IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koken ist Krieg! Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 14-05-2005 17:26 by spectre Profiel van spectre

omdat ik deze week al 3 keer echte snitzel heb gehad, en trouwens "Recept ist Recept" niet aan tornen dus


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-05-2005 17:26 by M. Profiel van M.

@Slechtheid: De rug is volgens mij geen supergeweldig vlees, toch? Niet zo doorbloed, ook niet zo soepel... zou ik zeggen.

Maar ja, jij hebt, meen ik me te herinneren, in een slachterij gewerkt, dan zou jij het beter moeten weten.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 14-05-2005 17:26]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-05-2005 17:26 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 mei 2005 17:26 schreef spectre het volgende:
omdat ik deze week al 3 keer echte snitzel heb gehad, en trouwens "Recept ist Recept" niet aan tornen dus
Aan vegetarische recepten zal getoornd worden!


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-05-2005 17:27 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 14 mei 2005 17:22 schreef M. het volgende:Anyway, ik ken wasabi zelf tot nu toe alleen maar in combinatie met sushi, maar da's echt wel super. Volgens mij is het ook wel lekker in een (japanse?) salade met o.a. spinazie en shiitake.
Dat gaan we dus volgende week eens proberen.
dat grij is groen! hopelijk smaakt het


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-05-2005 17:27 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Zodadelijk Burrrrrrrito's ... grom grom


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-05-2005 17:27 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Zodadelijk paelja met wilde paling vooraf met schimmelkazen en brie toe.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 14-05-2005 17:28]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-05-2005 17:28 by M. Profiel van M.

Wat een goor toetje! Toetjes moeten zoet zijn.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-05-2005 17:28 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 mei 2005 17:28 schreef M. het volgende:
Wat een goor toetje! Toetjes moeten zoet zijn.
Ik houd niet zo van zoetigheid.


Ik ben een stoere metalman.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 14-05-2005 17:29 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 14 mei 2005 17:26 schreef M. het volgende:
@Slechtheid: De rug is volgens mij geen supergeweldig vlees, toch? Niet zo doorbloed, ook niet zo soepel... zou ik zeggen.

Maar ja, jij hebt, meen ik me te herinneren, in een slachterij gewerkt, dan zou jij het beter moeten weten.
Varkensslachterij, dus diens anatomie kan ik dromen.
Kalveren zijn me onbekend.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-05-2005 17:29 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Paella met wilde paling ... is dat een natyionlistische manier van aanpassen van een buitenlands gerecht?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-05-2005 17:30 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 mei 2005 17:29 schreef Jenje het volgende:
Paella met wilde paling ... is dat een natyionlistische manier van aanpassen van een buitenlands gerecht?
Lees nogmaals.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-05-2005 17:30 by spectre Profiel van spectre

het recept is overigens van Born2Cook, daar maak ik geregeld recepten van en dat bevalt mij altijd enorm goed, jammer dat ze die flexneger niet meer hebben


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-05-2005 19:54 by spectre Profiel van spectre

shiiiiit wasabi, wat een raar spul.. het is wel erg scherp, maar niet dat het scherp in je mond/tong wordt.. het trekt erg veel je neus in op 1 of andere manier... en zo werd mijn nieuwsgierigheid gestraft toen ik als voorproefje een mespuntje probeerde... wel erg lekker in dit gerecht trouwens. Wasabi heeft als hoofdingrediënt mierikswortel.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-05-2005 20:14 by M. Profiel van M.

Het is mierikswortelpasta ja. Heel scherp, maar heel anders dan bv. sambal, wasabi zit veel meer voor in je mond.

Vette shit he?
Tip, probeer het eens op wat rauwe zalm, met een beetje japanse sojasaus (van Kikkoman, dus niet de een of andere ketjap nemen), en dan heb je al bijna een zalmsushi. Echt wel goed.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-05-2005 20:58 by spectre Profiel van spectre

ja ik had al wat info opgezocht en kwam ook hier op uit, binnenkort maar eens sushi maken


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-07-2005 1:09 by M. Profiel van M.

Koken ist Krieg, ja, inderdaad.


Vanavond:

Voorgerecht:
Bruscetta, heel simpel -- witbrood onder de grill, even aan beide kanten roosteren, en dan een doorgesneden teentje knoflook erop schrapen -- dan kruidenboter erop, parmaham en olijfolie (tenminste, dat was de versie van vanavond!)

Daarna hadden we lamsbout uit de oven, de lamsbout eerst opengesneden en aan de binnenkant verse kruidenboter (met veel rozemarijn en thijm) gesmeerd, de bovenkant ook rijkelijk besmeerd trouwens. De lamsbout was ook bestrooid met zongedroogde tomaten, oregano en rozemarijn! Hij lag in een mooie braadslee, die verrijkt was met - alweer - een laagje kruidenboter.
Na een klein halfuur hebben we een steelpannetje vloeistof erbij gegoten, de vloeistof in dezen bestaande uit 2 dl. rode wijn, 2 dl. water en het sap van 2 limoenen. Hierna heeft de lamsbout (met het bot apart ernaast) nog een half uur in de oven gelegen, uiteraard hebben we om de zoveel tijd wat braadvloeistof eroverheen gegoten zodat de boel niet uitdroogde!
Alles bij elkaar heeft de lamsbout een uur in de oven gelegen, daarna heeft hij nog 10 minuten liggen rusten. We hebben wel de braadvloeistof gezeefd en deze 10 minuten laten inkoken, waarna de saus losgeklopt werd met wat boter en veel verse basilicum. Prima voor over het lam!

Hierbij geserveerd was verse pasta, tagliatelle waarbij het deeg verrijkt was met basilicum en zwarte peper.... bovendien hebben we een stuk parmezaanse kaas (150 gram of zo) geraspt en gemengd met zo'n 150 ml. olijfolie (kies een lekkere uit, net als wij! ), sap van 2 limoenen, op smaak gebracht met zout en peper. Dit papje werd door de pasta heen geroerd nadat deze gaar gekookt was.

Op de bordjes lag dus uiteindelijk een bedje tagliatelle met die limoen-parmezaanse kaas-spul, daarbovenop een stukje lamsbout met hieroverheen gegoten weer de saus van het braadvocht.

quote:
M., was het ook lekker?


JA!!! Het was lekker!

Oh ja, meloen-sorbetijs toe!! Eat that!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 17-07-2005 1:11 by rajackar (Speciaal lid) Profiel van rajackarhttp://https://www.facebook.com/rajackar

Heerschende maaltijd M. Dit ga ik thuis ook eens maken. En ik kan het iedereen aanraden

Maar je bent wel een lelijke shirts met lange mouwen dragende teringheaumeau!!!!11!!ONEONE!!22!!!1


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 18-07-2005 21:50 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 17 juli 2005 1:09 schreef M. het volgende:
Koken ist Krieg, ja, inderdaad.


Vanavond:

Voorgerecht:
Bruscetta, heel simpel -- witbrood onder de grill, even aan beide kanten roosteren, en dan een doorgesneden teentje knoflook erop schrapen -- dan kruidenboter erop, parmaham en olijfolie (tenminste, dat was de versie van vanavond!)

Daarna hadden we lamsbout uit de oven, de lamsbout eerst opengesneden en aan de binnenkant verse kruidenboter (met veel rozemarijn en thijm) gesmeerd, de bovenkant ook rijkelijk besmeerd trouwens. De lamsbout was ook bestrooid met zongedroogde tomaten, oregano en rozemarijn! Hij lag in een mooie braadslee, die verrijkt was met - alweer - een laagje kruidenboter.
Na een klein halfuur hebben we een steelpannetje vloeistof erbij gegoten, de vloeistof in dezen bestaande uit 2 dl. rode wijn, 2 dl. water en het sap van 2 limoenen. Hierna heeft de lamsbout (met het bot apart ernaast) nog een half uur in de oven gelegen, uiteraard hebben we om de zoveel tijd wat braadvloeistof eroverheen gegoten zodat de boel niet uitdroogde!
Alles bij elkaar heeft de lamsbout een uur in de oven gelegen, daarna heeft hij nog 10 minuten liggen rusten. We hebben wel de braadvloeistof gezeefd en deze 10 minuten laten inkoken, waarna de saus losgeklopt werd met wat boter en veel verse basilicum. Prima voor over het lam!

Hierbij geserveerd was verse pasta, tagliatelle waarbij het deeg verrijkt was met basilicum en zwarte peper.... bovendien hebben we een stuk parmezaanse kaas (150 gram of zo) geraspt en gemengd met zo'n 150 ml. olijfolie (kies een lekkere uit, net als wij! ), sap van 2 limoenen, op smaak gebracht met zout en peper. Dit papje werd door de pasta heen geroerd nadat deze gaar gekookt was.

Op de bordjes lag dus uiteindelijk een bedje tagliatelle met die limoen-parmezaanse kaas-spul, daarbovenop een stukje lamsbout met hieroverheen gegoten weer de saus van het braadvocht.



JA!!! Het was lekker!

Oh ja, meloen-sorbetijs toe!! Eat that!

't was echt super maarten.. ik heb er nog een droom over gehad


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 18-07-2005 23:11 by IceQueen Profiel van IceQueen

De specialiteit Des Gunman's huizes geproefd: kebabvlees en spirelli's met daarbij mayonaise, ketchup of dergerlijks


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2005 23:16 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Het is waar ... de Belgische keuken is waardeloos!


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 18-07-2005 23:28 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 17 juli 2005 1:09 schreef M. het volgende:
Koken ist Krieg, ja, inderdaad.


Vanavond:

Voorgerecht:
Bruscetta, heel simpel -- witbrood onder de grill, even aan beide kanten roosteren, en dan een doorgesneden teentje knoflook erop schrapen -- dan kruidenboter erop, parmaham en olijfolie (tenminste, dat was de versie van vanavond!)

Daarna hadden we lamsbout uit de oven, de lamsbout eerst opengesneden en aan de binnenkant verse kruidenboter (met veel rozemarijn en thijm) gesmeerd, de bovenkant ook rijkelijk besmeerd trouwens. De lamsbout was ook bestrooid met zongedroogde tomaten, oregano en rozemarijn! Hij lag in een mooie braadslee, die verrijkt was met - alweer - een laagje kruidenboter.
Na een klein halfuur hebben we een steelpannetje vloeistof erbij gegoten, de vloeistof in dezen bestaande uit 2 dl. rode wijn, 2 dl. water en het sap van 2 limoenen. Hierna heeft de lamsbout (met het bot apart ernaast) nog een half uur in de oven gelegen, uiteraard hebben we om de zoveel tijd wat braadvloeistof eroverheen gegoten zodat de boel niet uitdroogde!
Alles bij elkaar heeft de lamsbout een uur in de oven gelegen, daarna heeft hij nog 10 minuten liggen rusten. We hebben wel de braadvloeistof gezeefd en deze 10 minuten laten inkoken, waarna de saus losgeklopt werd met wat boter en veel verse basilicum. Prima voor over het lam!

Hierbij geserveerd was verse pasta, tagliatelle waarbij het deeg verrijkt was met basilicum en zwarte peper.... bovendien hebben we een stuk parmezaanse kaas (150 gram of zo) geraspt en gemengd met zo'n 150 ml. olijfolie (kies een lekkere uit, net als wij! ), sap van 2 limoenen, op smaak gebracht met zout en peper. Dit papje werd door de pasta heen geroerd nadat deze gaar gekookt was.

Op de bordjes lag dus uiteindelijk een bedje tagliatelle met die limoen-parmezaanse kaas-spul, daarbovenop een stukje lamsbout met hieroverheen gegoten weer de saus van het braadvocht.



JA!!! Het was lekker!






Iedereen heeft recht op mijn mening.


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 18-07-2005 23:30 by IceQueen Profiel van IceQueen

quote:
Op 18 juli 2005 23:16 schreef Jenje het volgende:
Het is waar ... de Belgische keuken is waardeloos!


Nee,Janneman, belgen maken het zich liever makkelijk


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 18-07-2005 23:31 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 17 juli 2005 1:09 schreef M. het volgende:
Koken ist Krieg, ja, inderdaad.


Vanavond:

Voorgerecht:
Bruscetta, heel simpel -- witbrood onder de grill, even aan beide kanten roosteren, en dan een doorgesneden teentje knoflook erop schrapen -- dan kruidenboter erop, parmaham en olijfolie (tenminste, dat was de versie van vanavond!)

Daarna hadden we lamsbout uit de oven, de lamsbout eerst opengesneden en aan de binnenkant verse kruidenboter (met veel rozemarijn en thijm) gesmeerd, de bovenkant ook rijkelijk besmeerd trouwens. De lamsbout was ook bestrooid met zongedroogde tomaten, oregano en rozemarijn! Hij lag in een mooie braadslee, die verrijkt was met - alweer - een laagje kruidenboter.
Na een klein halfuur hebben we een steelpannetje vloeistof erbij gegoten, de vloeistof in dezen bestaande uit 2 dl. rode wijn, 2 dl. water en het sap van 2 limoenen. Hierna heeft de lamsbout (met het bot apart ernaast) nog een half uur in de oven gelegen, uiteraard hebben we om de zoveel tijd wat braadvloeistof eroverheen gegoten zodat de boel niet uitdroogde!
Alles bij elkaar heeft de lamsbout een uur in de oven gelegen, daarna heeft hij nog 10 minuten liggen rusten. We hebben wel de braadvloeistof gezeefd en deze 10 minuten laten inkoken, waarna de saus losgeklopt werd met wat boter en veel verse basilicum. Prima voor over het lam!

Hierbij geserveerd was verse pasta, tagliatelle waarbij het deeg verrijkt was met basilicum en zwarte peper.... bovendien hebben we een stuk parmezaanse kaas (150 gram of zo) geraspt en gemengd met zo'n 150 ml. olijfolie (kies een lekkere uit, net als wij! ), sap van 2 limoenen, op smaak gebracht met zout en peper. Dit papje werd door de pasta heen geroerd nadat deze gaar gekookt was.

Op de bordjes lag dus uiteindelijk een bedje tagliatelle met die limoen-parmezaanse kaas-spul, daarbovenop een stukje lamsbout met hieroverheen gegoten weer de saus van het braadvocht.



JA!!! Het was lekker!

Oh ja, meloen-sorbetijs toe!! Eat that!


Oeh donders!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-07-2005 23:38 by M. Profiel van M.

quote:
Op 18 juli 2005 23:11 schreef IceQueen het volgende:
De specialiteit Des Gunman's huizes geproefd: kebabvlees en spirelli's met daarbij mayonaise, ketchup of dergerlijks

Woeha, dit klinkt echt verschrikkelijk, scheer je weg! Ik dacht dat de Belgen de Bourgondiërs waren, maar dat doen wij toch beter .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 18-07-2005 23:40 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Zeker! Alleen stukje in "stukje lamsbout" bevalt me niet zo. Maar voor de rest, .



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen