IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Misty Mourning Vorige pagina | Volgende pagina
enlil
Sub titel
Usericon van enlil
Posted 02-04-2007 21:05 by enlil Profiel van enlil

quote:
Op 2 april 2007 20:59 schreef slome het volgende:
Hmm, ik zat eerlijk gezegd eerder aan avant garde schlager te denken.

Avant Garde is het zeker!! Is het overwegen waard om toe te voegen aan de omschrijving van MISTY MOURNING!!!!

Alleen dat Schlager hoor ik zo 1-2-3 niet gelijk terug (maar ik kan het mis hebben? Ik heb dan ook geen muziekles gehad ) Kan je zo vertellen in welk liedje, en het liefst specifiek omschrijven, op de counter van je mediaplayer, waar je de schlagerinvloeden terug hoort? Alvast bedankt! Ik wacht met spanning af...

Signature

Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 02-04-2007 21:05 by Rouwend in de Mist Profiel van Rouwend in de Misthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 2 april 2007 20:56 schreef altx het volgende:
Niet om het een of ander maar ergens van onder de indruk zijn, wil nog niet zeggen dat je het ook goed vindt...

Ik ben anders nooit onder de indruk van dingen die ik niet goed vindt, maar dxat kan aan mij liggen natuurlijk.

Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 02-04-2007 21:06 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 2 april 2007 20:53 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
daarbovenop mijn echte maten weten dat ze de kritiek gewoon in mijn gezicht kunnen en moeten uiten, en die doen dat ook

Hehe, nou moet ik een beetje aan idols denken. Die familie/vrienden om het getyraniseerde zanger/esje: Ja, maar je bént toch écht goed. Dat de jury dat niet hoort, ongelofelijk! Henkjan is een LUL!

“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’

Rouwend in de Mist
Posted 02-04-2007 21:07 by Rouwend in de Mist Profiel van Rouwend in de Misthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 2 april 2007 21:04 schreef Jenje het volgende:
Maar doen de misty boys ook aan verzoekjes?

Verzoekjes? Hangt er van af wat voor verzoekjes... d'r zijn wel wat covers die we spelen (op geheel eigen wijze uiteraard).

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-04-2007 21:09 by altx Profiel van altx

quote:
Op 2 april 2007 21:05 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Ik ben anders nooit onder de indruk van dingen die ik niet goed vindt, maar dxat kan aan mij liggen natuurlijk.

Nou ik ben toch behoorlijk onder de indruk van het charisma dat Hitler had bijvoorbeeld. Jij ook?

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 02-04-2007 21:09 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Met extra tellen! Gratis!

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-04-2007 21:10 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 april 2007 21:06 schreef Wansmaak het volgende:
Hehe, nou moet ik een beetje aan idols denken. Die familie/vrienden om het getyraniseerde zanger/esje: Ja, maar je bént toch écht goed. Dat de jury dat niet hoort, ongelofelijk! Henkjan is een LUL!

quote:
Op 30 maart 2007 13:44 schreef Chelman het volgende:
Ik weet het niet. Maar RIDM's reacties doen me steeds meer aan Roef en Marian denken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Roef_en_Marian

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

slome
Usericon van slome
Posted 02-04-2007 21:10 by slome Profiel van slome

quote:
Op 2 april 2007 21:05 schreef enlil het volgende:
Avant Garde is het zeker!! Is het overwegen waard om toe te voegen aan de omschrijving van MISTY MOURNING!!!!

Alleen dat Schlager hoor ik zo 1-2-3 niet gelijk terug (maar ik kan het mis hebben? Ik heb dan ook geen muziekles gehad ) Kan je zo vertellen in welk liedje, en het liefst specifiek omschrijven, op de counter van je mediaplayer, waar je de schlagerinvloeden terug hoort? Alvast bedankt! Ik wacht met spanning af...

Het zijn vooral de vocalen in leaves die me het traurige augen gevoel geven.

Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 02-04-2007 21:11 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 2 april 2007 21:10 schreef Chelman het volgende:

Vooruitziende blik en/of ik maak een late conclusie.

Rouwend in de Mist
Posted 02-04-2007 21:11 by Rouwend in de Mist Profiel van Rouwend in de Misthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 2 april 2007 21:06 schreef Wansmaak het volgende:

Och... Henkjan heeft talentloze mensen door laten gaan en talentvolle mensen de wind van voren gegeven (naast dat hij ook beslissingen gemaakt heeft waar ik het wel mee eens was), maar een LUL... gaat wel wat ver hoor

Nee, naar aanleiding van het optreden wat ik laatst bezopen gedaan hebben zijn ze massaal naar me toe gekomen om me in te wrijven wat er allemaal misging (op zich redelijk overbodig want dat had ik zelf ook wel door... maar wel eerlijk tenminste).

enlil
Sub titel
Usericon van enlil
Posted 02-04-2007 21:11 by enlil Profiel van enlil

quote:
Op 2 april 2007 20:59 schreef Lainedil het volgende:
Je zit RidM te jennen, of wat?

Ik kijk wel uit! Dan krijgt ons bandje een veeg uit de pan terug van RidM, en wij maken al niet al te bijster goede muziek, erg beroerd zelfs, en maat houden kan ik zelf al helemaal niet. Respect voor de ritmesectie van Misty Mourning! Dus nee, ik ben bloedserieus!

Signature

enlil
Sub titel
Usericon van enlil
Posted 02-04-2007 21:14 by enlil Profiel van enlil

quote:
Op 2 april 2007 21:10 schreef slome het volgende:
Het zijn vooral de vocalen in leaves die me het traurige augen gevoel geven.

Verrek ja, dat gevoel heb ik bij meerdere tracks van MM. Echt geweldig, dat gevoel voor drama! Emo heet dat toch? EMO!!!! TOEVOEGEN AAN DE OMSCHRIJVING BITTE SCHON!

Signature

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-04-2007 21:15 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 2 april 2007 21:07 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Verzoekjes? Hangt er van af wat voor verzoekjes... d'r zijn wel wat covers die we spelen (op geheel eigen wijze uiteraard).
Tja, waarom eigen versie? Kun je de originelen niet spelen dan? Welke covers heb je zo al gespeeld dan en wat heb je er aan vern.. veranderd dan?

Rouwend in de Mist
Posted 02-04-2007 21:16 by Rouwend in de Mist Profiel van Rouwend in de Misthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 2 april 2007 21:09 schreef altx het volgende:
Nou ik ben toch behoorlijk onder de indruk van het charisma dat Hitler had bijvoorbeeld. Jij ook?

Nou nee... ik vind het absoluut verbazingwekkend dat hij het hele land achter zich heeft weten te scharen.
Als ik de opnames terugzie denk ik:
1. Waar de neuk maak je je druk om?
2. Waarom schreeuw je zo je hebt een microfoon voor je porem
en 3. Tering wat ben jij lelijk
Indrukwekkend is wel het laatste woord wat ik voor Hitler's charisma zou gebruiken... hoogstens voor de prestatie van het veroveren van een groot deel van Europa (ff terzijde, weet je nog welk land ze echt niet doorheen kwamen omdat het verzet te sterk was ).

Maar okee... ik snap wat je bedoelt.

Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 02-04-2007 21:19 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 2 april 2007 20:35 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
I'm still not impressed (alhoewel, de opnamekwaliteit van NE1 was wel erg hoog), niet dat het slecht is... maar gezien jouw posts zat ik te wachten op muziek die Pantera op een stel amateurs laat lijken, Porcupine tree doet verbleken en van jaloezie jouw cd's weg doet smijten en Queen instantly uit het geheugen vaagt....
Die House-schijt had je al helemaal niet moeten posten, maar ik zal het houden bij de opmerking dat ik een schurfthekel aan Dance heb tenzij het the Prodigy voorbijstreeft.

Dat je überhaupt zo hoog van de toren durft te blazen zeg! Respect !

Hehe, ik blaas totaal niet hoog van de toren. Ik zeg alleen dat er hier mensen zijn die érg veel verstand hebben van muziek (en daar schaar ik mezelf ook onder ja) en jou aangeven wat er mis is met je muziek. Kun je opvatten als opbouwende kritiek, kun je wat mee doen. Is een optie. Je kunt ook gewoon stug volhouden dat je band geniaal is en de rest van het forum voor gek verklaren. Your choice.

Ik ben trots op mijn house-schijt en daarom post ik dat. Komt bij dat jij strakke mp3's wilde horen, strakker dan dit wordt het niet. Tot nu toe zijn overigens beide platen uitverkocht, dus blijkbaar wordt het wel ergens gewaardeerd.

Waarom ik me hier zit te verantwoorden tegenover jou is me eigenlijk een raadsel, maargoed, laten we het er maar op houden dat we dit topic levend moeten houden.

Maar wat probeer je nou eigenlijk te bereiken? Dat we dalijk collectief denken 'Ach verrek ja! Het zijn 198/17 maatsoorten! Dat ik dat niet meteen hoorde zeg!' Fuck muziektheorie in dit geval, het klinkt BIJ ONS ALLEMAAL (ja ik spreek namens het hele forum) onstrak en over het algemeen knap kut. Dat het dat honderden maatsoorten bijelkaar geraapt zijn maakt dan geen fuck uit. Ik zal je nog 1 keer vertellen dat dat niet zo is, maargoed, doe ermee wat je wil. Het wordt gelukkig maar beaamd door de rest van de mensen hier.

Als het onstrak klinkt, IS het onstrak. Wat daar dan ook voor achterliggende gedachte achterligt. Als ik je moet geloven, hebben jullie dus een apestrakke band, maar klinkt het onstrak door de verschillende maatsoorten. Rrrright.

Ik ben geen ongelofelijk goede muzikant, dat pretendeer ik ook niet. Ik hoef Pantera niet te doen verbleken en ik hoef Queen niet uit het geheugen te vagen. Ik doe wat ik leuk vind, en als mensen dat waarderen is dat mooi meegenomen. Ik pretendeer wél verdomd veel over muziek te weten, en dat te projecteren op jouw band. Lees mijn eerste post eens in dit topic, hierin geef ik je gewoon tips waar je iets aan kan hebben. Als jij blijft happen en doorgaat waar je 17 pagina's geleden al had moeten stoppen, sjah...

Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.

slome
Usericon van slome
Posted 02-04-2007 21:19 by slome Profiel van slome

quote:
Op 2 april 2007 21:16 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
(ff terzijde, weet je nog welk land ze echt niet doorheen kwamen omdat het verzet te sterk was ).

Euhm... Sovjet Unie?

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 02-04-2007 21:20 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 2 april 2007 21:19 schreef slome het volgende:
Euhm... Sovjet Unie?
Groot-Brittanië?

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-04-2007 21:22 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 april 2007 21:16 schreef Rouwend in de Mist het volgende: (ff terzijde, weet je nog welk land ze echt niet doorheen kwamen omdat het verzet te sterk was ).

Engeland, Sovjet Rusland....

Welk land had de enige exterminatie kamp dat niet door de Duitsers zelf gerund was?

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Rouwend in de Mist
Posted 02-04-2007 21:26 by Rouwend in de Mist Profiel van Rouwend in de Misthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 2 april 2007 21:15 schreef Jenje het volgende:
Tja, waarom eigen versie? Kun je de originelen niet spelen dan? Welke covers heb je zo al gespeeld dan en wat heb je er aan vern.. veranderd dan?

Ja we kunnen de originelen spelen, nee dat doen we niet, want dat vinden we saai, als je toch al covert, maak er dan je eigen ding van, andersmans shizzle naspelen kan elke getrainde aap die er genoeg tijd in steekt, andermans shizzle op een compleet eigen manier brengen, maar wel zo dat het origineel nog duidelijk terug te horen is, DAT vind ik nou een prestatie.

Ik neem aan dat ik me moet beperken tot wat we met Misty Mourning gecovered hebben:
Spaceman van Babylon Zoo (sneller en harder, ruigere vocalen), Paranoïd (ongeveer hetzelfde gehouden, wel iets sneller) van Black Sabbath, Paint it Black van the Rolling Stones (grunt eronder, behalve in het rustige middenstuk, en we missen natuurlijk een slaggitarist daarvoor), Ace of Spades van Motörhead (enige cover die we in oorspronkelijke staat gelaten hebben)
en 7 Nation Army van White Stripes (eigenlijk meteen een hele medley van gemaakt, intro van for whom the bell tolls ervoor, de vocalen flink wat ruiger en een stijgende lijn in de hardheid van het nummer gemaakt, aan het eind van het nummer beukt ie een end weg en sluiten we af met een stukkie uit One).

WMP
Usericon van WMP
Posted 02-04-2007 21:29 by WMP Profiel van WMP

Ruigere vocalen...

*bibber*

Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 02-04-2007 21:30 by Hades Profiel van Hadeshttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 2 april 2007 21:26 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
...en we missen natuurlijk een slaggitarist daarvoor....

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 02-04-2007 21:32 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Weer veel woorden, maar wat ik lees is dat je alles wat langzamer is sneller speelt en alles iets ruiger.

Dan maak ik (maar goed, ik ben ook een groentje op het gebied) daarop uit dat je helemaal niet zo veel kunt, je kunt kennelijk alleen maar binnen bepaalde snelheid spelen en met een bepaalde intonatie. Sfeer kun je dus niet creeren.

Ook vaag dat je dance hekelt maar wel Spaceman covert, een track waarvan zelfs de miepjes bij TMF zeggen (en dat zijn vrouwen die verstand ervan hebben!) dat het een combinatie is van rock en dance!

Maar SP zei je he, komt wel overeen. Heel veel en hard roepen dat je veel kunt en wilt, maar realiteitszin ho maar.

Rouwend in de Mist
Posted 02-04-2007 21:38 by Rouwend in de Mist Profiel van Rouwend in de Misthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 2 april 2007 21:32 schreef Jenje het volgende:
Weer veel woorden, maar wat ik lees is dat je alles wat langzamer is sneller speelt en alles iets ruiger.

Dan maak ik (maar goed, ik ben ook een groentje op het gebied) daarop uit dat je helemaal niet zo veel kunt, je kunt kennelijk alleen maar binnen bepaalde snelheid spelen en met een bepaalde intonatie. Sfeer kun je dus niet creeren.

Ook vaag dat je dance hekelt maar wel Spaceman covert, een track waarvan zelfs de miepjes bij TMF zeggen (en dat zijn vrouwen die verstand ervan hebben!) dat het een combinatie is van rock en dance!

Maar SP zei je he, komt wel overeen. Heel veel en hard roepen dat je veel kunt en wilt, maar realiteitszin ho maar.

Nadat wij klaar waren met Spaceman werd het metal met af en toe een flanger over het gitaargeluid, en het feit dat het vroeger juist iets was wat ik totaal niet leuk vond en toen iets werd dat ik wel echt heel erg kon waarderen maakte het voor mij erg leuk om te doen.

En die conlcusie van jou... zegt niet veel, want die is niet echt ergens op gebaseerd, als je het mij vraagt is het meer speculatie.

Heb jij trouwens gezien hoe vaak Balki op zijn smoel ging als het op goed onderbouwd argumenteren aan komt? En dan vooral als het tegenover Groenlinks of SP was.
Kom nou... "wij zijn de zittende partij dus dit gaan we doen", en inhoudelijk compleet niet ingaan op het feit dat hij aangesproken werd op zijn korte termijn planning en dingen die niet permanent positieve verandering brengen, maar slechts tijdelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Rouwend in de Mist op 02-04-2007 21:44]

enlil
Sub titel
Usericon van enlil
Posted 02-04-2007 21:49 by enlil Profiel van enlil

quote:
Op 2 april 2007 21:19 schreef Ethereal het volgende:

Fuck muziektheorie in dit geval, het klinkt BIJ ONS ALLEMAAL (ja ik spreek namens het hele forum) onstrak en over het algemeen knap kut.

Misty Mourning heeft wel degelijk fans op dit ZwareMetalen forum!!!! Tering, dat YouTube nog niet plat ligt wegens bandbreedteoverschrijding, want ondertekende draait de demo helemaal GRIJS!!!!!

Signature

Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 02-04-2007 21:52 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ik vraag me echt af of Enlil het forum nou in de zeik neemt of niet...

True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com