ZelThoR |
2002-2010 |
|
|
|
Posted 29-03-2007 16:40 by ZelThoR |
|
|
quote: Op 29 maart 2007 13:57 schreef spectre het volgende:
Ik ken nog een vooroordeel:
Een toetsenist in je band is overbodig en een 2de gitarist ook. Zolang je zo'n bezetting hebt ben je dom bezig wat optredens betreft.
quote: Op 29 maart 2007 14:56 schreef Rouwend in de
Mist het volgende:
Nee, dat zei ik helemaal niet.
Wat ik ECHT zei was: Een tweede gitarist die de eerste gitarist naspeelt is overbodig, want dan kan de eerste gitarist net zo goed over twee versterkers spelen, ik heb niets gezegd over toetsenisten.
En ik zei dat als je een zesmansbezetting hebt die dermate veel kosten maken om ergens heen te gaan dat ze minstens 150 euro moeten verdienen per optreden om überhaupt net aan uit de kosten te komen dat je dan niet slim bezig bent.
Als je dan toch al gaat proberen me onderuit te halen met mijn eigen woorden, stel ik voor dat je ook goed leest wat ik daadwerkelijk zeg.
quote: Op 18 januari 2007 14:55 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Tsja.... waarom zou je überhaupt 6 personen in een band willen hebben eigenlijk?
Ten eerste valt het niet normaal te vervoeren (als je zelf geen busje hebt), ten tweede, met een toetsenist heb je in principe al een gitarist en een basgitarist tegelijk... als je dan ook nog eens twee gitaristen hebt... lijkt mij een beetje dubbelop. En bovendien prijs je jezelf idd uit de markt.
Ik kan me persoonlijk ook niet goed indenken wat die 6 personen in plaats van 5 extra toevoegt aan een band, ik hoor het verschil vaak niet tussen een band met twee gitaristen, een bassist en toestenist en een band met een gitarist, een bassist en toetsenist, omdat een van de gitaristen dan toch al per definitie meer naar de achtergrond valt omdat de lead gitarist luider afgesteld staat, daarbovenop ook nog eens een basgitarist en een toetsenist.... tsja, je moet het helemaal zelf weten.
Maar ik ga niet betalen omdat jullie niet over de bezetting van de band nagedacht hebben voor het op rondreizen aankomt...... waarom denk je dat ik zo blij ben met mijn driemansformatie? Lekker makkelijk... dumpt iedereen in een personenauto, lekker goedkoop en je houdt meer geld over dan als je moeilijk moet doen met tig man, ook nog eens geen gezeik met het met zijn zessen eens worden over de muziek die je wel of niet speelt.... Voor zover ik kan zien voorkom je met een kleine bezetting alleen een hele hoop problemen!
Edit:
Trouwens als je toch al geen backline mee hoeft te nemen tenzij je dat per sé wilt..... wat is er dan in godesnaam mis met een trein? Ik ben wel vaker per OV naar een optreden gegaan.... leuk man, kan je onderweg zelfs nog de mensen die je raar aankijken dat je niet in een limo rondrijdt werven om mee te gaan naar je optreden.... alles heeft zijn voor- en nadelen.
Niets gezegd over toetsensiten? Goh...
(Overigens kwam dat uit het creative explosion topic...)
Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.
|