IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Auteur:
Topic : Straight edge Vorige pagina | Volgende pagina
Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 29-08-2006 19:39 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2006 19:35 schreef Misanthrope het volgende:
Daar zijn theorieen over die met berekeningen en tastbare vondsten ondersteund worden.

Dat klinkt interessant, heb je daar wat meer informatie over. Volgens mij is dit namelijk enkelt nagegaan met statistiek. En dat is geen bewijs.
Pas als (bijvoorbeeld) de zogenaamde Death Star gevonden wordt kun je met relatieve zekerheid zeggen dat we geraakt gaan worden.


quote:
Heidens theorie is noch te berekenen, noch wordt ie ondersteunt door tastbare feiten.

Dus het is niet waar? Vergeet niet dat niet alles wetenschappelijk is; en dus niet alles is te berekenen.


zo kan ie wel weer


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-08-2006 20:09 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2006 19:39 schreef Babylon het volgende:
Dat klinkt interessant, heb je daar wat meer informatie over. Volgens mij is dit namelijk enkelt nagegaan met statistiek. En dat is geen bewijs.
Pas als (bijvoorbeeld) de zogenaamde Death Star gevonden wordt kun je met relatieve zekerheid zeggen dat we geraakt gaan worden.
Nee, niets is vooralsnog met zekerheid te zeggen. Het gaat echter om de kans, en de kans is er en die is ook nog eens groot.
We kunnen teruggaan naar 'cogito, ergo sum', of we kunnen vooruit proberen te gaan. Wetenschap is een manier om vooruit te gaan, om meer te begrijpen, ondanks dat het, over het algemeen, slechts een tijdelijke aanname is van hoe de werkelijkheid in elkaar zit.

Zonder die kans en zonder die aannames kunnen we niets stellen en alles stellen. We kunnen dan net zo goed zeggen dat we morgen allemaal als mieren wakker worden en dat is dan net zo aannemelijk als elke andere theorie.

quote:
Dus het is niet waar? Vergeet niet dat niet alles wetenschappelijk is; en dus niet alles is te berekenen.
Wat is niet wetenschappelijk? Hoe weet je dat niet alles wetenschappelijk is? En hoezo bestaat wetenschap uit berekenen?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 29-08-2006 20:17 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2006 19:25 schreef Misanthrope het volgende:
Terwijl er met zekerheid gesteld kan worden dat binnen niet al te lange tijd een meteoriet onze aarde zal raken en tig diersoorten zal laten uitsterven, schopt Heiden een beetje tegen de huidige vleesindustrie aan, omdat er eventueel ergens in de toekomst een ziekte kan uitbreken, wat overigens niet bewezen kan worden.

@ Heiden
PS: Dat ecosysteem van jou is niet alleen afhankelijk van wat de mens doet, maar in nog grotere mate van wat er in de ruimte gebeurd. Van magnetische velden, banen van de aarde en andere planeten, wat er op de zon gebeurd, enz. enz. Vergis je niet, een grote meteoriet is, zonder dat hij de aarde raakt, ook in staat de aarde uit z'n normale baan te halen en daarmee een vernietigende invloed uit te oefenen op ons ecosysteem.

Jij overschat nogal eens de invloed van de mens.



Briljant!


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Kleine-Kapoen
Dóo't heanig ân
Usericon van Kleine-Kapoen
Posted 06-09-2006 16:55 by Kleine-Kapoen Wijzig reactieProfiel van Kleine-KapoenQuote dit bericht

Dit ging toch over sXe?


Enskedese Kopknikkers Bende


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 06-09-2006 17:11 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Het gaat nog steeds over onzin. Ik zie geen probleem


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 06-09-2006 17:11 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht



"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 06-09-2006 17:14 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

En JB snapt het niet.
All is well with the world.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 19-09-2006 13:08 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2006 12:55 schreef MyGreatDevastator het volgende:
Straight Edge werkt voor velen en is een mooi idee vind ik, helder door het leven in een tijd waarin vele mensen verslaafd zijn aan allerlei drugs en daardoor hun leven ruineren.
Naar mijn weten staat vegetarier/veganist zijn hier los van? maar ja het word vaak samen genoemd.
Ik ben overigens beiden tenminste sXe en vegetarier.


laten we het nu alleen nog maar op vegetarier houden


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-09-2006 12:42 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Zo. Het zat er al een tijd aan te komen, maar ik heb definitief besloten (in ieder geval de komende tijd) straight te gaan leven. Samenloop van omstandigheden..

Zelf heb ik nogal omgeremd van de "verboden vruchten" genoten zal ik maar zeggen. Iets meer dan vaak goed voor me was, waardoor ik daarna dagenlang compleet naar de klöte was.

Toevallig, niet bewust of gepland, heb ik meerdere avonden nuchter tussen mensen onder invloed van alcohol/ drugs gezeten en toen begon er langzaamaan een onhoudbare weerzin tegen intoxicatie te ontstaan.

Ik begon me er echt zwaar aan te irriteren en dacht "dit is toch zeker niet hoe je zelf wilt zijn?"

Nu is het makkelijk te zeggen: "waarom zou ik helemaal stoppen als ik ook af en toe iets kan nemen.. (alcohol/ drugs that is..)".

Ten eerste wil ik mijn wilskracht op de proef stellen (hoe sterk ben ik nu echt?) en ten tweede ben ik zo'n control freak geworden dat ik me fysiek verzet tegen elk (minimaal) effect van intoxicatie.

Dus, geen drugs, geen alcohol, geen tabak meer. Ik probeer ook koffie te laten staan omdat het een stimulerend middel is. Ik word van 4 bakken behoorlijk hyper, niet relaxed..

Ik ben momenteel veel aan het sporten, momenteel elke dag. Ook drink ik veel water om te ontgiften.

Ik wil nu weleens weten hoe je je voelt als je geen teringzooi in je lichaam stopt namelijk


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-09-2006 12:44 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Geen seks meer voor Snaack


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-09-2006 12:46 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Geen seks? Ik ben geen monnik geworden hoor..


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-09-2006 12:46 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-09-2006 12:49 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Snaack, snaack...wat doe je man?

Straight Edge is net zo gay en kansloos als jezelf elke week laveloos klemzuipen. Wat is er mis met hety ouderwetsche 'geniet met mate'?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-09-2006 12:53 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2006 12:42 schreef Snaack het volgende:
Zo. Het zat er al een tijd aan te komen, maar ik heb definitief besloten (in ieder geval de komende tijd) straight te gaan leven. Samenloop van omstandigheden..

Zelf heb ik nogal omgeremd van de "verboden vruchten" genoten zal ik maar zeggen. Iets meer dan vaak goed voor me was, waardoor ik daarna dagenlang compleet naar de klöte was.

Toevallig, niet bewust of gepland, heb ik meerdere avonden nuchter tussen mensen onder invloed van alcohol/ drugs gezeten en toen begon er langzaamaan een onhoudbare weerzin tegen intoxicatie te ontstaan.

Ik begon me er echt zwaar aan te irriteren en dacht "dit is toch zeker niet hoe je zelf wilt zijn?"

Nu is het makkelijk te zeggen: "waarom zou ik helemaal stoppen als ik ook af en toe iets kan nemen.. (alcohol/ drugs that is..)".

Ten eerste wil ik mijn wilskracht op de proef stellen (hoe sterk ben ik nu echt?) en ten tweede ben ik zo'n control freak geworden dat ik me fysiek verzet tegen elk (minimaal) effect van intoxicatie.

Dus, geen drugs, geen alcohol, geen tabak meer. Ik probeer ook koffie te laten staan omdat het een stimulerend middel is. Ik word van 4 bakken behoorlijk hyper, niet relaxed..

Ik ben momenteel veel aan het sporten, momenteel elke dag. Ook drink ik veel water om te ontgiften.

Ik wil nu weleens weten hoe je je voelt als je geen teringzooi in je lichaam stopt namelijk


succes, maar ik vermoed dat je het niet lang zult volhouden. dat is geen kritiek aan jou maar gewoon iets wat je in het algmeen ziet. als je zo radicaal opeens stopt, dat is nu eenmaal moeilijk vol te houden. Het lijkt er ook meer op dat je jezelf wilt "straffen" . Waarom zou je geen koffie mogen drinken bijvoorbeeld? geniet gewoon van de geneugten van het leven, maar doe het met mate. probeer dat ook toe te passen op alcohol etc. maar blijf vooral sporten. (en genoeg slaap en vooral niet teveel stress, dan haal je de honderd wel, zelfs met een of enkel sigaretten per dag denk ik)


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-09-2006 12:54 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik wil mezelf eigenlijk ook geen straight edger noemen, dan impliceer ik weer dat ik me met dat pettenclubje identificeer wat dus nadrukkelijk niet zo is.

Misschien ga ik over een tijd wel weer "genieten met mate" van een goed glas wijn oid, maar voorlopig dus helemaal niets. Ik wil dat alle teringzooi uit mijn lichaam verdwijnt en zoals ik al zei mijn wilskracht op de proef stellen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-09-2006 12:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

overigens, als het om de gezondheid gaat, waarom blijf je dan in een stad wonen?? de kwaliteit van de lucht daar bijv. is nu ook niet geweldig te noemen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-09-2006 12:56 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Melk schijnt ook niet al te best te zijn trouwens


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-09-2006 13:00 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2006 12:53 schreef attila_de_hun het volgende:
succes, maar ik vermoed dat je het niet lang zult volhouden. dat is geen kritiek aan jou maar gewoon iets wat je in het algmeen ziet. als je zo radicaal opeens stopt, dat is nu eenmaal moeilijk vol te houden.


Ik ben ook niet in 1 dag 100% om gegaan hoor.. Het is een proces dat zeker al een half jaar bezig is..

Ik was geleidelijk aan al met alles aan het stoppen.

quote:
Het lijkt er ook meer op dat je jezelf wilt "straffen".


Zo ervaar ik dat niet.. Eerder zoals ik al zei mijn wilskracht testen.

quote:
Waarom zou je geen koffie mogen drinken bijvoorbeeld?


Ik zie het niet als "niet mogen", ik stop die zooi al sinds mijn 15e ofzo dagelijks in mijn lichaam. Ik ben benieuwd hoe ik me voel als ik dat een tijd NIET doe. Misschien voel ik me dan wel nog beter. Ik weet het niet. En dat ga ik dus uitproberen.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 22-09-2006 13:01 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Succes Snaack


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-09-2006 13:02 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2006 13:00 schreef Snaack het volgende:
Ik was geleidelijk aan al met alles aan het stoppen.



Behalve vleesch...
quote:
Ik zie het niet als "niet mogen", ik stop die zooi al sinds mijn 15e ofzo dagelijks in mijn lichaam. Ik ben benieuwd hoe ik me voel als ik dat een tijd NIET doe. Misschien voel ik me dan wel nog beter. Ik weet het niet. En dat ga ik dus uitproberen.


Ik teken bij deze in om je niet-lege flessen Whisky te bemachtigen. Wat zegt u daarvan? ...euh ...ueh...:straightedge:


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-09-2006 13:02 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Succes kerel

Maarrre just in case:

Zou je vast een overzicht van je inboedel willen posten


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-09-2006 13:03 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2006 13:02 schreef Chelman het volgende:
Behalve vleesch...



Daar ben ik geleidelijk aan weer mee begonnen ja

quote:

Ik teken bij deze in om je niet-lege flessen Whisky te bemachtigen. Wat zegt u daarvan? ...euh ...ueh...:straightedge:


Timing is cruciaal, dus ik heb geen (gevulde) flessen whisky meer in huis


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-09-2006 13:09 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2006 13:00 schreef Snaack het volgende:
Ik ben ook niet in 1 dag 100% om gegaan hoor.. Het is een proces dat zeker al een half jaar bezig is..

... niet. En dat ga ik dus uitproberen.


Nou, ik kan je dan alleen nog maar succes wensen.
<<-- bronwater


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-09-2006 13:11 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Thnx. Over 3 maanden kunnen jullie me vast weer ergens dronken uit een goot vissen


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-09-2006 13:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

<-- AP-PEL-SAP


Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen