IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Pestilence Vorige pagina | Volgende pagina
Tucker 10-4 Harley
Ik rem alleen voor Jezus
Usericon van Tucker 10-4 Harley
Posted 20-01-2008 13:09 by Tucker 10-4 Harley Profiel van Tucker 10-4 Harley

quote:
Op 19 januari 2008 23:32 schreef Lampje het volgende:
Laat iedereen maar zeuren die wilt zeuren, ga er niet te veel over in discussie. Het is toch nooit goed, en je kan maar beter gewoon jezelf vermaken met het maken van goede muziek, in plaats van jezelf opvreten over wat anderen over jou en je muziek lopen zaniken. Zelf kunnen ze er vaak geen zak van, dus.....

Enne, ik vind alle Pestilence platen goed, en Spheres hoort daar zeker bij. Mocht dat je wat vrolijker maken !


Lampje for president


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 20-01-2008 13:11 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Hehehe, zeuren zit nu eenmaal in de natuurvan den Nederlander en zeker in de metalminnende Nederlander.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 20-01-2008 13:31 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 20 januari 2008 13:04 schreef mokka het volgende:
nee niet moeten maar je weet goed genoeg wat ik hiermee bedoel bijdehandje!


Je bedoelt dat jij bepaald wat een muzikant MOET spelen?


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-01-2008 13:36 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

P.Mameli moet maar spelen waar hij zin in heeft. Ik hoop alleen dat het nieuwe Pestilencemateriaal het peil van oude werk heeft. Maar dat horen we vanzelf wel. Ik zou wel beide bands gescheiden houden mochten er optredens volgen.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 20-01-2008 13:37]


Stolze
Usericon van Stolze
Posted 20-01-2008 21:10 by Stolze Profiel van Stolze

Stel dat Iron Maiden ooit was gestopt en na 14 jaar toch weer ging spelen en zeggen dat ze niks van de oude platen gaan spelen, wie zou er dan in hemelsnaam op zitten wachten.
En het draait er niet om hoe muzikaal onderlegd die oude nummers van Pestilence waren, het gaat erom hoe goed ze waren en in dat opzicht is de Spheres cd gewoon een drama, punt.
Ik zit er iig totaal niet op te wachten, Pestilence is dood, en Mameli is niet Pestilence maar van Drunen/Foddis en Uterwijk en Mameli waren dat.
Grappig ook dat je met C-187 niet wilt touren vanwege de muzikanten die niet kunnen maar wel met Pestilence met allemaal anderen, dat zegt genoeg over hoe begaan je met je ouwe band bent en vooral je fans.
Alsjeblieft Patrick, laat 't rusten, doe 't niet, ga verder met C-187 (gave cd btw) en ga niet gelijk weer met je verleden zitten rommelen, dacht ook echt dat je daar klaar mee was.

En om misverstanden te voorkomen, Pestilence is uiteraard nog geen schim van Iron Maiden.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-01-2008 23:59 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 20 januari 2008 21:10 schreef Stolze het volgende:
Stel dat Iron Maiden ooit was gestopt en na 14 jaar toch weer ging spelen en zeggen dat ze niks van de oude platen gaan spelen, wie zou er dan in hemelsnaam op zitten wachten.


Deze vergelijking staat of valt dan met de nieuwe plaat; als die goed genoeg is loopt het vanzelf vol; check hun A matter of life and death tour maar met het hele album en nauwelijks ouwe nummers: volle bak.

Maar terug naar Pestilence: er is allang gepost dat er ook van de oudere platen van voor Spheres nummers worden gespeeld, evenals van C-187; maw juíst voor ieder wat wils dus..

quote:
En het draait er niet om hoe muzikaal onderlegd die oude nummers van Pestilence waren, het gaat erom hoe goed ze waren en in dat opzicht is de Spheres cd gewoon een drama, punt.


Daarnaast heeft iedereen een ander idee van wat goed is, punt. Ik herinner me nog als de dag van gisteren de oude garde onder mijn vriendenkring die het toendertijd een sport maakten Spheres te kunnen naspelen; anderen zagen het als een soort ontdekkingsreis om er zoveel mogelijk nieuws in te horen, samen met de Cynic plaat die ongeveer gelijktijdig uitkwam.

quote:
Ik zit er iig totaal niet op te wachten, Pestilence is dood, en Mameli is niet Pestilence maar van Drunen/Foddis en Uterwijk en Mameli waren dat.


Dat zegt natuurlijk wat over je favo periode, maar is toch flink op af te dingen; vaak zijn uitvoerders vervangbaar (zoals Death) maar is het creatieve brein vd band het belangrijkste lid. Ik ben het overigens wel met je eens qua Marco Foddis'teksten.

quote:
Grappig ook dat je met C-187 niet wilt touren vanwege de muzikanten die niet kunnen maar wel met Pestilence met allemaal anderen, dat zegt genoeg over hoe begaan je met je ouwe band bent en vooral je fans.
Alsjeblieft Patrick, laat 't rusten, doe 't niet, ga verder met C-187 (gave cd btw) en ga niet gelijk weer met je verleden zitten rommelen, dacht ook echt dat je daar klaar mee was.
....


Wat dat 'grappig' stukje betreft is ook al over gepost; het gaat niet om 'begaan zijn met' maar om 'muzikale skills'; een punt waar Chuck Schuldiner vroeger ook vaak op werd afgebrand, maar wat ondertussen wel geweldige platen opleverde, waarmee de band doorontwikkelde; ik durf zelfs te beweren dat dat toendertijd ook gold voor het genre an sich.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 21-01-2008 0:23]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 21-01-2008 1:40 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 20 januari 2008 21:10 schreef Stolze het volgende:
...niks van de oude platen gaan spelen

...zegt genoeg over hoe begaan je met je ouwe band bent en vooral je fans.




?...volgens mij heb jij niet de moeite genomen om alles even rustig door te lezen...




In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 21-01-2008 2:53 by Doomy Profiel van Doomy

Hoe dan ook... ben wel benieuwd naar de nieuwe plaat... veel slechter dan de hedendaagse metalclique kan het niet zijn, maar uiteraard hoop ik dat het weer zo;n geniale plaat wordt als Spheres... go for it!


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 21-01-2008 8:50 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 20 januari 2008 21:10 schreef Stolze het volgende:
Stel dat Iron Maiden ooit was gestopt en na 14 jaar toch weer ging spelen en zeggen dat ze niks van de oude platen gaan spelen, wie zou er dan in hemelsnaam op zitten wachten.
En het draait er niet om hoe muzikaal onderlegd die oude nummers van Pestilence waren, het gaat erom hoe goed ze waren en in dat opzicht is de Spheres cd gewoon een drama, punt.
Ik zit er iig totaal niet op te wachten, Pestilence is dood, en Mameli is niet Pestilence maar van Drunen/Foddis en Uterwijk en Mameli waren dat.
Grappig ook dat je met C-187 niet wilt touren vanwege de muzikanten die niet kunnen maar wel met Pestilence met allemaal anderen, dat zegt genoeg over hoe begaan je met je ouwe band bent en vooral je fans.
Alsjeblieft Patrick, laat 't rusten, doe 't niet, ga verder met C-187 (gave cd btw) en ga niet gelijk weer met je verleden zitten rommelen, dacht ook echt dat je daar klaar mee was.

En om misverstanden te voorkomen, Pestilence is uiteraard nog geen schim van Iron Maiden.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 21-01-2008 9:13 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 20 januari 2008 21:10 schreef Stolze het volgende:
Stel dat Iron Maiden ooit was gestopt en na 14 jaar toch weer ging spelen en zeggen dat ze niks van de oude platen gaan spelen, wie zou er dan in hemelsnaam op zitten wachten.
En het draait er niet om hoe muzikaal onderlegd die oude nummers van Pestilence waren, het gaat erom hoe goed ze waren en in dat opzicht is de Spheres cd gewoon een drama, punt.
Ik zit er iig totaal niet op te wachten, Pestilence is dood, en Mameli is niet Pestilence maar van Drunen/Foddis en Uterwijk en Mameli waren dat.
Grappig ook dat je met C-187 niet wilt touren vanwege de muzikanten die niet kunnen maar wel met Pestilence met allemaal anderen, dat zegt genoeg over hoe begaan je met je ouwe band bent en vooral je fans.
Alsjeblieft Patrick, laat 't rusten, doe 't niet, ga verder met C-187 (gave cd btw) en ga niet gelijk weer met je verleden zitten rommelen, dacht ook echt dat je daar klaar mee was.

En om misverstanden te voorkomen, Pestilence is uiteraard nog geen schim van Iron Maiden.


Hier gaan we weer: Als Pestilence geen schim van wat Maiden is, waarom dan de vergelijking trekken in the first place? Spheres een drama? Misschien niet die heavy sound die je verwachtte, maar dat kan ook niet als je veel noten speelt. Dan hoor je niets meer van het spel. Gewoon allemaal mijn riffing en dus Pestilence stijl, net als C-187 trouwens. Gewoon Pest-stijl alleen met andere zang en ritmes. Moet je doorheen kunnen luisteren.

En verder, jij bepaald niet of Pestilence dood is. Door de vele reacties van fans door de jaren heen is gebleken dat Pestilence nog steeds populair is. Ik doe het voor die mensen. En voor mij gewoon een reden om plezier te hebben in het maken van nieuw materiaal. Natuurlijk ben ik niet alleen Pestilence. Maar als ik niet de muziek zou componeren, wie moet het dan doen?? Dan zou het niet die specifieke riffs hebben dat je kunt zeggen: hey dat is Pestilence. Qua tekst was Marco natuurlijk wel getallenteerd schrijver!

Nog effe over C-187....Ik kan en wil niet touren voor C als ik niet de originele line-up heb. Niemand kan Reinert vervangen. Dan zou het niet hetzelfde zijn. Mensen verwachten dat je het live ook kunt waarmaken. Tevens zou het tegenover de fans ook niet eerlijk zijn om met minder op de planken te staan.

Pestilence is nu gewoon Tony, Peter en Patrick. Simple as that.

Patrick M.


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 21-01-2008 9:13 by attematic Profiel van attematic

Het is Godbetert net of we hier in de brievenrubriek van een Aardschok/Metal Hammer zijn beland....triest.

Zelf vind ik het heel bewonderenswaardig dat Patrick (zelf?) zich hier komt verdedigen, maar dat hoeft hij natuurlijk niet...Let the music do the talking!

Toen van Drunen opstapte zou Pestilence kut worden...ze kwamen sterker dan ooit terug met Testimony. Spheres met guitaarsynthesizers zou nog slechter worden...het is een van de beste jazz/metal/fusion platen uit mijn collectie (en tijdloos geproduceerd bovendien!).

Dat de C-187 tour niet doorgaat vind ik zwaar klote (want op de site staat hij nog wel aangekondigd....) maar Pestilence in welke vorm ook zie ik graag eens verschijnen in een van de vele kleinere zalen die we tegenwoordig hebben.

De tijden van Dynamo en Waldrock:

zijn voorbij. Maar wacht eens ... Celtic Frost kwam ook sterk terug.


We zien wel waar het schip strand en wat de nieuwe werkjes brengen. Tot die tijd zal ik Pestilence nog niet afschrijven...ik heb nog geen noot nieuwe muziek onder die naam gehoord!


10.10.1942 - 20.11.2011


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 21-01-2008 9:24 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 20 januari 2008 13:36 schreef attila_de_hun het volgende:
P.Mameli moet maar spelen waar hij zin in heeft. Ik hoop alleen dat het nieuwe Pestilencemateriaal het peil van oude werk heeft. Maar dat horen we vanzelf wel. Ik zou wel beide bands gescheiden houden mochten er optredens volgen.


Dat zal ik zeker doen. Het nieuwe materiaal is natuurlijk voor mij al beter omdat ik geen rekening hoef je houden met of Peter het wel of niet zou kunnen drummen als ik componeer. Dus nu kan ik ook andere riffs verwerken die ik vroeger niet had kunnen gebruiken. Datzelfde geldt ook voor Reinert. Die kan ook alles drummen.

C-187=Pestilence. Zelfde riffing alleen andere zanger en drummer. En de ritmes zijn anders. Maar voor de rest is het gewoon Pest-stijl riffing....

Dus ik speel gewoon een paar van die songs live. Ik denk dan aan P.C.P en bijv. Roadblock.

Patrick.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-01-2008 9:25 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 21 januari 2008 9:13 schreef attematic het volgende:
Maar wacht eens ... Celtic Frost kwam ook sterk terug.





dat dacht ik ook. Als er en band heeft aangetoond dat je een band na een tijdje weer zinning de draad op kan pakken is het wel CF, de stijl is modern maar toch duidelijk gelinkd met hun beste oude werk. ik verwacht dat pestilence dat ook kan. Ook heb ik natuurlijk, net zoals iedereen hier duidelijke " wensen" over de invulling maar goed, die zijn voor iedereen anders en uiteindelijk zullen er altijd mensen ontevreden zijn. maar ik geef het wel een eerlijke kans en zal pas oordelen als ik de nummers zelf heb gehoord.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-01-2008 9:31 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Of men wacht met zeuren tot er een album of optreden is.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 21-01-2008 11:16 by Staalman Profiel van Staalman

Ik snap de discussie toch al niet... Het lijkt wel als iemand cd's van een band in huis heeft (in dit geval Pestilence), hij/zij ook meteen mag (mee)bepalen hoe die band zich voortaan moet gedragen, hoe ze nummers moeten schrijven en welke setlist er komt... en het belangrijkste of ze weer onder die naam na afwezigheid mogen doorgaan. Welkom in kortzichtig metalland! Flikker toch lekker op met dat gezeik. Laat Patrick Mameli lekker zijn gang gaan, als hij blij is met een doorstart van Petilence, mooi toch. Als je het niks vindt ga je lekker in een ander topic zitten mekkeren of lekker de oefenruimte in met je bandje (die je ook gewoon mag hebben, dus waarom Patrick ZIJN band niet?) en ga je lekker prutsen en hopen dat je ooit het muzikale niveau haalt dat Malmeli & co. allang geleden bewezen hebben wel te hebben. Of je het nou mooi of niet mooi vind, je kan er niet omheen dat de beste man een neusje voor riffwerk heeft en ook (zeker nu) een neusje heeft om geweldige muzikanten om zich heen te verzamelen.

Ik ben benieuwd naar toekomstig werk, met name vanwege de aanwezigheid van Peter Wildoer die in mijn optiek een zwaar onderschatte drummer is. Moet je hem even horen op Darkane of Majestic of Time Requiem. Hij beheerst echt alle stijlen.

Ik heb destijds ook lopen zeuren op zijn C-187 maar daar heeft Mameli mij ook vakkundig de mond gesnoerd door met een hele beste plaat op de proppen te komen. Dus ik heb geleerd om eerst braaf te wachten...

Zo moraal ridder Staalman zwaait af, en wacht af op wat Pestilence voor plaat uitbrengt.







"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 21-01-2008 19:54 by Lionheart Profiel van Lionheart

Ik hoop dat nieuwe plaat gaat klinken als de nieuwe van De Monolith Deathcult.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 21-01-2008 20:11 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 21 januari 2008 19:54 schreef Lionheart het volgende:
Ik hoop dat nieuwe plaat gaat klinken als de nieuwe van De Monolith Deathcult.


haha, dat wordt dan gegarandeerd een succes.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 21-01-2008 20:12 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Qua gitaargeluid? Lijkt mij erg sterk.

[Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 21-01-2008 20:12]


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 21-01-2008 20:13 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

Laat Pestilence maar gewoon als Pestilence klinken


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 22-01-2008 8:38 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 21 januari 2008 20:13 schreef Hub de Gallier het volgende:
Laat Pestilence maar gewoon als Pestilence klinken


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 22-01-2008 8:43 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 22 januari 2008 8:38 schreef REelax187 het volgende:



Ja, dat lijkt me echt wel het beste. Gewoon Pestilence als Pestilence laten klinken. Wees allen gerust, het zal niet het dunne Spheres geluid krijgen. De sound gaat moddervet worden. Ik heb in de loop der jaren zeker voor bijgeleerd op producer's vlak.

Patrick.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 22-01-2008 8:46 by REelax187 Profiel van REelax187

quote:
Op 21 januari 2008 11:16 schreef Staalman het volgende:
Ik snap de discussie toch al niet... Het lijkt wel als iemand cd's van een band in huis heeft (in dit geval Pestilence), hij/zij ook meteen mag (mee)bepalen hoe die band zich voortaan moet gedragen, hoe ze nummers moeten schrijven en welke setlist er komt... en het belangrijkste of ze weer onder die naam na afwezigheid mogen doorgaan. Welkom in kortzichtig metalland! Flikker toch lekker op met dat gezeik. Laat Patrick Mameli lekker zijn gang gaan, als hij blij is met een doorstart van Petilence, mooi toch. Als je het niks vindt ga je lekker in een ander topic zitten mekkeren of lekker de oefenruimte in met je bandje (die je ook gewoon mag hebben, dus waarom Patrick ZIJN band niet?) en ga je lekker prutsen en hopen dat je ooit het muzikale niveau haalt dat Malmeli & co. allang geleden bewezen hebben wel te hebben. Of je het nou mooi of niet mooi vind, je kan er niet omheen dat de beste man een neusje voor riffwerk heeft en ook (zeker nu) een neusje heeft om geweldige muzikanten om zich heen te verzamelen.

Ik ben benieuwd naar toekomstig werk, met name vanwege de aanwezigheid van Peter Wildoer die in mijn optiek een zwaar onderschatte drummer is. Moet je hem even horen op Darkane of Majestic of Time Requiem. Hij beheerst echt alle stijlen.

Ik heb destijds ook lopen zeuren op zijn C-187 maar daar heeft Mameli mij ook vakkundig de mond gesnoerd door met een hele beste plaat op de proppen te komen. Dus ik heb geleerd om eerst braaf te wachten...

Zo moraal ridder Staalman zwaait af, en wacht af op wat Pestilence voor plaat uitbrengt.


AMEN

P.M.





Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-01-2008 8:49 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik snap niet waar iedereen zich druk om maakt, who cares wat anderen van je creaties vinden. Imho maak je muziek die je zelf het leukst vind om te maken en als anderen daar een probleem mee hebben, boeiend ..

Of je moet Metallica zijn, zo;n psych kost ook wat ..


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-02-2008 22:31 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Staalman heeft het hier idd mooi verwoord.

ff wat anders: kennen mensen de Metalmind heruitgave van Spheres? Het lijkt dat deze heruitgave wel door Roadrunner is goedgekeurd.



Hier staat een onthullend voorwoord in over wat er zich toendertijd achter de schermen afspeelde.
De cd heeft enkele bonus trx, nl: Demise of time en Soul search -beide geremixed- aangevuld met 2 livenummers van een VPRO - Villa 65 uitzending (dit doet me meteen verlangen naar een volledige opname met alle nummers, maar bestaat die wel?)

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 10-02-2008 23:50]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 11-02-2008 5:53 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

Ik heb enkele die Metalmind-uitgave van MindReflections, maar ik heb gezien dat onze lokale platenboer die andere twee ook in huis heeft.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen