IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koken ist Krieg! Vorige pagina | Volgende pagina
IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 18-07-2005 23:42 by IceQueen Profiel van IceQueen

quote:
Op 18 juli 2005 23:38 schreef M. het volgende:
Woeha, dit klinkt echt verschrikkelijk, scheer je weg! Ik dacht dat de Belgen de Bourgondiërs waren, maar dat doen wij toch beter .


daar wordt bij die gast thuis graag geëxperimenteert


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-07-2005 23:43 by M. Profiel van M.

quote:
Op 18 juli 2005 23:40 schreef Oud Vuil het volgende:
Zeker! Alleen stukje in "stukje lamsbout" bevalt me niet zo. Maar voor de rest, .

Kut, ja.

Helpt het als ik zeg dat het alles bij elkaar 1,5 kg. lamsbout was? Dat was het namelijk.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 18-07-2005 23:45 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Vleesch Heerscht.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 18-07-2005 23:48 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 18 juli 2005 23:43 schreef M. het volgende:
Kut, ja.

Helpt het als ik zeg dat het alles bij elkaar 1,5 kg. lamsbout was? Dat was het namelijk.


Hehehe, dat scheelt idd. Hoeveel mensen waren er aanwezig? Dat scheelt ook.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-07-2005 23:50 by M. Profiel van M.

quote:
Op 18 juli 2005 23:48 schreef Oud Vuil het volgende:
Hehehe, dat scheelt idd. Hoeveel mensen waren er aanwezig? Dat scheelt ook.

We waren met z'n vieren.

Dat scheelde inderdaad .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 18-07-2005 23:55 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Hehe. Kijk, da's een redelijke kluif. Met alles eromheen.

Ik hou dat soort recepten in de gaten, M. !

Het is imo zowiezo lastig om een leuk recept van internet te plukken. Maar dat zal wel weer aan mij liggen.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-07-2005 23:58 by M. Profiel van M.

Ja, ik had ook wel een recept nodig, dit was de eerste keer dat ik lamsbout maakte en ik wilde wel wat leuks ermee doen.
Ik heb tientallen recepten op smulweb doorgeplozen, soms zitten er goede ideeën tussen maar veel bagger. Nu ik wat vertrouwder met dit spul ben durf ik ook wat meer.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 18-07-2005 23:59 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

OT: Haha, eindelijk eens een front dat ik kan begrijpen.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-07-2005 9:21 by spectre Profiel van spectre

wim probeer eens de site van Born2Cook (van dat TV programma). Daar staan echt goede dingen op die erg makkelijk te bereiden zijn en er staan echt dingen tussen die de papillen flink beroeren. Ik probeer nu toch eens per week een ander recept uit van die site. (je moet wel enigzins kunnen koken, dat wel).

Born2Cook


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 19-07-2005 22:11 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Natuurlijk kan ik koken.

Ik zal eens loeren, thanks!



spectre
Usericon van spectre
Posted 20-07-2005 9:38 by spectre Profiel van spectre

graag gedaan, de ingredienten zijn soms wat lastiger te krijgen maar een AH en de lokale Toko bieden daarin altijd uitkomst


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-07-2005 9:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Toko?

ok
ik heb iets nieuws: ui in de mixer en dan grillen met een kruidenmix!
super als sausje


BTW spectre: emperor?


signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-07-2005 10:31 by spectre Profiel van spectre

geld al een tijd geleden overgemaakt, ik zal de bank eens raadplegen. Toko.. dat is een winkel met veel oosterse producten wat je niet in de gewone super tegenkomt. Vaak zijn het indonesische of Chinese winkels. Elke grotere stad heeft dat wel. Enschede zelfs 2.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


schildknaap
poncho surfen
Usericon van schildknaap
Posted 20-07-2005 14:34 by schildknaap Profiel van schildknaap

BROODJE UNOX!!!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-09-2005 21:24 by M. Profiel van M.

Sjonge, ik lijk wel gek. Ik ben erg moe van een week vol slaaptekort en hard werken, ga ik, als ik thuiskom, ook nog een keer twee uur in de keuken staan.

Maar ja.... imagine this:
- gazpacho die 24 uur heeft om op smaak te komen.... knoflook, bosui, verse thijm, verse basilicum, vers gemalen zwarte peper, beetje vers gemalen zeezout, limoensap, 1 spaanse peper, zwik olijfolie, allemaal in een goede bui, allemaal ruim de tijd om lekker met elkaar in het zwembad te spelen. Het zwembad dat overigens gevuld is met tot pulp gemalen tomaat, zoete paprika en komkommer. Alledrie ontveld uiteraard.... het is immers alleen voor naaktzwemmers!
- tweeëneenhalf ons roomboter die verrast is door een blind date met een hele zwik verse thijm, een hele zwik verse basilicum en vier teentjes knoflook, verse ditmaal. Die gaan het de komende vierentwintig uur ook erg gezellig met elkaar hebben.... tegen die tijd zijn ze klaar voor het grote samenkomen.
- Ja, dat was dan het voorgerecht. Toch blij dat ik dat vandaag gedaan heb, anders had ik morgen om twee uur al kunnen beginnen met koken. Nu kan dat om vier uur. Die pastamachine weet niet wat hem overkomt morgenmiddag... de pasta die eruit rolt ook niet trouwens. Olijfolie, limoensap en twee ons geraspte parmiggiano reggiano erbij, hemels!
- Bij pasta hoort een groot stuk vlees. In dit geval wordt dat twee kilo lamsbout. Van de biologische slager, want ik heb dierenrechten hoog in mijn vaandel staan . Blaatvers! Jongens, jongens, wat gaat die bout lekker badderen in de rode wijn, knoflook, basilicum, peper, olijfolie... zo'n oventje is heet, dus van te voren smeer ik hem in met sunblock: de helft van de zojuist gefabriceerde kruidenboter! Na pakweg anderhalf uur zal hij even eruit moeten, maar dat duurt niet lang, als ik zijn spetterende pierebadje verander in een romige jaccuzzi.
- Als iedereen bijgekomen is van de bacchantische maaltijd, rest nog de fijnzinnige 'afterthought': aardbeien-kirschijs (uiteraard vers gemaakt -- heb ik al gezegd dat ik een fan van vers ben?) gegarneerd met verse munt. Omdat ik niet de beroerdste ben behoort een glaasje dessertwijn ook tot de mogelijkheden.

Het was al leuk om familie van mij te zijn, maar morgenavond is het extra leuk. Die komen namelijk eten!
Oh ja, een mediterraan dieet is goed voor de gezondheid -- en ook nog eens leuk & lekker! (zie bovenstaande! )


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 03-10-2005 13:37 by MMayo Profiel van MMayo

schop.. zoek een recept hehe


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 03-10-2005 13:48 by Vampire_girl Profiel van Vampire_girlhttp://www.sfu420.com/

Vanavond op het menu:

Stamppot zuurkool met ananas, paprika, uitgebakken spekjes en natuurlijk een stuk rookworst.


the only pleasure is pain


trol
Usericon van trol
Posted 03-10-2005 14:01 by trol Profiel van trolhttp://www.dimensional-psychosis.com

Vanavond:
Rundergehakt braden in wok(halve kilo, grote doos champignons erdoor bakken. Daarna 1 grote rode paprika erbij in. 1 grote prei aan stukken, 2 rode uien, waarschijnlijk nog lenteui en 2 eetlepels sambal.
2 zakjes krieltjes bakken. Krieltjes bij alles in de wok gooien. Taugé erbij. 2 minuutjes laten meebakken. En schransen maar.
Simpel, maar belachelijk lekker.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 03-10-2005 14:02 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 3 oktober 2005 14:01 schreef trol het volgende:
Vanavond:
Rundergehakt braden in wok(halve kilo, grote doos champignons erdoor bakken. Daarna 1 grote rode paprika erbij in. 1 grote prei aan stukken, 2 rode uien, waarschijnlijk nog lenteui en 2 eetlepels sambal.
2 zakjes krieltjes bakken. Krieltjes bij alles in de wok gooien. Taugé erbij. 2 minuutjes laten meebakken. En schransen maar.
Simpel, maar belachelijk lekker.


Oeh klinkt inderdaad erg lekker, zit voor vanavond te denken aan een meatloaf ofzoiets. Maar heb geen goed recept, nog nooit gemaakt zoiets.


Dodo
Usericon van Dodo
Posted 03-10-2005 14:24 by Dodo Profiel van Dodo

quote:
Op 18 juli 2005 23:45 schreef Leviathanica het volgende:
Vleesch Heerscht.


hier ben ik het voledig mee eens


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 03-10-2005 15:49 by MMayo Profiel van MMayo

Eindelijk, ik weet wat ik ga maken vandaag..

Kipspiesjes met bacon, zoete aardappelen in schil uit de oven en meloensalade.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 17-10-2005 22:34 by MMayo Profiel van MMayo

Schop.. eten koken topic is dicht, dit kan wel de opvolger zijn toch?


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 17-10-2005 22:36 by Brujo Profiel van Brujo

quote:
Op 3 oktober 2005 15:49 schreef MindlessMayo het volgende:
Kipspiesjes met bacon, zoete aardappelen in schil uit de oven en meloensalade.


Wow! Goed man!


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


renYek
Usericon van renYek
Posted 17-10-2005 22:36 by renYek Profiel van renYek

Zeer zeker


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-10-2005 22:41 by Snaack Profiel van Snaack

Win gebruikt vast de deeghaken om zijn stamppot te "stampen", toch Wim?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen