IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koken ist Krieg! Vorige pagina | Volgende pagina
Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 26-02-2004 23:17 by Jezebel Profiel van Jezebel

quote:
Op 26 februari 2004 21:31 schreef Daysleeper het volgende:
ik ben toch blij dat ik niet bij iedereen die hier post hoef te eten


En ik ben blij dat ik niet hoef te koken voor iedereen die hier post...



Vinay
Usericon van Vinay
Posted 27-02-2004 3:41 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 26 februari 2004 14:59 schreef Jezebel het volgende:
Men neme voor 2 grote eters 1 pak risotto funghi
Een bakje paddestoeltjes, bv. seizoensmelange da's o.a. met grotchampignons, oesterzwammen en canharellen
(het is ook te maken met (kastanje)champignons natuurlijk.
Een paar sjalotjes.
Teentje knoflook
peper en zout (natuurlijk)

Men koke de risotte volgens gebruiksaanwijzing. Chop de paddestoelen in grote stukken en de paar sjalotjes in kleine stukjes. Smelt een klont margarine (zachtjes!) in de pan en doe daar de sjalotjes bij. Laat een paar minuten zachtjes (!) stoven totdat ze glazig zijn (niet bruin).
Doe dan de paddestoelen erbij en laat een minuut of vijf op een zacht vuurtje sudderen. Doe dan de fijngesneden (of geperste) knoflook erbij; peper en zout en laat nog een paar minuten stoven.
Serveer de paddestoelen en de risotto apart. Lekker met aan tafel geraspte parmezaanse (of vegetarische) kaas eroverheen (kan ook uit een zakje natuurlijk).



ik eet koop af en toe wilde paddestoelenmix ,
vroeger maakte ik http://www.quorn.com/ ,
op een een manier zoals indonesiers vlees maken ( uien pepers bakken , tomaat fruiten ,sojasaus )

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 27-02-2004 3:45]



Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 24-03-2004 13:31 by Phaestus Profiel van Phaestus

Ik ga me vanavond weer eens uitleven in de keuken.

Vooraf: knoflooksoep
Hoofdgerecht: Rollade met een sjalotjessausje
en het nagerecht moet ik nog even verzinnen..

Ik heb nu al trek.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


' '
Usericon van ' '
Posted 24-03-2004 13:33 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

Ik zou er wat groente bij doen.


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 24-03-2004 19:17 by Phaestus Profiel van Phaestus

maar natuurlijk. Sperziebonen en aardappeltjes.

en 't was heerlijk.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Mrtn
Usericon van Mrtn
Posted 24-03-2004 23:04 by Mrtn Profiel van Mrtn

Voor een rete-lekker nasi goreng (voor 4 pers):
- een half blikje smak in hele kleine blokjes
- een grote rode ui
- een eetlepel sambal (het lijkt veel, maar je bakt het mee en verdunt het met een pan rijst) LET OP: ik ga uit van sambal Badjak ofzo (=milder). Als je oelek oid gebruikt: doe dan de helft of nog minder!!
- een paar eieren (3 tot 5, naar smaak)
- 4 personen rijst

Olie in de pan, uitje fruiten.
Doe hier de smak bij en bak dit uit. een paar min na de smak doe je de sambal erbij. 'K hou het nooit bij, maar het moet zo zijn dat het niet dat op gedroogd vlees lijkt - maar het gelatine-achtige moet eraf zijn en dan heeft het vanzelfsprekend een kleurtje gekregen.
Doe nu een voor een de eieren erbij en roer ze op hoog vuur lekker aan flarden.. als het goed is blijven er kleine bolletjes van over.
Laat het nog even doorbakken zodat de smaak er lekker in zit.
Als je het goed hebt gedaan is het nu vrij stevig van smaak, maar het hoeft je keel niet meteen te verschroeien.. dan is de rijst lekker een basis ipv pittig op zich.

-> als je wilt kun je het op dit moment invriezen, zodat je de volgende keer alleen rijst hoeft te maken.

Kook rijst en schep het er doorheen. Bak het nog even door tot het hele nattige/plakkige eraf is.. het is ten slotte nasi goreng (=gebakken rijst).
Tis trouwens het lekkerste om de rijst te koken tot het bijna gaar is en dan verder 'droog' te stomen. (Pandan is mijn persoonlijk favoriet)

Dit is echt heel lekker bij -heel veel- waar je normaal witte rijst bij doet. Het is trouwens op zich al lekker, maar een tikkie eentonig. Bak er een eitje bij ofzo.. das ook al lekker.
Doe creatief, het is een goede basis voor van alles.

Eetze!

[Dit bericht is gewijzigd door Mrtn op 26-03-2004 11:20]


Bill Watterson (Calvin & Hobbes): I hope some historian will confirm that I was the first cartoonist to use the word "booger" in a newspaper comic strip.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-03-2004 23:09 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

3 tot 5 eieren! dan kun je een week niet meer poepen


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 25-03-2004 9:47 by Phaestus Profiel van Phaestus

quote:
Op 24 maart 2004 23:09 schreef ghoulliette het volgende:
3 tot 5 eieren! dan kun je een week niet meer poepen


Jij misschien.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Mrtn
Usericon van Mrtn
Posted 25-03-2004 13:25 by Mrtn Profiel van Mrtn

Naja, tis wel voor 4 man eh
Da's minder dan 1 - net ff meer dan 1 pp


Bill Watterson (Calvin & Hobbes): I hope some historian will confirm that I was the first cartoonist to use the word "booger" in a newspaper comic strip.


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 25-03-2004 13:33 by Phaestus Profiel van Phaestus

quote:
Op 25 maart 2004 13:25 schreef Mrtn het volgende:
Naja, tis wel voor 4 man eh
Da's minder dan 1 - net ff meer dan 1 pp



Da's niks.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 29-03-2004 18:41 by Schaep Profiel van Schaep

"Ik ga erwtensoep eten met daarin hemaworst en heel veel sambal oelek en erop gefruitte uitjes. En dat dan weer over de nasi poetie. Jummie. Indische erwtensoep is het lekkerste wat er bestaat."

Aldus een half indische vriendin van mij. Zijn er meer mensen bekend met dit gerecht?


Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 29-03-2004 18:43 by Je Moeder Profiel van Je Moederhttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

ben nou al een hele week vanm plan te koken maar het komt er maar niet van... dus vandaag tosti's



Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 29-03-2004 18:43 by Je Moeder Profiel van Je Moederhttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

quote:
Op 29 maart 2004 18:41 schreef Schaep het volgende:
"Ik ga erwtensoep eten met daarin hemaworst en heel veel sambal oelek en erop gefruitte uitjes. En dat dan weer over de nasi poetie. Jummie. Indische erwtensoep is het lekkerste wat er bestaat."

Aldus een half indische vriendin van mij. Zijn er meer mensen bekend met dit gerecht?


hebben ze daar uberhaupt erwten dan?



The Grand Wazoo
Koekje :'D
Usericon van The Grand Wazoo
Posted 06-04-2004 17:35 by The Grand Wazoo Profiel van The Grand Wazoo

Dit is echt een lache thread

Ik ga vanavond lamsrack maken (Nieuw Zeelandse lam, 'Ashley', maar er staat op: 'French rack' ..riiiight..) met honingmuntsaus (munt uit eigen tuin, beetje paarsige, volgens mij niet de juiste, wordt nog leuk :p) met ..hm, pasta met broccoli? Neh, we eten al zo vaak pasta.. Gekookte aardappelen maar gewoon. En broccoli erbij, maar daar wil ik nog iets boeiends van maken eik. Suggesties??

(Rijst met kokosmelk is zooo lekker! De hele Thaise keuken is trouwens fantastisch, net als de Italiaanse.. )(Daarnaast heerschen KOEKJES natuurlijk über alles :'D)

[edit] Broccoli wordt dit denk ik:
"-fruit de ui,knoflook en ansjovisfilets in de olie(zonder te laten verkleuren) -voeg de broccoli er dan bij en fruit even mee -doe dit mengsel in een ingevette ovenschaal -leg een laag hamblokjes op -giet daarop de met room,peper,nootmuskaat,peterselie, zout, en de losgeklopte eieren erover -tot slot bestrooien met de kaas"

[edit2] PAARSIGE munt?! Wtf, ..dat is helemaal geen munt! Lol, ff iets op bedenken..

[Dit bericht is gewijzigd door The Grand Wazoo op 06-04-2004 18:18]


Masturbation is not the same.


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 06-04-2004 20:36 by Phaestus Profiel van Phaestus

quote:
Op 6 april 2004 17:35 schreef The Grand Wazoo het volgende:

[edit2] PAARSIGE munt?! Wtf, ..dat is helemaal geen munt! Lol, ff iets op bedenken..


Naar albert heijn gaan en munt kopen.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 06-04-2004 20:49 by Schaep Profiel van Schaep

Ik ga taco's maken (of eigenlijk meer opwarmen ), heel makkelijk en enorm lekker!


The Grand Wazoo
Koekje :'D
Usericon van The Grand Wazoo
Posted 06-04-2004 21:16 by The Grand Wazoo Profiel van The Grand Wazoo

quote:
Op 6 april 2004 20:36 schreef Phaestus het volgende:
Naar albert heijn gaan en munt kopen.
Nou ja, ik was erg dicht in de buurt van de AH vandaag en toen dacht ik nog 'ohja munt kopen' en toen 'ohnee staat in de tuin'... en dat voelt t nou zon verspillende tijd/stommiteit weer trug te gaan naar diezelfde plek (zoiets als een keizersnee laten maken na 25 uur )(hoorde ik pas, wow, dat moet erg zijn geweest trouwens :/)

Maaruh. Ik heb maar gedroogde munt gebruikt. Het was heeeeeeeerrrrrlijk en iedereen vond t fantastisch ^_^ weeeee
:'D *blij* *trots* :p


Masturbation is not the same.


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 07-04-2004 11:09 by Phaestus Profiel van Phaestus

Gedroogde munt is meestal ook wel goed.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 07-04-2004 11:15 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

Nederlander eet meer vis en schaal- en schelpdieren

RIJSWIJK - Nederlanders eten steeds meer vis en schaal- en schelpdieren. Vorig jaar kochten zij 13 procent meer zeebanket dan in 2002. Vooral garnalen, mosselen, gerookte zalm en vis uit de diepvries zijn populair. Dat heeft het Visbureau woensdag gezegd.

In 2003 kochten consumenten voor 365 miljoen euro aan vis, schaal- en schelpdieren bij de viskraam, in de viswinkel en de supermarkt. Vooral Hollandse garnalen vonden gretig aftrek. De afzet steeg met 50 procent. "Een prijsdaling en een succesvolle promotiecampagne liggen daaraan ten grondslag", aldus het Visbureau.

Nederlanders kochten ook meer gerookte zalm en mosselen. Van beide steeg de afzet met 36 procent. "Ook diepvriesvis liet met een omzetstijging van 25 procent positieve resultaten zien." De populaire gebakken vis is vorig jaar enigszins uit de gratie geraakt. Consumenten kochten 5 procent minder kibbelingen en lekkerbekken.

Vijftigplussers blijken echte visliefhebbers. Van hen koopt 77 procent verse vis tegen een gemiddelde onder alle Nederlanders van 67 procent. "Van de groep mensen onder de 35 koopt de helft wel eens verse vis. Zij blijven dus ver achter", zegt het Visbureau. De organisatie wil jongeren door middel van een reclamecampagne bewegen meer vis te klaar te maken.

Bron: Nu.nl


I'm not being rude. You're just insignificant.


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 07-04-2004 11:44 by bas_bin_laden Profiel van bas_bin_ladenhttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 7 april 2004 11:09 schreef Phaestus het volgende:
Gedroogde munt is meestal ook wel goed.
of verse om je nagerechten mee te garneren


yo yo wassup nigga bitches in da house


The Grand Wazoo
Koekje :'D
Usericon van The Grand Wazoo
Posted 07-04-2004 20:58 by The Grand Wazoo Profiel van The Grand Wazoo

Klopt.


Wooow ik ben net trug v een Thais feest. Dat heerscht dus echt wel! Ze eten, eten en eten. Daar gaat altijd over bij de Thai, dus ook op hun feestjes, zooo gaaaf.. Kheb enorm hete groentes op, twee soorten rijst, kip, varkenslever, meer groentes, cashewnoten, wooOOoooOooh, zooo lekker

En toen gingen ze met zn allen zingen Nog gaver

(En om nog maar niet over die zelfgemaakte punch te spreken teehee)


Masturbation is not the same.


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 08-04-2004 9:31 by bas_bin_laden Profiel van bas_bin_ladenhttp://www.thats-me.nl/metalhead

gatver.. ik lust geen derde wereld ete .. maar een lekker stukkie varkenshaas/slibtong gaat er wel in


yo yo wassup nigga bitches in da house


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 08-04-2004 12:38 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ik ga vanavond proberen macaroni te maken.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 08-04-2004 13:11 by bas_bin_laden Profiel van bas_bin_ladenhttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 8 april 2004 12:38 schreef Leviathanica het volgende:
Ik ga vanavond proberen macaroni te maken.
das nie moeilijk .. gewon lekker kip dr bij bakken, roerbakgroente kope opbakken tomate saus erbij, kip bij de groente maccaroni koken en ete maar :D


yo yo wassup nigga bitches in da house


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 08-04-2004 13:12 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 8 april 2004 13:11 schreef bas_bin_laden het volgende:
das nie moeilijk .. gewon lekker kip dr bij bakken, roerbakgroente kope opbakken tomate saus erbij, kip bij de groente maccaroni koken en ete maar :D


En dat ga ik dus proberen, ik ben niet zo'n keukenprinses.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen