IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Misty Mourning Vorige pagina | Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-04-2007 21:53 by M. Profiel van M.

Ik heb even een review geschreven voor mijn webzine Satan Bier 666, "the zine to end all zines". Het is nog niet online maar wel bijna. Als je wil kan je deze review al wel op je myspace zetten. Ik vind jullie super tof!!

quote:
Misty Mourning is een nieuwe Nederlandse band die de lokale underground stormenderhand aan het veroveren is met hun Manowar-achtige charme en hun zeer eigenzinnige muziek. De band is nog onbekend maar dit kan, gezien de kwaliteit van de gebodene vier nummers op hun myspace toch echt niet lang meer duren.

Als het wel goed zit met een band kan je dat aan alles zien, van bandnaam tot en met de kleinste details in de muziek. Misty Mourning is zo'n band. De oplettende lezer zal al opgevallen zijn "Misty Mourning" wordt uitgesproken als Mistige Morgen maar in werkelijkheid iets heel anders betekent. Deze ambiguiteit zet zich voort in de muziek die een zekere dubbelheid in zich herbergt, een zeldzaamheid die je bv. ook terugvindt bij Big Brothers' schromelijk onderschatte Kelly.

Enfin, de muziek. De band zelf noemt het "melodic death grunge" maar dat legt toch niet helemaal de vinger op het zekere "je ne sais quoi" besloten in deze muziek. Één van de eerste dingen die opvalt is de stuwende ritmesectie die moeiteloos overschakelt van 17/8 naar 23/24 maat. Omdat het zo gemakkelijk gaat lijkt het alsof je naar 4/4 zit te luisteren maar schijn bedriegt dus.

Het ware meesterschap zit hem echter in de vocalen die je nog het beste kunt typeren als de auditieve verwerkelijking van doorwrochte emoties als verveling, PMS en post-natale depressie. Iets wat ook te herkennen is aan de grote vrouwelijke fanschare van deze band! Door de opzettelijk onzekere zang af te wisselen met een diepe putgrunt voel je waar de band naar toe wil met hun uit het leven gegrepen teksten en wordt het al snel moeilijk om het droog te houden. Je kunt je goed voorstellen dat de band dit in de studio ook gevoeld moet hebben.

Melodie en bruutheid wisselen elkaar in rap tempo af wat de muziek een zekere epische, haast filmische kwaliteit meegeeft. Ikzelf moest bij het nummer "Leaves" bijvoorbeeld erg aan de liefdesscènes in de hit "Brokeback Mountain" denken. Kortom een meesterwerkje dat mij niet onberoerd heeft gelaten. Van deze band gaan we absoluut meer horen en ik geef ze voor hun eerste demo dan ook 14 van de 88 punten.

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-04-2007 21:54 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Deifecation heeft wel meer vreemde humor, dus hou ik het maar op

Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 02-04-2007 21:54 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 2 april 2007 21:49 schreef enlil het volgende:

Misty Mourning heeft wel degelijk fans op dit ZwareMetalen forum!!!! Tering, dat YouTube nog niet plat ligt wegens bandbreedteoverschrijding, want ondertekende draait de demo helemaal GRIJS!!!!!

Hoe hard je ook ontkent hem in de zeik te nemen; met dergelijke uitspraken maak je het ons erg moeilijk om dit te geloven.

Bruce Banner

Burzum
Usericon van Burzum
Posted 02-04-2007 21:55 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:

en ik geef ze voor hun eerste demo dan ook 14 van de 88 punten.

mmmm.

Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 02-04-2007 21:55 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

*proest*

“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’

Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 02-04-2007 21:56 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

M. : Jij krijgt bier van heel ZM voor deze review!

Bruce Banner

Arasazi
Usericon van Arasazi
Posted 02-04-2007 21:57 by Arasazi Profiel van Arasazi

"We like timeless themes, so there isn't gonna be songs about fancy cars and sexy girls. Well that last one is quite timeless, I'll take it back" (Tomi Koivusaari , Amorphis)

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-04-2007 22:00 by altx Profiel van altx

quote:
Op 2 april 2007 21:53 schreef M. het volgende:
Ik heb even een review geschreven voor mijn webzine Satan Bier 666, "the zine to end all zines". Het is nog niet online maar wel bijna. Als je wil kan je deze review al wel op je myspace zetten. Ik vind jullie super tof!!

Geniaal.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 02-04-2007 22:10 by Rouwend in de Mist Profiel van Rouwend in de Misthttp://www.myspace.com/branislavplesa

Okee Ethereal, zie hier de eerste keer dat ik toegeef dat ik een fout maakte... ik had me vergist met iemand anders die begon in de trant van:"Tering WAT een KUTmuziek blaatblaatblaat schreeuwbullshit (yepz... slecht onderbouwde kritiek, doorspekt met scheldwoorden wordt nu niet, nooit niet serieus genomen)".

Maar goed, ik blijf vinden dat jullie overdrijven zo onstrak is het niet en ik hoor de plekken waar de bas en de gitaar zo lelijk langs elkaar heen spelen niet (ik hoor wel dat ze tegen elkaar in spelen op sommige plekken en dat het verschillende melodieën zijn)... maar ik heb natuurlijk ook geen Audio-design gedaan, dus ik zal het verschil wel niet horen tussen melodieën die op een rare manier langs elkaar heen lopen en valse onstrakke zooi.

O wee mij, mijn gebrek aan opleiding maakt mij doof!

[Dit bericht is gewijzigd door Rouwend in de Mist op 02-04-2007 22:12]

enlil
Sub titel
Usericon van enlil
Posted 02-04-2007 22:13 by enlil Profiel van enlil

quote:
Op 2 april 2007 21:53 schreef M. het volgende:

Wow! Helemaal mee eens, prachtige omschrijving, vooral van de vocalen! Alleen de eind waardering vind ik zeer ondermaats, schande

Signature

Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 02-04-2007 22:25 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 2 april 2007 22:10 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Maar goed, ik blijf vinden dat jullie overdrijven zo onstrak is het niet en ik hoor de plekken waar de bas en de gitaar zo lelijk langs elkaar heen spelen niet (ik hoor wel dat ze tegen elkaar in spelen op sommige plekken en dat het verschillende melodieën zijn)... maar ik heb natuurlijk ook geen Audio-design gedaan, dus ik zal het verschil wel niet horen tussen melodieën die op een rare manier langs elkaar heen lopen en valse onstrakke zooi.

Ik denk dat er nog iets meer meespeelt, als ik zelf bezig ben met mijn eigen band, en luister naar nieuwe (repetitie) opnames, en live beelden/geluid als we filmen, hoor ik het in eerste instantie ook niet.

Dit heeft denk ik meer te maken met het feit dat je erg enthousiast bent over je eigen muziek (bij mij wel iig) dan of het wel 100% strak is of niet.

Later, zeg na een keer of 3, misschien 4 kijken en/of luisteren, gaat dit me wel opvallen, maar dat hoeft niets te betekeken, ik hoor namelijk ook niet of mn gitaar valsstaat of niet..

Maar goed, misschien zou dit ook verklaren waarom jij jouw mening hebt, en een aantal andere mensen hier een andere.

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 02-04-2007 22:27]

True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband

enlil
Sub titel
Usericon van enlil
Posted 02-04-2007 22:26 by enlil Profiel van enlil

quote:
Okee Ethereal, zie hier de eerste keer dat ik toegeef dat ik een fout maakte... ik had me vergist met iemand anders die begon in de trant van:"Tering WAT een KUTmuziek blaatblaatblaat schreeuwbullshit (yepz... slecht onderbouwde kritiek, doorspekt met scheldwoorden wordt nu niet, nooit niet serieus genomen)".

Hoezo fout? Persoonlijk vindt ik dat je jezelf niet hoeft te verontschuldigen voor je mening hoor. Als jij Ethereals bandje ontiechelijk kut vindt dan vindt dan is dat JOUW mening, en die mag gehoord worden! Jij mag best je muzikale kennis reflecteren op het product van een ander. Een mening over muziek hoort objectief te zijn, of Ethereal nou een aardige gozer is of niet, of je hem nou vergist hebt met een ander persoon op dit forum of niet, dat zou voor je mening niet uit moeten maken toch?

[Dit bericht is gewijzigd door enlil op 02-04-2007 22:28]

Signature

Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 02-04-2007 22:26 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:

No problem

quote:

Nee poepie van me, lees nou eens wat beter. Ik ben niet de alwetende omdát ik dat gestudeerd heb, maar daarmee wil ik wél zeggen dat ik erg goed weet waar ik over praat. Het feit dat andere geschoolde muzikanten hier mijn mening onderbouwen zegt mij dat ik er niet geheel naast zit. Neem dit nou maar gewoon aan. Of niet. Ik kan prima mijn mening naast me neer leggen en objectief beoordelen of iets goed is of niet, en dat heb ik in dit geval gedaan, maar je lijkt er niet in te willen geloven. Als je niet tegen gefundeerde kritiek kan, post het dan niet, brand 1 überkulte demo, geef die aan Enlil en hou de eer aan jezelf.

Wie is Enlil trouwens? Ben erg benieuwd wie er de moeite heeft gedaan zich een alter ego aan te meten voor dit topic

Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-04-2007 22:27 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 april 2007 22:26 schreef enlil het volgende:
Een mening over muziek hoort objectief te zijn

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

enlil
Sub titel
Usericon van enlil
Posted 02-04-2007 22:29 by enlil Profiel van enlil

quote:
Op 2 april 2007 22:27 schreef Chelman het volgende:

Subjectief, het maakt mij geen donder uit hoor kut = kut, en MISTY MOURNING IS TENMINSTE GAAF! Ik zou graag in het bezit komen van die ubercvlte demo, incl. handtekeningen en bloedspetters

[Dit bericht is gewijzigd door enlil op 02-04-2007 22:31]

Signature

Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 02-04-2007 22:31 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Tering de tering..

Edit: Puik plan mijnerzijds; ik hou het even op lezen in dit topic, en dan voornamelijk thuis (voor ik zit te schateren op 't werk..).

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 02-04-2007 22:34]

[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 02-04-2007 22:33 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 2 april 2007 21:26 schreef Rouwend in de Mist het volgende::
Spaceman van Babylon Zoo
Paranoïd van Black Sabbath
Paint it Black van the Rolling Stones
Ace of Spades van Motörhead

waarom kies je allemaal van die nummers uit die door andere (metal)bands al eerder erg oke werden gecoverd?
Spaceman /Kovenant
Paranoïd /Typo/Megadeth
Paint it Black/Grip inc./Marduk
Ace of Spades/Corduroy/Bathory (beide versies echt tering origineel gedaan trouwens!!!)

In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud

enlil
Sub titel
Usericon van enlil
Posted 02-04-2007 22:35 by enlil Profiel van enlil

quote:
Op 2 april 2007 22:33 schreef Aaaarco het volgende:
waarom kies je allemaal van die nummers uit die door andere (metal)bands al eerder erg oke werden gecoverd?
-Paranoïd /Typo/Megadeth
-Ace of Spades/Corduroy/Bathory (beide versies echt tering origineel gedaan trouwens!!!)

Je vergeet MAMBO KURT te vermelden Die heeft bovenstaande deuntjes MEESTERLIJK en op ZEER ORIGINELE wijze gecoverd!

Overigens is EASY LISTENING ofwel BUBBLE GUM ook echt een fantastische en zeer ondergewaardeerde muziekstroming. Zou wellicht een interessante invalshoek zijn voor MM? Als contrastrijk rustpunt tussen de progressieve en complexere stukken

[Dit bericht is gewijzigd door enlil op 02-04-2007 22:40]

Signature

Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 02-04-2007 23:13 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Mambo Kurt is dan ook de Koning der Covers.

Bruce Banner

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 03-04-2007 0:28 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

Ik begin gewoon jaloers te worden op t aantal reacties in deze topic!!!

MM heeft FANSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!

Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 03-04-2007 0:29 by Myth of Fury Profiel van Myth of Furyhttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 2 april 2007 22:26 schreef Ethereal het volgende:
Wie is Enlil trouwens? Ben erg benieuwd wie er de moeite heeft gedaan zich een alter ego aan te meten voor dit topic
Enlil is hier al veel langer

waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 03-04-2007 0:33 by waterfiets Profiel van waterfiets

quote:
Op 3 april 2007 0:28 schreef ratje het volgende:
Ik begin gewoon jaloers te worden op t aantal reacties in deze topic!!!

MM heeft FANSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!

lol

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-04-2007 1:01 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 2 april 2007 21:11 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Nee, naar aanleiding van het optreden wat ik laatst bezopen gedaan hebben zijn ze massaal naar me toe gekomen om me in te wrijven wat er allemaal misging (op zich redelijk overbodig want dat had ik zelf ook wel door... maar wel eerlijk tenminste).

Misschien is dronkenschap de enige staat waarin de rest van de wereld de gelegenheid om je langs je opgeblazen maar op dat moment ondergedompelde ego te worstelen?
quote:
Op 2 april 2007 21:16 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Nou nee... ik vind het absoluut verbazingwekkend dat hij het hele land achter zich heeft weten te scharen.
Als ik de opnames terugzie denk ik:
1. Waar de neuk maak je je druk om?
2. Waarom schreeuw je zo je hebt een microfoon voor je porem
en 3. Tering wat ben jij lelijk
Indrukwekkend is wel het laatste woord wat ik voor Hitler's charisma zou gebruiken... hoogstens voor de prestatie van het veroveren van een groot deel van Europa (ff terzijde, weet je nog welk land ze echt niet doorheen kwamen omdat het verzet te sterk was ).

Maar okee... ik snap wat je bedoelt.

Charisma gaat dan ook JUIST niet over wat duidelijk mooi of goed is, maar over het "je ne sais quoi" waar M. het over had of de X-factor van Henk-Jan; i.e. onstrak kunnen spelen.

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 03-04-2007 1:06 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Wanneer verkast dit nou es richting onzin-sub :s man man

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-04-2007 1:11 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Ach, ik neem dit topic al tijden niet meer serieus, boeien waar het staat

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com