IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Pestilence Vorige pagina | Volgende pagina
Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 19-01-2008 15:00 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 19 januari 2008 14:28 schreef Hub de Gallier het volgende:
Naar aanleiding van dat interview hoeft een Pestilence reunie voor mij niet meer nee. Kan men kortzichtig vinden van mij...prima, laat mij koud hehe.
Is trouwens ook nogal scheef om eerst de metalfans af te zeiken en nu wel weer verwachten dat diezelfde fans gewoon weer de band met open armen ontvangen.


Persoonlijk denk ik dat het niet zo zwart/wit ligt. Ik zie bij metalconcerten met enige regelmaat idioot gedrag. Als je je als (bekend) muzikant daarover kritisch uitlaat en gewoon zegt wat je op je lever hebt (al dan niet ongenuanceerd), dan kan "de pers" daar natuurlijk gretig mee aan de haal gaan of woorden verdraaien of wat dan ook. Niet om de muziekjournalistiek te demoniseren, overigens. Krijgen we dat straks weer.

Ik ga er in ieder geval niet van uit dat de mensen die bekritiseerd werden persé dezelfde mensen zijn als de fans die één van de redenen vormen om de band weer op te pakken. En al was dat wel zo, dan interesseert het me eigenlijk nog geen biet. Enfin, ieder z'n mening. Lekker zinloze discussie, hehheh.



Touché, pussycat!


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-01-2008 15:44 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 19 januari 2008 13:12 schreef Aaaarco het volgende:


dit?



Haha, nee deze natuurlijk


Al dan niet met schaduwrood, of in andere kleurcombi..


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


axegrinder
Usericon van axegrinder
Posted 19-01-2008 16:06 by axegrinder Profiel van axegrinder

Delirium, inderdaad jammer dat het zo gauw afgelopen was met die band, Beyond the Gates of afterdead!!!


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 19-01-2008 22:17 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 19 januari 2008 12:22 schreef Asphyxiate het volgende:
Sorry dat ik zo sceptisch bben Patrick, maar je zou voor minder.. Een paar maand geleden zei je nog in elk c-187 interview dat je Pestilence nooit meer vanonder het stof zou halen, en nu ineens weer wel...

En Tymon zelf gaf aan op het Cynic forum dat het label de tour cancelde omdat het niet genoeg zou opbrengen...

Anyway, ik wens je uiteraard veel geluk toe, en ik kan niet wachten om een nieuw Pestilence schijfje in mn handen te hebben!

Ik hoop dat je ook wat c-187 nummers speelt, ik vind het een redelijk sterke cd. Vooral Collision, PCP en knee deep in!


Sorry, ik moet effe iets rechtzetten, de tour is gecancelled omdat Sean Reinert geen tijd kon vinden om voor C te touren, en omdat ik nu eenmaal gezegd heb dat ik alleen met de originele line-up wil touren, dat het anders geen zin zou hebben, is helaas uitgekomen. Ik wil optimaal kunnen presteren en dat kan alleen met de originele line-up. Verhalen over slechte verkopen en zo zijn pertinent niet waar. C-187 is nog steeds, in mijn ogen een geniale plaat. Het had alleen niet moeten uitgebracht worden onder de veronderstelling dat het ex-pestilence zou zijn. Het is een volstrekt ander project dan Pest.

Patrick.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 19-01-2008 22:19 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 19 januari 2008 13:02 schreef spectre het volgende:
Ik hoop trouwens dat het oude logo gewoon gebruikt wordt


Nope, het logo wordt wel wat aangepast....

Patrick.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 19-01-2008 22:21 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 19 januari 2008 2:20 schreef Mutilator het volgende:
Patrick, nog een vraagje ; in een aantal posts terug kan je lezen over een wat ruwere Spheres opname in de Beaufort studio; ik ben zelf zeer benieuwd hoe dat dan klinkt; is het een idee om daar alsnog iets mee te doen?


Nee niet echt....Dat was een moment opname maar ik belof je het nieuwe materiaal wordt echt heftig en ruw! Geen synths of andere orchestration maar pure muziek.

Patrick.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 19-01-2008 22:22 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 19 januari 2008 12:53 schreef spectre het volgende:
Vet nieuws. Maar als het gaat klinken zoals C-187 zoals Patrick aangeeft dan gaat het aan mij voorbij denk ik.

Wel humor trouwens, al die mensen die denken dat je veel geld kunt verdienen met dit soort muziek

Ga lekker complottheorien uitwerken op de hei met Heiden of zo


Het gaat niet zoals C klinken. Maar C zou ook een Pest cd kunnen zijn als ik had gezongen. Met andere woorden. Mijn stijl van schrijven is nog steeds de Pest stijl en dat zal ook nooit veranderen..

Patrick.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 19-01-2008 22:28 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 19 januari 2008 13:12 schreef Asphyxiate het volgende:
Wel raar, bij elke andere band dat terug bij elkaar komt komen er reacties als "ze zijn weer blut, ze willen snel even cashen"...

Maar als het om jullie Nederlandse trots gaat valt dat natuurlijk helemaal weg... Beetje hypocriet, niet?

Als de tourgitarist zelf bevestigd dat het om het label gaat, zal dat wel waar zijn zeker? Het zal een enorme teleurstelling voor hem geweest zijn... Voor mij ook trouwens, zat al lang te wachten om C-187 live aan het werk te zien...

Over Patrick zijn arrogante houding wordt ook niet gesproken, en ik ben nochtans niet de enige die dat denkt hoor... Zijn arrogante houding kan dan wel terecht zijn aangezien dat hij geweldige muziek kan schrijven, maar toch is het niet leuk als iemand waar je zoveel respect voor hebt doet alsof hij god is...

Ach, genoeg gezeverd. We zijn allemaal heel blij en kijken uit naar wat Pestilence het metalwereldje nog allemaal te bieden heeft


Weet je, ik ben echt niet arrogant, ik ben gewoon goed met mn verwoordingen en ik zeg echt wat ik denk. Ik lieg niet. Mensen vinden dat arrogant. Ik heb gewoon een uitgesproken mening over dingen. Dat zie je niet vaak ik de "muziek"wereld. Ik kan wel mooi weer spelen maar ik ben zoals ik ben. Als je mijn mening vraagt zeg ik die. Ik lul nooit poep vanuit mezelf! Doen alsof ik god ben??? Tjonge jonge, Allan Holdsworth is god en ik ben niets. en dat alleen muzikaal gezien...

Patrick.

Patrick.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 19-01-2008 22:30 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 19 januari 2008 12:59 schreef Daops het volgende:
Wat een typisch nederlands gezever weer. Gelijk een mening hebben over hoe een muzikant zich dient te gedragen, en hem al veroordelen zonder de feiten te weten. Groter compliment kun je je niet wensen; hoe harder men zeikt, hoe groter je bent in metalland

Kennelijk behoor ik tot de minderheid die C-187 wel tof vind, draai het schijfje nog geregeld. Jammer dat de toer niet doorging.

Wat betreft Pestilence, helemaal super! Testimony en Spheres waren voor mij destijds als jong menneke echte eye-openers (het "zo kun je dus ook muziek maken"-gevoel). Als iemand recht heeft om de band nieuw leven in te blazen, is het Patrick wel. Al was het alleen maar omdat ie daar lekker zelf zin in heeft.

Zeer benieuwd Patrick, goed dat je na jaren afwezigheid weer aktief bent!


Kerel, je commentaar maakt me blij...Iemand die het snapt. Tof!!!!

Patrick.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 19-01-2008 22:39 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 19 januari 2008 13:31 schreef Asphyxiate het volgende:
Je snapt het echt niet he...

zoals ik al zei, jullie hebben bedenkingen bij zoveel reunies, maar die van pestilence is dan helemaal oprecht in jullie ogen.

Tja, ik hoop dat het om oprechte redenen gaat. Doe dan je best om mij ervan te overtuigen ipv mij persoonlijk aan te vallen.




Het heeft nix met C-187 te maken, het heeft niets met een reunie te maken maar met het feit dat zoveel mensen mij bleven vragen om een nieuwe Pest cd. Ik had al eerder aangegeven dat ik nooit aan een reunie zou doen. Gewoon omdat ik niet meer met dezelfde mensen zou kunnen samenwerken voor PESTILENCE. Maar een nieuwe line up met frisse input, en die toch nog met Pest vereenzelfigd zouden kunnen worden klinkt heel plausibel. Mijn stijl van spelen is altijd Pest geweest, in C maar ook in de nieuwe PESTILENCE. Ik zong al in Pest voor Martin in 1986, dus ik ben eorigineel lid. Tony heeft Testimony gedaan, dus die heeft ook recht. Peter gaat het helemaal maken!!! Dit heeft niets met geld te maken. Ik verdien hier een twix aan joh. Ik heb een full-time job en dat betaald de bills...

Patrick.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 19-01-2008 22:45 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 19 januari 2008 14:30 schreef mokka het volgende:
was dat maar waar, vooral Delirium
maar als Pestilence geen oude nummers live zou spelen dan hoeft voor mij (en 99% van de andere fans) de hele comeback niet denk ik


Ik vind het jammer dat ik alleen m'n oude nummers ben. Ik kan toch niet iedereen pleasen. Waar het om gaat is nieuw materiaal en dat het kan strijden met het oudere materiaal. Je mag niet voor anderen spreken kerel.

Patrick M.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 19-01-2008 22:47 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 19 januari 2008 14:05 schreef attila_de_hun het volgende:
Wat doet de oorspronkelijke pestilence drummer eigenlijk tegenwoordig??? Zou hij nog actief zijn in de muziek? Hij schreef toch ook veel(alle??) pestilence teksten? Toch ook een relevent lid lijkt me.


Klopt. Marco was/is een geweldige textwriter. Volgens mij is hij nu rij-instructeur en vader. Ik heb hem in ages niet meer gesproken. De band was onze link. Die is niet meer. Nu moet ik de teksten zelf schrijven. Ik hoop dat ik van hem geleerd heb hahahaa.

Patrick M.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 19-01-2008 23:11 by altx Profiel van altx

Wat een oeverloos geouwehoer zeg...

Als er een cd uitkomt die ik tof vind, dan koop ik hem en anders niet. Zo simpel kan het leven soms zijn. Wat maakt mij het nu uit wat voor naampje er precies op staat, welke muzikanten precies meegedaan hebben, hoe arrogant die wel niet zijn en wat voor uitlatingen die in het verleden gedaan hebben... Lekker boeiend zeg.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


WMP
Usericon van WMP
Posted 19-01-2008 23:19 by WMP Profiel van WMP

Pestilence zonder Foddis is als Monthy Python zonder Cleese (of op z'n minst de animaties van Gilliam ).


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 19-01-2008 23:25 by altx Profiel van altx

quote:
Op 19 januari 2008 23:19 schreef WMP het volgende:
Pestilence zonder Foddis is als Monthy Python zonder Cleese (of op z'n minst de animaties van Gilliam ).


En waarom dat?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 19-01-2008 23:32 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 19 januari 2008 22:45 schreef REelax187 het volgende:
Ik vind het jammer dat ik alleen m'n oude nummers ben. Ik kan toch niet iedereen pleasen.
Patrick M.


Laat iedereen maar zeuren die wilt zeuren, ga er niet te veel over in discussie. Het is toch nooit goed, en je kan maar beter gewoon jezelf vermaken met het maken van goede muziek, in plaats van jezelf opvreten over wat anderen over jou en je muziek lopen zaniken. Zelf kunnen ze er vaak geen zak van, dus.....

Enne, ik vind alle Pestilence platen goed, en Spheres hoort daar zeker bij. Mocht dat je wat vrolijker maken !


lampje


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 19-01-2008 23:34 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Wat doet Patrick Uterwijk tegenwoordig eigenlijk?


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 19-01-2008 23:35 by altx Profiel van altx

quote:
Op 19 januari 2008 23:32 schreef Lampje het volgende:
Laat iedereen maar zeuren die wilt zeuren, ga er niet te veel over in discussie. Het is toch nooit goed, en je kan maar beter gewoon jezelf vermaken met het maken van goede muziek, in plaats van jezelf opvreten over wat anderen over jou en je muziek lopen zaniken. Zelf kunnen ze er vaak geen zak van, dus.....

Enne, ik vind alle Pestilence platen goed, en Spheres hoort daar zeker bij. Mocht dat je wat vrolijker maken !




Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 20-01-2008 2:44 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

hm, ik ken allen spheres en die is gaaf, dat nou net w817tjes me vertelt dat dat de minste is... ben benieuwd en patrick, laat mensen maar lekker zeiken, komn ze toch lekker niet kijken


Je moeder.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 20-01-2008 12:00 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

Nee hoor, Spheres is de enige relevante cd na al die tijd.


mokka
Usericon van mokka
Posted 20-01-2008 12:21 by mokka Profiel van mokka

quote:
Op 19 januari 2008 22:45 schreef REelax187 het volgende:
Ik vind het jammer dat ik alleen m'n oude nummers ben. Ik kan toch niet iedereen pleasen. Waar het om gaat is nieuw materiaal en dat het kan strijden met het oudere materiaal. Je mag niet voor anderen spreken kerel.

Patrick M.

ik heb ook niets tegen nieuwe nummers, ik zal de nieuwe cd zeker gaan beluisteren (en mss kopen) maar live zal er toch van iedere cd gespeeld moeten gaan worden dan is IEDEREEN tevreden.
en ik hoop dat dan niet de oide nummers in nieuwe stijl gespeeld worden zoals bij de Spheres tour, dat vond ik toen echt jammer.
Dat heeft Kreator ook ooit gedaan bij de Renewal tour en daar hebben ze toen echt van geleerd (lees: nooit meer gedaan)

ik vind het trouwens wel TOP dat je zelf hier ook reagerd!!!!


axegrinder
Usericon van axegrinder
Posted 20-01-2008 12:26 by axegrinder Profiel van axegrinder

quote:
Op 19 januari 2008 23:34 schreef Wansmaak het volgende:
Wat doet Patrick Uterwijk tegenwoordig eigenlijk?


Volgens van Drunen in een interview heeft Patrick Uterwijk (Theriac, Pestilence) de spierziekte MS die ook Clive Burr en Jason Becker hebben, dus dan houdt het een beetje op met gitaarspelen.
Anders is er nog altijd Randy Meinhard, hoewel die Pestilence verliet na Mallevs Maleficarvm, door de nieuwe muzikale koers die men aanging op Consuming Impulse.
En Sacrosanct oprichtte.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 20-01-2008 12:52 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 20 januari 2008 12:21 schreef mokka het volgende:
... maar live zal er toch van iedere cd gespeeld moeten gaan worden dan is IEDEREEN tevreden...



Moeten?


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 20-01-2008 13:04 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 20 januari 2008 12:26 schreef axegrinder het volgende:
Volgens van Drunen in een interview heeft Patrick Uterwijk (Theriac, Pestilence) de spierziekte MS die ook Clive Burr en Jason Becker hebben, dus dan houdt het een beetje op met gitaarspelen.



Goddamn...


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


mokka
Usericon van mokka
Posted 20-01-2008 13:04 by mokka Profiel van mokka

quote:
Op 20 januari 2008 12:52 schreef Staalman het volgende:
Moeten?

nee niet moeten maar je weet goed genoeg wat ik hiermee bedoel bijdehandje!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen