IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Pestilence Vorige pagina | Volgende pagina
Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 07-01-2009 13:16 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

Ik zie het nummer zelf als een logisch vervolg op "Testimony..." qua feeling


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 07-01-2009 13:17 by VM Saldiac Profiel van VM Saldiac

Laatst de DOA 1992 opnames van een blogsite geplukt.

Heb "Horror detox" grotendeels kunnen beluisteren maar ben momenteel efkes weer in NL met een internetverbinding die Myspace niet bepaald trekt.

Na 15 afwezigheid van Pestilence is het normaal dat er een heel scala aan verwachtingen en reacties zijn.
Wat ff wennen voor mij persoonlijk is dat men inderdaad een soort hybride van ConsuminBv. g en Testimony lijkt te hebben gemaakt, wat Patrick ook al een aardig tijdje geleden aangaf.
Waarom dat wennen is: de vorige platen verschillen relatief aardig van elkaar als je naast elkaar legt qua sound.
Het nieuwe nummer boeit dus duidelijk niet voort op de muzikale ontwikkeling van een "Spheres". Dat hoeft ook niet maar is efkes wennen.

Overigens wel interessant dat de techniek meer old school technisch aandoet en dat bedoel ik in goede zin.
Het klinkt allemaal lekker strak en technisch versierd zoals bv. bij een Monstrosity of een Order Of Ennead.
Dit i.t.t. de nieuwe school van technische death metal bands van bv. Spawn Of Possession, Necrophagist, Psycroptic, Obscura etc.

Zoals iemand zoeven al poste, is het mogelijk dat veel jonkies liever een plaat in de nieuwe school van technische death metal hadden gekregen van Pestilence.
Maar ik vind dat de band prima voor de dag komt met dit nieuwe nummer.
Ben i.i.g. benieuw naar hoe "Horror detox" in de hele plaat past en wat deze verder nog gaat bieden.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 07-01-2009 13:20 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 7 januari 2009 13:17 schreef VM Saldiac het volgende:
Laatst de DOA 1992 opnames van een blogsite geplukt.
Die moeten gewoon als dvd bij een soort special edition worden gedaan.
De demo's, alle albums en bonustracks en als klapper de Dynamo-dvd.

*droomt rustig verder*


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 07-01-2009 13:42 by Staalman Profiel van Staalman

Heerlijk nummer Patrick, eigenlijk hoor je Pestilence in al zijn "in het verleden behaalde resultaten" terug met een duidelijke eigentijdse drive. Idd. je grunt komt een stuk dieper en "smeriger" over. Ben benieuwd voor de rest, komt de nieuweling ook op vinyl uit?

Verder lach ik mezelf weer een krul in mijn lul van de gebroederlijke scene in Nederland. Alle op hun pik getrapte "muzikanten" komen even mekkeren omdat ze in het Pestilence topic minder rooskleurig benoemd worden. Lekker dit topic wel lezen en hopen dat Patrick en co. op hun bek gaan, of dat jullie bandje wel goed genoeg bevondn worden? Damn...



"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Asphyxiate
Usericon van Asphyxiate
Posted 07-01-2009 16:09 by Asphyxiate Profiel van Asphyxiate


Patrick,

Hoe komt het eigenlijk dat je ineens terug naar (death) metal luistert? En sinds wanneer?




Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-01-2009 16:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

misschien een tegenreactie op alle deathcore van tegenwoordig?


signature


Freudstein
Usericon van Freudstein
Posted 07-01-2009 16:54 by Freudstein Profiel van Freudsteinhttp://www.gorefest.nl

quote:
Op 7 januari 2009 13:42 schreef Staalman het volgende:
Verder lach ik mezelf weer een krul in mijn lul van de gebroederlijke scene in Nederland. Alle op hun pik getrapte "muzikanten" komen even mekkeren omdat ze in het Pestilence topic minder rooskleurig benoemd worden. Lekker dit topic wel lezen en hopen dat Patrick en co. op hun bek gaan, of dat jullie bandje wel goed genoeg bevondn worden? Damn...




Ja hoor, "we" doen het allemaal in onze broek vanwege de macabere wederopstanding en de gesel der Zware Metalen...

Ik denk dat het niet meer dan normaal is dat iemand reageert wanneer er pertinente onwaarheden verspreid worden, ongeacht of het over muziek of iets anders gaat.





Freudstein...his voice! It's not his voice! Blood...blood! It's not only blood, his voice!


BVT
Usericon van BVT
Posted 07-01-2009 17:19 by BVT Profiel van BVThttp://www.nototherwisespecified.nl

quote:
Op 7 januari 2009 16:54 schreef Freudstein het volgende:
Ja hoor, "we" doen het allemaal in onze broek vanwege de macabere wederopstanding en de gesel der Zware Metalen...

Ik denk dat het niet meer dan normaal is dat iemand reageert wanneer er pertinente onwaarheden verspreid worden, ongeacht of het over muziek of iets anders gaat.






Nou....Het ging toch ook een aantal maal om een mening van iemand. dat je dat als band/leden zijnde als "onwaar"opvat...



Mr. Cuntreaper
Heavy metal, Raise Hell!
Usericon van Mr. Cuntreaper
Posted 07-01-2009 18:10 by Mr. Cuntreaper Profiel van Mr. Cuntreaperhttp://www.myspace.com/Jack_Hellfire

Er is echter een groot verschil tussen "iemands mening" en leugens. En daarbij komt nog het ongegronde speculeren, dat eveneens tot de categorie leugens gerekend mag worden.
Ik vind het terecht dat daarop gereageerd wordt door de betrokken personen, gezien de meeste mensen niet echt van roddels houden waar ze zelf het lijdend voorwerp in zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Mr. Cuntreaper op 07-01-2009 18:19]


Bitches, i want to torture you!!!!!!!!!!!!


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 07-01-2009 18:23 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

zie ze dan hehe..

maarreh nieuw nr klinkt lekker hoor! Valt ook goed op te brekk'n Had het wel wat technischer/minder rechttoe-rechtaan verwacht tho (wel redelijk subjectief, het kan van mij niet leip genoeg vaak), maar eerst de hele plaat maar es afwachten

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 07-01-2009 18:25]


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 07-01-2009 18:24 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

. [dubbelpost]

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 07-01-2009 18:24]


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 07-01-2009 18:28 by mental Profiel van mental

quote:
Op 7 januari 2009 16:09 schreef Asphyxiate het volgende:
Patrick,

Hoe komt het eigenlijk dat je ineens terug naar (death) metal luistert? En sinds wanneer?


het wordt allemaal gedaan voor de poen, keiharde euro's!!!


Fuck the world and fuck you


VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 07-01-2009 19:23 by VM Saldiac Profiel van VM Saldiac

quote:
Op 7 januari 2009 18:28 schreef mental het volgende:
het wordt allemaal gedaan voor de poen, keiharde euro's!!!

Niks euros man, Pestilence is old school en doet het voor de florijnen!


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 07-01-2009 20:07 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 7 januari 2009 13:42 schreef Staalman het volgende:
Heerlijk nummer Patrick, eigenlijk hoor je Pestilence in al zijn "in het verleden behaalde resultaten" terug met een duidelijke eigentijdse drive. Idd. je grunt komt een stuk dieper en "smeriger" over. Ben benieuwd voor de rest, komt de nieuweling ook op vinyl uit?

Dat heb ik steeds gezegd: het zal een kruising zijn tussen C.I. en TOTA alleen vind ikzelf de muziek veel strakker en beter ingespeeld dan destijds. Wat een drums alleen al! De guitar-basisriff is in 32nds, dus dat kost best wat moeite...om zo snel te pick'n. De zang is idd veel smeriger en laagrocheliger...
(veel volle melk drinken heheeh)

Verder lach ik mezelf weer een krul in mijn lul van de gebroederlijke scene in Nederland. Alle op hun pik getrapte "muzikanten" komen even mekkeren omdat ze in het Pestilence topic minder rooskleurig benoemd worden. Lekker dit topic wel lezen en hopen dat Patrick en co. op hun bek gaan, of dat jullie bandje wel goed genoeg bevondn worden? Damn...


Tja.....




REelax187
Usericon van REelax187
Posted 07-01-2009 20:10 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 7 januari 2009 18:23 schreef FRNK het volgende:
zie ze dan hehe..

maarreh nieuw nr klinkt lekker hoor! Valt ook goed op te brekk'n Had het wel wat technischer/minder rechttoe-rechtaan verwacht tho (wel redelijk subjectief, het kan van mij niet leip genoeg vaak), maar eerst de hele plaat maar es afwachten


Wat versta je met technisch? Het klint misschien allemaal makkelijk en rechtoe recht aan. Speel het maar eens mee en dan wil ik je nog wel eens horen. Ikzelf heb er de grootste moeite mee hahahah....We hebben ook wel wat "moeilijker stukken" maar dit beukt gewoon lekker, toch??


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-01-2009 20:11 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Patrick kan beter gitaarspelen en zingen dan quoten Maarre, klinkt weer ouwerwets vet!


spelfout weggehaald...


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 07-01-2009 20:19 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 7 januari 2009 16:09 schreef Asphyxiate het volgende:
Patrick,

Hoe komt het eigenlijk dat je ineens terug naar (death) metal luistert? En sinds wanneer?




Even ter verduidelijking: je hoeft niet naar d.m. te luisteren om het te maken, echt te zijn, of in de metalscene een plekkie te hebben, ergens bijhoren of wat dan ook. Er waren gewoon niet zoveel die mij konden bekoren. Die mij konden inspireren. Ineens? Hoe bedoel je dat, ineens? Als je net als ons zo lang d.m. hebt gemaakt ben je het gewoon een keer een beetje beu en ben je moegestreden. Al dat getour etc.

Maar toen ik een paar jaar geleden weer nieuwe bands ging luisteren zoals Hate Eternal, Meshuggah en nog wat undergroundspul zoals Malignancy kreeg ik gewoon weer zin om harde muziek te maken...


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 07-01-2009 20:20 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 7 januari 2009 20:10 schreef REelax187 het volgende:
Wat versta je met technisch? Het klint misschien allemaal makkelijk en rechtoe recht aan. Speel het maar eens mee en dan wil ik je nog wel eens horen. Ikzelf heb er de grootste moeite mee hahahah....We hebben ook wel wat "moeilijker stukken" maar dit beukt gewoon lekker, toch??


Hehehe, niet om iets af te doen van jullie prestaties, maar ik vermoed dat FRNK er niet zoveel moeite mee zou hebben.


Boeiender


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 07-01-2009 20:21 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 7 januari 2009 18:28 schreef mental het volgende:
het wordt allemaal gedaan voor de poen, keiharde euro's!!!


Ja vooral muntdrop en dat chocoladegeld.

Mental je bent een stokertje...


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 07-01-2009 20:22 by mental Profiel van mental

quote:
Op 7 januari 2009 20:21 schreef REelax187 het volgende:
Ja vooral muntdrop en dat chocoladegeld.

Mental je bent een stokertje...
hehe sorry, kon het niet laten. maar ik ga jullie iig wel een keertje live zien.


Fuck the world and fuck you


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 07-01-2009 20:23 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 7 januari 2009 20:20 schreef MR. N het volgende:
Hehehe, niet om iets af te doen van jullie prestaties, maar ik vermoed dat FRNK er niet zoveel moeite mee zou hebben.


Nu ben ik benieuwd naar FRNK z'n kunsten...


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 07-01-2009 20:24 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 7 januari 2009 20:22 schreef mental het volgende:
hehe sorry, kon het niet laten. maar ik ga jullie iig wel een keertje live zien.


Dan wil ik wel met je in levende lijve praten...


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 07-01-2009 20:26 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 7 januari 2009 20:23 schreef REelax187 het volgende:
Nu ben ik benieuwd naar FRNK z'n kunsten...


Euh... check hier maar eens wat van denk ik:

http://www.youtube.com/results?search_query=frank+schiphorst


Boeiender


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 07-01-2009 20:27 by mental Profiel van mental

quote:
Op 7 januari 2009 20:24 schreef REelax187 het volgende:
Dan wil ik wel met je in levende lijve praten...
en een biertje doen, is mij helemaal prima, als ik je lief vind geef ik je zelfs een knuffel!


Fuck the world and fuck you


Ed
Usericon van Ed
Posted 07-01-2009 20:27 by Ed Profiel van Ed

quote:
Op 7 januari 2009 20:23 schreef REelax187 het volgende:
Nu ben ik benieuwd naar FRNK z'n kunsten...


http://www.myspace.com/frnk


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen