IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : [Nieuws topic] Watskeburt? Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-08-2007 2:54 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 augustus 2007 2:47 schreef WhiteRider het volgende:
Hahah, vette shit.

Kan het Nederlandse bericht niet vinden, dus even een beknopte samenvatting:

Om de smog in Peking te reduceren, in verband met de Olympische Spelen van volgend jaar, worden auto's ingedeeld in even en oneven getallen, waarbij gekeken wordt naar de registratienummers. Op de ene dag mogen de even auto's, op de andere dag de oneven auto's.


Wat vindt men van zulke maatregelen? Op zich is China wat dat betreft wel een land dat problemen zo nu en dan écht structureel aanpakt, zonder daarbij te huilen over neveneffecten.



dit is in andere steden volgens mij al vaker van toepassing geweest, sowieso in Frankrijk


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WMP
Usericon van WMP
Posted 16-08-2007 2:55 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 16 augustus 2007 2:47 schreef WhiteRider het volgende:
Wat vindt men van zulke maatregelen? Op zich is China wat dat betreft wel een land dat problemen zo nu en dan écht structureel aanpakt, zonder daarbij te huilen over neveneffecten.



Vind je dat een structurele oplossing? Ik vind het willekeur en juist totaal niet structureel. Dit is natuurlijk het paard achter de wagen spannen.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 16-08-2007 2:57 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 16 augustus 2007 2:55 schreef WMP het volgende:
Vind je dat een structurele oplossing? Ik vind het willekeur en juist totaal niet structureel. Dit is natuurlijk het paard achter de wagen spannen.

Olympisch Comité voorziet problemen als de smog niet deels wordt opgelost > Er wordt minder smog geregeld door halsoverkop de auto's omstebeurt te laten rijden.

Nee, structureel voor de lange termijn is het niet nee, maar effectief (en in zekere zin dus structureel) voor korte termijn is het wel.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-08-2007 2:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

met structureel bedoel hij volgens mij groot simpel en alles omvattend. je pakt het probleem zo'n beetje bij de kern aan; teveel mensen.

net zoals eenkindspolitiek, het is een erg harde manier die werkt, maar ook erg veel problemen met zich meebrengt omdat het niet afgestemd wordt met de prioiteiten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 16-08-2007 10:15 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 15 augustus 2007 0:31 schreef Argus het volgende:
Wat een leuk nieuws vandaag !


Moet ik een nieuw maatje gaan zoeken hier

Maar proficiat



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 16-08-2007 10:21 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Chávez wil 'eeuwig' leiderschap mogelijk maken

donderdag 16 augustus 2007 10:03

President Hugo Chávez van Venezuela wil de grondwet veranderen, zodat hij voor onbepaalde tijd president kan worden als hij wordt herkozen. Zijn huidige termijn loopt in 2012 af.

President Hugo Chávez van Venezuela
Chávez wil de grondwet aanpassen zodat hij langer president kan blijven

Chávez kondigde gisteren hervormingen aan die het mogelijk maken dat hij na 2012 kan aanblijven als president.

Onbepaalde tijd
De vriend van Fidel Castro is nu bezig aan zijn tweede en laatste termijn als president. Termijnen duren nu nog zes jaar, maar Chávez wil deze verlengen tot zeven jaar. En door de grondwet te veranderen kan hij in theorie zelfs voor onbepaalde tijd president worden als hij wordt herkozen.

Verder wil de president van Venezuela hervormingen doorvoeren waardoor de invloed van de president op provincies en steden groter wordt. Ook wil de voormalige linkse militair de autonomie van de centrale bank verminderen en vindt hij dat de president de controle moet krijgen over de internationale reserves.

Felle kritiek
De oppositie heeft felle kritiek op zijn plannen en verwijten hem dat hij alle macht naar zich toetrekt. Dit jaar heeft hij al enkele bedrijven genationaliseerd, waaronder telecommunicatie-, elektriciteits- en oliebedrijven. Inkomsten uit de opbrengsten van de olieverkoop gebruikte hij voor grote sociale programma's voor de armen.

De afgelopen maanden kwam Chávez ook al in het nieuws omdat hij een televisiestation had gesloten. Chávez vond dat het station te kritisch over hem en zijn regering was.

Populair
De linkse leider werd in 1998 voor het eerst tot president gekozen. Vooral bij de armen is hij populair, onder meer omdat hij de olierijkdom van het land gebruikt voor sociale voorzieningen.

De 53-jarige Chávez werd vorig jaar december herkozen als president. Hij versloeg toen zijn concurrent Manuel Rosales, met 61 procent van de stemmen, tegenover 38 procent voor Rosales.

www.elsevier.nl

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 16-08-2007 10:22]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-08-2007 10:22 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Medeoprichtster comité ex-moslims: Jami ging te ver
Uitgegeven: 16 augustus 2007 08:06
Laatst gewijzigd: 16 augustus 2007 09:27

DEN HAAG - Medeoprichtster van het comité voor ex-moslims Loubna Berrada vindt dat Ehsan Jami is doorgeschoten met zijn uitspraken over de islam.

Dat zegt ze donderdag in het AD. "Het was veel te extreem en zijn uitspraken brachten ons in gevaar. Niet alleen hem, maar mij ook."


Het comité komt op voor het recht van ieder individu om zijn geloof te kiezen of zijn geloof op te geven. Jami werd de afgelopen tijd mishandeld en bedreigd met de dood. Hij wordt sinds kort beveiligd.

"We zouden in de beginfase drie interviews geven, maar voor ik het wist had hij er dertig gedaan. Had hij de koran achterlijk genoemd, en de profeet Mohammed een crimineel. Hij ging maar door. Ik snapte er niks van. Zo creëer je geen draagvlak, zo maak je alleen maar mensen boos", aldus Berrada.

Te genuanceerd

Ze besloot uit het comité te stappen, maar kwam daar later op terug omdat ze het doel te belangrijk vond. "Maar toen kreeg ik te horen dat er op mijn aanwezigheid geen prijs meer werd gesteld. Ik ben misschien te genuanceerd, ik weet het niet. Ik krijg inmiddels geen contact meer met Ehsan, dus kan het hem niet vragen."

Berrada vindt dat Ehsan mensen beledigt die nog wel moslim zijn. "Hij doet ook mijn familieleden pijn, die nog gewoon moslim zijn. Bovendien gaat het nu alleen nog maar over hem."



Ik lees: Je moet niets slechts over de islam zeggen, want dan zorg je erzelf voor dat je wordt afgeknald! Oftewel; dan zou verkrachting ook niet meer strafbaar zijn als het slachtoffer gewaagd gekleed gaat ..

Leuk, die dubbele moralen in Nederland


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 16-08-2007 10:26 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 16 augustus 2007 10:22 schreef Jenje het volgende:
Ik lees: Je moet niets slechts over de islam zeggen, want dan zorg je erzelf voor dat je wordt afgeknald! Oftewel; dan zou verkrachting ook niet meer strafbaar zijn als het slachtoffer gewaagd gekleed gaat ..

Leuk, die dubbele moralen in Nederland

Ik lees: Prima initiatief, maar doe het wel een beetje met tact, anders wordt je zo'n inhoudsloze sensatiezoeker als Wilders.


Zenial


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-08-2007 11:35 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 augustus 2007 2:57 schreef WhiteRider het volgende:
Nee, structureel voor de lange termijn is het niet nee, maar effectief (en in zekere zin dus structureel) voor korte termijn is het wel.

Lol lol lol lol!



Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 16-08-2007 12:32 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Krom lullen is ook een vak apart :D.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-08-2007 12:35 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 augustus 2007 12:32 schreef Gemene Lepel het volgende:
Krom lullen is ook een vak apart :D.

Echte manager hè, die WhiteRider, hahaha.

Die uitspraak heeft echt m'n dag gemaakt En dat van zo'n taalpurist én Sherlock Holmes adept...


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 16-08-2007 12:38 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Duh, hij moet het wel goed praten anders lijdt hij straks gezichtsverlies!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-08-2007 12:47 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Straks? hehe


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 16-08-2007 12:47 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Jaja, scherpe geesten zoals jij en ik hebben het allang gezien .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-08-2007 12:49 by XXL Profiel van XXL

Friezen stoppen maden in vlees supermarkt
Uitgegeven: 16 augustus 2007 10:32

DAMWOUDE - Drie Friezen hebben woensdagmiddag een proces-verbaal gekregen nadat ze maden in het vlees van de Edah-supermarkt in Damwoude hadden gestopt. Dat meldde de politie donderdag.
ANP

Een klant meldde zich bij de winkelier dat er maden tussen het vlees krioelden. De winkelier telde tot zijn schrik veertig maden in de vleesafdeling.

Uit videobeelden van een bewakingscamera bleek dat twee jongemannen van 21 en 18 jaar uit Damwoude en een 21-jarige Broeksterwouder de daders waren.

Baldadigheid

De jongemannen stelden tegenover de politie dat ze aan het vissen waren geweest en uit baldadigheid de overgebleven maden in het vlees hadden gedropt. Het vlees is weggooid.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 16-08-2007 13:10 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

@ZelThor en Lepel:

Het ging inderdaad nergens over zie ik nu, maar het was dan ook 3 uur. :')


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-08-2007 14:43 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 augustus 2007 13:10 schreef WhiteRider het volgende:
@ZelThor en Lepel:

Het ging inderdaad nergens over zie ik nu, maar het was dan ook 3 uur. :')

No Excuses!

Overdag een taalnazi, 's nachts een taalnazi!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-08-2007 14:57 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Afvoeren!@


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 16-08-2007 15:46 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 16 augustus 2007 10:26 schreef Zenial het volgende:
Ik lees: Prima initiatief, maar doe het wel een beetje met tact, anders wordt je zo'n inhoudsloze sensatiezoeker als Wilders.
Mee eens. Ik snap de kritiek van Bos wel.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-08-2007 17:07 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

spanningen in Z-amerika??

Chileense Fregatten in positie voor kust Peru

'Chileense vloont stoomt op naar de grens', kopte een Peruaanse krant woensdag. De zin verwoorde exact wat alle politici en media in het Zuid-Amerikaanse land sinds een paar dagen proberen over te brengen: wees op uw hoede, ze komen eraan! De Chileen staat (weer) voor de poort van Lima!

De dreiging van een oorlog tussen Peru en Chili is volkomen onverwacht heel werkelijk geworden. Chili laat zijn spierballen zien. Vijf Chileense fregatten hebben posities ingenomen vlak voor de kust van noorderbuur Peru, waar zij alle 'binnendringers' in de territoriale wateren te lijf zullen gaan. 'We zijn voorbereid op elk scenario', sprak minister van Buitenlandse Zaken Foxley dreigend.

Aanleiding voor deze confrontatie is de publicatie van een nieuwe zeekaart afgelopen zondag in de staatscourant van Peru. De kaart maakt duidelijk dat Peru 35.000 vierkante kilometer aan Stille Oceaan simpelweg heeft ingelijfd. Chili beschouwd de wateren al zo'n 130 jaar als onderdeel van de eigen 200-mijlszone. Maar voor Peru geldt dat als oud zeer, dat de regering van Alan García nu wil genezen. Hij heeft aangekondigd de kwestie te zullen voorleggen aan het Internationale Gerechtshof in Den Haag.

Voor veel Chilenen betekent de publicatie niets minder dan een oorlogsverklaring. [...] Als het tot een gewapend treffen komt lijkt Chili bij voorbaat de winnaar. Het land beschikt over de best toegruste zeestrijdkrachten van Latijns-Amerika en 'kan het met gemak opnemen tegen grote landen als Brazillië en Argentinië.'

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 16-08-2007 17:08]


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 17-08-2007 19:33 by Iskariot Profiel van Iskariot

Kan daar nog gezellig worden:

Chávez maakt aanspraak op Nederlandse Antillen en Aruba
Uitgegeven: 17 augustus 2007 18:17
Laatst gewijzigd: 17 augustus 2007 18:26

WILLEMSTAD - De Antillen hebben het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken ingeschakeld naar aanleiding van recente uitlatingen van de Venezolaanse president Hugo Chávez.
ANP

Dito Mendes de Gouveia, directeur van de directie buitenlandse betrekkingen van de Nederlandse Antillen heeft daarover contact met Den Haag opgenomen.

Chávez kondigde woensdag tijdens een toespraak voor het Venezolaanse parlement aan dat hij onderzoek wil laten doen naar de noordgrens van Venezuela.

Volgens de president zou alles wat zich binnen 200 zeemijl ten noorden van Venezuela bevindt bij dat land horen. De Nederlandse Antillen en Aruba liggen nog geen 40 zeemijlen ten noorden van Venezuela.

De Antilliaanse regering wil van het ministerie van Buitenlandse Zaken weten wat er naar aanleiding van de opmerkingen van Chávez moet worden ondernomen. De Antillen hebben geen eigen ministerie van Buitenlandse Zaken.

Uit de woorden van Chávez kan worden geconcludeerd dat de noordgrens van Venezuela grenst aan de Dominicaanse Republiek, Haïti en Puerto Rico.

Ik ga de popcorn alvast halen!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 17-08-2007 19:34 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Die kerel wordt steeds vager.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 17-08-2007 19:43 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Aftandse communist die Chaves, ombrengen wat ik je brom!


Against God and Government


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-08-2007 19:59 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

geweldig, zo;n president wil ik ook


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 17-08-2007 20:03 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 17 augustus 2007 19:34 schreef WhiteRider het volgende:
Die kerel wordt steeds vager.


Idd, hij stelde ook voor om tot aan zijn dood president te blijven, hihi.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen