IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Pestilence Vorige pagina | Volgende pagina
invictis
Usericon van invictis
Posted 24-09-2003 12:57 by invictis Profiel van invictis

woeha Sempi Deathreign uit Gouda...the spooky gloom..jaja, beter dat ken ik ook nog, zelfs nog op elpee , die krengen van pestilence ook overgens...gheghe, maar ja zonder platenspeler doe je zo weining
de 1e vond ik cool en best origineel , daarna werd het best erg ripp off 1e klas maar deasalniettemin vond ik de 2e toch wel cool (ze deden de ripoff gewoon goed) en die testimony...wuff..die vind ik echt niks die gaat binnenkort ook wel de kliko in...





Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 24-09-2003 13:11 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 24 september 2003 3:58 schreef Mutilator het volgende:
O JA? Noem dan ff die andere 12!!!


Vind dat echt erg standaard DM album terwijl op de eerste twee albums Pestilence veel aggressiever en eigenwijzer klonk!

Op testimony gaan ze veel meer de Death Metal kant, de eerste twe ebeschouw ik meer als thrash albums....

met de bjibehorende saaie Morrisound productie, ach je kent die lpaten uit die tijd toch wel, Obituary, Suffocation, Malevolent Creation etc etc....

Op zich alelmaal goede bands maar die albums klinken zo dodelijk saai!




Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-09-2003 14:09 by Snaack Profiel van Snaack

Enforcer, heb je die platen (Testimony en Spheres) ooit beluisterd? Die indruk krijg ik niet namelijk


invictis
Usericon van invictis
Posted 24-09-2003 14:11 by invictis Profiel van invictis

testimony en spheres had ik, althans Test. nog wel Spheres met het grove vuil meegegeven


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 24-09-2003 14:21 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

Ha SNAACK!

Nee, natuurlijk heb ik ze niet ik lul graag uit mijn nek!

Ik lever gewoonlijk alleen kritiek op platen die ik niet heb!

NATUURLIJK heb ik ze anders zou ik er toch geen oordeel over vellen, Spheres heb ik hetzelfde mee gedaan als INVICTUS...

testimony heb ik nog is wel een goede plaat maar stukken minder dan de eerste twee IMO!

No offence hoor Snaack maar ik had gehoopt dat ik niet bekend stond als iemand die zomaar wat zegt......

[Dit bericht is gewijzigd door enforcer op 24-09-2003 14:25]



Sater
Usericon van Sater
Posted 24-09-2003 14:49 by Sater Profiel van Sater

quote:
Op 24 september 2003 12:57 schreef invictis het volgende:
woeha Sempi Deathreign uit Gouda...the spooky gloom..jaja, beter dat ken ik ook nog, zelfs nog op elpee

Uit Gouda? Wie spelen/speelden daar dan in?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


invictis
Usericon van invictis
Posted 24-09-2003 14:54 by invictis Profiel van invictis

ok sempi bestond uit:


Victor v Drie-bass, piano, vocals
Frank Faase-vocals, all guitars
Remo v Arnhem-Guest drums


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-09-2003 14:57 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 24 september 2003 13:11 schreef enforcer het volgende:
Vind dat echt erg standaard DM album terwijl op de eerste twee albums Pestilence veel aggressiever en eigenwijzer klonk!

Op testimony gaan ze veel meer de Death Metal kant, de eerste twe ebeschouw ik meer als thrash albums....


Standaard? Het basspel van Tony Choy dat veel eigenwijzer is dan de meeste bassisten die alleen maar dubbelen...die perfect afgemeten gitaarsolo's...ze gaan idd meer de Death metal kant op (basisriff van Testimony klinkt gebaseerd op een Leprosy riff enzo) maar de technischere benadering vind ik niet standaard; zoveel technischere bands bestonden er toen niet.

quote:
met de bjibehorende saaie Morrisound productie, ach je kent die lpaten uit die tijd toch wel, Obituary, Suffocation, Malevolent Creation etc etc....

Op zich alelmaal goede bands maar die albums klinken zo dodelijk saai!




Qua productie ben ik het met je eens dat het nogal 'dun' klinkt, maar daar luister ik graag doorheen.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 24-09-2003 15:10 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

Laat ik voporop stellen dat ik niet zo heel erg van technische death metal hou, maar meer van hakkende death!

Ik heb het niet over de techiek van Choy, maar over het gehele bandgelui, zo spectacuair technisch is die plaat trouwens niet, OK die bassolo etc..

Al dei irritante tussenstukjes tussen de nummers door, en de nummers zelf bljiven niet echt hangen, etrwijl er op consuming inpulse en malleus toch echte knallers staan!

Dehydration bijvoorbeeld, Parricide, Process of Suffocation, chemo Therapy of Bacterial Surgery!

Sorry maar zulke krakesr staan gewoon niet op testimony of Spheres!



Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 24-09-2003 19:19 by Airwolf Profiel van Airwolf

ik vind ´Testimony´ juist het beste album. hij klinkt qua riffs soms simpel en daarom juist pakkend. de rustige solo´s blijven geweldig hangen.
ben nu met een band (Soulreaver)bezig (bezetting is rond)en daarmee spelen we nu Twisted Truth en Stigmatized alsmede Zero Tolerance en Crystal Mountain van Death. ben ook met eigen materiaal bezig in die richting maar dat gaat ook de kant van Nocturnus uit.

Mutilator, heb jij videomateriaal van Pestilence?


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-09-2003 19:50 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 24 september 2003 19:19 schreef Airwolf het volgende:
...
ben nu met een band (Soulreaver)bezig (bezetting is rond)en daarmee spelen we nu Twisted Truth en Stigmatized alsmede Zero Tolerance en Crystal Mountain van Death. ben ook met eigen materiaal bezig in die richting maar dat gaat ook de kant van Nocturnus uit.


Ik ben alvast zeer benieuwd! Zéker nu Mike Davis & Sean mc Nenny hun gitaren aan de wilgen hebben gehangen ( ) ; de doorstart van Emo Mowery (met o.a. Crimson glory zanger ) & die van Mike Browning (sloppy!) valt me nogal tegen!

quote:
Mutilator, heb jij videomateriaal van Pestilence?


Helaasch niet; zodra ik thuis internet heb ga ik wel op jacht want ze bestaan wél:

http://members.aol.com/BBerg48083/H-P.html

(van : http://members.aol.com/BBerg48083/Briansvideos.html)


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 24-09-2003 20:04 by Airwolf Profiel van Airwolf

trouwens, volgens mij zag ik laatst een foto van jou ergens in een trucfoto-topic met een Nocturnus-shirt van thresholds. enige kans dat je die wilt verkopen?



"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-09-2003 20:07 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 24 september 2003 20:04 schreef Airwolf het volgende:
trouwens, volgens mij zag ik laatst een foto van jou ergens in een trucfoto-topic met een Nocturnus-shirt van thresholds. enige kans dat je die wilt verkopen?




...T shirt van 'The key' en nee die verkoop ik niet.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 24-09-2003 20:19 by Airwolf Profiel van Airwolf

das jammer want die had ik zelfs nog wel liever gewild. ben net te laat de metal ingestapt. ben nog wel een keer naar de Large in Rotterdam geweest voor een Testimony-shirt maar dat was toen net niet op voorraad. hij stond toen nog wel in de catalogus.

hier maar even voor de gein een foto van Soulreaver, hier nog zonder zanger / bassist.
en nou maar hopen dat ik die keyboardpartijen erdoor krijg bij ze...



"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-09-2003 9:56 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 24 september 2003 14:21 schreef enforcer het volgende:
Ha SNAACK!

Nee, natuurlijk heb ik ze niet ik lul graag uit mijn nek!

Ik lever gewoonlijk alleen kritiek op platen die ik niet heb!



LOL

Ik ben het dus NIET met je eens

quote:
NATUURLIJK heb ik ze anders zou ik er toch geen oordeel over vellen, Spheres heb ik hetzelfde mee gedaan als INVICTUS...


euhm? Je hebt hem verkocht ofzo?

quote:
testimony heb ik nog is wel een goede plaat maar stukken minder dan de eerste twee IMO!


Het zal een kwestie van smaak zijn, beste Enforcer.. Maar toch is het niet meer dan logisch dat er een bepaalde groei terug te horen is in het werk van Pestilence met Spheres wat mij betreft als absoluut technisch- en freakend hoogtepunt.

Juist de eerste platen zijn wat meer rechtoe-rechtaan death metal; net zoals bijvoorbeeld het oude werk van Death.

'Leprosy' is imho amper te vergelijken met 'The Sound of Perseverance' of 'Symbolic'. Niet dat het eerdere werk niet goed is, maar dat is behoorlijk anders.

Ik hoop dat jij als collega-muzikant je oordeel over een album los kan koppelen van je smaak; als je het latere werk van Pestilence vergelijkt met hun 1ste albums zal je met me eens moeten zijn dat het latere werk op een veel hoger muzikaal-technisch niveau ligt.

Dat het je smaak niet is ok, maar het is niet meer dan logisch dat een band zich in de loop der tijd ontwikkeld en technischer gaat spelen.

Dat technische gepingel ligt mij trouwens beter dan de standaard death

quote:
No offence hoor Snaack maar ik had gehoopt dat ik niet bekend stond als iemand die zomaar wat zegt......


LOL!! Ik had gehoopt dat je het sarcasme in mijn eerdere post gezien had


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 08-11-2003 0:45 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 24 september 2003 19:19 schreef Airwolf het volgende:
...Mutilator, heb jij videomateriaal van Pestilence?


Met een beetje mazzel gaat dat zeer binnenkort gebeuren; een show uit 1990 & 1 uit 1992 in de Dynamo zaal.

quote:
Op 24 september 2003 19:19 schreef Airwolf het volgende:
...
ben nu met een band (Soulreaver)bezig (bezetting is rond)en daarmee spelen we nu Twisted Truth en Stigmatized alsmede Zero Tolerance en Crystal Mountain van Death. ben ook met eigen materiaal bezig in die richting maar dat gaat ook de kant van Nocturnus uit.


quote:
Op 24 september 2003 20:19 schreef Airwolf het volgende:
...
hier maar even voor de gein een foto van Soulreaver, hier nog zonder zanger / bassist.
en nou maar hopen dat ik die keyboardpartijen erdoor krijg bij ze...




GEWELDIG!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 08-11-2003 0:47]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 08-11-2003 11:00 by Airwolf Profiel van Airwolf

de opnames zullen in het voorjaar of tegen de zomer plaats vinden denk ik. ik heb nu vier eigen nummers af, maar de zanger/bassist moet ook nog ingewerkt worden. ik stuur je tegen die tijd wel wat door zodat je je mening er over kunt geven. in de tussentijd blijft het voor mij hard oefenen want het is nog niet simpel om een Nocturnus-achtige solo neer te zetten.

tof van die videobanden trouwens!


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


Vuile Pui
Usericon van Vuile Pui
Posted 10-11-2003 19:34 by Vuile Pui Profiel van Vuile Puihttp://www.alkerdeel.be

is er hier iemand die zijn Spheres wil wegdoen? ik heb hem enkele jaren geleden verkocht en enorm veel spijt van gehad ... ik wel traden voor het een of ander maar mijn pestilence-lp's blijven in huis... misschien doe ik wel mijn Pestilence-korte broek weg, die is veel te klein geworden


www.alkerdeel.be blacksludgedoomdrone


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 10-11-2003 20:00 by El Chulo Profiel van El Chulo

volgens mij is spheres nog volop te verkrijgen hoor


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Kristof
metalfan.nl
Usericon van Kristof
Posted 10-11-2003 20:01 by Kristof Profiel van Kristofhttp://www.metalfan.nl

quote:
Op 10 november 2003 20:00 schreef El Chulo het volgende:
volgens mij is spheres nog volop te verkrijgen hoor


niet op elpee he


Do androids dream of electric sheep?


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 10-11-2003 20:05 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 10 november 2003 20:01 schreef Kristof het volgende:
niet op elpee he

euh, dat bleek niet uit de post, maar goed.
de lp ben ik niet tegengekomen


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-11-2003 20:06 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

grappig trouwens, ik heb pestilence nog voor ongeveer 15-20 man zien optreden in Oud gastel (hadden net hun debuut uit) was wel goed overigens.


Vuile Pui
Usericon van Vuile Pui
Posted 10-11-2003 21:00 by Vuile Pui Profiel van Vuile Puihttp://www.alkerdeel.be

quote:
Op 10 november 2003 20:00 schreef El Chulo het volgende:
volgens mij is spheres nog volop te verkrijgen hoor


das een feit maar ik weet dat er enorm veel in de tweedehands in omloop zijn, daarom wil ik hem als second hand binnendoen, alleen liggen ze nooit in de winkels waar ik zoek ... het zou natuurlijk nog toffer zijn mocht ik die kunnen traden voor het een of ander, snappie?


www.alkerdeel.be blacksludgedoomdrone


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 27-11-2003 13:33 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 8 november 2003 11:00 schreef Airwolf het volgende:
de opnames zullen in het voorjaar of tegen de zomer plaats vinden denk ik. ik heb nu vier eigen nummers af, maar de zanger/bassist moet ook nog ingewerkt worden. ik stuur je tegen die tijd wel wat door zodat je je mening er over kunt geven. in de tussentijd blijft het voor mij hard oefenen want het is nog niet simpel om een Nocturnus-achtige solo neer te zetten.


Ontzettend goed initiatief!!! Ik ben dan ook zeer benieuwd naar het resultaat en idd, Mike Davis is niet bepaald makkelijk te vervangen...ik ben een Nocturnus videogig aan het downloaden en die band is live

quote:
tof van die videobanden trouwens!


Tof indeed! Het zijn mpeg bestanden en vooral die uit de Consuming Impulse tijd is

Ben overigens erg blij dat ik eindelijk de complete Dynamo gig bootleg heb weten te vinden

Het wordt tijd dat die Rhodium ftp weer online gaat.....


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 12-03-2004 0:05 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 25 juli 2002 22:47 schreef Dwaallicht het volgende:
GVD, nog steeds een keer die zooi op CD aanschaffen

Hèhè, eindelijk. De muziek schopt nog steeds dezelfde kont als tien jaar terug toen ik als puisterig pubertje voor het eerst een beduimelde 'Testimony of the Ancients'-tape in m'n walkman propte.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen