IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Auteur:
Topic : Straight edge Vorige pagina | Volgende pagina
chucknorris
Black metal ist lief!
Usericon van chucknorris
Posted 18-04-2005 13:15 by chucknorris Wijzig reactieProfiel van chucknorrisQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2005 8:55 schreef ghoulliette het volgende:
dat laatste is echt onzin. Uitgaan is niet perse leuker als je bepaalde middelen tot je neemt. Dat is persoonsafhankelijk, en bij sommige personen is zelfs het tegenovergestelde waar.


JA precies zoals je het zegt.. persoonsafhankelijk, hij vind van wel..

man ik doe het alleen al om mezelf niets te verbieden..


Metalboeren zijn kankerlelijk!


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 18-04-2005 13:22 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Dusssss, jij verplicht jezelf om te zuipen, roken en te blowen puur om het jezelf niet te verbieden?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-04-2005 13:37 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

haha ja idd, Ik verplicht mezelf "vrij" te zijn....


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-04-2005 13:40 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2005 12:45 schreef XnegativeX het volgende:
Dat is inderdaad een hele goede.
Maar respect moet ook van 2 kanten komen.
Je kunt niet van mensen verwachten dat ze jou levensstijl respecteren als je die van hun niet respecteerd.


Even ter verduidelijking, want ik denk dat het nodig is: Dat ik ergens kritiek op heb betekend niet dat ik het als geheel afkeur of er geen respect voor heb. Om een vergelijking te maken; Over democratie valt zoveel te zeggen, er valt veel mbt democratie te bekritiseren, maar betekend dit dat ik tegen democratie ben? Of dat ik het niet de beste staatsvorm vind die we kennen?
Snappie.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 18-04-2005 14:08 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Dat vind ik een goede insteek.
Ik snap ook best dat je het niet 100% eens bent met mijn levensstijl. Dat zou ook niet best zijn. Want dan had je zelf ook edge moeten zijn (bij wijze van spreken).
En dat is ook best, maar dan moet je het ook kunnen snappen dat ik het niet 100% eens ben met de jouwe.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-04-2005 14:15 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Het is nooit mijn bedoeling geweest dat te ontkennen. Ik zie mijn levenswijze ook niet als 100% goed wat dat betreft (ook niet als 100% slecht natuurlijk). Maar beetje discussieren erover is juist dan interessant. Discussieren met iemand die dingen uitkraamt als "Vleesch lekker als je het niet eet ben je een hippie en hippies luisteren niet naar Slayer" tja dat heeft ook weinig toegevoegde waarde


klijn
Usericon van klijn
Posted 18-04-2005 15:46 by klijn Wijzig reactieProfiel van klijnQuote dit bericht

Ik heb een vraagje en ben benieuwt hoe jullie daar over denken.
Ik vraag me af of je straight edge bent voor altijd. Dus ben je als je 40 bent nog steeds straight edge. Of hoe je dat ziet. (zet er ook je leeftijd bij als je wilt dan krijg ik een beter beeld)


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-04-2005 16:05 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Het lijkt me dat je er voor kiest omdat je die levenstijl het beste bij jezelf vind passen, en het lijkt me dat je dat dan in principe doet voor de rest van je leven.

Je kunt ook pas straight edge worden op je 55ste bijvoorbeeld. Maar je kunt er ook mee opgroeien en erop je 25ste er de brui aan geven om bepaalde redenen.

Het kan allemaal.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-04-2005 16:36 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2005 14:15 schreef ghoulliette het volgende:
Discussieren met iemand die dingen uitkraamt als "Vleesch lekker als je het niet eet ben je een hippie en hippies luisteren niet naar Slayer" tja dat heeft ook weinig toegevoegde waarde


...maar is wel waar.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-04-2005 16:37 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Tja Cartman knows all!


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 18-04-2005 16:43 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 18 april 2005 16:36 schreef Chelman het volgende:
...maar is wel waar.


Dude, Slayer is gay.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-04-2005 16:47 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2005 16:37 schreef ghoulliette het volgende:
Tja Cartman knows all!


I'm not fat, i'm big boned!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-04-2005 16:48 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2005 16:43 schreef XnegativeX het volgende:
Dude, Slayer is gay.

Nee man. Ze zijn metrosexueel!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


slome
Usericon van slome
Posted 18-04-2005 21:05 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2005 8:55 schreef ghoulliette het volgende:
dat laatste is echt onzin. Uitgaan is niet perse leuker als je bepaalde middelen tot je neemt. Dat is persoonsafhankelijk, en bij sommige personen is zelfs het tegenovergestelde waar.


Ok, ik ben het woordje soms vergeten.

Als ik de bob ben vermaak ik me vaak ook prima. En ik word ook wel eens spijt van de achterlijke acties die ik met mijn droken kop uithaal... Ach, beschouw die laatste zin uit die post waar je het over had maar als niet getypt.


slome
Usericon van slome
Posted 18-04-2005 21:14 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2005 12:45 schreef XnegativeX het volgende:
Dat vind ik opzich wel een goed idee ja. Maar er zijn een hele hoop producten waar wel dierlijke ingredienten in zitten en waarvan je nooit zeker kunt zijn of het van scharreldieren komt of niet. Of sterker nog, waar gewoon niks in verkrijgbaar is met scharrel ingredienten.


Ik kan het mis hebben, maar zijn er geen winkels speciaal voor een dergelijke doelgroep? Ik heb een klasgenoot die als ze vlees eet, alleen biologisch vlees eet. Ik heb alleen geen flauw idee waar die haar eten vandaan haalt.



quote:
Ik vind het wel een stuk gezelliger als er geen dronken mensen rondwandelen.


Ligt er aan, soms kan ik wel om ze lachen. Agressieve zuiplappen mogen van mij iig wel wegblijven, daar heb ik wel een gruwelijke hekel aan.


PHeMoX
Somewhere up there..
Usericon van PHeMoX
Posted 25-04-2005 0:24 by PHeMoX Wijzig reactieProfiel van PHeMoXQuote dit berichthttp://www.freewebs.com/phemox/index.htm

quote:
Dat is inderdaad een hele goede.
Maar respect moet ook van 2 kanten komen.
Je kunt niet van mensen verwachten dat ze jou levensstijl respecteren als je die van hun niet respecteerd.


Tja, als je zo begint ... Het met iemand oneens zijn, of respect voor iemand hebben zijn toch echt twee verschillende dingen. Ik heb tot een zekere hoogte best wat respect voor je, qua het naleven van je principes, maar met je levensstijl opzich ben ik het namelijk oneens. Ik ben lui vandaag en zal mezelf niet herhalen, dus kijk maar even terug naar mijn eerdere post voor waarom ik het niet met je eens ben...


Another Day, Another Way ....


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 25-04-2005 12:57 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Wacht even, nou moet ik me gaan inspannen om erachter te komen waarom jij het niet met me eens bent?

Daar wil ik toch helemaal geen tijd in gaan steken joh.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 25-04-2005 13:59 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

Even kijken..

Straight Edge is dus niet drinken, niet roken, geen drugs en geen sex met Jan(ine) en alleman(/vrouw).

Okee, dan ben ik dus ook Straight Edge.
Ik drink geen alcoholische dranken (een enkele keer geproefd, maar nooit lekker gevonden). Rook niet en gebruik ook geen drugs. En ik heb alleen sex met mijn vrouw.

Voor mij geen bewuste keuze of zo, maar gewoon zo gegroeid. Mijn vrienden vinden het in ieder geval prima. Nooit geen probleem bij het vinden van een Bob.


Ivo
Usericon van Ivo
Posted 25-04-2005 14:16 by Ivo Wijzig reactieProfiel van IvoQuote dit bericht

zomaar een paar gedachtes..

Of je niet rookt, drinkt, etc. is iets wat
je zelf moet kunnen invullen. In hoeverre je hierin doorgaat is iets wat je mijn inziens als volwassen persoon ook zelf moet kunnen reguleren.. Is de "Straight edge" cultuur (ik noem het maar even zo) niet meer een middel geworden om jezelf binnen de perken te houden? Of, een gedachte die ik soms ook heb, meer iets om naar de buitenwereld toe te laten zien dan om echt persoolijke redenen..

Als je geen vlees eet, jezelf beperkt in drankgebruik, etc. ik heb er zeker niets tegen, maar is het nodig hier ook nog een levensstijl omheen te plaatsen?


PHeMoX
Somewhere up there..
Usericon van PHeMoX
Posted 25-04-2005 21:22 by PHeMoX Wijzig reactieProfiel van PHeMoXQuote dit berichthttp://www.freewebs.com/phemox/index.htm

quote:
Op 25 april 2005 12:57 schreef XnegativeX het volgende:
Wacht even, nou moet ik me gaan inspannen om erachter te komen waarom jij het niet met me eens bent?

Daar wil ik toch helemaal geen tijd in gaan steken joh.


Mwoah, als je net zo lui bent als ik, dan doe je het niet ...


Another Day, Another Way ....


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 27-04-2006 0:19 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht



XneukengodverdommeX

Mogelijk gemaakt door Teleromeo.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 27-04-2006 0:23 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2005 14:16 schreef Ivo het volgende:
Als je geen vlees eet, jezelf beperkt in drankgebruik, etc. ik heb er zeker niets tegen, maar is het nodig hier ook nog een levensstijl omheen te plaatsen?


Nee, maar het is jammergenoeg de trend (dit gaan vaak samen met heel veel metal/hardcore luisteren, unearth/caliban shirts/sweaters en lelijk tattoos hehehe)
Al is het wel een erg positiefe trend
En tja, er zijn voldoende alleen brengen ze het niet zo erg uit als hen denk ik.


[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 27-04-2006 0:27]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


disinter
Usericon van disinter
Posted 27-04-2006 11:46 by disinter Wijzig reactieProfiel van disinterQuote dit berichthttp://www.mentation.nl

quote:
Op 17 april 2005 22:45 schreef Spirit In Black het volgendeneemt een slok van een halve liter Grolsch tijdens het naar binnen stouwen van een dubbele bigmac met een reutelende Sadistik Exekution op de achtergrond*



Damn dude, hoe groot is jouw bek?

Ik zou zelf niet snel SE worden, al zou ik wel zonder de meeste genotsmiddelen kunnen. Ik heb wel respect voor mensen die SE zijn. Zelf ben ik sinds vanochtend 1 uur al SE en vega bedenk ik me net. Zo maar eens even verandering in brengen. Nee SE is een nobel streven en mij respect is groot, maar die vlieger gaat voor mij niet op.


"I had sex, intercourse with her. It's one of those things that I guess got to be part of my life, having sexual intercourse with the dead." Henry L. Lucas


chaoss
UNITY!
Usericon van chaoss
Posted 27-04-2006 11:55 by chaoss Wijzig reactieProfiel van chaossQuote dit bericht

Ik ben theoriserend straight-edge. Ik denk er veel over na over het nobele ervan, maar doe in de praktijk het tegenovergestelde.


don't fuck the system, change it


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-04-2006 11:57 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2006 11:55 schreef chaoss het volgende:
Ik ben theoriserend straight-edge. Ik denk er veel over na over het nobele ervan, maar doe in de praktijk het tegenovergestelde.
Wtf is er nobel aan?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen