IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koken ist Krieg! Vorige pagina | Volgende pagina
No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 25-06-2003 12:54 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

quote:
Op 25 juni 2003 12:53 schreef DMTR het volgende:
Toevallig in Zwolle op het Grafisch Lyceum gezeten ?


Nee ook niet, ik kom/kwam opzich wel vrij regelmatig in Zwolle.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 25-06-2003 12:55 by Mithrandir Profiel van Mithrandirhttp://www.headachemagazine.nl

quote:
Op 25 juni 2003 12:52 schreef No Nonsense het volgende:
M'n kabel zal ook niet gauw in je Macaroni verzuipen.


Ik zou het ook niet waarderen als je je 'kabel' in mijn macaroni zou stoppen.


Arwen ná anvanya vendë ecénien


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 25-06-2003 12:55 by DMTR Profiel van DMTRhttp://www.shadowsofdisgust.com

Daar heb ik wel twee jaar gewoond en gekookt (jaaa, on topic) dus misschien daar ergens van ???


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 25-06-2003 12:57 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

quote:
Op 25 juni 2003 12:55 schreef DMTR het volgende:
Daar heb ik wel twee jaar gewoond en gekookt (jaaa, on topic) dus misschien daar ergens van ???


Ik weet het zo niet, kan best zijn dat ik je daar is gezien/gesproken heb, mischien bij een optreden, festival of bij de dokter ofzo.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 25-06-2003 12:57 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

quote:
Op 25 juni 2003 12:55 schreef Mithrandir het volgende:
Ik zou het ook niet waarderen als je je 'kabel' in mijn macaroni zou stoppen.




The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-06-2003 13:05 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Marineren is helemaal niet veel werk hoor, je moet alleen plannen. Dus wat je ook gaat marineren, doe het de avond van te voren in je marinade.

Ik heb zelf een hekel aan Knorr- en Conimex pakjes, de smaak is veel vlakker dan het echte werk en er zit teveel zout in anders snappen die domme Hollanders het niet.
Ik maak zelf nooit Indonesisch eten, hou er niet zo van. Geef mij maar Indisch dan wel thais.
Je moet gewoon een lekker recept zoeken en aan iemand vragen (hier bv.) wat vage shit-artikel zussemezo is en waar je het kan krijgen. Bij de Albert Heijn kom je een heel eind en anders kan je nog altijd naar de toko.

Als Man van Iemands Dromen dien je goed te kunnen koken, onmisbare vaardigheid .


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 25-06-2003 13:07 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ik haat koken.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 25-06-2003 13:08 by Mithrandir Profiel van Mithrandirhttp://www.headachemagazine.nl

quote:
Op 25 juni 2003 13:07 schreef Leviathanica het volgende:
Ik haat koken.


Dan kook ik toch voor je?


Arwen ná anvanya vendë ecénien


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 25-06-2003 13:10 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

quote:
Op 25 juni 2003 13:05 schreef Dwaallicht het volgende:
Marineren is helemaal niet veel werk hoor, je moet alleen plannen. Dus wat je ook gaat marineren, doe het de avond van te voren in je marinade.

Ik heb zelf een hekel aan Knorr- en Conimex pakjes, de smaak is veel vlakker dan het echte werk en er zit teveel zout in anders snappen die domme Hollanders het niet.
Ik maak zelf nooit Indonesisch eten, hou er niet zo van. Geef mij maar Indisch dan wel thais.
Je moet gewoon een lekker recept zoeken en aan iemand vragen (hier bv.) wat vage shit-artikel zussemezo is en waar je het kan krijgen. Bij de Albert Heijn kom je een heel eind en anders kan je nog altijd naar de toko.

Als Man van Iemands Dromen dien je goed te kunnen koken, onmisbare vaardigheid .


Altijd weer een genot om jou iedereen over 1 kam te zien scheren met je domme hollanders.

Maar koken is inderdaad heerlijk en word ook inderdaad door menig vrouw gewaardeerd!
Heel af en toe kook ik ook voor een wat grotere groep 7 tot 9 man ongeveer, en dan is er niks mooiers dan 's avonds het eindresultaat op tafel te kunnen zetten van uren werk en dan naar een stel tevreden gezichten te kijken. En zelf te genieten natuurlijk.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 25-06-2003 13:13 by Mithrandir Profiel van Mithrandirhttp://www.headachemagazine.nl

Ik heb een keer gekookt voor de mensen van The Gathering. Wou niet dat er te weinig op tafel verscheen. Uiteindelijk hield ik meer dan de helft over!!! Was trouwens ook mijn macaroni.


Arwen ná anvanya vendë ecénien


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 25-06-2003 13:14 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

quote:
Op 25 juni 2003 13:13 schreef Mithrandir het volgende:
Ik heb een keer gekookt voor de mensen van The Gathering. Wou niet dat er te weinig op tafel verscheen. Uiteindelijk hield ik meer dan de helft over!!! Was trouwens ook mijn macaroni.



Krijg je The Gathering over de vloer maakt tie macaroni!


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 25-06-2003 13:20 by Mithrandir Profiel van Mithrandirhttp://www.headachemagazine.nl

quote:
Op 25 juni 2003 13:14 schreef No Nonsense het volgende:

Krijg je The Gathering over de vloer maakt tie macaroni!


LOL Maar wat is daar mis mee?


Arwen ná anvanya vendë ecénien


Sassette
Usericon van Sassette
Posted 25-06-2003 13:22 by Sassette Profiel van Sassettehttp://jakobavisser.hyves.nl/

quote:
Op 25 juni 2003 13:20 schreef Mithrandir het volgende:
LOL Maar wat is daar mis mee?


idd macaroni is lekker!!!!!!!!!!!!


How Will I Laugh Tomorrow When I Can't Even Smile Today


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-06-2003 13:31 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 25 juni 2003 13:10 schreef No Nonsense het volgende:
Altijd weer een genot om jou iedereen over 1 kam te zien scheren met je domme hollanders.

Haha, maar zo is het wel -- in die zin dat de smaak ook in bijna alle aziatische restaurants vlak gehouden wordt.
Ik ben echt niet zo'n bikkel of zo qua tolerantie voor pittigheid, maar als je in een Chinees of Indonees restaurant 'pittig' ziet staan dan betekent het dat er een piepklein pitje van een pepertje gebruikt is voor de marinade.

Volgens mij kan je net zo goed een blokje groentebouillon en een kwak ve-tsin gebruiken ipv een pakje Conimex.

Nou OK, een receptje dan, voor eigengemaakte currypasta, te combineren met genoeg groente voor een groentecurry voor ca. 4 personen (je weet wel, dat spul dat ook in die potten van Patak zit). Uit het hoofd dus schiet me niet af als ik iets vergeten ben.

Pak 3 rode uien, ca. 5 cm gemberwortel, pak 'm beet 6 groene chilipepers, halve bol knoflook (meer is niet erg), 2 eetlepels komijnzaad, 2 eetlepels korianderzaad, 1 eetlepel mosterdzaad, wat olijfolie, 1 bolletje nootmuskaat, paar stengels citroengras, paar kruidnagelen, 1 eetlepel kardamompitten.
Pel de kardamompitten. Rooster de komijn, de koriander, het mosterdzaad, de kardamom en de kruidnagelen in een droge koekenpan (dus geen olie of wat dan ook erbij!). Rooster het op laag vuur, totdat de mosterdzaadjes beginnen te ploffen.
Stamp de boel in een vijzel fijn. Ruik dit alles. Rasp het bolletje nootmuskaat erboven.
Pel de ui, schil de gemberwortel, ontdoe de chilipepers van hun pitjes (hoeft niet per sé, maar is wel aan te raden voor de beginner), pel de tenen knoflook. Pureer in een keukenmachine (of in een staafmixer die je ook op een bijbehorend bakje kunt zetten) de ui, gember, knoflook, chilipepers en citroengras; als de machine het niet kan hebben zal je één en ander van te voren in behapbare brokken moeten snijden. Voeg een scheutje olijfolie toe en meng alles goed. Doe hierna de specerijen die je gestampt hebt + de geraspte nootmuskaat erbij. Goed mengen en klaar is je curry pasta. Kom daar maar eens om bij de Conimex.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 25-06-2003 13:40 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

Thnx Dwaallicht.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-06-2003 14:49 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Vanavond gemarineerde kalfsoesters op het menu.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 25-06-2003 15:00 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

Vanavond denk ik maar een Beef shanghai.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


R.
Usericon van R.
Posted 25-06-2003 16:07 by R. Profiel van R.

Ik weet alleen hoe je een ei kan koken hahaha. hail the magnetron


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-06-2003 16:17 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Miehoen van Conimex

Prima voer!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-06-2003 17:48 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 25 juni 2003 12:47 schreef Mithrandir het volgende:
Moet je even geduld hebben. Ik ga eerst op vakantie. Dan mag je wel (samen met Ghoulliette) bij me komen eten.

Oh ja, de logeerkamer heeft een twee-persoons bed.

ROFL



Stormblast
Vleeschboom from Hell
Usericon van Stormblast
Posted 26-06-2003 8:28 by Stormblast Profiel van Stormblast

quote:
Op 9 oktober 2001 18:35 schreef Jenje het volgende:
oh ja
maandag gefrituurde aardappels
dinsdag friet
woensdag aardappelpartjes
my ass


De eerste 3 ben ik wel voor te vatten, maar no offence maar je ass hoef ik niet
BTW mensen met een magnetron of een kokende vriendin zijn die ook stoer

[Dit bericht is gewijzigd door Stormblast op 26-06-2003 8:33]


This day of reckoning will be unavenged Glory of wrathful inignation I deny god and all religion Turn up the whites of their eyes... Dechristianize . http://www.last.fm/user/Meneer-Koffie/


Stormblast
Vleeschboom from Hell
Usericon van Stormblast
Posted 26-06-2003 8:34 by Stormblast Profiel van Stormblast

fuck dubbelpost

[Dit bericht is gewijzigd door Stormblast op 26-06-2003 8:35]


This day of reckoning will be unavenged Glory of wrathful inignation I deny god and all religion Turn up the whites of their eyes... Dechristianize . http://www.last.fm/user/Meneer-Koffie/


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-06-2003 8:40 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

gister heeft koning Wiltink kip gemaakt met aardappeltjes en erwtjes, en hij heeft ook nog de afwas gedaan. hoe ideaal kan een huisgeno(o)t zijn........


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 26-06-2003 9:39 by DMTR Profiel van DMTRhttp://www.shadowsofdisgust.com

tssss.....ik kook jullie er allemaal uit man...


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-06-2003 12:25 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 26 juni 2003 9:39 schreef DMTR het volgende:
tssss.....ik kook jullie er allemaal uit man...

kook jij maar gaar in je eigen sop


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen