IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Auteur:
Topic : Straight edge Vorige pagina | Volgende pagina
SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 15-03-2005 12:58 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 14 maart 2005 22:58 schreef XnegativeX het volgende:
Maar verder ben ik best lief hoor. En wees maar niet bang, het is niet besmettelijk. (andere dingen trouwens wel)

@Kwelgeest: Dacht je dat ik het leuk vind om altijd maar het slachtoffer te zijn van stompzinnige grapjes elke keer als ik een biertje afsla? Dacht het niet. Daarom kan ik het me best voorstellen dat sommige gasten zo tekeer gaan. Dat wil niet zeggen dat ik het zelf zou doen of het zelfs maar goed keur.
In tegendeel zelfs. Straight edge hoort er voor te staan dat je nadenkt bij je acties. En mensen in elkaar rossen is nou niet bepaald het toonbeeld van intelligentie.
Dat laat ik wel aan de nazi's over.



neem een maltbiertje....


Een kleine snol zit zo vol.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-03-2005 18:20 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

"Straight Edgers are so right wing nowadays, they might as well be wearing swastika's"

Downset, London 2004



Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 15-03-2005 18:27 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2005 22:31 schreef Nix het volgende:
Dat is waar.


Ieuw Vroomshopers.


Hey! Niet alle Vroomshopers over één kam scheren ja!


..."Hate can only create more hate"...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 15-03-2005 18:31 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Precies. Volk uit Westerhaar is veel erger.

@Ghoulliette: Wat wil je daar nou mee zeggen?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 15-03-2005 18:33 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2005 18:31 schreef XnegativeX het volgende:
Precies. Volk uit Westerhaar is veel erger.




Hm, ik heb je in ieder geval nog nooit veroordeeld omdat je geen biertje met me wil drinken


..."Hate can only create more hate"...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 15-03-2005 18:33 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Hmm het enige niet straight edge aan mij zijn mijn biertjes in het weekend tijdens het uitgaan. <--sapje

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 15-03-2005 18:34]


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 15-03-2005 18:34 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

@Immortella: Maar je drukt me wel graag een biertje in de handen en maakt een foto. Net zo erg!

@Mayo: Dan ben je hierbij gezakt voor je edge-examen.

[Dit bericht is gewijzigd door XnegativeX op 15-03-2005 18:35]


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 15-03-2005 18:35 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Hm.. Tsja, maar dat was weer toen ík gedronken had.

Kinderachtig, I know. Maar jij en Tim waren zo'n leuk stel!


..."Hate can only create more hate"...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 15-03-2005 18:36 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2005 18:34 schreef XnegativeX het volgende:
@Mayo: Dan ben je hierbij gezakt voor je edge-examen.



Dan ben ik zo'n jaartje of 3 geleden wel harstikke straight edge geweest met mijn 1,5 jaar geen druppel alcohol nuttigen. Gaaf zeg hehe.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 15-03-2005 18:38 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 15 maart 2005 18:35 schreef Immortella het volgende:
Hm.. Tsja, maar dat was weer toen ík gedronken had.

Kinderachtig, I know. Maar jij en Tim waren zo'n leuk stel!


As usual:


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 15-03-2005 18:40 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Heersend! En jij lacht weer as usual, hehehe..

Is dat soms bij Innocent?


..."Hate can only create more hate"...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 15-03-2005 18:43 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Klopt ja.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 15-03-2005 19:06 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Nemen straightedgers wel koffie? Thee? Chocola? Mogen ze lekker hardlopen en een endorfine-roes krijgen? Just curious.



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 15-03-2005 19:09 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2005 19:06 schreef elessar het volgende:
Nemen straightedgers wel koffie? Thee? Chocola? Mogen ze lekker hardlopen en een endorfine-roes krijgen? Just curious.


Je hoopt een leuke discussie te krijgen zonder einde?

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 15-03-2005 19:09]


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 15-03-2005 19:31 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 15 maart 2005 19:06 schreef elessar het volgende:
Nemen straightedgers wel koffie? Thee? Chocola? Mogen ze lekker hardlopen en een endorfine-roes krijgen? Just curious.


Nee, we eten ook geen maanzaadjes.
Daar kun je ook high van worden.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


WMP
Usericon van WMP
Posted 15-03-2005 19:41 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Je kan er wel een grap van maken, maar er zit een kern van waarheid in. Koffie en chocolade zou je kunnen bschouwen als een variant van een soft-drug. In ieder geval heeft een invloed op je geestesgesteldheid.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 15-03-2005 20:05 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik maak geen grapje. Tenminste, niet echt.
In maanzaad zit zelfs zoveel drugs dat, als je een stuk of 6 maanzaad-donuts opeet, je zelfs positief kunt testen op een drugstest.

Maar koffie en chocolade zal je geest echt niet veel minder helder maken. In ieder geval niet zoveel dat je domme dingen zou gaan doen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


WMP
Usericon van WMP
Posted 15-03-2005 20:28 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2005 20:05 schreef XnegativeX het volgende:
Ik maak geen grapje. Tenminste, niet echt.
In maanzaad zit zelfs zoveel drugs dat, als je een stuk of 6 maanzaad-donuts opeet, je zelfs positief kunt testen op een drugstest.


In Mythbusters werd die mythe anders aardig 'busted'.

En drink eens aardig wat koffie, wedden dat je daar behoorlijk gestressed van kan worden. En stress is niet bevorderlijk voor logisch nadenken.

Daarnaast vat ik het begrip 'helder nadenken' niet helemaal. Iedereen is onder invloed van hormonen en onder de invloed van bepaalde hormonen (of stoffen die geproduceerd worden met behulp van hormonen) kan een mens aardig vertroebeld denken/handelen, zonder dat daar drugs van buitenaf aan te pas zijn gekomen.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 15-03-2005 20:30]


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 15-03-2005 21:07 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

Zoals sommigen wel weten ben ik ook een straight edger. Dus xnegativex is niet de enige hier.

Ik drink geen thee of koffie, vrijwel geen chocola, maar sport wel fanatiek.


Nix
Usericon van Nix
Posted 15-03-2005 21:11 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

En maanzaadjes?

Ik wist overigens niet dat jij ook Straight Edge was. Ik wist het (qua forummembers) alleen van XpositiveX en XnegativeX.


Nog een sju'tje dan maar ->


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-03-2005 23:39 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2005 18:31 schreef XnegativeX het volgende:
Precies. Volk uit Westerhaar is veel erger.

@Ghoulliette: Wat wil je daar nou mee zeggen?

Dat bepaalde groepen wel het één kunnen voorstaan, maar toch het andere kunnen doen, door scheefgroeiing?

Als je teveel gelooft in je eigen gelijk vergeet je soms waar het echt om gaat, en kunnen de idealen die jij zo hoog acht in de zelfde mate het negavtieve bewerkstelligen wat de groepen die je als minderwaardig ziet.

Kenmerk van SE-ers vind ik namelijk een gebrek aan open mindedness. Er is geen algemeen "gelijk" men moet niet vergeten naar het individu te kijken. Iemand die niet voldoet aan bepaalde eisen is nog geen slecht mense. Zo voldeed Hitler in sterkere mate aan het SE ideaal dan bijvoorbeeld een Churchill of Roosevelt. Wat ik daarmee wil aangeven is dat je wel bepaalde regels kunt na leven omdat de groep dat van je verwacht, maar dat je dat nog geen goed persoon maakt. En het omgekeerde kan ook.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-03-2005 23:43 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2005 21:07 schreef Morgil het volgende:
Zoals sommigen wel weten ben ik ook een straight edger. Dus xnegativex is niet de enige hier.

Ik drink geen thee of koffie, vrijwel geen chocola, maar sport wel fanatiek.

Je hebt ook kruiden thee waar niets slechts in zit. En Yogi thee bijvoorbeeld, waar ze geen shit in stoppen.


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 16-03-2005 8:27 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2005 21:11 schreef Nix het volgende:
En maanzaadjes?

Ik wist overigens niet dat jij ook Straight Edge was. Ik wist het (qua forummembers) alleen van XpositiveX en XnegativeX.


Nog een sju'tje dan maar ->


Haha, die ook niet!

Dat komt misschien omdat ik niet de x-en om mijn naam heb staan?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-03-2005 10:24 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Dat bewijst eigenlijk precies mijn punt...


str8t_edge
Usericon van str8t_edge
Posted 20-03-2005 12:26 by str8t_edge Wijzig reactieProfiel van str8t_edgeQuote dit bericht

Ok, ut zal wel als hele late reactie beschouwd worden maar ik lees dit bericht nu pas.
Ik ben zelf ook een sXe'er (Straight Edger)
De reacties zoals mietje, en wat doe je jezelf aan krijg ik vaak te horen.
Maar je moet het maar zo bekijken... Ik heb GEEN DRUGs, ALCOHOL, NICOTINE of andere verslavende middelen nodig om veel plezier te hebben!
Natuurlijk zijn dit niet de enigste regels van Straight Edge...
sXe zet zich in voor de derde wereld landen: eet bv niet bij McDonalds.
Dierenrechten: draag geen leer, eet geen dierenproducten, enz...
Straight Edge is ontstaan uit de Hardcore scenes (en dan niet met die mensen wat rondrennen en TERRORCREW roepen)
Straight Edger's dragen kruizen op de rug van hun handen...dit is ontstaan in amerika: Men kreeg un zwart kruis op hun hand als men te veel op had, zodat de barman wist dat hij geen alcohol meer moest schenken.
Dus NIET bij concerten zoals velen denken.
Maarja...ik snap niet wat er aan straigh edge laf word gevonden... het is un subcultuur met VEEL BETERE richtlijnen in het leven dan velen zullen hebben. sXe is tegen verslavende middelen, enzx waar veel mensen niet vanaf kunnen blijven!!! Dus F*CK en





Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen