij kan herinneren.
Ik vind het voornamelijk superirritant dat de helft van de advertenties nieuwe spullen zijn, van bax shop ofzo.




Dát, ja. Ik vink tegenwoordig standaard alleen "Zo goed als nieuw" en "gebruikt" aan, dat scheelt alweer alle nieuwe producten.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-01-2017 22:52 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 30 januari 2017 22:39 schreef Sjon het volgende:
Dat heb ik nu ook ongeveer.

22" A medium ride
18 + 19 A Medium thin crash
14" A new beat.

Maar ik heb nu ongeveer 2 complete Zildjian sets


Ik heb mijn overbodige/ backup spul verkocht, maar heb nog steeds een aardige koperwinkel hangen. Alles Paiste line tenzij anders vermeld:

13" dark crisp hats
16" fast crash
19" full crash reflector
20" full crash reflector
20" dark dry ride
12" china
18" Dimensions (?) china
8" splash
12" splash
18" Dimensions crash

Het slaat eigenlijk nergens op voor de stijl die ik nu speel (stevige rock) maar ja. Copperhead hahaha.

De 12" splash gebruik ik overigens zelden en die 19" en 20" reflectors zijn zo gigantisch lomp dat ze de rest van mijn set enigszins overpoweren. Zo hard dat de rest van de band de amps een tandje erbij moest geven toen ik ze er voor het eerst bij hing.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 30-01-2017 23:05 by Lampje Profiel van Lampje

Als je in de achterhoek woont, dan zou je eens bij de drumshop tunnelmusic in Arnhem kunnen kijken. Voornamelijk 2e hands spul. Ik heb daar mijn vorige kit ingeruild tegen mijn huidige, en maar bar weinig bij hoeven betalen. Ook een paar hats ingeruild.


lampje


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 30-01-2017 23:08 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 30 januari 2017 23:05 schreef Lampje het volgende:
Als je in de achterhoek woont, dan zou je eens bij de drumshop tunnelmusic in Arnhem kunnen kijken. Voornamelijk 2e hands spul. Ik heb daar mijn vorige kit ingeruild tegen mijn huidige, en maar bar weinig bij hoeven betalen. Ook een paar hats ingeruild.


Die staat ook hoog op mijn die-moet-ik-nog-eens-bezoeken-lijstje, thanks

quote:
Op 30 januari 2017 22:52 schreef Snaack het volgende:
Ik heb mijn overbodige/ backup spul verkocht, maar heb nog steeds een aardige koperwinkel hangen. Alles Paiste line tenzij anders vermeld:

13" dark crisp hats
16" fast crash
19" full crash reflector
20" full crash reflector
20" dark dry ride
12" china
18" Dimensions (?) china
8" splash
12" splash
18" Dimensions crash

Het slaat eigenlijk nergens op voor de stijl die ik nu speel (stevige rock) maar ja. Copperhead hahaha.

De 12" splash gebruik ik overigens zelden en die 19" en 20" reflectors zijn zo gigantisch lomp dat ze de rest van mijn set enigszins overpoweren. Zo hard dat de rest van de band de amps een tandje erbij moest geven toen ik ze er voor het eerst bij hing.


Fijn lijstje ja!

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 30-01-2017 23:16]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 30-01-2017 23:46 by Sjon Profiel van Sjon

quote:
Op 30 januari 2017 22:42 schreef Ethereal het volgende:
Dát, ja. Ik vink tegenwoordig standaard alleen "Zo goed als nieuw" en "gebruikt" aan, dat scheelt alweer alle nieuwe producten.


Ja dat doe ik ook altijd.

Ik heb ook een mooie lijst

22" A medium ride
20" K custom Ride
20" A China boy high
20" Oriental china trash
19" A Medium thin crash
18" A Medium thin Crash
19" K Dark crash thin
18" K Dark crash thin
18" Oriental china trash
14" A custom Hi hat
14" A new Beat Hi hat
14" A mastersound bottom + K top
13" A custom mastersound bottom + 13" K top
10" A custom splash
8" A custom splash

Ik heb nu een Zildjian endorsement maar deze 3 paiste bekkens hou ik sowieso nog even in mijn collectie

20" Paiste Signature dry dark ride
20" Paiste 2002 Novo China
20" Paiste 2002 China

En te koop:

18" Ufip rough china
14" Sabian AA regular hats
13" Paiste signature dark crisp hi hat

[Dit bericht is gewijzigd door Sjon op 30-01-2017 23:49]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-01-2017 23:57 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 30 januari 2017 23:46 schreef Sjon het volgende:
Ik heb ook een mooie lijst

22" A medium ride
20" K custom Ride
20" A China boy high
20" Oriental china trash
19" A Medium thin crash
18" A Medium thin Crash
19" K Dark crash thin
18" K Dark crash thin
18" Oriental china trash
14" A custom Hi hat
14" A new Beat Hi hat
14" A mastersound bottom + K top
13" A custom mastersound bottom + 13" K top
10" A custom splash
8" A custom splash

Ik heb nu een Zildjian endorsement


Dat mag ook wel met zo'n waslijst, hahahaha.

Vet man, wat doe jij tegenwoordig??

quote:
maar deze 3 paiste bekkens hou ik sowieso nog even in mijn collectie

20" Paiste Signature dry dark ride


Die heb ik dus ook. Speel er al jaren op. Echt een fijne ride. Gortdroog, ideaal ook voor het snellere werk, en een hele fijne ping.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 31-01-2017 0:19 by Sjon Profiel van Sjon

Leaves' Eyes, Atrocity en Verwoed.

Jaman, perfecte ride voor metal, lekker droog en niet te dik. Hij crasht alleen niet echt lekker.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 31-01-2017 0:27 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Jezus, fijn lijstje plaatwerk ja!

Wat houdt zo'n endorsement nou eigenlijk in? Fikse kortingen of mag je eens in de zoveel tijd proletarisch winkelen?


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 31-01-2017 0:46 by Sjon Profiel van Sjon

Korting, maar ik had in Amerika op tour geluk, doosje bekkens zonder factuur


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-01-2017 22:27 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 31 januari 2017 0:19 schreef Sjon het volgende:
Leaves' Eyes, Atrocity en Verwoed.


Goed bezig

quote:

Jaman, perfecte ride voor metal, lekker droog en niet te dik. Hij crasht alleen niet echt lekker.


Idd.


Kratilim
Usericon van Kratilim
Posted 02-02-2017 13:28 by Kratilim Profiel van Kratilim

Yo,

Ik vroeg me af of iemand hier een drumleraar kent uit omgeving Utrecht die mij kan helpen met mijn metal gerelateerde dingen bijspijkeren/leren. Mijn huidige drumleraar kan geen blast beats ed, hij geeft prima les, maar ik zou graag even iemand hebben die dat soort dingen kan bijsturen en bijleren. Hoeft niet voor vaste lessen, ook al zou dat ook een optie zijn.

Kent hier iemand een drummer en/of drum leraar uit omgeving Utrecht die mij dat soort dingen wil leren?

Thanks!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-02-2017 17:48 by Snaack Profiel van Snaack

Les is daar niet voor nodig, maar discipline, mits je over enige basiskennis en techniek beschikt.

Het duurt simpelweg een hele tijd om de juiste techniek en snelheid te ontwikkelen om comfortabel op 200+ BPM te kunnen blasten of dubbele bassen. Een marathon loop je immers ook niet ongetraind.

Belangrijkste: Werk. Aan. Je. Rudiments. Finger control is essentieel voor je handjes en blast beats! Hier kan je docent je vast bij helpen.

De basis blast is in essentie een 16en single stroke roll met een kick op elke 8e.

Een single stroke roll kom je vanuit de polsen tot +/- 190BPM, daarboven moet je echt uit je vingers gaan spelen. Zie:



En zie hier een prachtig voorbeeld van blasten met finger control:



Dit in de vingers krijgen is irritant en duurt laaaaaaang. Tenzij je een natuurtalent bent moet je dit minimaal een jaar dagelijks oefenen om het enigszins te gaan beheersen. En dan moet je het nog gaan combineren met je bassdrums. Argh!

Ook voor de bassdrum geldt: snelheid ontwikkelen is een lange weg. Metronoom aan op een tempo dat net nog lukt en trappen maar:

RRRR
LLLL
RRRR RRRR
LLLL LLLL
RRRR RRRR RRRR
LLLL LLLL LLLL
RRRR RRRR RRRR RRRR
LLLL LLLL LLLL LLLL

Etc.

Belangrijke zaken:

Oefen EERLIJK. Voer je oefeningen netjes en precies uit op een lager tempo, in plaats van sloppy op een hoger tempo.

Oefen ALTIJD met een metronoom.

Oefen bij voorkeur met een timer en maak realistische trainingsdoelen, zoals "3 minuten single stroke roll op 170 BPM" en ga zo je uithoudingsvermogen opbouwen.

Hou je voortgang bij, dat is motiverend!!

Als je gaat verkrampen: tempo terugschroeven, goed op de ademhaling letten en probeer niet in je stokken te knijpen. Het moet ten alle tijden comfortabel aanvoelen!

Suc666!

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 02-02-2017 17:52]


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 02-02-2017 19:27 by Sjon Profiel van Sjon

quote:
Op 2 februari 2017 17:48 schreef Snaack het volgende:

Als je gaat verkrampen: tempo terugschroeven, goed op de ademhaling letten en probeer niet in je stokken te knijpen. Het moet ten alle tijden comfortabel aanvoelen!



Ik weet wel wat je bedoelt, maarrrr.
Het kan helemaal niet ten alle tijden comfortabel aanvoelen. Vooral niet als je 3 minuten zonder pauzes single strokes aan het spelen bent. Dat lijkt me juist de hele bedoeling ervan, grenzen verleggen, meestal niet een bepaald comfortabele bezigheid.

[Dit bericht is gewijzigd door Sjon op 02-02-2017 19:28]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-02-2017 19:41 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 2 februari 2017 19:27 schreef Sjon het volgende:
Ik weet wel wat je bedoelt, maarrrr.
Het kan helemaal niet ten alle tijden comfortabel aanvoelen. Vooral niet als je 3 minuten zonder pauzes single strokes aan het spelen bent. Dat lijkt me juist de hele bedoeling ervan, grenzen verleggen, meestal niet een bepaald comfortabele bezigheid.


U heeft helemaal gelijk.

Ik bedoelde idd dat je een tempo moet kiezen dat je in eerste instantie comfortabel kunt spelen.

Op een gegeven moment gaat dat wel zeer doen ja, energie op en dergelijke, maar forceer het tempo niet door een te hoog tempo te kiezen waarbij je direct al verkrampt "moet" spelen. Dan leer je het jezelf verkeerd aan en ga je blessures krijgen en dergelijke.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 02-02-2017 20:08 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Die Romain Goulon zit daar lekker te trommeltikken.

Ik vind een triangel al lastig.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 02-02-2017 20:42 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Niet normaal!

Maar goed, ik keek vroeger al met bewondering naar mick harris en was zwaar onder de indruk, de eerste grind band die ik leerde kennen (SCUM!!!). Wat nou uit je vingers spelen!

Mooi plaatje erbij!






"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 02-02-2017 22:45 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

De Mick Harris-blastbeat. Ontzettend chaotisch en ongemakkelijk, maar het werkt.

Deze eindbaas speelt ook de Mick Harris-blastbeat:



[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 02-02-2017 22:45]



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 02-02-2017 23:13 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 2 februari 2017 22:45 schreef HierIsMike het volgende:
De Mick Harris-blastbeat. Ontzettend chaotisch en ongemakkelijk, maar het werkt.



+veel




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-02-2017 23:44 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 2 februari 2017 22:45 schreef HierIsMike het volgende:
De Mick Harris-blastbeat. Ontzettend chaotisch en ongemakkelijk, maar het werkt.

Deze eindbaas speelt ook de Mick Harris-blastbeat:




Tering, dat moet wel pijn doen, zo hard beuken.

Doe me aan mijzelf denken toen ik nog nooit van fingercontrol gehoord had. ALLES KAPOT.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-02-2017 7:55 by bastianus Profiel van bastianus

Ik heb jarenlang de Mick Harris-blastbeat gespeeld. En dan kwam ik er na jaren ook nog eens achter dat ik de snare en de hi-hat verkeerd om deed. Inmiddels kan ik de normale, maar dat is omdat ik wat drumlessen voor de stokvoering heb gehad.
Dubbel bass is voor mij andere koek. Ik drum inmiddels weer een uurtje of vijf per week, en kan nu rolls in het tempo van Bolt Thrower ongeveer. Op mijn toppunt kon ik met Slayer meespelen, maar daar moest ik wel minimaal twaalf uur per week voor oefenen..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-02-2017 7:57 by bastianus Profiel van bastianus

Kwam er trouwens bij een grindcorefestival achter dat heel veel van die drummers de zaak flessen. Op een festival in Duitsland vielen de triggers af en toe uit, en toen bleek het gros van die drummers het drumstel te aaien en vrijwel zonder power te spelen. Ja, zo kan mijn opoe het ook. Ik vind dat je bij blasts net zo hard moet meppen als bij andere tempi. Techniek is wel in je voordeel, maar moet niet ten koste van de power gaan. Vind ik dan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 03-02-2017 8:30 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

http://www.skillzdrumbooks.com

Plugplug. Gratis lesboek voor drummers. Geschreven en bedacht door een bevriende drumleraar.



"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 03-02-2017 8:32 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

quote:
Op 3 februari 2017 7:57 schreef bastianus het volgende:
Kwam er trouwens bij een grindcorefestival achter dat heel veel van die drummers de zaak flessen. Op een festival in Duitsland vielen de triggers af en toe uit, en toen bleek het gros van die drummers het drumstel te aaien en vrijwel zonder power te spelen. Ja, zo kan mijn opoe het ook. Ik vind dat je bij blasts net zo hard moet meppen als bij andere tempi. Techniek is wel in je voordeel, maar moet niet ten koste van de power gaan. Vind ik dan.


Ben vaak best voor 'dan maar wat trager en wat harder'.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 03-02-2017 11:32 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 3 februari 2017 7:57 schreef bastianus het volgende:
Kwam er trouwens bij een grindcorefestival achter dat heel veel van die drummers de zaak flessen. Op een festival in Duitsland vielen de triggers af en toe uit, en toen bleek het gros van die drummers het drumstel te aaien en vrijwel zonder power te spelen. Ja, zo kan mijn opoe het ook. Ik vind dat je bij blasts net zo hard moet meppen als bij andere tempi. Techniek is wel in je voordeel, maar moet niet ten koste van de power gaan. Vind ik dan.


Ik ben het voor een groot gedeelte wel met je eens. De meeste metal moet gewoon gespeeld worden met stamina, anders komt het niet over. Maar er zijn genoeg drummers die ook met fingercontrol genoeg stamina erin stoppen. En moderne deathmetal is gewoon niet te spelen zonder enige vorm van fingercontrol.

Ik wou trouwens dat ik dat kon ; uit de vingers spelen. Rechts lukt me dat wel, maar links niet.

Thrash beats (of gewoon polka's zoals ik ze noem), enkel gespeeld vanuit fingercontrol klinkt trouwens bijzonder belachelijk. Moeller all the way ! Zo doen de meeste echt goede bekende thrashdrummers dat ook.

Als ik warm gespeeld ben dan kan ik met de moeller techniek polka's spelen van 260 bpm. (Maar niet 3 minuten achter elkaar hoor.) Blastbeats- ik haal 240 bpm, maar sneller lukt me niet, daar wordt het te rommelig van. En m'n linkerhand functioneert dan ook als die van Mick Harris, elke slag uit de pols. Klinkt wel cool, maar het is slopend.


[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 03-02-2017 11:33]


lampje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen