IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Pestilence Vorige pagina | Volgende pagina
Ed
Usericon van Ed
Posted 23-11-2008 11:39 by Ed Profiel van Ed

quote:
Op 23 november 2008 1:25 schreef GRINDBASHERS het volgende:
zo, de hosanna slaat weer toe in metal Nederland?

niet dat ik iets tegen de mensen van Pestilence persoonlijk heb etc etc... (en dat meen ik!)

echter vind ik het weer typisch dat deze band weer alle credits lijkt te krijgen, terwijl er tig death-metal bands zich mijn inziens veel meer ingezet hebben om death-metal "alive" te houden. zo'n kneuzig "welk nummer wil jij graag dat we spelen-contest" zuigt ook behoorlijk mijn inziens.

kortom: zijn er nog critische fans/consumenten of gaan we weer masaal mee doen aan deze re-union hype? en nogmaals: ik ken de bandleden niet persoonlijk en wil de discussie ook niet op die manier voeren.

ik vind 't zwaar klote dat pestilence weer een graantje mee wil pikken... en da's mijn mening! ]
death-threats op 't welbekende emiladres!


Kredits hebben ze sowieso! Ze hebben toch een aantal klassiekers afgeleverd en dat doen niet veel bands. En meedoen met de re-union hype? We zijn gewoon blij dat een goede band weer een cd gaat maken, dat wil nog niet zeggen of deze ook een klassieker (of zelfs of een goed plaat) wordt..


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 23-11-2008 11:59 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Juist!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 23-11-2008 12:05 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Ik draai alweer een paar jaartjes mee in metalland, maar er zijn een hoop Neerlandsche bands die niet zo'n indruk op me hebben gemaakt als Pestilence op Dynamo '92.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 23-11-2008 12:09 by Naturens Galleri Profiel van Naturens Galleri

quote:
Op 23 november 2008 1:50 schreef Mutilator het volgende:
Typisch..altijd dat jaloerse gezeik van talentloze wannabee's op bands die zich al lang en breed bewezen hebben..


Teleurstellende opmerking van je, Pestilence moet zich namelijk juist opnieuw bewijzen. De Pestilence-platen van weleer kun je gewoonweg niet reproduceren, de tijd zal het leren hoe het deze keer uitpakt!


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


GRINDBASHERS
Old grindcores never die!!!
Usericon van GRINDBASHERS
Posted 24-11-2008 9:40 by GRINDBASHERS Profiel van GRINDBASHERShttp://myspace.com/herrierecordsinc

in 2 1/3 regel geef je aan wat ik bedoelde te zeggen. enfin, zoals eerder heb proberen aan te geven wens ik Pestilence natuurlijk ook veel succes etc. en nee, het heeft niets met afgunst te maken.


Daops
Usericon van Daops
Posted 24-11-2008 9:53 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 23 november 2008 12:05 schreef Greycloak het volgende:
Ik draai alweer een paar jaartjes mee in metalland, maar er zijn een hoop Neerlandsche bands die niet zo'n indruk op me hebben gemaakt als Pestilence op Dynamo '92.
+1

"Die jongens willen water!" en de pit tijdens "Out of The Body", kippenvel als ik er nog aan denk!

Het blijft ook grappig, altijd dat gedoe van wie de meeste credits heeft. Graantje meepikken? Haha, ja.. met deze muziek verdien je bakken geld

Pestilence krijgt in ieder geval al de nodige aandacht door enkel aankondigingen te doen. Die andere bands die zoveel meer eer verdienen niet. Wie doet er dan iets beter?


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 24-11-2008 10:07 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

quote:
Op 23 november 2008 1:25 schreef GRINDBASHERS het volgende:
zo, de hosanna slaat weer toe in metal Nederland?

niet dat ik iets tegen de mensen van Pestilence persoonlijk heb etc etc... (en dat meen ik!)

echter vind ik het weer typisch dat deze band weer alle credits lijkt te krijgen, terwijl er tig death-metal bands zich mijn inziens veel meer ingezet hebben om death-metal "alive" te houden. zo'n kneuzig "welk nummer wil jij graag dat we spelen-contest" zuigt ook behoorlijk mijn inziens.

kortom: zijn er nog critische fans/consumenten of gaan we weer masaal mee doen aan deze re-union hype? en nogmaals: ik ken de bandleden niet persoonlijk en wil de discussie ook niet op die manier voeren.

ik vind 't zwaar klote dat pestilence weer een graantje mee wil pikken... en da's mijn mening! ]
death-threats op 't welbekende emiladres!

Tering, het lijkt wel of je niet kunt verkroppen dat Pestilence de aandacht voor het fantastische Grindbashers afsnoept.. (ja, dat was sarcasme ja)

Pestilence een graantje meepikken? Laten we beginnen met het feit dat ik vrij weinig met die band heb, maar dat dit toch wel een van de beter draaiende NL bands was in dat genre, met de mogelijkheid om weer terug te komen. Er zullen ongetwijfeld bands zijn die de afgelopen aantal jaren meer gedaan hebben "om de scene alive te houden" , niks mis mee, alleen blijkt hieruit wel duidelijk dat er mensen zijn die op Pestilence zitten te wachten.

Volgens mij krijgt Pestilence de aandacht en reacties naar aanleiding van nieuw gespostte/geklekte stukken op youtube en internet, en blijkt daaruit dat er wel degelijk een hoop mensen op zitten te wachten. Wat nou reunie hype, die lui doen gewoon wat ze zelf willen, rpima toch.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 24-11-2008 11:25 by jbassist Profiel van jbassist

Sowiso, die scene die je alive wil houden is bijna door een pestilence gestart in Nederland haha


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-11-2008 11:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 24 november 2008 9:53 schreef Daops het volgende:
Pestilence krijgt in ieder geval al de nodige aandacht door enkel aankondigingen te doen. Die andere bands die zoveel meer eer verdienen niet. Wie doet er dan iets beter?
Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Dat komt puur doordat er een Pestilence lid hier post, net zoals ie met dat 187 ding deed, wat nou niet echt een klapper werd zoals hij verkondigde. Ook aardig wat fankoys die alles voor zoete koek slikken en mensen die ongefundeerd zeiken (ach daar is een forum voor)

Laat ze eerst maar met nieuw materiaal op de proppen komen lijkt me ... een bandlid zal altijd roepen dat het materiaal geweldig is, lijkt me vreemde zaak dat ie roept dat ie het allemaal maar kut vind ...


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 24-11-2008 11:44 by *Sander* Profiel van *Sander*http://www.facebook.com/sander.vd.meer

Ach hype, als je er eentje kunt veroorzaken, altijd doen! M.i. alleen maar taktisch verantwoord, want je wil toch zoveel aandacht als mogelijk als band.

Nadeel is dan weer wel dat de hooggespannen verwachtingen dan ook ingelost moeten worden .

Ik ben op basis van het feit dat ik Pestilence vroeger heel tof vond erg benieuwd hoe het anno 2008 klinkt. Let the music do the talking zou ik zeggen.



But there is no real me: only an entity, something illusory................


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-11-2008 11:46 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 24 november 2008 11:44 schreef *Sander* het volgende:
Ach hype, als je er eentje kunt veroorzaken, altijd doen! M.i. alleen maar taktisch verantwoord, want je wil toch zoveel aandacht als mogelijk als band.


Hmm vind ik niet .. zie dat c187 ... hoor je daar nu nog over? Neen ..


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 24-11-2008 11:46 by *Sander* Profiel van *Sander*http://www.facebook.com/sander.vd.meer

Lees ook de zin eronder


But there is no real me: only an entity, something illusory................


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-11-2008 11:53 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dan is de hype toch alleen maar beschamend en dus niet goed?

Als je ene hype probeert zorg dan ook dat je dat vol blijft houden (als voorbeeld past hier TMDC wel mooi in .. )


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 24-11-2008 12:24 by *Sander* Profiel van *Sander*http://www.facebook.com/sander.vd.meer

Ligt m.i. altijd aan het produkt dat je Hyped he, als dat zuigt ga je op altijd op je smoel natuurlijk.


But there is no real me: only an entity, something illusory................


Daops
Usericon van Daops
Posted 24-11-2008 12:31 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 24 november 2008 11:38 schreef Jenje het volgende:
Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Dat komt puur doordat er een Pestilence lid hier post, net zoals ie met dat 187 ding deed, wat nou niet echt een klapper werd zoals hij verkondigde. Ook aardig wat fankoys die alles voor zoete koek slikken en mensen die ongefundeerd zeiken (ach daar is een forum voor)

Laat ze eerst maar met nieuw materiaal op de proppen komen lijkt me ... een bandlid zal altijd roepen dat het materiaal geweldig is, lijkt me vreemde zaak dat ie roept dat ie het allemaal maar kut vind ...
Ben ik met je eens. Eerst het nieuwe materiaal maar eens horen. Nee, C-187 is geen klapper geworden. Ik draai hem echter nog vrij vaak, alleen voor het niveau waarop men musiceert.. maar da's puur persoonlijke smaak natuurlijk. Dit alleen is voor mij genoeg om uit te kijken naar nieuw Pestilence materiaal. Hoeveel mensen dat nog meer hebben, boeit me niet zo.

Het woord woord hype zou ik ook zeker niet gebruiken, daar is het allemaal te klein voor met deze muziek. Echter, op basis van het muzikale verleden van Patrick zijn gewoon gemiddeld meer metalfans geinteresseerd in nieuw werk. En niet alleen omdat hij hier op ZM post hoor, kijk maar eens op andere internationale fora.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 25-11-2008 2:28 by VM Saldiac Profiel van VM Saldiac

quote:
Op 23 november 2008 0:40 schreef REelax187 het volgende:
Ja ja. Ik heb die info verder naar het label verstuurd. Maar goed, de visa's worden geregeld door hun zodat ik mn hoofd er niet over hoef te breken! Verder, Mascot Records is zo in zn sas met de nieuwe cd dat ze mij weer een verlenging op mn platendeal hebben aangeboden! Het wordt waarschijnlijk een live cd en tevens een live dvd met background footage en never filmed before shit!! Dat wordt lachuh....Binnenkort zal er trouwens weer nieuw materiaal te zien zijn op youtube uit de studio!!! Nieuw materiaal vanuit de studio met riffs en vocals!!!

Patrick.

Mascot regelt werkvisa's voor jullie? Da's helemaal mooi.
Voor veel bands/labels zijn werkvisa's iets te prijzig maar die zijn wel de veiligste manier om als band te toeren.
Elk jaar is er wel 1 of 2 bands die op MDF zouden spelen maar die de VS niet binnen konden komen. Die hadden steevast geen werkvisa's.

Mooi om te horen dat Mascot ook zin heeft om meer Pestilence spul uit te brengen.
Eerst maar es het nieuwe youtube materiaal online pleuren!


Snark
Usericon van Snark
Posted 25-11-2008 7:49 by Snark Profiel van Snark

quote:
Op 23 november 2008 1:25 schreef GRINDBASHERS het volgende:
...
echter vind ik het weer typisch dat deze band weer alle credits lijkt te krijgen, terwijl er tig death-metal bands zich mijn inziens veel meer ingezet hebben om death-metal "alive" te houden. zo'n kneuzig "welk nummer wil jij graag dat we spelen-contest" zuigt ook behoorlijk mijn inziens. ...
ik vind 't zwaar klote ....


ben je echt serieus nu?

tering wat triest,


kabukiman
Usericon van kabukiman
Posted 25-11-2008 19:31 by kabukiman Profiel van kabukimanhttp://www.myspace.com/entrapmentdeathmetal

Dat "nummer contest" snap ik ook niet helemaal, ik bedoel...die ouwe nummers zijn toch wel geniaal (ook de producties waren prima).

Persoonlijk zou het me denk ik niks doen om bijvoorbeeld "out of the body" te horen met een moderne productie.

Die ouwe nummers worden dan ook een deel gedragen door nostalgie!

Voor de rest: erg nieuwschierig naar het nieuwe materiaal!



Snark
Usericon van Snark
Posted 25-11-2008 21:39 by Snark Profiel van Snark

aan de ene kant wel, aan de andere kant moet ik toch bekennen dat cd's als moshers 86 91 van anthrax eigenlijk mn favoriete anthrax cd is en de onlangs uitgepoepte exodus bonded by blood re-recording toch wel erg oke klikt...

ik ben best benieuwd hoe fanatiek een out of the body anno 192008 klinkt...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-11-2008 22:43 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 23 november 2008 12:09 schreef Naturens Galleri het volgende:
Teleurstellende opmerking van je, Pestilence moet zich namelijk juist opnieuw bewijzen. De Pestilence-platen van weleer kun je gewoonweg niet reproduceren, de tijd zal het leren hoe het deze keer uitpakt!


Ik geeft toe; reaktie=wat kort door de bocht, maar ik bedenk me steeds: de band hoeft dit helemaal niet te doen he; noem me naief, maar ik ben overtuigd dat het puur om de muziek gaat en niet om randverschijnselen. (Om het geld en eventuele 'roem' kan het nl. niet gaan in deze muziekstijl)

En wat betreft het bewijzen: Pestilence heeft een reputatie die hoge verwachtingen schept, oud werk evenaren is mss zelfs te laag ingeschat, eerder nog verder doorevolueren, aangezien altijd elk nieuw album anders is geworden dan het voorgaande.

Overigens is Pestilence origineel genoeg om een eigen 'niche' qua kenmerkende stijl te hebben (alleen al die typische 'alarmfase 1' riffs); je zou bewijsplicht dan juist ook kunnen toepassen bij nieuwe bands, in de trant van wat die dan wel niet toe te voegen hebben aan alle muziek die nu reeds door anderen al is bedacht...

En wbt die contest mbt heropnemen van oude nummers; volgens mij is dat een handreiking naar de fans die de -oer-oude Pestilence het gaafst blijven vinden, terwijl de band altijd door is blijven evolueren.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 25-11-2008 23:21]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Heer der Heerscharen
Usericon van Heer der Heerscharen
Posted 26-11-2008 0:35 by Heer der Heerscharen Profiel van Heer der Heerscharenhttp://www.monolith-deathcult.com

Ik zou geen nummer van Pestilence kunnen opnoemen, ik ken niets van ze. Het valt me alleen wel op dat doorgaans kritische mensen buigen als knipmessen als het over Pestilence gaat. Ik denk dan bijzelf, doet toch eens normaal.
Interessant om te zien en erg vermakelijk. Alsof de Heere Jezus is nedergedaald op aarde. Er is maar 1 Here Jezus en dat is Axl Rose. Obama en Mameli zijn valse profeten.

Als ik zo interviews met Patrick lees is hij een muzikant in hart en nieren en dat mag ik wel. Als ik echter zijn mediacoach zou zijn zou ik hem eerst dat half Nederlands/Engelse gettho hiphop taalgebuik afleren. Mijn allochtone leerlingen praten net zo.

Ik snap wat Grindbashers bedoeld, alleen komt het er niet helemaal lekker uit.

[Dit bericht is gewijzigd door Heer der Heerscharen op 26-11-2008 0:36]



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 26-11-2008 0:57 by M. Profiel van M.

quote:
Op 26 november 2008 0:35 schreef Heer der Heerscharen het volgende:
Ik zou geen nummer van Pestilence kunnen opnoemen, ik ken niets van ze. Het valt me alleen wel op dat doorgaans kritische mensen buigen als knipmessen als het over Pestilence gaat. Ik denk dan bijzelf, doet toch eens normaal.
Interessant om te zien en erg vermakelijk. Alsof de Heere Jezus is nedergedaald op aarde. Er is maar 1 Here Jezus en dat is Axl Rose. Obama en Mameli zijn valse profeten.

Als ik zo interviews met Patrick lees is hij een muzikant in hart en nieren en dat mag ik wel. Als ik echter zijn mediacoach zou zijn zou ik hem eerst dat half Nederlands/Engelse gettho hiphop taalgebuik afleren. Mijn allochtone leerlingen praten net zo.

Ik snap wat Grindbashers bedoeld, alleen komt het er niet helemaal lekker uit.

Ik snap ook wat jij bedoelt, alleen ziet het er nog steeds debiel uit. 3e persoon enkelvoud in de tegenwoordige tijd krijgt altijd een t. Dat moet zelfs voor een allochtone leerling nog wel te begrijpen zijn.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 26-11-2008 7:48 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 26 november 2008 0:35 schreef Heer der Heerscharen het volgende:


Ik snap wat Grindbashers bedoelt, alleen komt het er niet helemaal lekker uit.


...Daar heeft hij wel vaker last van.


Boeiender


Snark
Usericon van Snark
Posted 26-11-2008 9:14 by Snark Profiel van Snark

quote:
Op 26 november 2008 0:35 schreef Heer der Heerscharen het volgende:
Er is maar 1 Here Jezus en dat is Axl Rose.


amen


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 26-11-2008 12:05 by Naturens Galleri Profiel van Naturens Galleri

quote:
Op 25 november 2008 22:43 schreef Mutilator het volgende:
Ik geeft toe; reaktie=wat kort door de bocht, maar ik bedenk me steeds: de band hoeft dit helemaal niet te doen he; noem me naief, maar ik ben overtuigd dat het puur om de muziek gaat en niet om randverschijnselen. (Om het geld en eventuele 'roem' kan het nl. niet gaan in deze muziekstijl)

En wat betreft het bewijzen: Pestilence heeft een reputatie die hoge verwachtingen schept, oud werk evenaren is mss zelfs te laag ingeschat, eerder nog verder doorevolueren, aangezien altijd elk nieuw album anders is geworden dan het voorgaande.

Overigens is Pestilence origineel genoeg om een eigen 'niche' qua kenmerkende stijl te hebben (alleen al die typische 'alarmfase 1' riffs); je zou bewijsplicht dan juist ook kunnen toepassen bij nieuwe bands, in de trant van wat die dan wel niet toe te voegen hebben aan alle muziek die nu reeds door anderen al is bedacht...

En wbt die contest mbt heropnemen van oude nummers; volgens mij is dat een handreiking naar de fans die de -oer-oude Pestilence het gaafst blijven vinden, terwijl de band altijd door is blijven evolueren.

Je hebt gelijk bro, maar je weet toch dat ik van Pestilence houd?


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen