IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Onderhanden Leesmateriaal [wat leest u nu topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-09-2008 11:08 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 12 september 2008 2:21 schreef Schaep het volgende:
Nu even een saai Stephen King-boek uitlezen (anders was die eerste helft ook zo voor niets).
Foei! Welk boek?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-09-2008 11:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 september 2008 11:00 schreef Pandora het volgende:
Biology
Door Campbell en Reese

Editie acht.


super relaxed boek om mee te werken

studeer je nu ook biologie?

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 12-09-2008 11:30]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 12-09-2008 11:26 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 12 september 2008 11:08 schreef Jenje het volgende:
Foei! Welk boek?


The Long Walk.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-09-2008 11:36 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Pff, geweldig boek man .. ff doorbijten


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 12-09-2008 11:38 by Schaep Profiel van Schaep

Hehe, ik lees hem nu ook wel uit, maar het weet me tot nu toe nog niet écht te boeien.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 12-09-2008 12:52 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Daniel C. Dennett - Het bewustzijn verklaard.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-09-2008 12:56 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ah vet, na Op reis door je brein wil ik weer een nieuw neurologisch achtig boek! Is het fijn geschreven?

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 12-09-2008 12:57]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 12-09-2008 13:02 by Julia Profiel van Julia

geen idee hoe ik de site heb gevonden maar hier kan je al je boeken bespreken, storen archiveren etc:
http://www.librarything.com/profile/JuliaPunt


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-09-2008 13:07 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Haha last.fm maar dan stoffiger.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 12-09-2008 13:31 by Julia Profiel van Julia

quote:
Op 12 september 2008 13:07 schreef ElitE het volgende:
Haha last.fm maar dan stoffiger.


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


Nargaroth
Usericon van Nargaroth
Posted 12-09-2008 18:44 by Nargaroth Profiel van Nargaroth

White Line Fever - Lemmy [Autobiografie]
Nog niet zo veel ervan gelezen, maar valt wel tegen (helemaal in vergelijking met "the Dirt") en wat een grote letters zeg!

Spelen in cyberspace: Ludologie voor het cybertijdperk - Gust de Meyer
Interessant en uitgebreid boek over videogames. Best leuk voor me om te lezen, aangezien het boek niet alleen de standaard informatie geeft, maar dieper op de materie ingaat en daarin vrij compleet is.


Elke dag dronken is ook een regelmatig leven.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 13-09-2008 1:47 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

Nog steeds bezig in Cuba Libre. Goed boek, ondanks dat de vertaling me soms echt wel stoort.


Faustian Spirit of the Earth


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-09-2008 22:57 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf



Erg gaaf!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


watery black
Usericon van watery black
Posted 16-09-2008 23:01 by watery black Profiel van watery black



http://tedwoodsbookreview.blogspot.com/2007/12/liseys-story-by-stephen-king.html


oeioei, werd tijd dat ik mn engels weer eens oppoets. valt niet mee... en dat terwijl ik vroeger alles in t engels las

[Dit bericht is gewijzigd door watery black op 16-09-2008 23:01]


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-09-2008 23:01 by Mark Profiel van Mark

@Onweerwolf: Dat is een gave serie

Alleen zit ik gvd al ruim twee jaar te wachten op deel 5

Mocht je na deel 4 de wachttijd willen overbruggen, dan kn ik van harte Steven Erikson's Malazan serie aanraden, super spul

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 16-09-2008 23:01]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-09-2008 23:15 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 16 september 2008 23:01 schreef Mark het volgende:
@Onweerwolf: Dat is een gave serie


Yep, nu halverwege het eerste deel dus en het bevalt me erg goed. Ik heb eigenlijk twee jaar lang niet veel meer gelezen omdat ik er gewoon niet toe kon komen. Toen heb ik besloten om alle nog te lezen boeken ff aan de kant te leggen en in iets nieuws te beginnen wat me echt leuk leek. Schot in de roos.

quote:
Mocht je na deel 4 de wachttijd willen overbruggen, dan kn ik van harte Steven Erikson's Malazan serie aanraden, super spul


Thanks, heb er nog nooit van gehoord dus ik zal het eens checken.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 16-09-2008 23:18 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

Luldluldudullumludlum, Hades Project


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-09-2008 23:20 by M. Profiel van M.

quote:
Op 16 september 2008 23:01 schreef Mark het volgende:
@Onweerwolf: Dat is een gave serie

Alleen zit ik gvd al ruim twee jaar te wachten op deel 5

Mocht je na deel 4 de wachttijd willen overbruggen, dan kn ik van harte Steven Erikson's Malazan serie aanraden, super spul

Ja, Martin heerst ja. Ik zit ook al erg lang op het volgende deel te wachten.

Ik ben op vakantie in de Malazan-serie van Erikson begonnen en maar doorgegaan, deel 7 alweer inmiddels. Ik vond deel 1 maar matig, deel 2 was al iets beter maar het lijkt wel alsof de man pas in deel vier een beetje heeft leren schrijven. De scope en de over-de-topheid maakt wel wat goed en vanaf deel 4 ben ik echt "hooked".

Al blijft hij wel de hele tijd konijnen uit de hoge hoed toveren, irritant trekje.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-09-2008 23:52 by Mark Profiel van Mark

Eens, maar ik vind vooral de originele aanpak van de wereld gaaf. Tenminste niet het zoveelste standaard werk, het is echt eens wat anders.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 16-09-2008 23:56 by Dentz Profiel van Dentz

Guards Guards.

Door Terry Pratchett.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-09-2008 0:00 by Mark Profiel van Mark

Pratchett heerscht


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 18-09-2008 20:35 by broer konijn Profiel van broer konijn

Kirst, over de aanslag op H.


Herman van de bakker


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 21-09-2008 13:43 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel









Tijd geleden gelezen en erg vermakelijk:



Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-09-2008 13:55 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 september 2008 23:20 schreef M. het volgende:
Ik ben op vakantie in de Malazan-serie van Erikson begonnen en maar doorgegaan, deel 7 alweer inmiddels. Ik vond deel 1 maar matig, deel 2 was al iets beter maar het lijkt wel alsof de man pas in deel vier een beetje heeft leren schrijven. De scope en de over-de-topheid maakt wel wat goed en vanaf deel 4 ben ik echt "hooked".


Pas in deel 4 heeft leren schrijven? Ik vond juist deel 2 een ongelooflijk sterk verhaal hebben. Geweldig hoe hij hét figuur uit dat boek voortdurend níet direct een rol laat spelen maar wel tot een karakter van epische proporties laat uitgroeien. Dat samen met het hoofdverhaal an sich en de sterke emotionele verbondenheid geeft een knap staaltje storytelling, hoor.
quote:

Al blijft hij wel de hele tijd konijnen uit de hoge hoed toveren, irritant trekje.

Dat doet hij, geeft soms wat deus ex machina issues maar vaak heeft het ook wel wat. Zeker als er echt grote konijnen tevoorschijn getoverd worden, hehe.

Wat hem vooral erg sterk maakt is zoals Mark al zei de wereld die hij geschapen heeft. Hoe alle over de boeken verspreide snippers informatie, gebeurtenissen en geschienis met elkaar samenhangen geeft een prachtig meta-verhaal waarin het verhaal van boek tot boek mooi inschuift.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 21-09-2008 18:21 by M. Profiel van M.

quote:
Op 21 september 2008 13:55 schreef ZelThoR het volgende:
Pas in deel 4 heeft leren schrijven? Ik vond juist deel 2 een ongelooflijk sterk verhaal hebben. Geweldig hoe hij hét figuur uit dat boek voortdurend níet direct een rol laat spelen maar wel tot een karakter van epische proporties laat uitgroeien. Dat samen met het hoofdverhaal an sich en de sterke emotionele verbondenheid geeft een knap staaltje storytelling, hoor.

Ja, dat klopt. Met sommige vondsten zit het wel goed, ook in deel 2. Maar het proza, het tekstgebruik, irriteerde me daar. Bv. de helft van de scenes in deel 2 beginnen met dat er overal lijken liggen en dat de kraaien ogen uitpikken en het geluid van gillende kinderen en verkrachte vrouwen overal vandaan komt. Alsof hij die intro gecopy-paste heeft. Ik vond hem stilistisch nou niet bepaald sterk.
Ook zijn veel personages helemaal niet uitgewerkt. Die Whiskeyjack bijvoorbeeld, daar weet ik dus helemaal niets van af, toch een van de belangrijkere karakters. Hij is een veteraan en heeft veel meegemaakt, maar verdere karaktereigenschappen oid kan ik niet noemen. Dat is met veel meer personages zo.

Ik vind dat George Martin dat veel beter doet. Jaime Lannister, Jon Snow, Catelyn Tully, Jorah Mormont, Daenerys, etc. etc. veel meer diepte en nuance. Maar ja boeiend. Vanaf deel 4 gaat het beter, vind ik en de scope van de serie is inderdaad wel gaaf, behoorlijk "over the top". Een doolhof maar Erikson heeft het redelijk onder controle.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen