IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Auteur:
Topic : Straight edge Vorige pagina | Volgende pagina
XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 25-09-2003 14:11 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2003 12:44 schreef Dwaallicht het volgende:
Dat maak jij ervan denk ik, ik ben vooral nieuwsgierig. Uiteraard heb ik wel zo m'n bedenkingen bij sXe, daarom komt het ook geen moment in me op om daaraan te beginnen; maar da's verder jouw keuze.
misschien komt het wel zo bij mij over. op een of andere manier heb ik altijd het gevoel dat ik mijn keus moet verantwoorden. maar dat zal wel aan mij liggen.
normaal gesproken heb ik het er niet eens meer over. draag het nooit uit (en nou niet beginnen over mn nick met die Xen... die stammen van voor die tijd... de nick is gewoon blijven hangen)


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 25-09-2003 15:23 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 25 september 2003 14:02 schreef Staalman het volgende:
Pomtiedom... van iemand die misschien ook voldoet aan elk metal-cliche?? Moet lang haar hebben, moet metalband-shirt dragen, moet op iedereen zeiken die dat niet doet, moet in concertzalen altijd "stoer" kijken.. enz. enz. Onder het mom van: "ik ben mezelf...." hahahahaha.

Dude, je kent me niet. Dit soort opmerkingen zijn behalve dom, ook nog totaal nutteloos en geven geen toegevoegde waarde aan de discussie.

quote:
Laat iedereen toch lekker in z'n waarde man.

Je onderontwikkelde interpretatie vermogen schijnt duidelijk door de donkere wolken van je domheid. De vraagtekens die ik heb bij de sX-filosofie, als ik het zo mag noemen, zijn geen aanvallen op de waarde van personen. Of is het in twijfel trekken van een filosofie/levenspad al een persoonlijke waarde aanval volgens jou?

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 25-09-2003 15:38]



campske666
Usericon van campske666
Posted 25-09-2003 15:28 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Mag ik me even mengen, en zeggen dat wat jij hier doet niet zomaar onder vraagstellen valt. Je vertrekt duidelijk vanuit een afkeur voor het hele gebeuren, en laat dit ook duidelijk merken. Daarom dat de X-mensen zich ook aangevallen voelen door jou opmerkingen.
Ik heb er ook m'n vragen bij, maar als je de hele handel met een "open mind " en een beetje basisrespect zou benaderen denk ik dat het voor iedereen stukken leerkijker zou zijn.

Ps. mensen afzeiken voor dom zijn is niet echt boeiend.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-09-2003 15:44 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Wat heb straight edge voor nut?
je word ouder??? maar dan heb je minder kwalitatieve tijd in je leven
Je moet het niet overdrijven want met verslaving merk je geen verschil met het middel en gezond.
Maar om elke dag van 900 tot 1700 op het kantoor te zitten en in je vrije tijd achter de buis te zitten daar haak ik dus voor af


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 25-09-2003 15:45 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2003 15:44 schreef ElitE het volgende:
Wat heb straight edge voor nut?
je word ouder??? maar dan heb je minder kwalitatieve tijd in je leven
Je moet het niet overdrijven want met verslaving merk je geen verschil met het middel en gezond.
Maar om elke dag van 900 tot 1700 op het kantoor te zitten en in je vrije tijd achter de buis te zitten daar haak ik dus voor af

1. Ik begrijp de helft niet, sinds je zinsopbouw klote is
2. Wacht maar totdat jij met verslavingen te maken krijgt waar ernstige gevolgen aan hangen, dan piep je wel anders.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 25-09-2003 15:46 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 25 september 2003 15:44 schreef ElitE het volgende:
Wat heb straight edge voor nut?
je word ouder??? maar dan heb je minder kwalitatieve tijd in je leven
Je moet het niet overdrijven want met verslaving merk je geen verschil met het middel en gezond.
Maar om elke dag van 900 tot 1700 op het kantoor te zitten en in je vrije tijd achter de buis te zitten daar haak ik dus voor af


hmm, ik volg je niet helemaal..


campske666
Usericon van campske666
Posted 25-09-2003 15:48 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 25 september 2003 15:45 schreef Elfensteen het volgende:
1. Ik begrijp de helft niet, sinds je zinsopbouw klote is



[offtopic] Ik dacht al, zit ik al zolang op dit forum, snap ik nog geen hol van wat ze nu eigenlijk bedoelen. Maar dat lag duidelijk niet aan mij.[/offtopic]


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 25-09-2003 15:52 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

[quote]Op 25 september 2003 15:23 schreef Azagthoth het volgende:
Dude, je kent me niet. Dit soort opmerkingen zijn behalve dom, ook nog totaal nutteloos en geven geen toegevoegde waarde aan de discussie.


Mmmmm... ik vindt het persoonlijk toch wel zeer smakelijk dat jij jouw form van communicatie optilt naar een niveau wat jij "discussie" noemt. Ik moet nml. bekennen dat ik toch het gevoel heb dat jij niet uitbent op een discussie maar slechts mensen aan "bekritiseren" bent op hun manier van leven. Want inleven... ho maar. Wat er nml. ook geroepen wordt hak jij weer in de pan... Moet ik nou gaan twijfelen omdat jij steeds een weerwoord hebt. Dacht het dus niet. Dat jij het hele sXe gebeuren niet snapt, snap ik nu wel..

Nogmaals sXe is een persoonlijke keuze, die je niet optilt naar een hoger niveau van leven, die niet godsdienst-gebonden is. Ik hoef niet straight te zijn om naar sXe te luisteren... net als dat ik geen lang haar en metal-shirt hoef te hebben om van metal te genieten. Iedereen maakt zijn eigen keuze om wat dan ook te doen met de "scene" waar hij zich thuis in voelt. Dus kiezen sommigen ervoor om straight te worden... klaar. It's as simple as that! En als zij dat doen om redenen die zij juist vinden, is dat de beste reden die er is!

En inderdaad ik ken jou niet, maar jij mij ook niet... wat derhalve inhoud dat jij dus ook niet over mijn leven of manier van leven kunt oordelen. Toch doe je dat.. Tevens wil jij concrete antwoorden op je "vragen" betreffende sXe, die je nog beantwoord krijgt door meerdere mensen alhier maar niet tot je neemt. Ik vindt nml. dat je voor iemand die "vragen" stelt over sXe je je mening toch al hebt, en in mijn optiek ook niet wilt veranderen. Maakt mij verder niet uit hoor, maar ga dan in ieder geval niet steeds over tot de aanval, !!! Jij bent nml. degene die de vragen stelt. Ik val jou niet aan op je vragen, gek genoeg jij mij wel op mijn antwoorden. Natuurlijk heb ik het weer verkeerd en zullen mijn woorden wel weer tegen me gebruikt worden.... boeiend.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 25-09-2003 15:55 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 25 september 2003 15:28 schreef campske666 het volgende:
Mag ik me even mengen, en zeggen dat wat jij hier doet niet zomaar onder vraagstellen valt.

Niet zomaar nee. Maar vragen zijn het zeker, onbeantwoorde vragen wel te verstaan.

quote:
Je vertrekt duidelijk vanuit een afkeur voor het hele gebeuren, en laat dit ook duidelijk merken. Daarom dat de X-mensen zich ook aangevallen voelen door jou opmerkingen.

Ow god, ik ga er ook niet gelijk vanuit dat ik met kleinzerige jankies te maken heb, die een beetje stevige kritiek gelijk als persoonlijke aanvallen interpreteren. Het enige wat je me dan kan kwalijk nemen, is deze voorbarige aanname. Mijn excuses daarvoor.

quote:
Ik heb er ook m'n vragen bij, maar als je de hele handel met een "open mind " en een beetje basisrespect zou benaderen denk ik dat het voor iedereen stukken leerkijker zou zijn.

Open mind, respect...Je politieke correctheid is hartverwarmend, en gelijkertijd, op een oogklep wijze, verblindend. Mocht het je ontgaan zijn, ik heb toch redelijk fundamentele vraagstukken geplaatst bij de sX-filosofie. Het doel van mijn vraagstuk was/is om een betere kijk te krijgen op de filosofie. Dat het niet past in jouw jip-en-janneke denkwijze is niet mijn probleem. Ik ben van mening dat ik meer dan waardig genoeg ben omgegaan met het plaatsten van vraagtekens bij de sX-filosofie.

quote:
Ps. mensen afzeiken voor dom zijn is niet echt boeiend.

Het is wel een duidelijke manier om mijn afkeer kenbaar te maken van bepaalde opmerkingen.



XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 25-09-2003 16:08 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

weer wat anders:
ik vind het altijd wel grappig als iemand tegen me zegt van "goh, goed dat je dat zo vol kan houden " ... het is bij mij namelijk al zo natuurlijk dat het niet veel met 'volhouden' te maken heeft.
zelfde geldt voor het vegan-zijn.

in other words: the hardest kids still put an "X" by their FUCKING NAME!!!!! (Carry On)


campske666
Usericon van campske666
Posted 25-09-2003 16:16 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 25 september 2003 15:55 schreef Azagthoth het volgende:
Niet zomaar nee. Maar vragen zijn het zeker, onbeantwoorde vragen wel te verstaan.



Jouw vragen zijn hier al 40 keer beantwoord, maar je wilt het niet horen.

quote:
Op 25 september 2003 15:55 schreef Azagthoth het volgende:
Open mind, respect...Je politieke correctheid is hartverwarmend


Dat heeft niks met politiek correct te maken, dat is gewoon iets wat je als intelligent mens doet.


quote:
Op 25 september 2003 15:55 schreef Azagthoth het volgende:Het is wel een duidelijke manier om mijn afkeer kenbaar te maken van bepaalde opmerkingen.


En wat een goede manier om een nuttige conversatie te voeren.

Hoe dan ook, dit leidt weer overduidelijk nergens toe. Jouw bedoeling is duidelijk gewoon om met een hoop pseudo-intellectuele opmerkingen de goede bedoelingen van anderen de grond in te boren. Amuseert u zou ik zo zeggen.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 25-09-2003 16:26 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 25 september 2003 15:52 schreef Staalman het volgende:

Mmmmm... ik vindt het persoonlijk toch wel zeer smakelijk dat jij jouw form van communicatie optilt naar een niveau wat jij "discussie" noemt.

Ik ben blij dat je inziet dat ik de discussie (naar boven) optil.

quote:
Ik moet nml. bekennen dat ik toch het gevoel heb dat jij niet uitbent op een discussie maar slechts mensen aan "bekritiseren" bent op hun manier van leven.

Niet zomaar conclusies trekken op "een gevoel" is het enige wat ik hier op te zeggen heb.

quote:
Want inleven... ho maar. Wat er nml. ook geroepen wordt hak jij weer in de pan...

haha!
quote:
Moet ik nou gaan twijfelen omdat jij steeds een weerwoord hebt. Dacht het dus niet. Dat jij het hele sXe gebeuren niet snapt, snap ik nu wel..

Wat ik er niet aan snap heb ik hierboven goed duidelijk gemaakt. Dus daarom is het logisch dat jij het nu wel snapt. Gelukkig is mijn getyp niet helemaal nutteloos geweest.

quote:
Nogmaals sXe is een persoonlijke keuze, die je niet optilt naar een hoger niveau van leven, die niet godsdienst-gebonden is. Ik hoef niet straight te zijn om naar sXe te luisteren... net als dat ik geen lang haar en metal-shirt hoef te hebben om van metal te genieten. Iedereen maakt zijn eigen keuze om wat dan ook te doen met de "scene" waar hij zich thuis in voelt. Dus kiezen sommigen ervoor om straight te worden... klaar. It's as simple as that!

Dus de essentie van sX is "het doen wat je wilt"? Lijkt mij tegenstrijdig met de onthoudingen die onontkoombaar verbonden staan aan de levenstijl.

quote:
En als zij dat doen om redenen die zij juist vinden, is dat de beste reden die er is!

Ik snap dat iedereen mag doen of laten wat diegene wilt, wat ik niet snap is dat iemand zichzelf regels, want dat zijn het, oplegt die hij niet kan verklaren. Dat is bijvoorbeeld 1 van de dingen waar ik achter probeer te komen.

quote:
En inderdaad ik ken jou niet, maar jij mij ook niet... wat derhalve inhoud dat jij dus ook niet over mijn leven of manier van leven kunt oordelen. Toch doe je dat..

Waar doe ik dat?

quote:
Tevens wil jij concrete antwoorden op je "vragen" betreffende sXe

yep
quote:
, die je nog beantwoord krijgt door meerdere mensen alhier maar niet tot je neemt.

nope
quote:
Ik vindt nml. dat je voor iemand die "vragen" stelt over sXe je je mening toch al hebt, en in mijn optiek ook niet wilt veranderen.

Ik ben altijd, en dit meen ik, bereid mijn mening te veranderen mits er duidelijk wordt aangetoont dat mijn mening fout is. Nu, ik heb hier nog geen mening geplaatst over sX omdat ik geen idee heb wat nou precies de essentie van hetgeen is. Dat ik hier vraagstukken plaats die schijnbaar niet beantwoord kunnen worden wordt al gelijk als aanval beschouwd. Ik ben nog niet eens begonnen met aanvallen(mocht de discussie uberhaupt nog zo ver komen).

quote:
Maakt mij verder niet uit hoor, maar ga dan in ieder geval niet steeds over tot de aanval, !!!

Ik viel je domme opmerking aan en terrecht.

quote:
Jij bent nml. degene die de vragen stelt. Ik val jou niet aan op je vragen, gek genoeg jij mij wel op mijn antwoorden.

Antwoord? Waar?
quote:
Natuurlijk heb ik het weer verkeerd

Kijk, dit is IMHO weer zo'n poging om jezelf van komende kritiek te beschermen. "Zie je wel, ik zei het toch" zal waarschijnlijk in je weerwoord te lezen zijn. Bah, dat is toch geen manier van discusieeren?
quote:
en zullen mijn woorden wel weer tegen me gebruikt worden.... boeiend.

Goed zo, je begrijpt de principe van een forum al! Thumbs up



campske666
Usericon van campske666
Posted 25-09-2003 16:28 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Wat ben jij een idoot zeg!


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 25-09-2003 16:53 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 25 september 2003 16:16 schreef campske666 het volgende:
Jouw vragen zijn hier al 40 keer beantwoord, maar je wilt het niet horen.

Die staan er niet.

quote:
Dat heeft niks met politiek correct te maken, dat is gewoon iets wat je als intelligent mens doet.

Aaname: dat intelligentie een direct verband heeft met respect en "open mindedheid". Ik zal maar eens goed nadenken voordat je zomaar dingen uitspuwt.

quote:
En wat een goede manier om een nuttige conversatie te voeren.

Het nut zit hem inderdaad in de verbetering van de conversatie.

quote:
Hoe dan ook, dit leidt weer overduidelijk nergens toe. Jouw bedoeling is duidelijk gewoon om met een hoop pseudo-intellectuele opmerkingen de goede bedoelingen van anderen de grond in te boren.

Ik word een beetje ziek van dat kleinzerig jankie gedrag. Zodra ik met stevige kritiek/vragen kom, ben ik bezig met "aanvallen" of ben ik bezig met het "in de grond te boren". Dat kleinzerigheid, dat komt dus wel ten goede van de door jou zo hoog geachte conversatie niveau?

Overigens, mijn opemerkingen als pseudo intellectueel te bombarderen is equivalent aan iemand "dom noemen", iets waar jij net de valse indruk gaf boven te staan. Wie staat er ook alweer bij Dimmu Borgir in ht voorprogramma?

Maar ik heb er weer genoeg van. TIjd voor een lekker biertje en ik moet zo nog langs mijn neukertje.

quote:
Amuseert u zou ik zo zeggen.

Dank je, gaat zeker lukken.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 25-09-2003 17:52]



XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 25-09-2003 17:37 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 25 september 2003 16:53 schreef Azagthoth het volgende:
Die staan er niet.




uhm, mijn posts niet gelezen dude? (vorige pagina!) it was all for nothing?! haha.

en uhm, luister maar niet naar Staalman hoor... hij is niet meer Edge



hoe kom je trouwens bij dat 'doen en laten wat je wilt' stukje?


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 25-09-2003 17:41 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

haha, ElitE houdt zich mooi stil..


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-09-2003 17:51 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Wat ik me afvraag is wat maakt sXe aanhangers anders dan de 'gewone' mensen die volgens dezelfde principes leven. Oftewel, is sXe enkel een label die geplakt wordt aan mensen die zich van bepaalde dingen onthouden of is sXe nog wat meer?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 25-09-2003 18:27 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen



I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 25-09-2003 18:29 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Laat maar, stom grapje ...
Xneg en Xpos, jullie zijn allebei stoer hoor!
TWENTUUHHH!

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 25-09-2003 18:52]


..."Hate can only create more hate"...


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 25-09-2003 18:49 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 25 september 2003 18:27 schreef XnegativeX het volgende:
http://www.truetilldeath.com




mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 25-09-2003 19:08 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik vond Azagthoths kritische vragen zeker relevant.

Het enige dat me stoort is dat sommige edgers werkelijk geloven dat ze beter zijn dan anderen (heldere geest, hoger niveau etc) omdat ze geen alcohol drinken en geen losse sex hebben. I mean, please.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


campske666
Usericon van campske666
Posted 25-09-2003 20:02 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 25 september 2003 16:53 schreef Azagthoth het volgende:
Die staan er niet... gaat zeker lukken.



Goed bezig kerel

Al ooit gedacht aan een cariere in de politiek ? k denk echt dat u dat goed zou afgaan.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 25-09-2003 20:09 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Ooit gedacht aan zelfmoord?



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-09-2003 20:14 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2003 20:02 schreef campske666 het volgende:
Goed bezig kerel

Al ooit gedacht aan een cariere in de politiek ? k denk echt dat u dat goed zou afgaan.

Dit vind ik echt zo jammer, iemand niet begrijpen en hem dan maar vertellen dat hij de politiek in moet. Ga vooral niet op z'n betoog in -- wie was hier ook alweer de politicus?
Het zijn prima kritische vragen die Azagthoth gesteld heeft, die echter niet uitputtend beantwoord zijn. Erg jammer dat dat door mensen die het verbaal niet meer trekken ingedeeld wordt bij 'in de grond boren', en dat hij als leugenachtige politicus afgeschilderd wordt.

(edit -- zou ik ook pissig om zijn geworden)

Goedkoop.


De houding van XDeckX vind ik zeer respectabel en de meest logische (al blijf ik het kapstokje/hokje 'straight edge' vreemd dan wel onnodig vinden, maar dat zal wel komen omdat ik het niet ben ).

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 25-09-2003 20:14]


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 25-09-2003 20:28 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

http://www.truetilldeath.com maakt niks duidelijk. Misschien de interviews een heel klein beetje.
sXers zijn vooral mensen die zich niet in de punk scene thuisvoelen door roken/drinken/etc.



Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen