IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : [Nieuws topic] Watskeburt? Vorige pagina | Volgende pagina
Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 08-08-2007 11:55 by Dick Wolkendeck Profiel van Dick Wolkendeckhttp://www.seraphique.com

quote:
Op 8 augustus 2007 11:48 schreef ElitE het volgende:
boeken mogen ook niet verboden worden omdat het beperking van de vrijheid van meningsuiting is.

maar met godsdienstvrijheid bedoel ik bijvoorbeeld dat meisjes die een soort zakdoek over hun hoofd hebben snel verwezen worden die af te doen, en moslimas dat niet hoeven.
zo ook bij de baas, moslims kunnen aanspraak maken op een gebedsruimte op het werk. Waarom mag ik volgens "mijn geloof" dan niet een eigen snack automaat omdat ik volgens mijn geloof niet meer als 4 boterhammen per dag wil eten.


Grofweg komt het hier imho op neer: je bent met te weinig Eigensnackers.

Eigensnackers aller landen verenigt u en hoppa.

Een lullig mengelsel van traditie en wettelijke legitimatie bepaalt wat mag en wat niet. Exit zakdoek.


Only sick music makes money today - Nietsche.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-08-2007 11:55 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 8 augustus 2007 11:48 schreef blonde rockgod het volgende:

Serieus, ik ken persoonlijk heel wat enge christenhonden ...


een van de schokkende dingen die ik ooit op de tv heb gezien was een zeeuw (nota bene) die zat te verkondigen dat de watersnoodramp toendertijd een straf van god was (om wat voor reden dan verder ook). dat onderstreept in ieder geval dat er tussen die christenen ook zeer extreme lieden rondlopen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-08-2007 11:57 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 8 augustus 2007 11:54 schreef spectre het volgende:
Present! Ik stuur mijn Wookie af op alle ongelovigen hehe.

Sorry, de vergelijking Starwars en Heilige geschriften zie ik echt niet hoor



daar kan ik verder ook niks aan doen.
(wat mogelijk inhoudt dat jij de heilige schriften ook een special status toeschrijft, iets wat heel gek is want het is alleen maar een tekst).


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 08-08-2007 11:58 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Het gaat dus om pragmatisch denken; de discussie draait niet om de inhoud per boek, maar de uitwerking ervan= een veel gemaakte gedachtefout.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 08-08-2007 11:58 by Dick Wolkendeck Profiel van Dick Wolkendeckhttp://www.seraphique.com

quote:
Op 8 augustus 2007 11:55 schreef attila_de_hun het volgende:
een van de schokkende dingen die ik ooit op de tv heb gezien was een zeeuw (nota bene) die zat te verkondigen dat de watersnoodramp toendertijd een straf van god was (om wat voor reden dan verder ook). dat onderstreept in ieder geval dat er tussen die christenen ook zeer extreme lieden rondlopen.



En dat kan dus gelukkig niet meer (nou ja kan wel, maar is nu "not done"). En dat in 50 jaar! Eens kijken hoe lang onze Wahabieten er over gaan doen.


Only sick music makes money today - Nietsche.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 08-08-2007 11:58 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 8 augustus 2007 11:21 schreef attila_de_hun het volgende:
het is niet verboden mein kampf te bezitten als ik het goed heb. en verder is je vergelijking mank naar mijn mening. het zou meer correct zijn dat het hypocriet is niet de bijbel te verbieden.

maar wat Wilders wil is natuurlijk geen oplossing voor een reeel allochtonenprobleem maar gewoon mediaandacht. ik ben benieuwd wanneer hij een voorstel in gaat dienen om slecht weer te verbieden ofzo
Tuurlijk is het geen oplossing. En zoals 'Thrope al postte zou uberhaupt geen een boek verboden moeten zijn. Mein Kampf niet, de koran niet, niets niet. Iets met vrijheid van meningsuiting en intellectuele ontplooiing van het individu.
Maar wij leven nou eenmaal in een samenleving waarin boeken verboden worden wanneer zij als te incorrect worden beschouwd. En de koran is zo'n boek. Het is een pamflet wat oproept tot een fundamentalistische oorlog tegen alle ongelovigen. Een boek vol vertaal- en interpretatiefouten wat door zo'n 1,3 miljard 'mensen' letterlijk en serieus wordt genomen. Het probleem met de koran is dan ook niet het boek zelf maar haar lezers waarvoor de inhoud en de juiste wijze van interpretatie vd koran niet bediscusieerbaar is.
De bijbel is hier niet mee vergelijkbaar. Ja ik weet het, menig links extremist wil dat boek graag verboden zien en koestert wrok jegens het christendom. Maar waarom nou eigenlijk? In de bijbel wordt niet, zoals in de koran, op geroepen om alle ongelovigen over de kling te jagen. Waar dat wel in de bijbel gebeurd is in een bepaalde context van tijd en plaats: Geschiedenis. In de koran zijn deze oproepen geheel vrijblijvend en nog steeds voor actueel interpreteerbaar en dat doen moslims dan ook met vreugd.
Dit is natuurlijk gewoon een luchtballonnetje vd heer Wilders zoals alle partijen daat doen. Dat jullie dat echter niet fatsoenlijk kunnen interpreteren. Tja...


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-08-2007 12:00 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 8 augustus 2007 11:55 schreef attila_de_hun het volgende:
een van de schokkende dingen die ik ooit op de tv heb gezien was een zeeuw (nota bene) die zat te verkondigen dat de watersnoodramp toendertijd een straf van god was (om wat voor reden dan verder ook). dat onderstreept in ieder geval dat er tussen die christenen ook zeer extreme lieden rondlopen.
In elke bevolkingsgroep lopen domme idioten .. moet zeggen dat de christenen in Nederland mij meer overkomen als geïsoleerde gevallen, maar de islamieten zijn gegroepeerder en zijn wat mij betreft ook niet kritisch genoeg naar hun religieus leiders.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-08-2007 12:04 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 8 augustus 2007 11:58 schreef kwelgeest het volgende:
Tuurlijk is het geen oplossing. En zoals 'Thrope al postte zou uberhaupt geen een boek verboden moeten zijn. Mein Kampf niet, de koran niet, niets niet. Iets met vrijheid van meningsuiting en intellectuele ontplooiing van het individu.

Niet alleen troop zegt dat er geen boeken verboden moeten worden, dat zegt namelijk niemand behalve Wilders.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-08-2007 12:04 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 augustus 2007 11:51 schreef XXL het volgende:
Dat heeft dan ook net als de Islam en het Jodendom de zelfde oorsprong.

Alle 3 behoren ze tot de Abrahamitische religies en gaan allemaal terug naar de aartsvader Abraham.


ze kunnen allemaal aanzetten tot agressie of liefde, het is aan de lezer waar hij de meeste nadruk op legt.
De nederlandse moslims zijn allemaal buitenlanders die het in hun eigen land op de een of andere manier het niet konden vinden(economisch maar sociaal kan natuurlijk ook).
Hierzo is het verschil tussen de 2 culturen zo groot dat ze moeite hebben met zich handhaven in deze maatschappij. vooral kinderen omdat de ouders de marrokaanse manier willen aanleren die hier in dit land in veel gevallen niet werkt. Ook hebben ze te hoge verwachtingen, vele zien hier de rijkdom van anderen maar kunnen het zelf moeilijk bereiken omdat ze niet zien dat je daar zo lang voor moet sparen en je wat moeilijker een baan kunt krijgen als je niet geintegreerd bent. daaruit ontstaat aardig wat haat en tadaa men leest de koran en de manier om de haat te uiten is gevonden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 08-08-2007 12:04 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 8 augustus 2007 12:00 schreef Jenje het volgende:
In elke bevolkingsgroep lopen domme idioten .. moet zeggen dat de christenen in Nederland mij meer overkomen als geïsoleerde gevallen, maar de islamieten zijn gegroepeerder en zijn wat mij betreft ook niet kritisch genoeg naar hun religieus leiders.



Dude, wel eens in Urk, Genemuiden of Staphorst geweest?




Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-08-2007 12:06 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 8 augustus 2007 12:04 schreef blonde rockgod het volgende:
Dude, wel eens in Urk, Genemuiden of Staphorst geweest?


Heb mijn auto in staphorst gekocht en heb er niets gemerkt van extremisme ..


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 08-08-2007 12:06 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 8 augustus 2007 11:58 schreef kwelgeest het volgende:
....Een boek vol vertaal- en interpretatiefouten wat door zo'n 1,3 miljard 'mensen' letterlijk en serieus wordt genomen. Het probleem met de koran is dan ook niet het boek zelf maar haar lezers waarvoor de inhoud en de juiste wijze van interpretatie vd koran niet bediscusieerbaar is....


Hier heb je de kern te pakken idd; je mag er niet mee spotten/bekritiseren/naar dit tijdvak spiegelen; daarmee is het een vastgeroeste doctrine ipv eentje die zich ontwikkelt; oplossing: ze moeten dus zelfkritiek leren krijgen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 08-08-2007 12:07]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-08-2007 12:06 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 8 augustus 2007 12:00 schreef Jenje het volgende:
In elke bevolkingsgroep lopen domme idioten .. moet zeggen dat de christenen in Nederland mij meer overkomen als geïsoleerde gevallen, maar de islamieten zijn gegroepeerder en zijn wat mij betreft ook niet kritisch genoeg naar hun religieus leiders.


dat is natuurlijk deels waar (alhoewel er toch ook biblebelts zijn in Nederland, weliswaar kleintjes maar ze zijn er toch)
maar ik ben het niet geheel met je eens met de gegroepeerdheid van islamieten. die lui schieten elkaar al dood als ze geen overeenstemming kunnen krijgen over de kleur van mohameds ondergoed.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 08-08-2007 12:08 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 8 augustus 2007 12:04 schreef attila_de_hun het volgende:
Niet alleen troop zegt dat er geen boeken verboden moeten worden, dat zegt namelijk niemand behalve Wilders.
Als slechts Wilders dat zegt hoe kan het dan dat er in NL een redelijk lijstje boeken VERBOTEN is?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-08-2007 12:09 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 augustus 2007 12:06 schreef Mutilator het volgende:
Hier heb je de kern te pakken idd; je mag er niet mee spotten/bekritiseren/naar dit tijdvak spiegelen; daarmee is het een vastgeroeste doctrine ipv eentje die zich ontwikkelt; oplossing: ze moeten dus zelfkritiek leren krijgen.


zo dat mag idd wel een gebeuren, een moslims(en nog een zooi buitenlanders) doen totaal niet aan zelfspot en kunnen ook echt niet tegen een geintje als ze erin voorkomen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 08-08-2007 12:09 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 8 augustus 2007 12:06 schreef Jenje het volgende:
Heb mijn auto in staphorst gekocht en heb er niets gemerkt van extremisme ..



Vast niet op een zondag dan... tering ik ben er in de buurt opgegroeid, maar wat een mafkezen. En ik weet dat een leraar die aan jongetjes zat alleen maar ten overstaande van de gehele kerk spijt hoefde te betuigen, en dat daarna alle aanklachten werden ingetrokken... sorry, ik heb teveel gezien / meegemaakt om niet te kotsen van religie.



Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 08-08-2007 12:09 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 8 augustus 2007 11:21 schreef attila_de_hun het volgende:
het is niet verboden mein kampf te bezitten als ik het goed heb. en verder is je vergelijking mank naar mijn mening. het zou meer correct zijn dat het hypocriet is niet de bijbel te verbieden.

maar wat Wilders wil is natuurlijk geen oplossing voor een reeel allochtonenprobleem maar gewoon mediaandacht. ik ben benieuwd wanneer hij een voorstel in gaat dienen om slecht weer te verbieden ofzo


Mein Kampf is niet verboden inderdaad, mits je het niet in het openbaar vertoont, publiceert, en of verdubbeld. Ook is het zo dat je alleen de originele druk mag bezitten, alhoewel er verschillende versies zijn uitgebracht. Ook is het verboden om een herdruk te hebben, of een andere schrijver moet een objectieve versie maken. Ook is het verboden om een nieuwe versie te drukken, ivm. drukrechten die dit boek ontnomen zijn.


Against God and Government


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 08-08-2007 12:12 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 8 augustus 2007 12:09 schreef Rotzak het volgende:
Mein Kampf is niet verboden inderdaad, mits je het niet in het openbaar vertoont, publiceert, en of verdubbeld. Ook is het zo dat je alleen de originele druk mag bezitten, alhoewel er verschillende versies zijn uitgebracht. Ook is het verboden om een herdruk te hebben, of een andere schrijver moet een objectieve versie maken. Ook is het verboden om een nieuwe versie te drukken, ivm. drukrechten die dit boek ontnomen zijn.
Ben ik met mijn Engelse druk uit '74 in overtreding?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-08-2007 12:14 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 8 augustus 2007 12:08 schreef kwelgeest het volgende:
Als slechts Wilders dat zegt hoe kan het dan dat er in NL een redelijk lijstje boeken VERBOTEN is?


Ja hoor jongen. We hadden het natuurlijk over de reacties hier he

Ik ga wel eens op zoek naar die lijst trouwens, het zal mij benieuwen wat erop staat en vooral van wanneer die lijst dateert. je noemt alleen maar "een lijst met verboden boekebn" maar het kan zijn dat daar nog dingen opstaan vban "vroeger". Dan zou het mij niks verbazen als Darwin er ook opstaat.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 08-08-2007 12:14 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 8 augustus 2007 12:09 schreef blonde rockgod het volgende:
Vast niet op een zondag dan... tering ik ben er in de buurt opgegroeid, maar wat een mafkezen. En ik weet dat een leraar die aan jongetjes zat alleen maar ten overstaande van de gehele kerk spijt hoefde te betuigen, en dat daarna alle aanklachten werden ingetrokken... sorry, ik heb teveel gezien / meegemaakt om niet te kotsen van religie.


Bij een dorp bij mij in de buurt word je op de zondag nagefloten en zowat uitgescholden als je op de fiets bijvoorbeeld even een biertje gaat pakken. Lui zijn geschift, dit soort mensen moet je allemaal op bijvoorbeeld schiermonikoog plaatsen, ziekelijk vind ik dit. Net als die mafkezen in Rijssen toen met Elsrock, ik zag moeders gewoon kinderen wijsmaken, dat wij uitschot waren en dat ze gauw naar binnen moesten.


Against God and Government


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 08-08-2007 12:16 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 8 augustus 2007 12:14 schreef attila_de_hun het volgende:
Ja hoor jongen. We hadden het natuurlijk over de reacties hier he

Ik ga wel eens op zoek naar die lijst trouwens, het zal mij benieuwen wat erop staat en vooral van wanneer die lijst dateert. je noemt alleen maar "een lijst met verboden boekebn" maar het kan zijn dat daar nog dingen opstaan vban "vroeger". Dan zou het mij niks verbazen als Darwin er ook opstaat.
Paar maanden geleden was er in Nijmegen een expositie over/van in NL verboden boeken. Ik weet zelf ook niet welke erop staan. Ik weet slechts dat het er meer zijn dan het dagboek van ome Adolf.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


WMP
Usericon van WMP
Posted 08-08-2007 12:17 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 8 augustus 2007 11:58 schreef kwelgeest het volgende:In de bijbel wordt niet, zoals in de koran, op geroepen om alle ongelovigen over de kling te jagen.


En aan dergelijke uitspraken is te zien dat je dus de bijbel niet hebt gelezen. Meerdere malen is in het oude testament te lezen dat God 'beveelt' om ongelovigen om te brengen, omdat zij tegen God ingaan. Ga mij niet vragen in welke vers en welke regel want zo eng religieus onderricht ben ik ook niet, maar qua oproepen tot het doden van ongelovigen doet de bijbel niks onder aan de koran.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 08-08-2007 12:19 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 8 augustus 2007 12:17 schreef WMP het volgende:
En aan dergelijke uitspraken is te zien dat je dus de bijbel niet hebt gelezen. Meerdere malen is in het oude testament te lezen dat God 'beveelt' om ongelovigen om te brengen, omdat zij tegen God ingaan. Ga mij niet vragen in welke vers en welke regel want zo eng religieus onderricht ben ik ook niet, maar qua oproepen tot het doden van ongelovigen doet de bijbel niks onder aan de koran.
God beveelt indd de kaanaieten (oid) over de kling te jagen. Dat is echter anders omdat het niet uit de context te rukken valt. Ook staat niet in de bijbel, zoals wel in de koran, dat het je plicht is iedere ongelovige met het zwaard te bekeren.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


WMP
Usericon van WMP
Posted 08-08-2007 12:21 by WMP Profiel van WMP

Van een geheel andere orde trouwens:

quote:
AMERICANS are hard workers, but not necessarily the most productive, according to the Bureau of Labour Statistics. It has compared America's output per worker, and output per hour, with that of other rich countries. The average American worker produced $90,000 of output in 2006, measured at purchasing-power parity. Only Norwegians, some of whom work on oil-rigs, did better. Using output per hour, however, shows a different picture. Employees in Norway, Belgium, the Netherlands and France all churn out more than Americans' $50 an hour. Proof, perhaps, that workers are motivated best by shorter hours and more holidays.


Bron: Economist


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-08-2007 12:22 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 8 augustus 2007 12:16 schreef kwelgeest het volgende:
Paar maanden geleden was er in Nijmegen een expositie over/van in NL verboden boeken. Ik weet zelf ook niet welke erop staan. Ik weet slechts dat het er meer zijn dan het dagboek van ome Adolf.


ik kan nu even snel niks vinden over verboden boeken vandaag de dag maar wat ik vind is dat mein kampf het enige is (en je mag het wel in je bezit hebben) mogelijk heb jij het ook over het verleden toen vast wat meer verboden was.

ik kan me ook niet voorstellen wat nu verboden zou zijn in Nederland. de satansbijbel ofzo, boeken met kinderporno???


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen