![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Ik had nog zo gezegd: "GEEN BOMMETJE"!!! ![]() Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
'Microsoft ontwikkelt superspyware' Uitgegeven: 19 juli 2007 12:01 Laatst gewijzigd: 19 juli 2007 13:01 AMSTERDAM - Computergebruikers krijgen wellicht in de toekomst persoonlijke aanbiedingen voor printerinkt op hun scherm als hun cartridge bijna leeg is. Het is slechts een van de mogelijkheden van een advertentiesysteem waarop softwaregigant Microsoft patent heeft aangevraagd. De aanvraag beschrijft een advertentiesysteem dat een ongekende hoeveelheid informatie verzamelt over de computer van de gebruiker, en over diens computergebruik. Niet alleen bezochte websites, maar ook de inhoud van documenten, de geïnstalleerde programma's en allerlei systeeminformatie - zoals de resterende hoeveelheid inkt in de printer of het geheugengebruik van het systeem - moeten het mogelijk maken om de gebruiker zeer gerichte advertenties voor te schotelen. Volgens de patentaanvraag zou dat zowel voor adverteerders als voor computergebruikers aantrekkelijker zijn dan de meeste huidige advertentiesystemen, die alleen op basis van surfgedrag werken. "Gerichte advertenties worden sterk gewaardeerd door adverteerders, omdat ze voor de toeschouwer veel interessanter zijn dan algemene reclame", aldus de aanvraag. Programma's De advertenties zouden niet alleen in de webbrowser kunnen verschijnen, maar ook in allerlei andere programma's, zoals tekstverwerkers zouden banners kunnen verschijnen, zo beschrijft de patentaanvraag. Zo zou videobewerkingssoftware gebruikers advertenties kunnen voorschotelen voor hulpprogramma's, op basis van zoektermen die de gebruiker bij de helpfunctie van de software heeft ingetikt. Gratis software Of Microsoft concrete plannen met het systeem heeft, is onduidelijk. Op internet speculeren analisten over de mogelijkheid dat het bedrijf van bepaalde software, waaronder mogelijk zelfs besturingssysteem Windows, een gratis versie zou kunnen uitbrengen, die uit de advertentieopbrengsten wordt betaald. De patentaanvraag voorziet in de technische mogelijkheid om te zorgen dat advertentiesystemen van concurrenten worden onderdrukt. Microsoft is met concurrenten als Google in een felle strijd verwikkeld om de online advertentiemarkt. Ok ... ziekelijk ... ![]() |
|
Misschien kunnen de overheden gelijk even praten over een "geen spyware register" ![]() Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote:Dit is gewoon inbreuk op je privacy, als ze al kunnen zien hoe leeg je cartridge is, dan is het omzeilen van de beveilinging van je pc helemaal een fluitje van een cent. Liggen al je gegevens op straat .. ![]() |
|
quote: Op zich ligt dit uiteraard aardig in het verlengde van waarschuwingen als: "er is een onbekende fout opgetreden in programma x. Wilt U Microsoft op de hoogte brengen van dit probleem?" Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote: Het gaat zo te horen weer gezellig worden daar in de Gazastrook ![]() "Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer ![]() |
|
quote: zolang dit programma maar niet "verplicht" op je computer staat is er niks aan de hand lijkt me. maar ik zit er ook niet op te wachten in ieder geval. ![]() |
|
Ik krijg hier toch een behoorlijke Nassar-flashback van. Waarschijnlijk hebben ze een roestende kalasnikov uit de Zesdaagse oorlog gevonden en drie voetzoekers binnengesmokkeld. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: volgens mij gebruiken ze zo een leger alleen om hun "broeders" die niet willen luisteren omver te knallen. ik zie niet hoe ze een leger krijgen dat bijv tegen het leger van Israel op kan ![]() |
|
quote: Leuk juridisch vraagstukje: Is dat niet leuk op te vangen door te zeggen dat je bijvoorbeeld Windows niet op je computer hoeft te zetten? Als je windows boven de alternatieven verkiest stem je gelijk in met alle voor en nadelen van de software. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Ik heb een keer ergens gelezen dat MS al een soort achterdeur heeft ingebouwt waar overheid(veiligheidsdiensten) en MS in kunnen komen. Maar in hoeverre heeft google dit nu ook niet met Google Desktop Search? Dit programma doet in grote lijnen hetzelfde als de plannen voor dat advertentieprogramma van MS. "Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer ![]() |
|
quote: maar zelfs dan nog, heb je toch recht op privacy?? als er een programma opstaat hoef je het nog niet automatisch te gebruiken?? moet je niet eerst Microsoft expliciet toestemming geven dat zij op je computer alles mogen bekijken???(ja, ik weet het niet he, ik ben ene leek op zulke dingen) ![]() |
|
quote: Kip - Ei verhaal? Installeren = instemmen? Instemmen doe je al op het moment dat je bij het installeren "Ja" klikt op de vraag of je accoord gaat met de gebruiks overeenkomst. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote: Het gaat de Hamas er niet om of ze kunnen winnen, maar om zoveel mogelijk slachtoffers te maken. Maar, we zullen vanzelf wel een keer in het nieuws zien wat ze van plan zijn. "Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer ![]() |
|
quote:Bij installeren krijg je de EULA, daar moet je mee akkoord gaan om te installeren ... ![]() |
|
Dat zal ik dan maar zien als een dikke +1 van Jenje. ![]() Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Dammit, Jenje en ik zijn het ergens over eens. ![]() Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote:Daar kun je zelf nog voor kiezen om dat te installeren of niet. ![]() |
|
quote:Oh dear ... Zullen we vragen of we gebanned kunnen worden voor een dag of 2? Dit kannie he ... ![]() |
|
Go Ahead Eagles en Ajax supporters op de vuist http://video.google.nl/videoplay?docid=3659648912569735735&q=go+ahead+eagles+ prachtig! Against God and Government ![]() |
|
En wederom het bewijs dat het bij voetbal niet om de sport gaat maar om het rellen. Jammere gasten. Als dit soort debielen mijn horeca gelegenheid aan puin zouden slaan zou ik de neiging krijgen een random hooligan een kogel tussen zijn ogen te jagen in de hoop dat de rest van die stakkers indamt. Dit soort gein ook nog gewoon uithalen tussen het argeloze winkelende publiek. Zoek ff lekker een veldje net buiten Beverwijk op en leef je daar uit. Ik stem voor een volledig publieks verbod in het betaalde voetbal. Zo iets moet denk ik heel makkelijk te regelen zijn in de gemeenteraad door het domweg niet afgeven van een vergunning ofzo. Owja: de schade verhalen op de schuldige clubs, graag. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 22-07-2007 10:14] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
haha, ik vind het schitterend, ik kan er altijd kostelijk van genieten ![]() Against God and Government ![]() |
|
Dat zegt waarschijnlijk meer over jou. ![]() Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote: Nou en, ik zit in ieder geval niet met alcohol achter het stuur, dat zegt weer genoeg over jou ![]() Against God and Government ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |