IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koken ist Krieg! Vorige pagina | Volgende pagina
Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 26-11-2001 23:28 by Lord Morgoth Profiel van Lord Morgoth

*kuch* geen slap gelul *kuch*


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-02-2002 17:47 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

TOTAL DESSSSS-AH!!!

Recept: wodka-citroen-peper-ijs!!

Rasp een citroenschil (alleen het gele stuk, wat daaronder zit is te bitter) en giet hierbij ca. 0,25 l. water. Doe hier ca. 120 gr. witte suiker bij. Pak een Spaanse Peper, snij hem in de lengte door, haal de pitjes eruit en snij hem in reepjes. Doe dit bij je siroop-spul wat je al hebt. Breng dit aan de kook, en laat het onder af en toe roeren ca. 5 minuten pruttelen.
Pers intussen 3 citroenen uit. Na de vijf minuten doe je dit citroensap bij je siroop, samen met ca. 100 ml. water. Haal de stukjes peper eruit, deze kan je nu eten (de smaak is in de siroop getrokken) of gebruiken als garnering, of gewoon weggooien.
Scheid een ei, doe iets leuks met de dooier en klop het eiwit flink op tot het lekker luchtig is. Vouw/roer/meng dit eiwit door/met je ijsmengsel; doe dit echter pas als dit mengsel koel is!! (ca. een uur in de koelkast zetten; het moet echt net zo koud zijn als de andere spullen in de koelkast).

Als dit koud is en het eiwit er doorheen zit, kan het in de ijsmachine (ik had er één van een vriend geleend... de bak moet minimaal achttien uur van tevoren in de vriezer staan). Als je die niet hebt, moet het anders. Het enige dat een ijsmachine doet is roeren en bevriezen. Als je je ijs mengsel nl. zonder iets te doen gaat bevriezen, krijg je allemaal ijskristallen = niet lekker! Dat soort spul kan je al in de supermarkt kopen, het heet 'ijslollies' en kost een knaak per kilo of zo.
Het roeren van de ijsmachine gaat die kristalvorming tegen, en zo krijg je dan sorbet-ijs.
Als je dus zo'n ding niet hebt, zul je ongeveer elk uur de boel los moeten roeren/kloppen. Ik heb daar geen ervaring mee. Je kunt ook een Limp Bizkit-fan in een koelcel zetten en die gewoon rustig laten roeren in het ijsmengsel als je hem belooft dat-ie met Fred Durst mag gaan jammen (na afloop schiet je hem gewoon dood, natuurlijk).

Ehhh OK, laat dat laatste maar en zorg dat je aan een ijsmachine komt

Over het ijs gaat in principe een klein scheutje wodka. Toen ik het hoorde dacht ik echt van 'BAH WAT VIES WODKA OVER IJS' maar het werkt dus echt ontzettend goed! Doe wel de wodka de dag van tevoren in de vriezer, het bevriest niet vanwege de alcohol maar het moet gewoon ijskoud zijn.

Eet smakelijk!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 25-02-2002 17:58 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 25 februari 2002 17:47 schreef Dwaallicht het volgende:
Je kunt ook een Limp Bizkit-fan in een koelcel zetten en die gewoon rustig laten roeren in het ijsmengsel als je hem belooft dat-ie met Fred Durst mag gaan jammen (na afloop schiet je hem gewoon dood, natuurlijk).



winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 25-02-2002 18:35 by winters rage Profiel van winters rage

quote:
Op 9 oktober 2001 14:06 schreef SheRa het volgende:
Mannen die kunnen koken zijn stoer.

kickuh!!
ik ben stoer
(kan groente,aardappelen, nasi, lasagna ed maken)
oja ik ken ook bambix klaarmaken voor mezelf ( lekker als ik sochends uit werk terug kom )


My madness, my sadness


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 25-02-2002 19:51 by Iskariot Profiel van Iskariot

[ervaring mode]
Ga NOOOIT maar dan ook NOOOOOOIT lange gesprekken lange gesprekken voeren met mensen tijdens koken.
[/ervaring mode]


Mordheim
No rest for the wicked
Usericon van Mordheim
Posted 25-02-2002 23:19 by Mordheim Profiel van Mordheim

gevonden door wat te proberen (allé het vlees dan) :voorgerecht: "camembert met nootjes" kroketten hoofdschotel: Lamsfilet ala mordheim met gratin dauphinoise (of zoiets geschreven)voor 2 personen
NODIG:
2 lamsfilets
cognac
bakje champignons
bakje room
camembert
noten (geen pinda's: gewone noten die je bijvoorbeeld bij studentenhaver vindt (die platte ovale witte noten) )
1 ei
paneermeel
provencaalse kruiden
basillicum
aardappelen
bakboter
peperselie

BEREIDING:
VOORGERECHT:
1.je neemt een kwart uit de cirkel camembert en snijd die in 2
2.je snijd de noten en de basillicum fijn en mengt de 2
3.je legt een laagje van dit mengsel op een half kwartje camembert
4. je drukt de 2 helften goed samen
5. je klutst het ei en dompelt een kwart gevulde camembert erin
6. je rolt dat kwart door paneermeel totdat het helemaal vol hangt met paneermeel
7. je doet hetzelfde voor het 2de kwart
8. deze 2 een half uur in de ijskast
9. eruit halen en in het frituurvet bakken
HOOFDSCHOTEL
eerst oven op 200°C een 20tal minuten voorverwarmen met de heteluchtblazer
AARDAPPELEN:
1.je neemt een ovenschotel van pakweg maximum 30 cm en smeert die aan de binnekant vol boter
2. je schilt de aardappelen en wast ze en snijd ze daarna in flinterdunne schijfjes en legt ze gewoon in de schotel (niet plat, gewoon op hun rand leggen)
3.dit doen tot de schotel vol is
4. de room erbij kappen totdat de room op 3/4de hoogte komt van de schotel
5.in de oven zetten: een half uur op hetelucht en een kwartier op grill
VLEES:
1. je kruid de stukken vlees met een vleugje peper en zout
2. je bakt het vlees totdat het bijna goed is
3. je haalt het vlees eruit
4. je bakt de champignons in de pan en als ze bijna klaar zijn: room toevoegen
5. je legt het vlees erbij in de pan
6. direct beetje cognac toevoegen (de stop van de fles is goed als maat)
7. provencaalse kruiden toevoegen, effe laten sudderen
8. voor opdienen: leg wat peperselie in het frituurvet om te laten bakken, als dit klaar is leg je dit op het vlees

Smullen maar


"The stars themselves once lived and died at my command, and yet you still dare to oppose my will."


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 26-02-2002 8:29 by Styhn Profiel van Styhnhttp://n/a

quote:
Op 25 februari 2002 19:51 schreef Iskariot het volgende:
[ervaring mode]
Ga NOOOIT maar dan ook NOOOOOOIT lange gesprekken lange gesprekken voeren met mensen tijdens koken.
[/ervaring mode]


Daar zit vast een smeuïg verhaal achter, voor de draad ermee


11.45: restate my assumptions


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 26-02-2002 9:21 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

ehhh voorgebakken stobroodje in de oven
paturain mensen met jonge kaas schaafsel, dat tussen het stokbrood pleuren en dan met tomaten soep eten. lekker makkelijk en heerlijk.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 26-02-2002 9:24 by suzanne (Bestuurslid stichting) Profiel van suzanne

Variantje op stokbroodje van Cadaveria: Besmeer een afbakstokbroodje met mosterd, leg er brie op en smeer daar honing overheen. Broodje afbakken in de oven en warm opeten


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 26-02-2002 9:42 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

ai en ik heb nog niet gegeten! Maar ik weet wel wat ik vanavond ga eten! thnx voor de tip.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 27-02-2002 10:35 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 26 februari 2002 8:29 schreef Styhn het volgende:
Daar zit vast een smeuïg verhaal achter, voor de draad ermee

Nou zo smeuig is het niet (wat ik gemaakt had wel, maar dat was niet echt de bedoeling bij dat gerecht). Was laatst babi pangang met nasi aan het maken, moest alleen nog de rijst koken, ik dus alles op een laag pitje zetten. Rijst moet +- 7 minuten koken, ik dus ff met iemand een beetje lullen, vergeet ik de tijd. Resultaat: rijst is pap geworden en vlees was zwaar aangebrand. Lekker joh!!!

(zo boeiend is dit verhaal niet, maar het gebeurde de avond dat ik dit topic zag, ik was redelijk pissed off).


Jade
Usericon van Jade
Posted 03-03-2002 14:21 by Jade Profiel van Jade

Een van mijn succesrecepten:

Courgette a la Annelies

Men neme 2 courgettes en wast ze. Snijdt de topjes eraf en snijdt ze in plakjes van ong. 2 a 3 mm. Verhit ondertussen een pan met een laagje olie of verhit de frituurpan. Pak een plastic bak die afsluitbaar is en doe er (nagelang de hoeveelheid courgette) een hoeveelheid fijn maismeel in. Schudden maar! Zorg dat het maismeel goed verdeeld is. Leg op een bord twee velletjes keukenpapier.

Als het vet heet genoeg is schud je overtollig maismeel eraf en leg je de pan vol met schijfjes. Nagelang de hoeveelheid vet kun je er wel/niet meerdere lagen ingooien zonder dat ze aan elkaar plakken.
Als je in een pan een laag frituurt dan draai je de de schijfjes om als een kant lichtbruin is en haalt ze eruit als de schijfjes goudbruin net niet donkerbruin zijn. Blijf erbij want opeens kan het heel snel gaan en dan heb je verbrande! Door het frituren komt de zoete smaak van courgette vrij; heerlijk!

Brengt het op smaak met wat zout en eet smakelijk!



Jade
Usericon van Jade
Posted 03-03-2002 21:17 by Jade Profiel van Jade

recept van Muilkorfje;

bak een worstebroodje in de oven. Doop het worstebroodje royaal in de chocoladepasta.

Eet smakelijk!


SQT
Usericon van SQT
Posted 03-03-2002 21:18 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Worstenbrood met chocoladepasta? yuck...


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 07-03-2002 18:20 by Angela Mortis Profiel van Angela Mortis

Crème glacée à la vanille

Hier een recept voor een soort Frans ijs wat jullie toch wel even moeten proberen. Het lijkt een beetje op een crème renversée/brulée.

150g suiker,
½ liter melk,
6 eigeel,
¼ liter crème fraiche,
2 vanillestokjes,
1 koffieboon

Snij in de vanillestokjes een grote gleuf in het midden, zodat het vanillepoeder eruit kan. Breng de melk met de vanillestokjes en de koffieboon aan de kook. Meng de suiker ondertussen goed met het eigeel(mbv een garde), en giet het in de melk. Laat dit even sudderen, al roerend met een houten lepel tot het eimengsel goed opgenomen is. Probeer ervoor te zorgen dat het eigeel niet gaat schiften, want hoe meer er schift hoe minder ijs er overblijft. Zeef het mengsel en doe het in een kom(het spul wat in de zeef achterblijft kun je zelf eten). Doe de crème fraiche erbij, roer het goed door(kan met mixer) en doe het in de ijsmachine.

Mochten er vragen zijn, stel ze gerust


MuayThaigerrr!!


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 07-03-2002 18:30 by rajackar (Speciaal lid) Profiel van rajackarhttp://https://www.facebook.com/rajackar

quote:
Op 3 maart 2002 21:17 schreef Jade het volgende:
recept van Muilkorfje;

bak een worstebroodje in de oven. Doop het worstebroodje royaal in de chocoladepasta.

Eet smakelijk!

Ah, dat klinkt echt heel vies.


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Jade
Usericon van Jade
Posted 07-03-2002 18:33 by Jade Profiel van Jade

quote:
Op 7 maart 2002 18:20 schreef Angela Mortis het volgende:
Crème glacée à la vanille

Hier een recept voor een soort Frans ijs wat jullie toch wel even moeten proberen. Het lijkt een beetje op een crème renversée/brulée.

150g suiker,
½ liter melk,
6 eigeel,
¼ liter crème fraiche,
2 vanillestokjes,
1 koffieboon

Snij in de vanillestokjes een grote gleuf in het midden, zodat het vanillepoeder eruit kan. Breng de melk met de vanillestokjes en de koffieboon aan de kook. Meng de suiker ondertussen goed met het eigeel(mbv een garde), en giet het in de melk. Laat dit even sudderen, al roerend met een houten lepel tot het eimengsel goed opgenomen is. Probeer ervoor te zorgen dat het eigeel niet gaat schiften, want hoe meer er schift hoe minder ijs er overblijft. Zeef het mengsel en doe het in een kom(het spul wat in de zeef achterblijft kun je zelf eten). Doe de crème fraiche erbij, roer het goed door(kan met mixer) en doe het in de ijsmachine.

Mochten er vragen zijn, stel ze gerust



Ik maak jouw recept als jij de mijne maakt oke? Verwachte reply: dan maak ik het maar niet.


Muilkorfje
Usericon van Muilkorfje
Posted 07-03-2002 18:34 by Muilkorfje Profiel van Muilkorfje

quote:
Op 7 maart 2002 18:30 schreef rajackar het volgende:
Ah, dat klinkt echt heel vies.


Weet nie of ik dat ooit ga proberen. LOL


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 07-03-2002 18:35 by rajackar (Speciaal lid) Profiel van rajackarhttp://https://www.facebook.com/rajackar

ehh, volgens jade is het jouw recept


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Muilkorfje
Usericon van Muilkorfje
Posted 07-03-2002 18:37 by Muilkorfje Profiel van Muilkorfje

ze zegt wel meer. Ooit eens op de basis-school geflikt om er 1 te eten met chocolade pasta. Ik kom nooit meer van dit gerucht af.

war = Kippuhpotuh


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-03-2002 18:38 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Damn, dat ijsrecept is wel erg lekker! Vanilleroomijs met een koffie-aromaatje... mjam! Dat ga ik zeker eens proberen.


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 07-03-2002 18:40 by Angela Mortis Profiel van Angela Mortis

Doe dat, het is echt heel lekker!
eet smakelijk avast


MuayThaigerrr!!


Jade
Usericon van Jade
Posted 09-03-2002 19:07 by Jade Profiel van Jade

quote:
Op 7 maart 2002 18:37 schreef Muilkorfje het volgende:
ze zegt wel meer. Ooit eens op de basis-school geflikt om er 1 te eten met chocolade pasta. Ik kom nooit meer van dit gerucht af.

war = Kippuhpotuh


Ja en je vond het heel lekker. Effe ophouden met miepen. Bedankt he


Muilkorfje
Usericon van Muilkorfje
Posted 09-03-2002 19:10 by Muilkorfje Profiel van Muilkorfje

Miep.


Jade
Usericon van Jade
Posted 10-03-2002 4:13 by Jade Profiel van Jade

Spank!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen