IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Auteur:
Topic : Straight edge Vorige pagina | Volgende pagina
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 17-04-2005 20:36 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Even 2 dingen.
Ik drink geen bier, rook niet en gebruik geen drugs. Niet bepaald monumentale limitaties op mijn leven lijkt me. Vind je dat wel...dan is dat knap zielig. Het stelt niet zoveel voor.

Wat heeft 2 biertjes drinken op een avond nou voor zin? Ik vind alcoholische drankjes niet te zuipen dus ik zou het dan alleen doen om dronken te worden. Waarvoor je dus meer zou moeten drinken. En aangezien ik het niet zo op heb met dronken mensen, wil ik zelf ook niet dronken zijn. Dus...een lekker colatje of appelsapje is de perfecte oplossing.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 17-04-2005 20:39 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

en je bespaart weer een hoop geld wat je dan weer kunt besteden aan je favoriete herrie natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door mental op 17-04-2005 20:40]


Fuck the world and fuck you


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 17-04-2005 20:44 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Dat is absoluut een groot voordeel!


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 17-04-2005 20:49 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Ja, af en toe betreur ik het feit dat ik geen straight edger ben. Vorige week na een avondje stappen in de portemonnee gekeken.En jawel, weer 130 euro er door heen gejaagd. Kutzooi.


Fuck the world and fuck you


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-04-2005 20:51 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Ja maar wat als je het nu wel lekker vind zo'n biertje, en er op een avond 2 drinkt, ben je dan een slecht mens? Ik vind van niet, SE zegt van wel.
Zelfde met sex, als jij nu eenmaal meer behoefte hebt aan sex dan alleen binnen een relatie, omdat je bijvoorbeeld niet zit te wachten op een relatie ben je dan een slecht mens?
Je hoeft niet meteen met iedereen het bed in te duiken en je hoeft geen kratten bier te drinken, maar er zit een heel wereld tussen alles of niets. En daar gaat SE aan voorbij imho.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-04-2005 20:51 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2005 20:49 schreef mental het volgende:
Ja, af en toe betreur ik het feit dat ik geen straight edger ben. Vorige week na een avondje stappen in de portemonnee gekeken.En jawel, weer 130 euro er door heen gejaagd. Kutzooi.

Je kunt ook gewoon leren omgaan met geld...


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 17-04-2005 20:52 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Sex ?


Fuck the world and fuck you


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 17-04-2005 20:52 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2005 20:51 schreef ghoulliette het volgende:
Je kunt ook gewoon leren omgaan met geld...


Dat is altijd al een probleem geweest.


Fuck the world and fuck you


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 17-04-2005 20:54 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 17 april 2005 20:51 schreef ghoulliette het volgende:
Ja maar wat als je het nu wel lekker vind zo'n biertje, en er op een avond 2 drinkt, ben je dan een slecht mens? Ik vind van niet, SE zegt van wel.
Zelfde met sex, als jij nu eenmaal meer behoefte hebt aan sex dan alleen binnen een relatie, omdat je bijvoorbeeld niet zit te wachten op een relatie ben je dan een slecht mens?
Je hoeft niet meteen met iedereen het bed in te duiken en je hoeft geen kratten bier te drinken, maar er zit een heel wereld tussen alles of niets. En daar gaat SE aan voorbij imho.


Nee, dat maakt je geen slecht mens.
Straight edge gaat om het maken van een statement. Daarvoor moet je vaak extreem gaan. Dat snap je of dat snap je niet. Ik kan me goed voorstellen dat je het onzin vindt. Maar voor mij is het geen onzin. En dat is toch waar het om draait? Wat ik zelf denk, en niet wat andere mensen denken.

Zelfde verhaal als met veganisten. Die gaan ook heel extreem. Ik zou het niet kunnen maar ik snap hun punt wel en ik heb er een hoop respect voor.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-04-2005 21:01 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Ik snap dat je je niet wilt conformeren aan ideeën waar je het niet mee eens bent, maar ik vind dat het niet ten koste moet gaan van je "true self". Niet iedereen is hetzelfde en door je aan te sluiten tot een groep waar je misschien niet helemaal bij past conformeer je weer.

Je hoeft niet perse 100% veganist te zijn om een statement te mogen maken, dat kun en mag je ook als je bijvoorbeeld vegeatriër bent en af en toe alpro naar binnen werkt. Dat mag je van mij zelfs als je zelfs af en toe vlees eet maar toch bewust bent van veganisme etc en soms die kant op neigt kwa voeding.

Het idee dat je mening/ invloed alleen bepalend is vind ik erg negatief, misleidend zelf. Als mensen wat meer waarde zouden hechten aan de kleine dingen die je kunt toevoegen kom je veel verder in het veranderen van de maatschappij. De steun zou dan ook veel breder zijn. Want door extreem te gaan maak je misschien zelf wel een statement maar je weerhoudt er minstens evenveel of meer mensen ervan die minder extreem zijn om het ook te doen, dus op lange termijn werk je jezelf tegen.

Respect naar iedereen en naar ieders "eigen", en waardering voor elk klein beetje de goede kant op zou veel meer nadruk moeten krijgen imho.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 17-04-2005 21:12 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik ga hier niet al te lang op in omdat ik weet dat jij je er helemaal niet in kunt vinden en je er dus ook niet in kan verplaatsen. Daarom is een discussie zinloos.

quote:
Op 17 april 2005 21:01 schreef ghoulliette het volgende:
Ik snap dat je je niet wilt conformeren aan ideeën waar je het niet mee eens bent, maar ik vind dat het niet ten koste moet gaan van je "true self". Niet iedereen is hetzelfde en door je aan te sluiten tot een groep waar je misschien niet helemaal bij past conformeer je weer.


Klopt helemaal. Je moet je sowieso niet zomaar overal bij aansluiten zonder dat je zeker weet dat je er achter staat. Zo moet je net zo goed geen lid worden van de PvdA als je het niet met al hun partij punten kunt vinden. Redelijk logisch lijkt me.

quote:
Op 17 april 2005 21:01 schreef ghoulliette het volgende:
Je hoeft niet perse 100% veganist te zijn om een statement te mogen maken, dat kun en mag je ook als je bijvoorbeeld vegeatriër bent en af en toe alpro naar binnen werkt. Dat mag je van mij zelfs als je zelfs af en toe vlees eet maar toch bewust bent van veganisme etc en soms die kant op neigt kwa voeding.



Hier verschillen jij en ik absoluut van mening. Veganisten eten geen vlees omdat ze tegen de bio industrie zijn. Ofwel, omdat ze een hekel hebben aan hoe dieren behandelt worden. Nou kun je natuurlijk wel zeggen: "Als 1 persoon geen vlees meer eet zal de bio industrie echt niet stoppen." Dat klopt natuurlijk als een bus. Maar iemand zal toch eens een standpunt moeten maken. En zo'n standpunt komt niet over als je af en toe toch vlees eet. Dus eigenlijk zegt: "Ik ben tegen die bio industrie maar zo erg is het nou ook weer niet."

quote:
Op 17 april 2005 21:01 schreef ghoulliette het volgende:
Respect naar iedereen en naar ieders "eigen", en waardering voor elk klein beetje de goede kant op zou veel meer nadruk moeten krijgen imho.


Ik snap niet hoe wel telkens terug komen bij het woord "respect". Heb ik ooit disrespect tegenover jou getoont? Ik meen me te herinneren dat ik jou laatst nog een biertje heb aangeboden. Ik ben alleen geen drank of drugs nodig om lol te hebben. En dat draag ik dan ook uit. Volgens mij ontzeg ik mezelf echt niks cruciaals door geen drank, drugs of sigaretten te nemen.

Of wel dan?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-04-2005 21:25 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2005 21:12 schreef XnegativeX het volgende:
Ik ga hier niet al te lang op in omdat ik weet dat jij je er helemaal niet in kunt vinden en je er dus ook niet in kan verplaatsen. Daarom is een discussie zinloos.


Voordat ik verder lees: dat is echt onzin wat je zegt, en een zwakte bod om daarmee aan te komen. Zie mijn undersign. Ik wil luisteren met je moet me wel kunnen overtuigen met redelijke argumenten, als die er niet zijn of niet worden gebracht hoe kun je dan verwachten dat ik het er ergens mee eens ben. En daarnaast is er een verschil mbt dingen die goed zijn voor het individu en dingen die goed zijn voor "the common good".
Maargoed om dezelfde reden ben jij religieus en ik niet denk ik.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-04-2005 21:31 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2005 21:12 schreef XnegativeX het volgende:


Klopt helemaal. Je moet je sowieso niet zomaar overal bij aansluiten zonder dat je zeker weet dat je er achter staat. Zo moet je net zo goed geen lid worden van de PvdA als je het niet met al hun partij punten kunt vinden. Redelijk logisch lijkt me.


dat is een ongepaste vergelijking (appels met peren. Waarom zou je niet op de PVDA mogen stemmen als je er niet 100% mee eens bent, met welke partij ben je het wel 100% eens, en ben je het eens met het niet stemmen (want dat heeft ook consequenties al denkt niemand daar over na)
quote:



Hier verschillen jij en ik absoluut van mening. Veganisten eten geen vlees omdat ze tegen de bio industrie zijn. Ofwel, omdat ze een hekel hebben aan hoe dieren behandelt worden. Nou kun je natuurlijk wel zeggen: "Als 1 persoon geen vlees meer eet zal de bio industrie echt niet stoppen." Dat klopt natuurlijk als een bus. Maar iemand zal toch eens een standpunt moeten maken. En zo'n standpunt komt niet over als je af en toe toch vlees eet. Dus eigenlijk zegt: "Ik ben tegen die bio industrie maar zo erg is het nou ook weer niet."


Als iedereen 2 keer per week minder vlees eet dan heeft dat meer invloed dan 1 persoon geen vlees, do the math



quote:

Ik snap niet hoe wel telkens terug komen bij het woord "respect". Heb ik ooit disrespect tegenover jou getoont? Ik meen me te herinneren dat ik jou laatst nog een biertje heb aangeboden. Ik ben alleen geen drank of drugs nodig om lol te hebben. En dat draag ik dan ook uit. Volgens mij ontzeg ik mezelf echt niks cruciaals door geen drank, drugs of sigaretten te nemen.

Of wel dan?

Nou ik drink niet altijd en toch blijf je me bier aanbieden omdat ik het vast drink omdat ik geen Sxe ben. En dat heb ik al meerdere keren aangegeven. Daarnaast moet je dat soort dingen niet persoonlijk opvatten. Dat een persoon wel respect heeft of honderd mensen wel neemt niet weg dat er mensen zijn die het niet hebben om de genoemde redenen. Het gaat niet om waar het goed gaat het gaat erom waar het mis gaat (http://mindphiles.com/floor/teaching/h_iwawe.htm "Wie een zwarte zwaan kan laten zien "falsifiëert" de uitspraak")


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 17-04-2005 21:38 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Oh, mijn diepste excuses. Ik zal je niks meer aanbieden. How's that for respect?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-04-2005 21:40 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Wat een overdreven opmerking, zo bedoelde ik het helemaal niet en ik denk dat jij dat ook wel snapt.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 17-04-2005 21:49 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Nou, ik vond het anders knap arrogant overkomen.

Jezus zeg, ik bied je een drankje aan. En dat is jou reactie? Ik had ook kunnen zeggen: "Je mag best wat van me zuipen, als het maar geen bier is!" Dan had ik direkt al je stereo types waar gemaakt. Was misschien net zo makkelijk geweest.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 17-04-2005 21:52 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Wat een gezeur...zullen we het leuk houden ???


Fuck the world and fuck you


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 17-04-2005 21:56 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Is goed, ik ga TV kijken.

Mazzel.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 17-04-2005 21:58 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Dat ga ik ook maar doen.Last House On The Left ligt nog steeds stof te vergaren,


Fuck the world and fuck you


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-04-2005 22:27 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2005 21:49 schreef XnegativeX het volgende:
Nou, ik vond het anders knap arrogant overkomen.

Jezus zeg, ik bied je een drankje aan. En dat is jou reactie? Ik had ook kunnen zeggen: "Je mag best wat van me zuipen, als het maar geen bier is!" Dan had ik direkt al je stereo types waar gemaakt. Was misschien net zo makkelijk geweest.

Misschien kun je inderdaad maar beter ff tv gaan kijken want je draaft behoorlijk door. Heeft niets met arrogantie te maken en ik heb toen gezegd dat ik geen bier wilde.
Je doet nu net of het hele gebaar niet gewaardeerd wordt wat natuurlijk onzin is, heb je ook altijd bedankt voor het aanbod of niet soms? Volgens mij wel in ieder geval.
En je neemt het op alsof je het hele lijden van de Sxe scene op je moet nemen, beetje zware last, en onterecht.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 17-04-2005 22:45 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

haha, lekker gesprek.

Altijd fijn om te zien dat er goed en onderhoudend gediscussieerd kan worden over de verschillende levensopvattingen in deze prachtige maatschappij. Dat we er nog veel van mogen leren en elkaar blijven respecteren.

*neemt een slok van een halve liter Grolsch tijdens het naar binnen stouwen van een dubbele bigmac met een reutelende Sadistik Exekution op de achtergrond*


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-04-2005 0:34 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Achja respect zit tegenwoordig in een plastic bandje heb ik me laten vertellen. Net zoals Vrede.

En dan zou niets te koop zijn


slome
Usericon van slome
Posted 18-04-2005 6:41 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2005 21:12 schreef XnegativeX het volgende:
Hier verschillen jij en ik absoluut van mening. Veganisten eten geen vlees omdat ze tegen de bio industrie zijn. Ofwel, omdat ze een hekel hebben aan hoe dieren behandelt worden.


Als dat je punt is, waarom eten veganisten dan geen scharrelvlees e.d.? Niet alles op je bord komt uit de bio industrie.


quote:

Volgens mij ontzeg ik mezelf echt niks cruciaals door geen drank, drugs of sigaretten te nemen.

Of wel dan?


Nope, niets cruciaals. Maar triest of niet triest, uitgaan is met deze 3 er bij toch leuker.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-04-2005 8:55 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

dat laatste is echt onzin. Uitgaan is niet perse leuker als je bepaalde middelen tot je neemt. Dat is persoonsafhankelijk, en bij sommige personen is zelfs het tegenovergestelde waar.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 18-04-2005 12:45 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 18 april 2005 0:34 schreef ghoulliette het volgende:
Achja respect zit tegenwoordig in een plastic bandje heb ik me laten vertellen.


Dat is inderdaad een hele goede.
Maar respect moet ook van 2 kanten komen.
Je kunt niet van mensen verwachten dat ze jou levensstijl respecteren als je die van hun niet respecteerd.

quote:
Op 18 april 2005 6:41 schreef slome het volgende:
Als dat je punt is, waarom eten veganisten dan geen scharrelvlees e.d.? Niet alles op je bord komt uit de bio industrie.



Dat vind ik opzich wel een goed idee ja. Maar er zijn een hele hoop producten waar wel dierlijke ingredienten in zitten en waarvan je nooit zeker kunt zijn of het van scharreldieren komt of niet. Of sterker nog, waar gewoon niks in verkrijgbaar is met scharrel ingredienten.

quote:
Op 18 april 2005 6:41 schreef slome het volgende:
Nope, niets cruciaals. Maar triest of niet triest, uitgaan is met deze 3 er bij toch leuker.


Ik mis het geen moment kan ik je vertellen. En als ik uitga vermaak ik me altijd mateloos. Gisteren was ik nog op een concert met een hoop straight edgers. En ik heb er geen 1 gezien die geen leuke avond had.

Ik vind het wel een stuk gezelliger als er geen dronken mensen rondwandelen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen