|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Die bubbels komen nog eens ergens... Al met al ben je een mooie bubbelserie aan het opbouwen. Ik vind het idee echt gaaf @Griffin: bedankt voor the goedkeuring (en de tip ) [Dit bericht is gewijzigd door White Tree op 15-12-2006 22:01] ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
Kan er iemand een wazige foto helder maken? it ain't so bad to be a psychopath |
|
Daarnet m'n nieuwe camera getest, supergaaf om te doen. De helft van de foto's zijn bewogen, sommige zijn geflitst/lelijk en een drietal zijn wel aardig. Kunnen de dames en heren actieve fotografen mij een boek/cursus aanraden om zo enige basiskneepjes te leren? |
|
quote: beetje laat maar en dan meer vanwege het thema en de losgemaakt herinneringen dan de foto zelf maar damn... laat me herinneren aan frankrijk vroegah met ouders... ik vond het toen altijd kut maar nu zou ik niks liever meer willen dan mn zomer spenderen langs zo'n waterkant... [Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 16-12-2006 3:41] Je moeder. |
|
quote: Ik heb net een grijsplaat ontdekt, ik geloof dat het wel zo heet. Het is gewoon een grijs kartonnetje van A4 formaat waarop je eerst richt en kijkt waar de diafragma en sluitertijd zitten. Ik weet niet wat voor camera je hebt, maar met een grijsplaat kan je ervoor zorgen dat de fotos niet overbelicht worden én niet onderbelicht. Alle kleuren komen tot zijn recht en je hoeft nooit meer te flitsen. |
|
quote:Ga naar Slovenie dan |
|
eerste poging tot digifotografie, als het niet zo slecht was, was het bijna kunstzinnig [Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 16-12-2006 19:40] "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
quote: Hier vind je een complete cursus digitale fotografie. Van de absolute basis (diafragma en sluitertijd) tot de fijne kneepjes van het beeldbewerken. Iedere week een hoofdstuk lezen en vooral veel experimenteren, zou ik zeggen. “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” |
|
Bubble doet kerstinkopen op de Nieuwendijk in Amsterdam... “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” |
|
Super vet! Amsterdamned in a vortex |
|
quote: koop een boek van Michael Freeman. Voor beginners goed, en voor gevorderden ook. Hij heeft verschillende boeken, digitaal, analoog geloof ik ook, zwart-wit etc Goed leesbaar en leerzaam, en veel beter dan op internet lezen imo quote: Grijskaart, die zijn handig inderdaad maar wat hierboven staat klopt niet helemaal. Flitsen hoeft natuurlijk sowieso nooit! Maar bij 8/100 en langere sluitertijden wil je een statief en onbewegend object hebben.. en anders moet je softboxen oid gaan gebruiken (binnen, althans). Maar voor veel situaties gaat een grijskaart ook niet op, bij >5/6 stoppen verschil bijvoorbeeld, dan zal je ook met een grijskaart over- en onderbelichte gedeeltes krijgen. Met een wit huis bijvoorbeeld corrigeer je altijd met 1 stap overbelichting, en daarbij zou een grijskaart dus niet werken. De kaart zal je onderwerp correct belichten, maar hoeft nog niet de foto te geven met de sluitertijd/diafragma waardes die je had gewild. Nouja, heel dit verhaal is ook waar-onwaar afhankelijk van een camera met of zonder spotmeting, en of je naar het object toeloopt en inzoomt of niet.. als je spotmeting hebt of het laatste doet, en van daar uit correct belicht (bij witte huizen of gezichten +1 stop) dan krijg je hetzelfde effect als een grijskaart. |
|
quote: Ik heb zelf de Fujifilm Finepix S5500 gehad in een 'grijs verleden'. Voor een beginner was dit zeker een goede camera. Helaas geen mogelijkheid voor verwisselbare lenzen, maar wel een goed bereik (10 x optische zoom), dit stond gelijk aan een 35 - 350 mm lens, daar heb je als beginner toch zeker voldoende aan (al heb je helaas geen echte groothoek stand, maar dat moet je dan voor lief nemen). Ook de kwaliteit van de foto's vond ik erg goed. Het apparaat had veel mogelijkheden (handmatig instelbare sluitertijd en diafragma, dat mis ik nog wel eens bij andere goedkope digi camera's). Al met al denk ik dat je een best goede keuze maakt voor dat geld, wil je het zeker weten? Koop dan eens wat fotografie bladen. Daarin worden regelmatig camera's getest in alle prijsklasse's en deze worden dan ook tegen elkaar afgezet en beoordeeld. Verdiep je eens in specificaties zou ik zeggen, en bedenk welke je nodig gaat hebben voor jouw gebruik! Edit: kijk ook eens hier: http://gallery.zoom.nl/cameras/9/fuji-finepix-s5600/ en vergelijk hem met andere camera's. [Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 19-12-2006 0:21] ..."Hate can only create more hate"... |
|
Mijn blije bassiste en haar gloednieuwe speeltje... [Dit bericht is gewijzigd door Aaargh op 19-12-2006 23:59] “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” |
|
Trilt vast goed ja! |
|
zaterdag in Mostly Autumn in de boerderij. Slecht licht helaas Groetjes, Femke |
|
Ja licht is altijd moeilijk bij concerten wel mooie kleuren Cursusopdracht, 'intimiteit' Bij gebrek aan model mezelf maar weer gefotografeerd. Daarnaast zou ik iemand niet durven vragen naakt te poseren intentie: ook alleen kan intimiteit bestaan [Dit bericht is gewijzigd door Griffin op 01-01-2007 23:28] |
|
Hmm ziet er eerder eenzaam uit... I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
klopt ook |
|
Ben je eenzaam ja? *sipjes* I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
nou, niet echt de grap van fotografie is (mede) iets uit te kunnen drukken wat er niet is tis ook niet zo dat ik me erg intiem voel, ofzo |
|
Ik vind het maar een slechte foto, de helft staat er niet op! Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Mooie foto Vind het echter ook meer een soort van 'eenzaamheid' uitstralen dan intimiteit. En ik vind het wel iets lievigs hebben, weet nie waarom. Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties. |
|
Lamp + kerstballen = grappige foto. "My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman |
|
@Griffin: mooie foto... je doet het trouwens ook best goed als model 8-) Ook redelijk geslaagd qua intentie. Dat je er alleen op staat maakt het voor mij niet direct eenzaam. Bovendien is het een warme foto en zie je er niet zielig uit. Ik zie er dus meer intimiteit dan eenzaamheid in... Iemand vragen naakt te poseren is en blijft een delicate kwestie @SoM Die lamp Daar zitten meer foto's in..... [Dit bericht is gewijzigd door White Tree op 23-12-2006 18:23] ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |