IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koken ist Krieg! Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-07-2003 0:57 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Succesje van vanavond, makkelijke ovenschotel voor ca. vier personen:

- 3 courgettes, in plakjes van ca. 1 cm dik
- 2 rode uien, in ringetjes
- halve bol knoflook, de teentjes geplet
- 250 gr. pistachenoten, gepeld en grof gehakt
- olijfolie
- ca. 250 gr. geitenkaas, verkruimeld
- ca. 5 eetl. honing
- handvol thijmblaadjes
- wat peper & zout naar smaak

Verwarm de oven voor op 180 graden Celcius.

Verhit wat olijfolie in een grote pan (of beter nog, gebruik 2 pannen), test af en toe met wat knoflook of het al heet genoeg is. Begint het te sissen en spetteren, dan is het heet genoeg. Draai het vuur lager en bak de geplette teentjes knoflook, voeg daarna de ringetjes rode ui toe. Doe dit dus in twee pannen, dat schiet meer op met de courgette. De plakjes dienen nl. aan beide kanten gebakken te worden. Als dat gebeurd is (wees niet beschroomd om meer olijfolie erbij te gooien) kan je de ovenschaal invetten en de courgette + knoflook + ui erin doen. Maak er maar wat moois van.
Doe er vervolgens de geitenkaas en pistachenoten overheen, en de thijmblaadjes. Hier dan weer wat honing overheen, erg leuk om het direct uit de pot te gieten, zorg dat het niet al te veel is en dat het een beetje gelijkmatig verdeeld is.
Half uur in de oven en klaar!

Serveer bv. (zoals vanavond ) met radijs-rucolasalade & citroenrisotto. Maar met gewone risotto kan vast ook prima.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 07-07-2003 1:01 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

Zeg Dwaallicht, spekjes bakken he, moet je daarvoor nou boter in de pan doen of niet? (serieuze vraag, ik ben een newbie)


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-07-2003 1:02 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Dat moet je vooral aan een ex-vego als ik vragen (alleen in restaurants eet ik vleesch, momenteel).

Maar goed, voor spek (spekkies?? wat zijn dat? bedoel je katenspek, spekblokjes, of speklapjes) heb je hoogstwaarschijnlijk geen boter nodig, omdat het zelf zoveel vet heeft. Begin wel met laag vuur, totdat het vet er een beetje is uitgelopen (anders brandt het, dunkt me, te snel aan).


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 07-07-2003 1:06 by Morgil Profiel van Morgil

quote:
Op 7 juli 2003 1:01 schreef Claw het volgende:
Zeg Dwaallicht, spekjes bakken he, moet je daarvoor nou boter in de pan doen of niet? (serieuze vraag, ik ben een newbie)


doe maar wel..anders brand het ERG snel aan (believe me, I know it)


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 07-07-2003 1:07 by Iskariot Profiel van Iskariot

Ligt eraan, als je nog andere dingen erbij doet die lang koken wel, adners niet.

Zow dat waren weer mn kookkunsten


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-07-2003 1:09 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 7 juli 2003 1:06 schreef Morgil het volgende:
doe maar wel..anders brand het ERG snel aan (believe me, I know it)

Heh? Hoe krijg je dat voor elkaar dan, op überhoog vuur of zo?


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 07-07-2003 1:09 by B6R6A6M Profiel van B6R6A6M

Ik heb nu wel "het bruine bonen in tomatensaus kookboek voor studenten" maar volgens mij wordt het echt een ramp als ik over enkele maanden zelf zal moeten koken.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 07-07-2003 1:10 by Iskariot Profiel van Iskariot

Het zijn volgens mij witte bonen


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-07-2003 1:12 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Daarom moet je ook eerst thuis oefenen! Sta je ook minder voor lul.

Damn, wat is koken toch leuk. Vandaag echt lekkere dingen gemaakt en gegeten, en dinsdag voor negen man weer een teringzooi lekkers op tafel zetten.
Toen ik op kamers ging wist ik niet eens hoe ik rijst en/of macaroni moest maken. Al doende leert men.


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 07-07-2003 1:13 by B6R6A6M Profiel van B6R6A6M

quote:
Op 7 juli 2003 1:10 schreef Iskariot het volgende:
Het zijn volgens mij witte bonen




Je hebt gelijk, het gaat al mis voor ik begonnen ben.

quote:
Op 7 juli 2003 1:12 schreef Dwaallicht het volgende:
Daarom moet je ook eerst thuis oefenen! Sta je ook minder voor lul.

Damn, wat is koken toch leuk. Vandaag echt lekkere dingen gemaakt en gegeten, en dinsdag voor negen man weer een teringzooi lekkers op tafel zetten.
Toen ik op kamers ging wist ik niet eens hoe ik rijst en/of macaroni moest maken. Al doende leert men.


Macaroni en rijst kan ik al wel maken. Als ik over twee weken naar Engeland op vakantie ga dan ga ik weer koken, met een beetje hulp van mijn vader. Ik heb vrijwel nooit lekker gegeten in een Engels resteaurant dus ik zal niet opvallen. Als ik de basis nog wat beter leer moet het gaan lukken.

[Dit bericht is gewijzigd door B6R6A6M op 07-07-2003 1:20]


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 07-07-2003 1:24 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 7 juli 2003 1:02 schreef Dwaallicht het volgende:
Dat moet je vooral aan een ex-vego als ik vragen (alleen in restaurants eet ik vleesch, momenteel).

Maar goed, voor spek (spekkies?? wat zijn dat? bedoel je katenspek, spekblokjes, of speklapjes) heb je hoogstwaarschijnlijk geen boter nodig, omdat het zelf zoveel vet heeft. Begin wel met laag vuur, totdat het vet er een beetje is uitgelopen (anders brandt het, dunkt me, te snel aan).


Ja ik bedoelde van die kleine spekreepjes. Ik dacht inderdaad al zoiets van "er zit al veel vet in". Maar thanks. Geen boter, eerst even vet eruit laten lopen, check.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 07-07-2003 1:29 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 7 juli 2003 1:24 schreef Claw het volgende:
Ja ik bedoelde van die kleine spekreepjes. Ik dacht inderdaad al zoiets van "er zit al veel vet in". Maar thanks. Geen boter, eerst even vet eruit laten lopen, check.
Je kan het!!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-07-2003 2:03 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Spekjes bakken ?
Vuur redelijk hoog houden, anders worden ze soppig en ubervet ... als ze klaar zijn met een schuimspaan (keigrote lepel met gaatjes) snel uit de pan halen, zo maak je ze goed knapperig en niet al te vet.

Dat soort dingen moet je nooi aan een zondagsvegetariër vragen Claw.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 07-07-2003 2:13 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 7 juli 2003 2:03 schreef Jenje het volgende:
Spekjes bakken ?
Vuur redelijk hoog houden, anders worden ze soppig en ubervet ... als ze klaar zijn met een schuimspaan (keigrote lepel met gaatjes) snel uit de pan halen, zo maak je ze goed knapperig en niet al te vet.

Dat soort dingen moet je nooi aan een zondagsvegetariër vragen Claw.


Ja dat hard bakken, daar ben ik ook wel voor. Zachte drel-spekjes sucken. En eeuhm, zo'n lepel heb ik niet, dus het vet heb ik ook maar door de boerenkool heengegooid, dat maakt toch nie zo uit


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-07-2003 2:14 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 7 juli 2003 2:13 schreef Claw het volgende:
Ja dat hard bakken, daar ben ik ook wel voor. Zachte drel-spekjes sucken. En eeuhm, zo'n lepel heb ik niet, dus het vet heb ik ook maar door de boerenkool heengegooid, dat maakt toch nie zo uit
en by the way, je bent student, dus niet zeiken.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 07-07-2003 2:15 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 7 juli 2003 2:14 schreef Jenje het volgende:
en by the way, je bent student, dus niet zeiken.


... je moet toch een keer beginnen met leren koken


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-07-2003 2:16 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 7 juli 2003 2:15 schreef Claw het volgende:
... je moet toch een keer beginnen met leren koken
Ja.

Dat Klopt
Wat kun je allemaal al?


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 07-07-2003 2:59 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 7 juli 2003 2:16 schreef Jenje het volgende:
Ja.

Dat Klopt
Wat kun je allemaal al?


Ik denk dat ik opzich wel zo'n beetje alle basisgerechten *kan* als ik er een kookboek bij pak en me er in ga verdiepen

Maar *als* ik kook, doe ik dat vaak voor mezelf alleen of voor 2 personen, en dan ga ik toch vaak voor wat makkelijks als een aardappel-schoteltje met wat groente uit blik en een lapje vleesch ofzo.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Appel
Stoomfiets Speaking!
Usericon van Appel
Posted 07-07-2003 14:17 by Appel Profiel van Appelhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_user.php?id=2048

ik heb gister gekookt
spaghetti
niet dat het lekker was mja


Red de fietsen de winter door.


lord Kaas
Usericon van lord Kaas
Posted 07-07-2003 20:03 by lord Kaas Profiel van lord Kaas

Hiero vanvond ook weer een culinair hoogstandje!

1x spareribs hot en een kleintje B&J strawberry.

Helemaal zelf besteld


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 08-07-2003 0:59 by B6R6A6M Profiel van B6R6A6M

Spareribs eten is gaaf, lekker met je handen eten, net als vroeger!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-07-2003 9:25 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 7 juli 2003 1:02 schreef Dwaallicht het volgende:
Dat moet je vooral aan een ex-vego als ik vragen (alleen in restaurants eet ik vleesch, momenteel).





Meen je dat nou?


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 08-07-2003 10:18 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 7 juli 2003 1:02 schreef Dwaallicht het volgende:
Dat moet je vooral aan een ex-vego als ik vragen (alleen in restaurants eet ik vleesch, momenteel).
Hoelang heb je eigenlijk geen vlees gegeten? Het lijkt me nl nogal een aanslag op je spijsvertering, als je tijden geen vlees gegeten hebt.


Don't blush when I rip you open


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 08-07-2003 10:30 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

Shit heej, ik moest wat water toevoegen aan olijfolie, aangezien ik alleen zonnebloemolie had, gebruikte ik dat maar. Dus ik gooi dat in de wok, zet de plaat aan.. ehm... dat moet je dus niet doen... Het begon te knetteren en spetteren als een gek en me hele keuken zat onder de olie.



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 08-07-2003 10:32 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 7 juli 2003 1:01 schreef Claw het volgende:
Zeg Dwaallicht, spekjes bakken he, moet je daarvoor nou boter in de pan doen of niet? (serieuze vraag, ik ben een newbie)

als je een anti aanbak pan hebt hoeft het niet, dat spek het al vet genoeg van zichzelf


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen