IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Auteur:
Topic : Straight edge Vorige pagina | Volgende pagina
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 03-12-2002 19:34 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Als jij ergens voor staat maar dat het liefst voor jezelf houdt, dan sta je er volgens mij ook niet 100% achter. Als je je idealen het liefst verbergt i.p.v. er openlijk voor uit te komen. Dat is alles wat ik doe. Ik verberg het niet.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 03-12-2002 19:35 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Nu draai je het om... ik had het niet over verbergen, ik heb alleen niet de behoefte om iedereen te vertellen waar ik voor sta. Wat de fuck hebben mijn collega's of huisgenoten e.d. met mijn principes te maken?


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 03-12-2002 19:37 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Hahaha, jij weet er ook telkens je eigen draai aan te geven. Het gaat er mij niet om dat ik dag en nacht aan iedereen loop te vertellen dat ik sXe ben. Maar ik heb er ook geen afkeer van dat ik dat label opgeplakt krijg. Ik ben er wel trots op. Ik ben trots op mijn idealen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 03-12-2002 19:41 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Weet er telkens mijn eigen draai aan te geven . Hmm dat vind ik niet zo'n leuke opmerking eigenlijk, ik probeer nl. te zoeken wat er achter je overtuigingen e.d. steekt, niet om manipulatief 'een punt te maken' of zo.

Enfin, je moet zeker trots erop zijn, da's alleen maar goed. Maar de vraag (om op je eerdere punt terug te komen) 'durft niemand ergens voor te staan of zo?' vind ik dus net zo makkelijk om te draaien. Overigens vind ik beide vragen (dus ook 'zijn SXe'ers niet gewoon opdringerig t.a.v. hun idealen?') irrelevant. Het gaat er nl. om waar je daadwerkelijk voor staat, niet om hoe graag je dat wel of niet kenbaar aan de wereld wil maken.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 03-12-2002 19:47 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Daar hebt u helemaal gelijk in. Voor mij persoonlijk ligt het zo. Ik ben ontzettend trots op mijn idealen (of een ander die nou goed vind of niet) maar ik wil ze niemand opdringen omdat ik weet dat het mijn persoonlijke kijk op het leven is. Maar ik zie nogsteeds het probleem niet in mezelf Straight edge noemen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 04-12-2002 16:45 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

hey Neg, we hebben dezelfde (l)user-icon! lol!

anyway, ik zie Xneg's z'n punt, maar ook dat van Dwaallicht. ja; verbergen of niet, ik denk dat Straight Edge toch wel iets extreems is voor 'de normale mens'. als het al een klein beetje bekend is bij mensen dan valt het ook niet meer te verbergen. dan is het ook drekt van " hier! hij drinkt (etc.)niet "
dus ja, dan maar drek 'trots' een standpunt nemen en ervoor uitkomen



Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 04-12-2002 21:40 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 3 december 2002 19:34 schreef XnegativeX het volgende:
Als jij ergens voor staat maar dat het liefst voor jezelf houdt, dan sta je er volgens mij ook niet 100% achter. Als je je idealen het liefst verbergt i.p.v. er openlijk voor uit te komen. Dat is alles wat ik doe. Ik verberg het niet.


Wel waar... maar er is een verschil tussen je idealen voor jezelf houden door er niet mee te pronken, en je idealen voor jezelf houden door er niet over te praten (ook als men het vraagt).

Sommige van mijn principes, normen en waarden vertel ik overigens ook aan weinig mensen. Niet omdat ik me ervoor schaam, maar omdat ik weet dat sommige mensen ze niet zouden snappen of kunnen accepteren. Dan maar het conflict ontwijken.

En wat betreft jezelf een naam geven? True, Straight Edge, Punker, Gabber, whatever... ik vind het zelf nogal onzinnig.

Waarom zou je jezelf in een hokje drijven? Er zijn al genoeg mensen die dat proberen, moet je echt nodig zelf mee gaan doen.

Wat ben ik? Lekker cliché.. ik ben mezelf!


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-12-2002 21:41 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Jezelf zijn is overschat.


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 04-12-2002 21:43 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

ik snap eigenlijk niet waarom je straight edge wil zijn....wat is het nut er eigenlijk van?


No meat is sweater


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-12-2002 21:43 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik ben niet mezelf, ik ben Dwaallicht!


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 04-12-2002 21:44 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

ik ben mezelf al die jaren nooit geweest...


No meat is sweater


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 04-12-2002 22:40 by XpincadarusX Wijzig reactieProfiel van XpincadarusXQuote dit berichthttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm

quote:
Op 4 december 2002 21:43 schreef Infaustus het volgende:
ik snap eigenlijk niet waarom je straight edge wil zijn....wat is het nut er eigenlijk van?


Voor mij, a.o.:
- helder nadenken,
- controle over jezelf &
- afwijzen van een decadente Westerse leefstijl en cultuur.

Oh nog een leuke; alcohol en uitgaan worden vaak in 1 adem genoemd ..... en wat voor adem!


Waarom een label? Trots.


Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 04-12-2002 23:37 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 4 december 2002 22:40 schreef XpincadarusX het volgende:

Oh nog een leuke; alcohol en uitgaan worden vaak in 1 adem genoemd ..... en wat voor adem!





LOL!!!

edit: lovin' the signature dude

[Dit bericht is gewijzigd door XPositiveX op 04-12-2002 23:40]


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 07-04-2003 14:33 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Het valt me op dat de mensen die de grootste bek over sXe hebben, en anderen het hardst te lopen bekritiseren, ook de mensen die er als eerste weer mee ophouden. Een bepaalde ZM-er is hier een goed voorbeeld van.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 07-04-2003 14:34 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2003 14:33 schreef XnegativeX het volgende:
Het valt me op dat de mensen die de grootste bek over sXe hebben, en anderen het hardst te lopen bekritiseren, ook de mensen die er als eerste weer mee ophouden. Een bepaalde ZM-er is hier een goed voorbeeld van.


Ja sorry hoor!


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-04-2003 14:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2003 14:33 schreef XnegativeX het volgende:
Het valt me op dat de mensen die de grootste bek over sXe hebben, en anderen het hardst te lopen bekritiseren, ook de mensen die er als eerste weer mee ophouden. Een bepaalde ZM-er is hier een goed voorbeeld van.

Namen !! NAAMMMEEEENENNN!!

sXe .. tja prima hoor, is jouw keus, niet de mijne, dus val me er niet mee lastig, dat is mijn devies.
Zelfde met alle levensovertuigingen eigenlijk.


campske666
Usericon van campske666
Posted 07-04-2003 14:44 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 4 december 2002 22:40 schreef XpincadarusX het volgende:
Voor mij, a.o.:
- helder nadenken,
- controle over jezelf &
- afwijzen van een decadente Westerse leefstijl en cultuur.

Oh nog een leuke; alcohol en uitgaan worden vaak in 1 adem genoemd ..... en wat voor adem!


Waarom een label? Trots.


je kan toch in heet w-e een pintje (of meerdere) pakken, en de rest van de week helder denken.
Niet roken daarintegen is gewoon een goed idee. Ik ben dan ook van plan om er binnen te kortste keren mee te stoppen.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 07-04-2003 14:45 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 7 april 2003 14:44 schreef Jenje het volgende:
Namen !! NAAMMMEEEENENNN!!

sXe .. tja prima hoor, is jouw keus, niet de mijne, dus val me er niet mee lastig, dat is mijn devies.
Zelfde met alle levensovertuigingen eigenlijk.



Do what you want but don't you do it to me. (Slapshot)

Hetzelfde geld ook voor jou.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-04-2003 14:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2003 14:45 schreef XnegativeX het volgende:
Do what you want but don't you do it to me. (Slapshot)

Hetzelfde geld ook voor jou.

Choke heerscht

Inderdaad, ik probeer ook niemand lastig te vallen met mijn normen en waarden (behalve als ze erom vragen)


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 07-04-2003 14:53 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 29 januari 2002 21:54 schreef XnegativeX het volgende:
Dit wil zeggen: Ik drink geen alcohol, rook geen tabak, gebruik geen drugs en heb geen 'losse' sexuele contacten.


Met het laatste ben ik het helemaal eens!


Iedereen heeft recht op mijn mening.


campske666
Usericon van campske666
Posted 07-04-2003 15:01 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 4 december 2002 16:45 schreef XPositiveX het volgende:
anyway, ik zie Xneg's z'n punt, maar ook dat van Dwaallicht. ja; verbergen of niet, ik denk dat Straight Edge toch wel iets extreems is voor 'de normale mens'.



ik snap niet wat er extreem aan is. De meesten van mijn vrienden roken niet, ze doen geen drugs, aangezien ze allemaal een vriend(in) hebben neuken ze niet in het rond, en de meiden drinken geen alcohol (omdat ze het niet lusten).
Begrijp me niet verkeerd, als dat je principes zijn, heb ik er alle respect voor, maar ik snap niet hoe je die vier regeltjes een levens-stijl kunt noemen terwijl er honderden andere ( en belangrijkere ) normen en waarden te overwegen zijn in je leven.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 07-04-2003 15:03 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Lees het topic eens door zou ik zo zeggen. Er zijn genoeg mensen die het nogal heel wat vinden als je niet drinkt. Vooral het niet drinken schijnt nogal radicaal te zijn.

Het is trouwens ook niet echt een levensstijl. Het zijn eerder idealen die ik aanhang.

[Dit bericht is gewijzigd door XnegativeX op 07-04-2003 15:04]


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 07-04-2003 15:29 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2003 15:01 schreef campske666 het volgende:
...
Begrijp me niet verkeerd, als dat je principes zijn, heb ik er alle respect voor, maar ik snap niet hoe je die vier regeltjes een levens-stijl kunt noemen terwijl er honderden andere ( en belangrijkere ) normen en waarden te overwegen zijn in je leven.

tis meer dan alleen die vier regeltjes hoor...

k snap eigenlijk niet waarom je je altijd moet verdedigen als je anders doet dan de gemiddelde mens (jongere whatever) (zo komt het bij mij een beetje over)
net zoals vegetarier zijn... waarom moet je altijd uitleggen dat je geen vlees eet?

ik heb het nooit echt meer over het feit dat ik straight edge ben. als het zo ter sprake komt prima maar ik zal er nooit zelf over beginnen. ik leef gewoon op deze manier en voel me daar prima bij. daar heeft wat mij betreft niemand ene ruk mee te maken.



REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


campske666
Usericon van campske666
Posted 07-04-2003 15:32 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 7 april 2003 15:29 schreef XdeckX het volgende:

k snap eigenlijk niet waarom je je altijd moet verdedigen als je anders doet dan de gemiddelde mens

ik leef gewoon op deze manier en voel me daar prima bij. daar heeft wat mij betreft niemand ene ruk mee te maken.




Mijn opmerking was helemaal niet als een aanval bedoelt, maar gewoon mijn mening.
Zoals je zelf zegt, als je je er goed bij voelt moet je dat gewoon doen, en daar heeft inderdaad niemand zaken mee.
K sta er van te kijken dat er nog best veel straight edge-metalheads zijn.



[Dit bericht is gewijzigd door campske666 op 07-04-2003 15:33]


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 07-04-2003 17:36 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Kijk, dat je niet wil drinken kan ik heel goed in komen af en toe. Ik heb het dan vooral over de agressie, het kotsen, de vervelende kanten eraan.

Kijk, dat je niet wil roken kan ik helemaal begrijpen, ik heb geen behoefte in het minste of geringste om ooit een sigaret op te steken. Sigarets = bad

Maar er is een ding wat mij er altijd van zal weerhouden om het sXe bestaan te overwegen, en dat is niet zo gemakkelijk uit te leggen...

Respect voor je als je het kan volhouden, want makkelijk zal het niet zijn in deze decadente westerse wereld


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen