IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koken ist Krieg! Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-10-2003 9:46 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 15 oktober 2003 23:31 schreef Phaestus het volgende:
Meneer Jenje, Er is wel degelijk een verschil tussen goede basmati rijst en simpele snelkookrijst. De laatste heeft namelijk totaal geen smaak.

Over rijst gesproken, ik ga morgen op zoek naar zwarte rijst.. want ik heb net een leuk recept van "Kleverige zwarte-rijstpudding" gevonden..


DUH tuurlijk is er verschil tussen basmati en snelkookrijst. Zijn namelijk 2 verschillende soorten.

Simpele snelkookrijst (LASSIIIEE) heeft als ik em maak een mooie zachte neutrale smaak, soms wat aangezet door wat zout of een beetje bouillion.

Enigste reden waarom de zogenaamde 'kenners' het verafschuwen is omdat het klootjesvolk ermee kookt.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-10-2003 10:47 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

OH JA!!! Dat van dat klootjesvolk was ik vergeten inderdaad, je hebt natuurlijk helemaal gelijk, belangrijk aspect, vooral met rijst .


Ik ga maar weer praten met mijn Thaise vrienden van de pandanrijstyakuza, echt waar, als je nog één keer verkondigt dat Lassi lekker is staan ze voor je deur...


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 16-10-2003 10:51 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

Nou Jenje, onze Dwaallicht stuurt zo de rijstmaffia achter je aan. Ik zou me nu toch eens in gaan houden.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 16-10-2003 10:51 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

TRM? Thaise RijstMaffia!


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-10-2003 10:55 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst!

En ik gebruik zelf Super De Boer Snelkookrijst, more pleb than you can handle!


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 16-10-2003 10:58 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

quote:
Op 16 oktober 2003 10:55 schreef Jenje het volgende:
Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst! Lassi heerst!

En ik gebruik zelf Super De Boer Snelkookrijst, more pleb than you can handle!


Pleb?


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-10-2003 11:01 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje



Rob Guts
Vi brenner guds barn på bålet, Vi brenner guds hus
Usericon van Rob Guts
Posted 16-10-2003 13:15 by Rob Guts Profiel van Rob Gutshttp://www.putrid.tk

quote:
Op 16 oktober 2003 11:01 schreef Jenje het volgende:



WOW!! ebuuuuuuhh
Voor wie de laatste Austin Powers gezien heeft...


Oh sorry, ik verstond toch echt dat je serieus genómen wou worden...


Fire
Usericon van Fire
Posted 16-10-2003 13:56 by Fire (Bestuurslid stichting) Profiel van Firehttp://www.gratix.nl

quote:
Op 16 oktober 2003 11:01 schreef Jenje het volgende:

Denk ik eindelijk van die kop af te zijn.... maar nee hoor



Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 16-10-2003 13:56 by Phaestus Profiel van Phaestus



"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 17-10-2003 14:52 by Vintersorg Profiel van Vintersorg



zzzodiac
Villeman
Usericon van zzzodiac
Posted 17-10-2003 15:11 by zzzodiac Profiel van zzzodiac

Ik zweer toch echt bij Pandanrijst.
Behalve misschien voor de Nasi, daar ben ik nog niet helemaal over uit welke ik het lekkerst vind.

@Dwaallicht, Het lijkt me een heerlijke curry waarmee je deze topic geopend bent, wellicht zal ik 'm eens maken.
De rest van het topic heb ik ff overgeslagen, tis nogal veel dus daar geen opmerkingen over


*Sights and visions, prophecies and horror, they all come in one.*


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-02-2004 17:07 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Wie heeft er nog een leuke marinade voor gevogelte in de aanbieding.... laatst had ik een idee van witte wijn, honing, thijm, citroensap en wat kaneel (gevogelte ingewreven met peper en zout) en dat was zeer goed bevallen (één etmaal marineren en dan lekker gaar stoven) al moeten de credits voor de uitvoering naar m'n vriendin gaan.

Volgende keer wordt het port, sinaasappelschil, kruidnagel, knoflook, kaneel, peper en laurierblad en misschien nog iets.

Nog meer mensen met stoere (gevogelte)marinades?


' '
Usericon van ' '
Posted 22-02-2004 17:13 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

Korianderblaadjes, Mosterd, Ketjap en een potje Sambal Badjak. (C) Mörke.


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-02-2004 17:16 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Oh jaa daar had-ie me van verteld ja, inderdaad een zeer goed idee. Iets om te onthouden (eventueel inclusief wat limoensap en een schepje suiker om alles wat naar elkaar toe te laten trekken).


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 22-02-2004 17:18 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

hier marineren we wel eens kip met ground red chilli sauce with garlic, van foodex, potje bij de toko vandaan. fucking hot, maar lekker! dan ook nog met ketjap enzo, maar dit gerecht maakt mijn eega, dus ik weet niet precies wat er meer in gaat. oh, ook nog bruine suiker, dacht ik.

[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 22-02-2004 17:20]


Oud Vuil.


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 22-02-2004 18:16 by Bintmeister Profiel van Bintmeister

oeh, binnenkort maar weer eens echte babi ketchap maken Duurt alleen zo fokking lang, maargoed, dan heb je ook wat


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 22-02-2004 20:35 by Shredhead Profiel van Shredhead

Iemand vegetarische recepten in de aanbieding? Mijn vriendin eet vegetarisch en nu we samenwonen vind ik het ook wel leuk om dan wat lekkers voor haar klaar te maken


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 22-02-2004 20:41 by NolthuarII Profiel van NolthuarII

quote:
Op 14 oktober 2003 21:17 schreef Dwaallicht het volgende:
Wat zijn boterbonen, en waarom gebruik je ze samen met andere bonen (wat voor bonen), is dat lekker?


erg grote bonen (2 cm bij 0.5). Vrij zacht van textuur na bereiding.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 22-02-2004 20:44 by Sjaan Profiel van Sjaanhttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 27 juli 2003 19:52 schreef The Tameless het volgende:
Geweldige twee persoonmaaltijd voor mensen van 16 (of ouder)(of jonger) die niet kunnen koken en, damn, ouders op vakantie, hm geen zin om boodschappen te doen, goh hebben toch niet zoveel in huis :p
en elke dag pizza gaat ook vervelen natuurlijk :p

benodigdheden voor 2 personen:
125 gram rijst
2 penen
2 tomaten
2 eieren
poempoenpitolie

Nah, kei simpel... de bereidingswijze voor de rijst staat gewoon op het pak
Wortelen natuurlijk eerst schillen enzo en de achterkantjes eraf snijden. In een pan flikkeren met (in dit geval) 300 ml water en da zet je gewoon op het vuur en dan wachten tot het kookt enzo en tot ze gaar zijn (kweenie was geloof ik iets van 10 minuten ofzo nadat ze kookten :p)

Eieren ook gewoon koken. Hoelang ligt natuurlijk geheel aan of je ze hard of zacht wil, maar zachte eieren zijn gewoon veel lekkerder natuurlijk enige nadeel dr aan is dat het lastiger pellen is, wat natuurlijk niet vergeten moet worden :p

Tomaten kan je snijden (das wel zo handig) maar daar was ik te lui voor dus heb ze maar gewoon zo uit de hand gegeten, da kan alleen nogal een zooi worden als je niet oplet, dus een servet is dan ook erg handig :p

Nah als alles gekookt enzo is gooi je alles op een bord (rijst wel eerst even afgieten he ) en dan ist maar afwachten of het enigzins eetbaar is...

in sjaan's geval (jaja, die mocht ook mee koken ) gooi je dan gewoon alles door mekaar heen en eet het dan op, da's dus ook nog een optie, maar zo kan je natuurlijk wel eindeloos variëren, helemaal naar eigen idee

Eet smakelijk! :p



Dat was echt een gaaf recept, wat een herinnering


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 23-02-2004 19:50 by Killing Zoe Profiel van Killing Zoehttp://www.hermanfolk.nl

Ik kan heel goed koken. Al zeg ik het zelf.


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 26-02-2004 14:59 by Jezebel Profiel van Jezebel

quote:
Op 22 februari 2004 20:35 schreef Shredhead het volgende:
Iemand vegetarische recepten in de aanbieding? Mijn vriendin eet vegetarisch en nu we samenwonen vind ik het ook wel leuk om dan wat lekkers voor haar klaar te maken


Men neme voor 2 grote eters 1 pak risotto funghi
Een bakje paddestoeltjes, bv. seizoensmelange da's o.a. met grotchampignons, oesterzwammen en canharellen
(het is ook te maken met (kastanje)champignons natuurlijk.
Een paar sjalotjes.
Teentje knoflook
peper en zout (natuurlijk)

Men koke de risotte volgens gebruiksaanwijzing. Chop de paddestoelen in grote stukken en de paar sjalotjes in kleine stukjes. Smelt een klont margarine (zachtjes!) in de pan en doe daar de sjalotjes bij. Laat een paar minuten zachtjes (!) stoven totdat ze glazig zijn (niet bruin).
Doe dan de paddestoelen erbij en laat een minuut of vijf op een zacht vuurtje sudderen. Doe dan de fijngesneden (of geperste) knoflook erbij; peper en zout en laat nog een paar minuten stoven.
Serveer de paddestoelen en de risotto apart. Lekker met aan tafel geraspte parmezaanse (of vegetarische) kaas eroverheen (kan ook uit een zakje natuurlijk).

Je kunt er eventueel nog een vegetarische vleesvervanger bij eten (quorn schnitzel is er lekker bij) en een salade. Boontjes of brocoli is er ook lekker bij. Voor de niet-vegetariër smaakt een biefstukje er ook goed bij.

Als variatie kun je op het laatst nog een scheutje room of creme fraiche bijgooien. Niet-vegetariërs kunnen er ook spekjes bij bakken.

Qua kruiden kun je er eventueel nog wat nooitmuskaat door doen. Of wat rozemarijn. Of je verzint er zelf nog wat bij.

En zo heb ik er nog een paar honderd. Behalve metal is voedsel mijn grote hobby.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-02-2004 15:01 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 26 februari 2004 14:59 schreef Jezebel het volgende:
canharellen

nooitmuskaat


Canharellen en nooitmuskaat heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 26-02-2004 15:23 by Jezebel Profiel van Jezebel

quote:
Op 26 februari 2004 15:01 schreef Chelman het volgende:
Canharellen en nooitmuskaat heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk.


CanTharellen en Nootmuskaat. Tiepvaut!
Mea culpa, Mea culpa, Mea maxima culpa

*geselt zichzelf met zweep*



Daysleeper
Queen of beer
Usericon van Daysleeper
Posted 26-02-2004 21:31 by Daysleeper Profiel van Daysleeperhttp://www.thats-me.nl/daysleeper

ik ben toch blij dat ik niet bij iedereen die hier post hoef te eten


In a world of despair, our lives will end. Some without warning, while others die by design


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen