IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koken ist Krieg! Vorige pagina | Volgende pagina
MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 17-10-2005 22:42 by MMayo Profiel van MMayo

Stamppot.. och flikker alles gewoon in zo'n keukemachine, lekker van dat babyvoedsel maken


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-10-2005 22:45 by Snaack Profiel van Snaack

Heh bah, nee, ik hou er niet van als ik het met een rietje naar binnen kan werken..


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 17-10-2005 22:47 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 17 oktober 2005 22:45 schreef Snaack het volgende:
Heh bah, nee, ik hou er niet van als ik het met een rietje naar binnen kan werken..


Beetje melk er door..
Hmm nee, ik hou niet van stamppot. Alleen van zuurkool en rauwe andijvie stampot en dan idd met mixer gemixt


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-10-2005 22:48 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 17 oktober 2005 22:45 schreef Snaack het volgende:
Heh bah, nee, ik hou er niet van als ik het met een rietje naar binnen kan werken..
Ben jij nou een vega?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-10-2005 22:49 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 17 oktober 2005 22:48 schreef Jenje het volgende:
Ben jij nou een vega?


Is dat een strikvraag?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-10-2005 22:49 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 17 oktober 2005 22:49 schreef Snaack het volgende:
Is dat een strikvraag?
Nee


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-10-2005 22:50 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 17 oktober 2005 22:49 schreef Jenje het volgende:
Nee


Heb je multiple choice antwoorden?

Ik kan namelijk niet zelfstandig nadenken..


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-10-2005 22:51 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 17 oktober 2005 22:50 schreef Snaack het volgende:
Heb je multiple choice antwoorden?

Ik kan namelijk niet zelfstandig nadenken..

A. Ja, ik ben namelijk een loser
B. Ja, ik ben namelijk een gratenkut
C. Ja, ik ben de nageboorte van een geaborteerde hippie


Vul in zou'k zeggen


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-10-2005 22:53 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 17 oktober 2005 22:51 schreef Jenje het volgende:
A. Ja, ik ben namelijk een loser
B. Ja, ik ben namelijk een gratenkut
C. Ja, ik ben de nageboorte van een geaborteerde hippie


Vul in zou'k zeggen


Hmmm..

Moet ik het goede antwoord omcirkelen, of moet ik de foute antwoorden doorstrepen?

En wat win ik als ik het goed heb?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-10-2005 22:55 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 17 oktober 2005 22:53 schreef Snaack het volgende:
Hmmm..

Moet ik het goede antwoord omcirkelen, of moet ik de foute antwoorden doorstrepen?

En wat win ik als ik het goed heb?
och kut .. ben jij er zo één ...


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 17-10-2005 22:55 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

Ontopic


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-10-2005 22:57 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

mozarelllapizza van oetker zuigt ..geen vleesch


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 17-10-2005 22:57 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 17 oktober 2005 22:57 schreef Jenje het volgende:
mozarelllapizza van oetker zuigt ..geen vleesch

Als ik al zoiets eet, voeg ik zelf altijd nog vanalles toe.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-10-2005 22:58 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

ik niet na een lange dag waarbij ik thuis kom en de vrouw is niet thuis.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-10-2005 22:59 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 17 oktober 2005 22:55 schreef zillah-morte het volgende:
Ontopic


En wat heeft dat met eten te maken?

Geef zelf eens het goede voorbeeld joh, door on-topic te posten. Ik weet helemaal niet wat dat is!

Euhm..

Ja...


Ik krijg honger van dit topic. Ga ff een paar tosties in de verbrandingsoven tieften denk ik!


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 17-10-2005 22:59 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 17 oktober 2005 22:58 schreef Jenje het volgende:
ik niet na een lange dag waarbij ik thuis kom en de vrouw is niet thuis.

Zo gebeurt. Pakt vleeswaren, wat kaas. Klaar


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-10-2005 0:02 by M. Profiel van M.

Stamppot met de keukenmachine is volgens mij een beetje klote, tenzij je inderdaad deeghaken gebruikt. Als je die messen gebruikt wordt het wel heeeeeeeel erg Olvarit.... en daar is nog nooit iemand beter geworden, behalve misschien het kindje van Paul&Suus. Maar die zie ik hier ook nog niet posten, dus OK.

Met deeghaken lukt het wel, maar met zo'n stamper hou je volgens mij meer "stukjes" over --> meer "bite" en dat vind ik persoonlijk lekkerder. Ach ja, smaken verschillen he.

Vanavond hadden we lamsfilet, even opgebakken en daarna zo'n uur gestoofd in kokosmelk, onder begeleiding van een wel zeeerrrr hete currypasta samen met vers gesneden gemberwortel, thaise rode ui en knoflook. Uiteraard op smaak gebracht met wat bouillon, en wat limoensap. Tegen een kwartier voor het einde waterkastanjes en champignons erbij gegooid.
Als tegenhanger van dit "donkere" gerecht had ik alvast kikkererwten een nacht van tevoren geweekt..... en vandaag zo'n uur gaargekookt. Intussen vers muntblad, korianderblad, thaise rode ui, knoflook, gemberwortel en chilipepers (stuk of 8) mbv de staafmixer fijngemalen..... ook komijnzaad, korianderzaad, zwarte peperkorrels en een staafje pijpkaneel ff geroosterd en fijngevijzeld (bijna fitness is dat, haha). Ook had ik 1 bataat (zoete aardappel) geschild, in stukjes gesneden en alvast gaargekookt en ook nog verse spinazie klaargelegd.
Ff pan heetmaken met wat olie, de kruidenpasta uit de staafmixer opbakken hierin ca. 2 minuten, daarna vijzelmeuk erbij, nog ff bakken, dan aardappel en kikkererwten erbij, nog even flink opstoken, dan verse spinazie erbij, flink roeren enzo totdat de spinazie begint te slinken en boy oh boy dan ben je KLAAR met een überlekker bijgerecht.

Serveren met rijst.
Rijst = basic vulsel, lamscurry = vleesch + "donkere" smaak, kikkererwt-spinaziemeuk = groente + "licht/frisse" smaak, dikke prima!
Beide gerechten waren wel pittig, dus de volgende keer als ik meer tijd heb komt er nog een frisse tomatensalade bij, en nanbrood. Maarre, dikke aanrader hoor


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-10-2005 7:49 by spectre Profiel van spectre

zijn kikkererwten nu hetzelfde als groene of split erwten?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-10-2005 8:23 by M. Profiel van M.

quote:
Op 18 oktober 2005 7:49 schreef spectre het volgende:
zijn kikkererwten nu hetzelfde als groene of split erwten?
Nope, heel wat anders... Dit zijn kikkererwten:



Deze zien er al "bereid" uit, de droge versie is iets kleiner en bleker. Die moet je meestal een nacht weken en dan nog een uur of zo koken. Je kunt ze ook al voorbehandeld in blik krijgen. Ik weet niet of dat lekker is of niet. Sowieso zijn kikkererwten zelf geen reet aan, net zo smakelijk als bv. rijst of zo. Maar ja, het is wel een goede drager.

Falafel is ook gemaakt van kikkerwten.... (is feitelijk gefrituurde kikkererwtenpuree met heel veel kruiden)


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 18-10-2005 8:31 by High Voltage Profiel van High Voltagehttp://Dat heb ik niet, en nu?

Gadverdamme, die troep vind ik op de één of andere manier dus niet te vreten. Geef mij dan liever tuinbonen als vulmiddel


heavy metal is the law


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-10-2005 9:08 by spectre Profiel van spectre

aha, zit ik de hele tijd naar de verkeerde dingen te zoeken, maar falafel is idd wat ik er van wil maken


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-10-2005 9:24 by M. Profiel van M.

quote:
Op 18 oktober 2005 9:08 schreef spectre het volgende:
aha, zit ik de hele tijd naar de verkeerde dingen te zoeken, maar falafel is idd wat ik er van wil maken

Dat zal je nog niet meevallen dan.... als je niet bizar veel kruiden erdoorheen gooit krijg je smakeloze troep, daarnaast moet je voor de juiste consistentie v/d puree zorgen zodat je goede balletjes krijgt die niet uit elkaar vallen in het frituurvet. Da's namelijk stevig balen als dat gebeurt, ik kan het weten ik heb ook wel wat succes gehad hoor, maar de écht juiste puree heb ik nog niet kunnen maken. (nou heb ik het wel altijd zonder recept oid gedaan)


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-10-2005 14:01 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 18 oktober 2005 9:24 schreef M. het volgende:
Dat zal je nog niet meevallen dan.... als je niet bizar veel kruiden erdoorheen gooit krijg je smakeloze troep, daarnaast moet je voor de juiste consistentie v/d puree zorgen zodat je goede balletjes krijgt die niet uit elkaar vallen in het frituurvet. Da's namelijk stevig balen als dat gebeurt, ik kan het weten ik heb ook wel wat succes gehad hoor, maar de écht juiste puree heb ik nog niet kunnen maken. (nou heb ik het wel altijd zonder recept oid gedaan)


Haha, dat heb ik ook wel eens gehad, godverdomme

Balletjes in het vet --> desintegration holocaust.

Maar ja, toen hadden we kikkererwten uit blik gebruikt. En dat is niet zo slim.


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 18-10-2005 14:29 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

Ik gebruik altijd de fallafelmix van Joannusmolen (bio-eko-fucking-hippievoer). Kan niet mislukken en lekkerder dan de fallafel van menig shoarmaboer. Te koop bij je lokale biologische supermarkt.

Anyway, vanavond wordt het weer niks met koken. Ik haal wel wat op het station. De soepen van Shakie's (spelling?) zijn meestal wel goed te doen...


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-10-2005 17:34 by spectre Profiel van spectre

bedankt voor de tip


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen