IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Auteur:
Topic : Straight edge Vorige pagina | Volgende pagina
Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 07-04-2003 17:40 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Ik kan respect opbrengen voor mensen die zich echt Straight edge kunnen noemn, zolang die mensen mij respecteren en niet prekerig gaan doen.

Tot nu toe enkele goeie ervaring mee. (tamelijk foute smiley, héhé)


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 08-04-2003 12:27 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

Ze doen maar wat mij betreft.
Als je het nodig hebt om jezelf regeltjes op te leggen om een gelukkig mens te zijn, prima.

[preek]
Hou wel in gedachte dat jouw waarheid, jouw waarheid is, en voor een ander mischien wel helemaal niet van toepassing is, bla bla bla bla bla... [/preek]


Metal
Usericon van Metal
Posted 08-04-2003 13:04 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

Zolang ze maar geen moslim worden en de medemens die wel paft en drinkt met rust laten ...mja


After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


campske666
Usericon van campske666
Posted 08-04-2003 13:05 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

moslims, waar !?!?


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 08-04-2003 13:07 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Straight Edge?

Bij mij op school was er ook zo'n kerel. Die kon nooit een vriendin krijgen, en na een biertje ging-ie al over zn nek...

Hij werd onwijs gepest daarom, en toen op een dag kwam hij met het briljante idee: Ja, dat is mijn life-style, want ik ben Straight Edge.



[Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 08-04-2003 13:07]


Evelynne
Usericon van Evelynne
Posted 26-04-2003 23:22 by Evelynne Wijzig reactieProfiel van EvelynneQuote dit bericht

Tja, alles moet weer een naam hebben he, 'straightedge'.. officieel gezien ben ik er blijkbaar ook een, plus het feit dat ik OOK nog vegetarier ben. Maar ik ben iemand die een beter mens wil zijn en werkt aan haar persoonlijkheid, daar past bij mij geen roken bij, geen alcoholgebruik, geen drugs, geen vlees etc. Gewoon gezond leven, zen meditatie erbij ..Kortom: I want to become a Jedi!!! (neem het laatste niet TE serieus, maar ik meen er wel een deel van..)


You can't go beyond the limit without falling down


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 26-04-2003 23:23 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

En ik wil de paus worden.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 27-04-2003 2:04 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Je meent het



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 27-04-2003 2:06 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza



Iedereen heeft recht op mijn mening.


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 14-06-2003 0:37 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2003 23:22 schreef Evelynne het volgende:
Tja, alles moet weer een naam hebben he, 'straightedge'.. officieel gezien ben ik er blijkbaar ook een, plus het feit dat ik OOK nog vegetarier ben. Maar ik ben iemand die een beter mens wil zijn en werkt aan haar persoonlijkheid, daar past bij mij geen roken bij, geen alcoholgebruik, geen drugs, geen vlees etc. Gewoon gezond leven, zen meditatie erbij ..Kortom: I want to become a Jedi!!! (neem het laatste niet TE serieus, maar ik meen er wel een deel van..)


Ook hallo,

Ik vraag me af of je hier ooit nog iets gaat posten.And i still wonder......(anathema voor niet ingewijden )

Ontopic:
Wat zou er gebeuren als de accijnzen op bijv. roken geheel verdwijnen? Gaan mensen dan meer roken tijdelijk of langer of gaan er meer mensen roken? Een heel groot percentage van Nederland rookt nu sowieso al.

Zijn we voor vrijgeving van regelgeving met betrekking tot roken?


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 14-06-2003 0:45 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

straight-edgers vind ik over het algemeen zeer relaxed, goed mee te praten, maar toch... dat bier gedoe, bier drinken heerscht


Lies
Usericon van Lies
Posted 14-06-2003 0:47 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

Ik ben de laatste tijd onvrijwillig straight-edge. Nu ja, "onvrijwillig". 't Is niet zo dat ik ergens naar snak, maar als ze me iets zouden aanbieden zou het me toch niet storen.

Ieder maakt z'n eigen keuzes he. Zolang je die keuzes maar niet maakt om in een bepaald hokje thuis te horen, is alles ok.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 14-06-2003 0:48 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

die alcohol troep, wat voor betekenis heeft dat eigenlijk?


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 25-06-2003 19:01 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 0:48 schreef Ellesar of Gondor het volgende:
die alcohol troep, wat voor betekenis heeft dat eigenlijk?


Waar heb je het over?


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 25-06-2003 19:21 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 14 juni 2003 0:47 schreef Lies het volgende:
Ik ben de laatste tijd onvrijwillig straight-edge. Nu ja, "onvrijwillig". 't Is niet zo dat ik ergens naar snak, maar als ze me iets zouden aanbieden zou het me toch niet storen.

Ieder maakt z'n eigen keuzes he. Zolang je die keuzes maar niet maakt om in een bepaald hokje thuis te horen, is alles ok.


He bah, je laat het klinken alsof het iets heel ergs is. "Onvrijwillig straight edge". Er zit natuurlijk wel iets meer achter dan alleen maar een tijdje niet drinken, roken en neuken. Straight edge zijn niet de regels waar je naar leeft maar de keuzes die je maakt. Om het maar even zo te zeggen. Straight edgers kiezen er vrijwillig voor om niet mee te doen aan die dingen. En daar hebben ze allemaal hele goeie redenen voor. Dus het is niet zo dat, als je een kloten leven leid en je uitgaans/liefdes leven ligt op zijn kont, dat je dan maar straight edge moet worden.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 25-06-2003 19:26 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

goin down, down, down... girls walk away from me, kheb geen zin meer om in de kroeg te zitten - dus ik ben straightedge

hehehe. NEEN.

xNeggie got it right.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 25-06-2003 19:29 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 8 april 2003 13:07 schreef aerodis het volgende:
Straight Edge?

Bij mij op school was er ook zo'n kerel. Die kon nooit een vriendin krijgen, en na een biertje ging-ie al over zn nek...

Hij werd onwijs gepest daarom, en toen op een dag kwam hij met het briljante idee: Ja, dat is mijn life-style, want ik ben Straight Edge.






anonymous
Usericon van anonymous
Posted 25-06-2003 20:09 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 25 juni 2003 19:21 schreef XnegativeX het volgende:
Straight edge zijn niet de regels waar je naar leeft maar de keuzes die je maakt. Om het maar even zo te zeggen. Straight edgers kiezen er vrijwillig voor om niet mee te doen aan die dingen. En daar hebben ze allemaal hele goeie redenen voor.

Ja, ja ze kiezen ervoor er niet aan mee te doen (bier drinken e.d.). Maar doen straightedgers niet net zo goed mee? Alleen met een andere groep? En wel met een groep die zich afzet van een andere groep en daardoor dus eigenlijk door die andere groep laat bepalen hoe te leven (tegenovergesteld eraan dus). Begrijp me niet verkeerd, ik heb er niks tegen als mensen niet drinken, rond neuken en geen drugs gebruiken, ik snap alleen niet waarom ze zichzelf sxe moeten noemen. Dat geeft namelijk alleen maar aan dat je heel graag wil laten weten dat je bij een bepaalde groep hoort. En dus niet zo zeer je eigen keuzes maakt, maar die laat afhangen van die groep en de groep die daar tegenover staat. Ik weet niet, ik erger me gewoon dood aan die kereltjes die met vette zwarte kruizen op hun handen rondlopen, kijk ik ben straight edge! Stoer hoor...


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 25-06-2003 20:15 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

TERING!!! Moet ik het nu alweer uit gaan leggen??? Heb jij even mazzel dat ik er graag over lul. Straight edge gaat niet over je zomaar ergens tegen afzetten. Het is niet lekker schoppen tegen iets puur om rebels te zijn. Er zijn meer dan 1 redenen om sXe te worden. Mijn persoonlijke is dat ik niet mee wil doen aan decadentie. Ik wil me niet elk weekend een delirium zuipen en wakker worden naast een wijf dat ik niet ken. En het beste statement dat je dan kunt geven is je er totaal van afwenden.

Dat je jezelf dan straight edge gaat noemen heeft puur te maken met trots. Ik ben trots op wat ik doe. Ik hoef me niet zonodig te verschuilen door te zeggen dat ik niet in een hokje pas. Ik ben wat ik ben en daar kom ik ook ronduit voor uit. En zo denken alle sXe-ers er over.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 25-06-2003 20:22 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

ja, daaag! Zo denken echt niet alle sxe erover. Dan schat je ze toch echt te hoog in! Ik ken er genoeg die eerst ontzettend sxe waren, maar die ik, toen de hype weer een beetje voorbij was, lekker weer met jointjes,een glas bier en een peuk in de bek zag rondlopen. En zit er niet iets tussen in, tussen je elk weekend lam zuipen en helemaal niet zuipen? Waarom moet je zonodig een statement maken? Waarom moet je zonodig aan anderen laten weten dat je sxe bent? Gaat er toch om dat jezelf op een bepaalde manier leeft waar jij achter staat, daar hoef je andere toch niet van te overtuigen? Ik vind het zo overkomen als een of andere Jehova getuige die zonodig zijn geloof moet verkondigen. Sorry, maar ieder heeft zo zijn eigen ideeen en daar hebben de meeste mensen zo ook hun eigen redenen voor.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 25-06-2003 20:45 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ten eerste: Die mensen die jij nou noemt zijn geen straight edge. Dat is net zo iets als Korn kids metalheads gaan noemen. Die doen alleen maar mee omdat het toen der tijd een hype was.

Ten tweede: Ja, ik wil een statement maken ja. Als ik ergens op tegen ben wil ik dat ook aan de hele wereld laten weten. Ik kan me ook gewoon stil houden en alles maar laten gebeuren zonder wat te doen. Maar zo zit ik nou eenmaal niet in elkaar. Ik vind dat ook een zwakke instelling. Zo van: "Ach, het zal mijn tijd wel duren." Nee, sorry, dat is mijn ding niet. En als ik daarmee mensen tegen de borst stuit is dat jammer.

Ten derde: Er zit zeker wat tussen 'je elke avond lam zuipen' en 'een paar biertjes drinken'. Maar leg jij mij eens uit waarom iedereen zonodig bier moet drinken? Het lijkt wel alsof het eigenlijk niet menselijk is dat iemand niet drinkt. Belachelijk! Ik heb er trouwens helemaal geen problemen mee als iemand een paar biertjes drinkt of een jointje rookt hoor. Dat moet iedereen zelf weten. Ik weet alleen ook dat het heel makkelijk uit de hand loopt. Vraag me niet daar respect voor te hebben. En, even voor mezelf, je maakt gewoonweg geen statement door er half bij te gaan hangen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 25-06-2003 20:52 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

HERE WE GO!!!!!!

DUN DUN DUN, DUN DUN DUN, DUN DUN DUN, DUN DUN DUN



anonymous
Usericon van anonymous
Posted 25-06-2003 20:54 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

Tsja, ik blijf erbij dat ik het raar vind om je straight edge te gaan noemen. Ik bedoel, je vertelt dat je zelf eerst geen bier dronk en er daarna pas achterkwam dat er zoiets als sxe bestond. Ik vind het dan sterker staan om bij jezelf te blijven en het te noemen hoe je zelf wil, dan je bij een groep te scharen. Dat vind ik vergelijkbaar met studentenverenigingen, "ik zuip en bral graag veel, oh is er een vereniging die daar hetzelfde over denkt, nou dan ga ik daar bij!" Kan ik gezellig samen met hen brallen en andere mensen daarmee lastigvallen. Ik praat hier dus niet over mezelf laat dat duidelijk zijn
Ik snap wel dat studentenverenigingen geen ideeen uitdragen, dus dat het ook niet helemaal vergelijkbaar is, maar het is toch het betrokken willen zijn bij een groep, want alleen ben je nergens??


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 25-06-2003 21:06 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Volgens mij wil je het gewoon niet snappen. Het heeft ook niks te maken met het horen bij een groep. Ik ken zelf maar bitter weinig straight edgers. Het gaat hier puur om een titel. Net als doctorandus, als je dat bent zeg je ook niet dat je die titel niet wilt dragen omdat je niet in een hokje gedrukt wilt worden. Slecht voorbeeld, ik weet het. Maar het punt is dat het een titel is waar ik trots op ben. Ik ben trots op het feit dat ik sXe ben en daar kom ik ook voor uit. Ik draag trouwens nooit kruizen op mijn handen. Ik vind het wel stoer staan maar ik ben niet zo uitbunding van mezelf.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 25-06-2003 21:08 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

oke, nou toch maar even.

straight edge is geen groep/beweging.
SXE = persoonlijk. voor alle juiste redenen. vaak zat genoemd waarom/etc in dit topic.

oke, er zijn wel groepen binnen de punk/hardcore/etc waarbij veel SXE-ers zijn, maar dat is meer zoiets als united outcasts zeg maar. is daar wat mis mee? nee.

en misschien zijn er wel momenten dat SXE populair is. (tis zelfs berucht in de U.S.) maar goed het is en blijft een persoonlijk keuze. POSITIVE OUTLOOK FOR A BETTER DAY.

once again, persoonlijk.
andere mensen overtuigen? wat nou?!

dat is dikke bullshit... wat er steeds gebeurt is dat iemand die niet drink wordt lastgevallen. "kom op joh, doe toch mee".

en ja, misschien zie ik sommige dingen wel *te* zwart/wit, maar goed; ik heb gewoon zoiets van "If you dont take a stand you'll fall for anything at all!" (Good clean fun)



Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen