IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Misty Mourning Vorige pagina | Volgende pagina
Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 29-03-2007 17:26 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud

waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 29-03-2007 17:28 by waterfiets Profiel van waterfiets

quote:
Op 29 maart 2007 17:26 schreef Jällö het volgende:
Kom op jongens, jullie springen der allemaal bovenop alsof het een Jenna Jameson betreft maar Rouwend in de Mist heeft natuurlijk helemaal gelijk:
Een 2e gitarist slaat helemaal nergens op als ze beide precies hetzelfde spelen, toetsenist zijn vaak meer dan overbodig, drummers zijn al helemaal lastig met hun veel te lompe apparatuur en 6-mas formaties zijn zo onhandig als de pest!
Ik zou als ik zanger/gitarist gewoon lekker in m'n uppie spelen, en als drummer droom ik van een 3-mansformatie.

nutteloos? je hebt live bijv een veel voller geluid

Jällö
Usericon van Jällö
Posted 29-03-2007 17:47 by Jällö Profiel van Jällö

Dat klopt ja, maar met één gitarist heb je een opener geluid en een minder volle auto. Daar valt ook zeker wat voor te zeggen.

Information is not knowledge is not wisdom is not truth

Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 29-03-2007 18:01 by Skyggesang Profiel van Skyggesanghttp://www.baldrsdraumar.com

quote:
Op 29 maart 2007 17:28 schreef waterfiets het volgende:

En het staat niet zo leeg...

waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 29-03-2007 18:07 by waterfiets Profiel van waterfiets

quote:
Op 29 maart 2007 18:01 schreef Skyggesang het volgende:
En het staat niet zo leeg...
En jij moet wat laten doen aan je toetsenbord.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-03-2007 19:36 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 29 maart 2007 17:07 schreef spectre het volgende:
Daar deed je nog best lang over

Haha, ja, goed he?
quote:
Op 29 maart 2007 17:26 schreef Aaaarco het volgende:

Je mist een "e" in het laatste woord

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 29-03-2007 20:51 by Skyggesang Profiel van Skyggesanghttp://www.baldrsdraumar.com

quote:
Op 29 maart 2007 18:07 schreef waterfiets het volgende:
En jij moet wat laten doen aan je toetsenbord.

Nee, dat is hopeloos... ik moet een nieuwe.

spectre
Usericon van spectre
Posted 30-03-2007 1:08 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 29 maart 2007 17:26 schreef Jällö het volgende:
Kom op jongens, jullie springen der allemaal bovenop alsof het een Jenna Jameson betreft maar Rouwend in de Mist heeft natuurlijk helemaal gelijk:
Een 2e gitarist slaat helemaal nergens op als ze beide precies hetzelfde spelen, toetsenist zijn vaak meer dan overbodig, drummers zijn al helemaal lastig met hun veel te lompe apparatuur en 6-mas formaties zijn zo onhandig als de pest!
Ik zou als ik zanger/gitarist gewoon lekker in m'n uppie spelen, en als drummer droom ik van een 3-mansformatie.

Lijkt me een stuk lastiger om met 6 man langs elkaar heen te spelen dan met 3. Ik snap die jongen wel ja

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-03-2007 8:30 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 30 maart 2007 1:08 schreef spectre het volgende:
Lijkt me een stuk lastiger om met 6 man langs elkaar heen te spelen dan met 3. Ik snap die jongen wel ja
6 mensen die zo goed muzikaal geschoold zijn dat ze perfect uit de maat en valsch kunnen spelen , tja dat vind je niet he ...

Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 30-03-2007 8:39 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Nee! Jij snapt de muziek gewoon niet!

Bruce Banner

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-03-2007 8:42 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Oh? Is het nu ineens black?

Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 30-03-2007 13:04 by Rouwend in de Mist Profiel van Rouwend in de Misthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 29 maart 2007 16:40 schreef ZelThoR het volgende:
Niets gezegd over toetsensiten? Goh...

(Overigens kwam dat uit het creative explosion topic...)

Cursusje tekstverklaren nodig? Daar staat namelijk dat in zo'n geval de tweede gitarist overbodig is omdat ie toch al hetzelfde speelt als de eerste.

Rouwend in de Mist
Posted 30-03-2007 13:06 by Rouwend in de Mist Profiel van Rouwend in de Misthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 29 maart 2007 17:28 schreef waterfiets het volgende:

Wat dacht je van 1 gitarist die over twee amps speelt, precies evenvol geluid als die tweede gitarist erbij, en je beledigt iemands intelligentie niet door hem/haar voor te schrijven wat hij/zij moet spelen.

jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 30-03-2007 13:08 by jbassist Profiel van jbassist

Met twee word het infeite alleen luider.. niet "voller" als in 2 gitaristen.

"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."

blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 30-03-2007 13:09 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 30 maart 2007 13:06 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Wat dacht je van 1 gitarist die over twee amps speelt, precies evenvol geluid als die tweede gitarist erbij, en je beledigt iemands intelligentie niet door hem/haar voor te schrijven wat hij/zij moet spelen.

Mwoah, ik ga toch voor 2 gitaristen, kan je veel meer uit de riffs halen. En onderschat het geluid van 2 verschillende gitaren/technieken/versterkers/enz.enz. niet. + dat als je 2 bangende gitaristen hebt, het live ook een voller plaatje is natuurlijk.

Rouwend in de Mist
Posted 30-03-2007 13:11 by Rouwend in de Mist Profiel van Rouwend in de Misthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 30 maart 2007 13:08 schreef jbassist het volgende:
Met twee word het infeite alleen luider.. niet "voller" als in 2 gitaristen.

Probeer maar eens een Boss pedaal met een stereo uitgang... dan wordt het geluid wel degelijk voller als je over twee amps speelt (en dan ga ik er voor het gemak van uit dat je slim genoeg bent de twee versterkers verschillende afstellingen te geven).

[Dit bericht is gewijzigd door Rouwend in de Mist op 30-03-2007 13:12]

Rouwend in de Mist
Posted 30-03-2007 13:13 by Rouwend in de Mist Profiel van Rouwend in de Misthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 30 maart 2007 13:09 schreef blonde rockgod het volgende:
Mwoah, ik ga toch voor 2 gitaristen, kan je veel meer uit de riffs halen. En onderschat het geluid van 2 verschillende gitaren/technieken/versterkers/enz.enz. niet. + dat als je 2 bangende gitaristen hebt, het live ook een voller plaatje is natuurlijk.

Ieder zijn meug, maar als iemand zegt dat ik hem na moet spelen in een band is mijn antwoord:"Ga toch lekker een getrainde aap zoeken dan".

blonde rockgod
Posted 30-03-2007 13:14 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 30 maart 2007 13:11 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Probeer maar eens een Boss pedaal met een stereo uitgang... dan wordt het geluid wel degelijk voller als je over twee amps speelt (en dan ga ik er voor het gemak van uit dat je slim genoeg bent de twee versterkers verschillende afstellingen te geven).

En dan nog, 2 gitaristen weten meer dan 1 als het goed is.. Ervanuitgaande dat de gitaristen de riffs schrijven, kunnen ze elkaar beter maken / aanvullen. Dat is mijns inziens de grote kracht van 2 gitaristen.

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-03-2007 13:15 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 30 maart 2007 13:06 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Wat dacht je van 1 gitarist die over twee amps speelt, precies evenvol geluid als die tweede gitarist erbij

Gelul. Het vollere geluid ontstaat juist, zelfs als je beiden dezelfde riff speelt, je nooit 100% hetzelfde speelt. Melodisch gezien wel, mag ik hopen, maar net een fractie anders qua timing, feel etc waardoor het voller klinkt..

blonde rockgod
Posted 30-03-2007 13:15 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 30 maart 2007 13:13 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Ieder zijn meug, maar als iemand zegt dat ik hem na moet spelen in een band is mijn antwoord:"Ga toch lekker een getrainde aap zoeken dan".

LOL, erg fijn om met jou in een band te zitten dus. Ik begrijp jouw band in 1 keer een stuk beter, niemand wil dus eigenlijk met elkaar / elkaars muziek spelen...

Dat verklaard een hoop ja.

blonde rockgod
Posted 30-03-2007 13:19 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 30 maart 2007 13:11 schreef Rouwend in de Mist het volgende:

Oh, trouwens, ging het begin van de discussie niet over bands die als ze met minder personen waren minder geld hoefden te vragen? Wat de neuk is dan het nut om toch 2 versterkers mee te zeulen? Ben je toch net zover qua bagage?

Jällö
Usericon van Jällö
Posted 30-03-2007 13:19 by Jällö Profiel van Jällö

Jongens, begrijp dat nou; Rouwend in de Mist heeft gewoon altijd gelijk.
Zo moeilijk is het toch niet om dat te accepteren?

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-03-2007 13:19 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 30 maart 2007 13:13 schreef Rouwend in de Mist het volgende:

Wat is dat nou voor onzin man, als ik een nummer schrijf met mijn band kan iedereen riffs aandragen en die worden dan tot een arrangement gesmeed.

Dan gebeurt het regelmatig dat persoon A een riff van persoon B "moet" spelen en vice versa.

Het enige dat boeit binnen een band is of de muziek vet is, niet wie het geschreven heeft, vind ik dan.

Jällö
Usericon van Jällö
Posted 30-03-2007 13:28 by Jällö Profiel van Jällö

Als ik met Mjauwend in Mist zou spelen, zou ik sowieso altijd ja en amen kniken.
Zo'n bron van genialiteit, daar moet je toch gebruik van maken, denk ik dan!

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 30-03-2007 13:35 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 30 maart 2007 13:19 schreef Snaack het volgende:
Het enige dat boeit binnen een band is of de muziek vet is, niet wie het geschreven heeft, vind ik dan.

Nee man. Het enige wat boeit is dat:

a.Vrouwen janken als ze je nummers horen - ik laat hierbij in het midden waarom ze janken, ik pinkte namelijk ook een traantje weg toen ik mezelf dwong om Misty Mourning te luisteren.

b.Je minimaal 900 MySpace adds hebt

c.Je vals en ongesynchroniseerd speelt, dit is namelijk vetter, gaver, koeler, ruiger en onconventioneler dan strak spelen*

Success gegarandeerd! Ik zou zelf aandelen Misty Mourning kopen als het kon.**

*Ja ik weet ook dat dit inderdaad wel degelijk *soms* het geval is en dat sommige artiesten dit weleens toegepast hebben.

**Eigenlijk zou ik put opties kopen.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com